Miehelläni on henkivakuutus, mutta olemme
vain avoliitossa eli kuuluuko hänen kuollessa raha minulle?
Sieltä tuli kirje jossa pyydettiin päivittää tiedot eli lisäänkö itseni omaisten listaan?
Kommentit (11)
vakuutuksessa edunsaajaksi, et saa yhtään mitään, jos miehesi kuolee. Teidän kannattaa käydä vakuutusyhtiössä muuttamassa sinut vakuutuksen edunsaajaksi. Se, että sinut lisättäisiin omaisten listaan, ei auttaisi mitään, koska et ole virallisesti miehesi omainen.
Jos teillä on lapsia niin he ovat edunsaajia(lähiomaisia) tai jos ei ole niin miehen vanhemmat ovat lähiomaisia. Kannattaisiko miettiä naimisiin menoa? Ihan jo tuon lähiomaisuuden kannalta?!
Jos on itse se ottanut, niin itse myös määrää keille rahat menevät.
Jos taas on työpaikan kautta saatu vakuutus, niin niissä usein kaava minkä mukaan maksetaan (esim. jos yhteisiä lapsia tai esim. vähintään 5-vuotta kestänyt avoliitto jne.) edunsaajana voi olla myös avovaimo.
Kannattaa tarkistaa asia...!
Miehesi siis laittaa siihen kenet haluaa, et sinä. Se on petos.
Omaiset eivät automaattisesti ole edunsaajina vakuutuksesta. Vain ne merkityt. Meillä miehen vakuutuksessa vain minä. Ja minun vakuutuksessa vain mies. Lapset perivät sitten meidät.
edensaaja on mieheni
vakuutuksen ottaja on mieheni
onko vaikka hänen jo kuollut isä ottanut sen hänelle?
Jos teillä on lapsia niin he ovat edunsaajia(lähiomaisia) tai jos ei ole niin miehen vanhemmat ovat lähiomaisia. Kannattaisiko miettiä naimisiin menoa? Ihan jo tuon lähiomaisuuden kannalta?!
Vaikka olisit naimisissa voisi miehesi laittaa henkivakuutuksensa edunsaajaksi "kodittomat kissat" ja jättää sinut nuolemaan näppejäsi.
edensaaja on mieheni
vakuutuksen ottaja on miehenionko vaikka hänen jo kuollut isä ottanut sen hänelle?
edensaaja on mieheni
vakuutuksen ottaja on miehenionko vaikka hänen jo kuollut isä ottanut sen hänelle?
Lapsille jos on. Jos ei lapsia, vanhemmille, sisaruksille. Toki jos olisi naimisissa, vaimolle.
edensaaja on mieheni
Ehkä sieltä muumit karannut.
siinä kun täytetään vakuutusta niin kysystään että kenet haluaa edun saajaksi. Me asumme myös "vain" avoliitossa ja siksi siis laitoimme toistemme nimet siihen
ja kertomaan sinulle. Muutenhan miehesi bisnekset ei juuri sulle kuulu.