Mitä tuli teistä joilla peruskoulun KA 6:n luokkaa?
Niin, tuolla kysyttiin mitä tuli lukion 9:n keskiarvon oppilaista.
Minä kysyn:
Mitä tuli teistä, joilla peruskoulu meni surkeasti, keskiarvo 6 tai peräti alle?
Minun kaeskiarvo oli jotain 7,2, mutta siihen aikaan oli tasokurssin, mulla matalat/ suppeat, joten en voinut jatkaa lukioon. Minä kävin 10.luokan, jossa keskiarvo vain huononi, oli 6,8.
Sitten kävin ammattikoulua 2 vuotta miesvaltaiselle alalle,
sitten talouskoulu
laistossiivoojakurssi
ja perushoitajaksi
Nyt teen simppeliä toimistotyötä, siis ihan älyttömän yksinkertaista. En ole hoitotyösssä, mulla on pieniä lapsia ja hoidettavaa sillä saralla ihan omasta takaa.
Erotttukin on, muutettu ihan kauheesti, kotipaikkakunnalle en todellakaan kaipaa!! ahdistaa ajatuskin. (olin koulukiusattu)
Ja lspsia neljä.
Kommentit (19)
kysynyt seiskan keskiarvoa! En muista tarkkaan, mikä KA mulla oli, mut jotain seiskan päälle.
Opiskelen YO:ssa suomen kieltä, opinnot loppusuoralla, tällä hetkellä tauolla. Ihan suht hyvin olen opinnoissani menestynyt. Lukiossakin mulla oli huono KA (en muista sitäkään), mutta kirjoituksista tuli pelkkää E:tä ja L:ää.
n. 5 - 6 yläasteella.
Pääsin kuitenkin lukioon, koska nostin keskiarvoa sittemmin. Kirjoitin lukiosta näkemättä juurikaan vaivaa aika hyvin! Opin oppimisen ja opiskelun ilon.
Haut ammattikorkeaan menossa. Lapsenkin kanssa tuli kotona oltua.
6,7 oli keskiarvo. Menin naimisiin hyvin ansaitsevan miehen kanssa, perustettiin perhe, asutaan isossa talossa ja matkustetaan paljon. Naimisiin menon jälkeen en ole ollut töissä vaan nyt 8v kotona lasten kanssa. Myöhemmin opiskelin vielä keskiasteen opinnot.
Opiskelin tarjoilijaksi ja nykyinen työtehtävä on kassavastaava.
Naimisissa ja yksi lapsi.
Matkustelen, sisustan, elän onnellista elämää :)
en enää muista.
Menin ekaks amikseen, mut ei sit oikein napannu. Sen jälkeen menin lukioon, mut sekin sit jäi kesken. Tein sit töitä useamman vuoden. Sain lapsen.
Nyt amis käytynä ja ammattikorkee opinnot meneillään.
Innostuin myöhemmin, ja luin ylioppilaaksi ja lähihoitajaksi. Nyt opiskelen yliopistossa teologiaa.
menin kansanopisttoon korottamaan päästötokaria, nousi sinne n.8. sitten lähihoitaja kouluun ja nyt ollut muutaman vuoden kotona lastenkaa, syksyl jatkan hoitajan hommia sairaalassa.
mies insinööri ja meillä kiva oma rivari, auto ja kisu=)
Yläasteen jälkeen menin kympille, kun en lukioon päässyt. Kympillä arvosanat vain huononi kun ei koulu kiinnostabut. Hain ravintola ja suurtaulousalan opintoihin, pääsin, en kuitenkaan mennyt vaan olin mieluummin töissä kaupassa, innostuin kuitenkin uudelleen lukiosta muutaman vuosikurssin verran, työelämä vaan vei lopulta mukanaan. Kaupat ja kioskit koluttua sain esimiespestin yhdestä kioskitoimialan liikkeestä. Tämän pestin jälkeen/aikana sain lapset, jonka jälkeen pakottauduin takaisin koulunpenkille hetkeksi. Tentin taloushallintoa kolme kuukautta ja suoritin tutkinto ja opinnäytetyöt kiitettävästi. Tämän jälkeen siirryin erään luottolaitoksen yritysneuvontaan,josta siirryin edelleen saman laitoksen taloushallinnon puolelle rahoitus ja maksuasiainhoitoon. Ihan tyytyväinen olen, joskus harmittaa kun ei viitsinyt aikaansa koulussa kuluttaa, toisaalta jos saisin valita uudelleen, niin tuskin kovin eri tavalla valitsisin. Ehkä vielä jossain vaiheessa voisi jotain opintoja karkita. Onhan tässä vielä kai aikaa? Nainen 29v
siitä ammattikouluun, ammattiin ja töihin. Parikymppisenä 'myöhäisherääminen', aikuislukio ja yliopisto, josta kaksi eri tutkintoa. Ja nykyään lähes nelikymppisenä lukion aineenopettaja. Voi se näinkin mennä.
minulla oli 6,1.menin raksalle töihin ja kävin sit aikuislukion.sit intoonnuin ja menin yliopistoon, josta minusta tuli FM.nyt kirja kaupassa töissä kivaa on.
minulla oli 6,1.menin raksalle töihin ja kävin sit aikuislukion.sit intoonnuin ja menin yliopistoon, josta minusta tuli FM.nyt kirja kaupassa töissä kivaa on.
mutta jäikö sulla kuitenkin kielenhuollon kurssi väliin YO:ssa?
se on muilla, tieteellinen kirjoittaminen ehkä? Meillä suomenopiskelijoilla se pakollinen kirjoittamisen kurssi oli ainakin ennen kielenhuollon yhteydessä.
kattelin ihan samaa...
*menin kymppiluokalle, vähän paransin keskiarvoa
*opiskelin parturi/kampaajaksi
*opiskelin liikunnanohjaajaksi
*menin iltalukioon, sain hyvän ylioppilastodistuksen (M,E tasoisen)
*opiskelin media-toimittajaksi
Olen tehnyt täysipäiväisenä töitä toimittajana, yritysmyyjänä, urheiluvalmentajana ym.
Nyt äitiyslomalla ja minulla on kolme lasta
nyt opiskelen kauppatieteitä ja odotan esikoista.
eikä hän ikinä käynyt edes lukiota.
Pääsi kuitenkin lukemaan historiaa Helsingin yliopistoon :) eli aikas hyvin meni.
vaimo ja kahden lapsen äiti. ka: 6.2