Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi NYKYMUMMOT kestävät niin huonosti omia lapsenlapsiaan?

Vierailija
27.07.2005 |

.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miselle" . Ei ainakaan lapsenalapsia kiinnosta joku raihnainen vanhus, jota ei itse aikanaan kinnostanut lapsenlapset.

JA sitten vielä ihmetellään ja säälitellään yksinäisiä vanhuksia...olisiko taustalla usein jotain tällasita?

Vierailija
42/64 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallita lahjoja ja niissä ei oo ikinä mitään vikaa. Meidän eli poikansa lapset ovat ihan eri asemassa, päästää suustaan halventavia kommentteja yms. Anoppi on ihan ok ja tasapuolinen mutta eihän se uskalla " kuninkaan" sanaa uhmata. Olen sanonut lapsille että sen tyypin sanomisista ei tarvitse välittää että sillä ei ole mitään oikeutta puhua teille noin! Esim " olit ennen niin kiva poika mutta nyt katsot vaan telkkaria" . Kuusvuotiasta ei muistettu synttäreillä mutta 20v(!) tyttärentytär tarvitsi tietokoneen niin kykkähän ukki ostaa ja tämän kakskymmppisen opiskelijan luona käydään säännöllisesti rahaa viemässä. Samoin nämä toiset lapsenlapset saivat syntyessään pankkitilin mutta meidän lapset eivät saaneet edes korttia. Piti oikein pyytää katsomaan vastasyntyneitä poikansa lapsia.

Ja raha ei ole se pointti vaan tämä räikeä suosikki/ei suosikki järjestelmä. Vakavasti harkitsen tyttönimeni takaisin ottamista ja tietenkin myös lasten nimen muuttamista, ukollekin se sopii.

" rakkaalle" ukille kun oman nimen jatkuminen on elämää suurempi kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin kestää ihan hienosti :)

Vierailija
44/64 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun sattuu olemaan erityislapsia talossa ja nyt oikein mahtavassa iässä oleva adhd lapsi niin hyvä että uskaltaa kylään mennä kun tuo poika ehtii kaikkeen koskemaan ja hajottaa kaikki paikat ja itse ei oikeasti jaksa olla joka askeleella perässä ja kerääämässä tavaroita sitä mukaa kun toinen uteliaisuuttaan koskee ja katselee. Ihan oikeaa lapsen uteliaisuutta ja appivanhemmat ei sitä käsitä. Tyttöjen muksut kyllä saavat olla pitkiäkin lomia mummolassa mutta kun tarjoaa näitä omia erityislapsiaan niin aina on ensimmäisenä ei tai korkeintaa yksi yö ja päivällä hyvissä ajoin hakemaan pois. Joskus vaan ottaa niin raskaasti päähän koko homma...

Vierailija
45/64 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykymummo, ja voin kokemuksesta sanoa, että väitteesi ei pidä täysin paikkaansa. Tuttavapiirissäni on lukuisia mummoja, jotka osallistuvat aktiivisesti lastenlastensa hoitamiseen ja elämään. Ovatpa monet ottaneet vuorotteluvapaata töistä voidakseen paremmin osallistua lastenlasten hoitamiseen. Mutta isovanhemmiltakaan ei voi vaatia liikaa, sillä työelämässä olevat mummot saattavat olla kovin väsyneitä työn vaativuuksien takia, tai voivat olla sairaita ja raihnaisia, taikka asuvat kaukana. Toisaalta minun lapsiani, eikä monen muunkaan, eivät isovanhemmat juuri hoitaneet, vaikka moni oli ns. kotiäiti. Siihen aikaan ei ollut edes mahdollisuutta olla poissa töistä, kun lapset sairastuivat, ja äitiyslomakin oli vain 2 kk. Moni asia on tänään paljon paremmin, mutta näyttää siltä, että nykyiset vanhemmat vaativat aivan liikaa. Itse matkustan satojen kilometrien päästä hoitamaan ensimmäistä lastenlastani hyvin usein. Nykymummo

Vierailija
46/64 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni pienenä kun anoppi kävi töissä. EI ole hoitanut omia lapsiaankaan eikä osaa yhtään olla lasten kanssa.

Aina on joku syy miksi ei voi hoitaa/käydä katsomassa: sitten kun jään osa-aika eläkkeelle, kun jään eläkkeelle, kun lapset ovat isompia. Ollut jo 5 vuotta eläkkeellä ja näkee lapsenlapsiaan (ainoita) kerran kuukaudessa - ei voi enää edes vedota siihen että lapset ovat liian pieniä ( nyt 8 v ja 10 v). Mutta kun ei kiinnosta muu kuinoma perse niin ei sitten. Turha kuvitella sitten että vanhana joku uppo-outo lapsenlapsi tulisi katsomaan - hah aha

Vierailija
47/64 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ovat vapaapäivänsä ansainneet. Lasten hoito rankan työpäivän/viikon jälkeen on reilulle viiskymppiselle usein jo aika rankkaa.

Kun anoppi ei kestä lapsia edes minuuttia kuukaudessa, kaikenmaailman kissanristiäisissä jaksaa kyllä juosta joka päivä. Ja on ollut eläkkeellä jo viisi vuotta

Vierailija
48/64 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää oikein hyvin. Ja ovat fyysisesti paljon terveempiä kuin omat mummoni tuossa iässä. Jaksavat esim. juosta, mihin omat isoäitini eivät olisi kyenneet enää kuuskymppisinä.

Vierailija
49/64 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi taas ihan toista luokkaa.

Vierailija
50/64 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää hermo.

Lomat se vaan matkailee ja ryyppää. Kun haluaa nauttia elämästä.

Vierailija
51/64 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy äitien uusavuttomuuteen. Heidät on siis kasvattanut nämä mummot joista ap kirjoitti!

Vierailija
52/64 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yölennotkaan tai bussimatkat ei rasita.

Arvatkaa, hoidanko heitä koskaan? En. Korkeintaan käyn joskus ohi menne vanhainkodissa.

Vierailija
53/64 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin on ihan totta, mitä räikeästä suosimisesta kirjoitettiin; kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, minua ei kutsuttu edes kylään. Pari ensimmäistä vuotta haukuttiin päin naamaa milloin mistäkin, sen jälkeen mustamaalattiin koko suvulle ja kaveripiirille. Mieheni sisko, jolla on todellakin kusi noussut hattuun, tekee jokaikisen virheen uudestaan ja uudestaan, silti hän on aina se parempi ihminen! Siskolle löytyy rahaa, miehelleni ei edes henkistä tukea. Monesti on tehnyt mieli sanoa suorat sanat, mutta päätimme mieheni kanssa olla vielä hetken hiljaa kunnes tämä esikoinen syntyy (tästähän meinasi tulla kriisi anopille ja appiukolle, eiväthän HE voi tulla isovanhemmiksi " jo nyt" , mutta sen mentyä ohi lapsi on kiinnostanut yhtä paljon kuin kasa kiviä- eikä näytä edes hävettävän) ja sitten lopettaa yhteydenpidon kuin seinään.

Vierailija
54/64 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Arkisin on meillä lähinnä viikonloppuisin,

Vierailija
55/64 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vapaapäivänsä ansainneet. Lasten hoito rankan työpäivän/viikon jälkeen on reilulle viiskymppiselle usein jo aika rankkaa.

Vierailija
56/64 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi sitten mankuvat kylään ja valittavat kun emme käy. Kaikillem mahdollisille sukulaisille tosiaan paasataan kuinka paljon tykkäävät lapsistamme mutta jos mummulassa käymme saamme pitää heidät suurinpiirtein liekassa ja mummu ja pappa vaan tekevät omia hommiaan ja huokailevat.

Vierailija
57/64 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 9 vuotta. Hän on juuri tuollainen marisija: lasten pitäisi viihtyä itsekseen kun he vaarin kanssa puuhailevat omiaan.

Sen sijaan anoppini on loistava, lasten kanssa viihtyvä, pitkäpinnainen mummo, joka touhuaa ja tekee lasten kanssa sekä spesiaalijuttuja että arkiaskareita. Hänen lapsensa ovat olleet ihan pienestä päiväkodissa.

Olen itse ajatellut, että anoppini into johtuu kahdesta asiasta: meidän lapset ovat ensimmäisiä lastenlapsia ja hän ei nuoruudessaan ehtinyt touhuta omien lastensa kanssa.

Vierailija
58/64 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eivät tiedä mitä lapsen kiukku yms. onkaan...

Ainakin meillä olen päätynyt tähän selitykseen!

Tämä oli kyllä tosi hyvin sanottu ja selvitti monta juttua! Mun äitini tulee tosi hyvin juttuun lasteni kanssa eikä lapsetkaan kiukuttele yms.. eriytisemmin. MUTTA hän onkin toiminut useita vuosia perhepäivähoitajana ja hoitanut muiden muksuja omiensa ohella. Anopilla taas on 2 lasta isolla ikäerolla ja nekin viety pienestä päiväkotiin. Hän ei jaksa meidän lapsia kun ovat niin villejä eivätkä tottele ja kotikin heillä oli aina siisti vaikka oli lapsia" a" !

Vierailija
59/64 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin kestää vieläkin pienissä erissä lue 2-3 pv lapsiamme (me siis voimme lähteä kotoa esim viikonloppulomalle ja jätää lapset hyvään hoitoon) Toinen taas on sitä luoka, että ei voi jätää kaksin lapsen kanssa ollenkaan jos haluaa saada lapsen hengissä takaisin.

Vierailija
60/64 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse voi olla siitäkin että nykyään tehdään lapsia niin vanhoina, että mummotkin on vanhoja. mun mummot oli nelikymppisiä kun minä synnyin ja mun lasten mummot on nelikymppisiä nyt. kyllä jaksaavat ja ovat kovasti avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi