Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen - kesä 2010

Kommentit (403)

Vierailija
301/403 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON heti alkuun: Eilen illalla kävin testin hakemassa, ja enhän sitten malttanut kuitenkaan odottaa amuun asti ja mieskin oli sitä mieltä, että testataan heti vaan... Testi tehtiin ja 3 minuutin odottelun jälkeen uskalsimme mennä kurkkaamaan. Ja siellähän oli viiva molemmissa ruuduissa :) :) :) Eli raskaana taidetaan olla. Ja vaikka tunne on uskomattoman onnellinen, niin kuitenkin taka-alalla ajatus keskenmenosta. Että kuinka ihmeessä sen kestäisi, jos tapahtuisi uudelleen. Huh huh! Muutenkin ihme olo, olin jotenkin mielessäni varautunut pettymään... ja nyt menikin näin hyvin. :)

La olisi huhtikuun lopulla. Voi, kun niin toivon, että tuonne asti päästäisiin... Nyt pitäisi vaan pitää pää kylmänä enää 8 viikkoa, että olisi yli 12 vk:n. Ha ha. Tosi helppoa.

Teille kaikille oikein paljon tsemppiä ja jaksuja raskautumiseen. Olette tosi ihania jokainen. Luulen että moni plussaa pian perässä, ettekö plussaakin? :)

Vielä saatan roikkua täällä jonkun aikaa, kun en ainakaan plussanneisiin taida uskaltaa... jos ei haittaa.

Kengu75

Vierailija
302/403 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/403 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
304/403 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, ettà tààllà alkaa viimein puhaltaa plussatuulia! Heti tuli parempi mieli...varsinkin kun tàti kaarsi tànààn pihaan. Kiitos teille Aveena, Niisku ja muut ihanat ihmiset, kun laitoitte tàdin tànne pàin! Jospa se ei nyt sitten ehtisi ollenkaan teillà kàymàànkààn. ;-)

Kaikkien aikojen ennàtyskierrolle tuli pituutta 112 pàivàà..ei ikinà enàà tàllaista, kiitos! Jospa mekin tosiaan pààstàisiin viimeinkin taas aloittamaan haikaran metsàstys.

Luin viikonloppuna teidàn kuulumiset, kuten lupasin. Viestejà oli tullut hirmuisesti, joten kaikkia en pysty kommentoimaan, vaikka mieli tekisikin.

Niisku & Amppari: voi kun sydàntà làmmitti, kun olitte kaipailleet mua takaisin. Olette ihania virtuaalisiskoja!

Adalatin sairaalakokemukset kuulostivat niin tutuilta. Muistan kun makasin siinà leikkaussalin pòydàllà ja kyynelehdin ja toivoin vain, ettà taju làhtisi nopeasti, kun en jaksanut enàà itkeà. :-( Voimia sulle!!!

Tuulilta kysyisin, ettà muistatko kauanko jouduit odottelemaan menkkoja km:n jàlkeen? Kirjoitit, ettà kauan, joten uteliaisuus heràsi, kun itsellà meni n. 4 kk.

Voi Zoey, voin niin kuvitella tuon ahdistuksen uudesta km:sta plussatessa. Ei kai siihen auta mikààn muu kuin aika ja raskauden eteneminen. Voimia!

Olipa surkeaa lukea, ettà taas yksi joululahja oli tippunut tànne. Voimia Haizuli ja tervetuloa mukaan kaikesta huolimatta!!

Nyt on pakko mennà tòihin, mutta jatkan kommentointia heti, kun mulla on seuraava vapaa hetki.

Kuulumisiin!

Cucciola ja kp 1 !!!!!! :-)

Vierailija
305/403 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla näitä plussauutisiakin välillä.

Minä en enää ikinä kokeile greippimehua. Ensinnäkin se närästää ihan älyttömästi, ja meikäläisellä ei näy mitään limoja, vaikka periaatteessa oviksen pitäisi alkaa kolkutella... :)

No, sama vaikkei se vielä oliskaan, mies on oletetun oviksen aikaan 4 päivää reissussa. Tosin ukko on alkanut pihdata, alkaa tuntua ettei se vauvaa haluakaan. Suoraan ei tietenkään sano mitään. Se on muutenkin semmonen suomalainen perusjörrikkä, ei liikoja puhu, naistenvaivoista puhuessa vaan vaivautuu :)

Vierailija
306/403 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cucciolalle onnea kp1:sta, hienoa, että ennätyskierto viimein päättyi. Toivottavasti nyt elimistö palaa normitoimintaan.

ON: Tänään oli sitten hCG-kontrolli ja se oli noussut (!!!) ollen nyt 350 (viimeksi 9pv sitten 270). Eilen illalla oli taas kamala kipukohtauskin. Gyne kysyi neuvoa vielä toiseltakin gyneltä ja nyt sitten epäillään taas kohdun ulkoista raskautta. Huomen aamuna menen taas labraan ja sitten aamupäivällä gynen päivystykseen ultraan ja ehkä metotreksaattihoitoon.

Olen taas ollut ihan rikki ja peloissani etenkin ton metotreksaatin suhteen kun se sitten tietää 12vko raskautumiskieltoa...

Yäääääh... Miksei tää vaan voinut mennä ihan normaalisti kesken kun kerran pakko oli? :'(

-Aveena, kp 15/28-32?

Vierailija
307/403 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengulle paljon paljon onnea!!! Yritä nauttia raskaudesta vaikka pelko onkin persiissä.. Ja tiedän että helpommin sanottu kuin tehty :)

Ja voi Aveena... *lohtuhali* ja Paljon jaksamisia!

Mun inssi maanantaina sujui oikein hyvin. Oviskin oli samana päivänä! Nyt vaan toivotaan että päästään samaan tulokseen kuin ensimmäisessä inssissä... sillä poikkeuksella tietenkin että pysyisi sitten matkassa loppuun saakka!

-"Takapiru" Nelli taustalta pp3

Vierailija
308/403 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno Kengu, onnea plussasta! :)

Aveena, kuulostaa tosi tylsältä. Toivotaan et kaikki menee hyvin.

Nelli, täällä ollaan peukut pystyssä. :)

309/403 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin pitkän viestin, jonka kone sitten ystävällisesti tuhosi ja nyt ei enää ole aikaa alottaa kokonaan alusta, joten nöyrimmät anteeksipyyntöni niille, jotka jäävä huomiotta.

Kengu, ihan hurjasti onnea ja tarrasukkia matkaan! Ihanaa, että tännekin aina joskus plussa eksyy. Me muut yritetään tulla perässä.

Cucciola, hienoja uutisia sielläkin. Kiva, että täti tuli. Nyt vaan toivotaan, että visiitti jää ainoaksi vähään aikaan :). Niin, siis siinä tapauksessa, että aiotte jatkaa yritystä heti.

Aveena, halauksia. Km on aina ikävä juttu, mutta tuo kuulostaa jo lähes kidutukselta. Toivottavasti tilanne selviää ja hormonit lähtee laskuun. Voimia.

Lakka, pahoittelut :(.

Nelli, täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että inssi olis onnistunut. Tuu kertoilemaan sitten, joohan.

Eve, joko sait hymyn? Ois kiva päästä jännäilemään yhdessä :).

(.) Täällä 13/25-31 ja hymynaama ilmestyi testiin tänään. Ajattelin sen tulevan vasta huomenna, mutta kyllä tämäkin päivä mulle sopii :). Pupuilusuunnitelmat ei ole ihan toimineet niin kun suunniteltiin, mutta toiveita on kai silti. Ainakin, jos tänään vielä jaksais iltavuoron jälkeen peittoja heilutella. Sit alkaa taas se toivon ja epätoivon välillä heiluminen, kunnes täti tulee vierailulle ja romahdan täysillä... Tää kuvio on niin nähty. Mutta jostain sitä toivoa silti kuitenkin riittää.

Perjantaita, ihmiset.

Niisku

Vierailija
310/403 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita kaikille!

Niisku, täällä kp 15 (kai, tuntuu välillä etten enää pysy perässä) ja tänään tuli tyhjä ympyrä. Uskoisin, että huomenna näkyis hymynaama, mutta we´ll see. Toivottavasti se sieltä kuitenkin tulee. Meillä pupuiltu nyt viime sunnuntaina, keskiviikkona ja tänään olis aika varattu heti klo 16 jälkeen, kun töissä kotiudun ? Illalla on nimittäin kaverin synttärikaffet, joten pitää hoitaa pois päiväjärjestyksestä. Oon aatellut niin, että jos nyt ajottaa joka toiselle päivälle puuhailut niin pitäis riittää. Mutta se on sitten taas eri asia, että tuleeko tulosta… Mutta yhdessä siis päästää piinailemaan seuraavat 2 vkoa (olettaen nyt, että ovis tulee)! Eli elämä Toivo herran kanssa alkaa taas...

Muuten ei kummempaa… Miehen veli avovaimoineen ja vauvamassuineen kävi taas pyörähtämässä ja kovasti oli masu kasvanut (la 23.11.). Sitä masua pystyn jotenkin eri tavalla ihailemaan ilman suurempia ahdistuksia, kun tiedän, että heillä meni 3 vuotta sen saavuttamiseen. Tavallaan hieman toivoa antavaakin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pysytään tutkalla!

Eve

Vierailija
311/403 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KENGUlle onnittelut plussasta!

AVEENA:

Toivottavasti kaikki hyvin! Kurja tuo hcg juttu :(

Vitsi, nyt on pakko kysyä, mä ihan piruuttani ostin noita ovistikkuja, että toimiiko mun kroppa fiiliksien mukaan ja tänään kp 10/24 ja tuossa mun tikkurivi kuvassa, alimpana tämänpäiväinen tikku (pahoittelut paskasta kuvanlaadusta)

Onko se nyt sit plussa?

Yhtä vahvalta näyttää ja kiertoni mukaan plussa olis silloin kuin pitäisikin.

]http://i2.aijaa.com/t/00626/6584051.t.jpg[/IMG][/URL]

Tossa siis linkki tuohon kuvaan.

no, enivei, pupuillaan sen verran usein ettei tikuilla sillee merkitystä mut halusin kokeilla kuitenkin et tunnistanko koko tapahtumaa :D

Työviikko takana, ja ansaittu viikonloppu, jee :D

Vierailija
312/403 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabel: Kyllä tuo ihan positiiviselta näyttää.

On. Pelot kävivät sitten toteen ja kohdun ulkoinen raskaus tämä on. hCG oli vaan jatkanut nousuaan eilisestä ja ultraten kohdussa ei onteloita, ohut limakalvo. Metotreksaattipiikin sain ja nyt sitten peukut ja varpaat pystyyn että hCG lähtisi nyt laskuun eikä tarvittaisi uusia piikkejä tai pahimmassa tapauksessa tähystysleikkausta!

Jatkossa nyt sitten tiedossa tiheää hCG-seurantaa, 12vko ehdoton raskautumiskielto ja kohonnut riski jatkossa kohdun ulkoiseen raskauteen.

Olo on ollut yllättävänkin rauhallinen nyt. Välillä tulee ihan kamalia suruaaltoja, mutta toisaalta, olen jo 3 viikkoa ehtinyt keskenmenoa vatvoa niin kait sitä kaikkeen vähän turtuu ja tottuu :/

Varsinainen raskautumisyritys meillä nyt siis jatkuu vasta marraskuussa, mutta saanko mä silti jatkaa juttelua täällä? Ollaan kuitenkin jo vähän ehditty "tutustumaan" ja tämä ketju tuntuu kovin kotoisalta ja turvalliselta. Ajatus jostain "SyysMassuIntoilijat!! XD XD pusipusipusi" -ketjusta tällähetkellä lähinnä oksettaa...

Päivitetty inforivi:

Aveena (26v), esikoinen toiveissa, km-epäily rv 6+, kohdun ulkoinen & keskeytys rv8+ 08/10

313/403 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirabel, eiköhän tuo ihan positiivinen ole. Kiva, kun löytyy jännäilyseuraa sitten :). Plussatuulia sinne.

Aveena, voi itkujen itku. Hyvä kuitenkin, että homma on nyt hoidossa ja toivotaan, että se hCG noilla eväin laskee. Totta kai voit jutella tänne niinkun ennenkin. Oothan sä kuitenkin yksi meistä. Toipumista sinne ja halaus vielä kerran.

Työn ääreltä, Niisku

Vierailija
314/403 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan muutamaan päivään ehtinyt mitään kirjoitella. Ensimmäisen (helvetilliset) kuukautiset km:n jälkeen on nyt vihdoinkin ohi. Kyllä sitä reilua vuotoa kestikin viikon verran. Nyt sitten alkaa oikea yritys ja toivominen, että nämä olivat nyt ensimmäiset ja viimeiset kuukautiset. Toivossa on hyvä elää ;)

Cucciolalla oli ollut hurjan pitkä kierto. Onneksi se täti nyt sitten kuitenkin löysi perille!

Kengulle sydämelliset onnittelut plussasta ja paljon tarrasukkia, pikaliimaa ja jeesusteippiä matkaan!

Kyllä tuo Mirabelin tikkurivin viimeinen minun silmääni positiiviselta näyttää. Tosin ei ole kokemusta ovistesteistä.

Ja Aveena; voihan perhana sentään! Ihan tosi kurja juttu tuo kohdunulkoinen raskaus. Ja tietenkin saat jatkaa täällä kirjoittelua, vaikka pakkopaussia tuleekin yrittämiselle.

Hyvää viikonloppua kaikille!

adalat kp 9/jotain

315/403 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ovis onnellisesti ohi ja nyt sit hoiputaan toivon ja epätoivon välillä seuraavat kaksi viikkoa. Ikävää vaan, että jomottelut, jotka oli jo taakse jääneet, ovat näköjään palanneet. Ei kiva. Eikä toiveita herättävää. Mutta kaipa se tästä.

Eipä kai tänne muuta. Mitäs teille muille?

Niisku

Vierailija
316/403 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

… Pupuliinille vastauksesta. Pidän teille kovasti peukkuja ja toivotaan, että pääsette tutkimuksiin nopeasti ja saatte pian avun!! Jaksamista kovasti.

Kengulle kovasti onnea ihanasta uutisesta! Nellille pidän peukkuja pystyssä – toivotaan, että inssi oli hedelmällinen!!

Niiskulle tsempit hymiksen hyödyntämiseen =) Harmi, että jomotukset palasivat, toivotaan, että menevät pian pois eikä tätiäkään tarvitse enää toivottaa tervetulleeksi.

Aveena, tosi kova juttu tuo kohdunulkoinen ja kolmen kuukauden paussi. Onneksi asia kuitenkin huomattiin ajoissa, ettei mitään pahempaa päässyt käymään.

On se oikeasti kyllä hassu huomata, miten sitä ”arvostaa” ihmisten raskautumista eri tavoin, kuten Eve kirjoitteli miehen veljen tilanteesta. Mulla on jotenkin samat fiilikset: niillä, joilla tiedän, että raskautuminen ei ole ollut helppoa ja itsestään selvää, jotenkin suon raskauden, mutta sitten ne, joilla homma käy heittämällä, jäävät kaihertamaan mielen pohjalle. Pienen ihmisen kateuttahan se vain on, mutta… Mä lukeudun itse niihin, jotka raskautui ekasta yrityskierrosta (heti pillereiden lopetuksen jälkeen) ja nyt vasta ajan kuluessa on ymmärtänyt ja oivaltanut kantapään kautta, ettei tämä tosiaan ole helppoa hommaa ja kuinka ihmeellinen asia se on, että joku ylipäätään ikinä voi raskautua…. Miten moni muuten teistä täällä ensimmäisestä yrityksestä raskautuneista oli sellaisia, jotka olitte lopettaneet pillerit juuri ennen raskautumista tai parin kk:n sisään? Voikohan sillä olla vaikutusta keskenmenoon, että pillereiden lopettamisesta on niin lyhyt aika...

Täällä epätoivo nostaa päätään (taas ;)). Mulla on keltarauhashormonin vajaatoimintaa ja nyt kokeilin jättää Luget pois ajatuksella, että josko paikat jo toimisi. No plaah – ei toimi, ei todellakaan. Ovisoireet sentään tulivat, vaikka viimeksi kirjoitellessani epäilin, etteivät tule laisinkaan. Olivat vain noin viikon myöhässä. Viikko oletetun ovisajan jälkeen alkoi taas tuhruvuoto. Eiköhän se ennakoi menkkoja viikon päähän, jos vanhat merkit paikkansa pitää… Eipähän tässä voi yksikään sintti mihinkään tarrata, kun ei keltarauhanen toimi. Lisäksi oon lukenut, että k.r vajaatoiminta voisi olla merkki huonosta ovulaatiosta tai jopa ovuloimattomuudesta… Onko teillä kellään muulla ollut samaa ongelmaa, n. viikko ennen menkkoja alkavaa välivuotoa vai alkaako teillä menkat jämptisti kerralla ja kunnolla?

Kova pohdinta, että veisikö rahansa yksityiselle, että saataisiin apu nopeasti vai malttaako sitä odottaa (tai alkaa anella terveyskeskuksen tätiä - lieneekö sillä mitään vaikutusta, ei varmaan...). Ei me tästä enää nuorennuta... Toisaalta sille rahalle olisi todellista muutakin käyttöä, mutta onko sitten mikään tämän tärkeämpää..

Nipa

Vierailija
317/403 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa kuuluin niihin ensimmäisestä yrityskierrosta hormonaalisen ehkäisyn jälkeen raskautuneisiin.

Mullakin on ollu niin kauan ku muistan (yhdistelmäehkäsyllä, pelkällä keltarauhashormoniehkäisyllä ja ilman hormonaalista ehkäsyä) tuota tiputteluvuotoa ennen menkkoja. Keltarauhasen vajaatoimintaa olen itsekseni pohdiskellut mutta en mä siitä ikinä kellekään ole valittanut kun ei se sen suuremmin ole haitannut. Mulla n. 5pv ennen menkkojen alkua tuhruttaa 3-4pv, sitten on 1-2pv tauko ja sitten alkaa menkat tosissaan. Ärsyttävää kun menkat muutenkin kestää kauan, niin ton tuhruilun kanssa voi olla vuotoaikaa jopa 12pv.

Tänne ei mitään uutta muuten, mahakipuja ei ole tullut ja mä olen ihan huolissani että toimiko metotreksaatti kun ei tullut sivuvaikutuksia. Mies käski nauttimaan kivuttomuudesta, mutta en mä nyt taas osaa ollenkaan. Järjetöntä. Olen ehtinyt jo maalailla kaikki uhkakuvat siitä että piikki eikä uusintapiikki tehoa ja sitten pitää tähystää kun hormoonit vaan nousee eikä sieltäkään löydy mitään, niin varmuudenvuoksi poistavat koko kohdun ja munasarjat...

Ja vuotokin jatkuu edelleen.

Älyttömin ajatuksin, Aveena kp 18/28-32?

Vierailija
318/403 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kiitokset pikavastauksesta. Mä oon niin hermoheikko varmaan jo tämän vauva-asian kanssa, että tsuikkasin lapsettomuuteen erikoistuneelle yksityisgynelle, kun tuhruvuotoa oli tullut kahdessa kierrossa n. viikon ajan ennen menkkoja. Se tutki ultralla ja tuumasi, että mitään rakenteellista tms. vikaa ei näyttäisi olevan, mutta että tuhruvuoto ennen menkkoja viittaisi yleensä keltarauhashormonin vajaatoimintaan. Siksi määräsi sitten Lugesteronia avuksi, joka kyllä tuhrut pitääkin poissa.

Sä olet kuitenkin siis onnistunut raskautumaan tuhruista huolimatta? (vaikka toki nyt kävikin näin ikävästi.) Ehkäpä raskautumisesta välivuodoista huolimatta saan minäkin nyt hieman valoa tunnelin päähän.

Toivotaan, että metotreksaatti toimii eikä tarvitse huolehtia kauempaa. Nuo pelot on ymmärrettäviä, itsekin maalailee aina kauhukuvia seinät täyteen... Mutta uskon, että kaikki menee sinulla hyvin!!

Nipa (kp 26/27-31)

Vierailija
319/403 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaihuomenta!

Viikonlopun jälkeenhän pitäisi olla levännyt ja pirteä... NOT. Nukuttaa pirusti... ZzzZZz.

Täällä ei vielä hymynaamaa näkynyt. Mulla jotenkin päivät sekaisin itellä kai... 2 viime kierrossa ovistestit olleet plussaa kp 15 ja nyt kuvittelin, että ovis on viikonloppuna, mutta kun laskin tolla laskimellakin ni sekin sano, että hedelmällisimmät päivät on 23.-25.8. eli vasta nyt edessä. En vkonloppuna thnyt digitestejä ollenkaan, pelkällä liuskalla... ja nyt vielä tänäänkin jätin digitestin tekemättä, mutta liukassa näkyikin jo viiva... säästänkin varmaan 2 digitaalisen tikkua ens kiertoon... nyt vaan täytyy pupuilla lisää :) Meillä ollut nyt joka toinen päivä-rytmi päällä viime keskiviikosta. Ja tuntuu huomattavasti vähemmän stressaavammalta kuin viime kierro 4 pvää peräikkän-rytmi... Ja niin kai se on, että jos siimahännät on ihan kunnossa niin sillon toi joka toinen päivä ois kai ihan riittävä jollei jopa parempi ku joka pvä... ? Tiedä näistä sitten...

Olen muuten tässä kierrossa mittailut aamulämpöjä, en ole aiemmin sitä harrastanut, mutta nyt ajattelin ihan mielenkiinnosta tarkkailla... Kun eikös se niin ole, että lämmön pitäis nousta n. 0,5 astetta kun ovis on ohi... eli siitä sitten ainakin tietäis koska on tapahtunut...?

Nipa80, mulla tärppäs yk 4 pillerien lopettamisen jälkeen eli ei ihan heti, mutta melko nopeesti kuitenkin...

Vierailija
320/403 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole aikoihin kirjoittanut tänne.

Ihana kamalasti voimia kohdunulkoisen takia!!! tuntuu tosi järkylle näin ulkopuolisen silmin :(

Mulla kierto vetää viimesiään,33/32-35,mutta tänäaamuna vanhalla ovistikulla koitin,ei mitään viivaa,eli negahan se olis r-testilläkin ollut.Mä kun en osta ainuttakaan r-testii enää varastoon,juuri tän takia,että testaan sit ja masennun vaan.Siis nyt tuntuu ihan oikeesti,että vajoan johonkin hitsin suohon,epätoivo valtaa mielen.Tosi paha olo kaikkineen.Mä jo luulin että ois voinut olla raskaana,tissit oli erilailla kipeet ku muuten.No ei sitten.

Oikeastaan harkitsen ihan oikeasti yrittämisen lopettamista.Ei tätä pettymystä vaan jaksa enää.Oon ihan väsyksissä henkisesti ja fyysisestikkin,mikään ei huvita.Joten jos se vaikka kohentaisi elämänlaatua että lopettaa toivomasta vauvaa,jota tänne ei näemmä suoda.

Oikeen hyvää vointia kaikille,ja paljon paljon tärppejä teille !!!