Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen - kesä 2010
Kommentit (403)
Eve ja Niisku: pahoittelut tädistä... kyllä se vaan voi olla kurja vieras. Nyt vaan uutta intoa keräilemään ovista kohden, josko tämä olisi teidän kierto?!? Tsemppiä.
Mirabel ja muut piinailijat täällä on peukut ja varpaat pystyssä. Nyt olis aikasta kiva saada plussauutisia!
Itselläkin on jo meneillään kp 20/25-26, mutta yhtään mitään tuntemuksia ei ole. Vaikka niitä kuulostelenkin lähes koko ajan. Tissit on ihan rusinat ja muutenkin jotenkin tosi "kuiva" olo. Ei yhtään semmonen, että olisi napannut... :(
On se jännä kun toisaalta aika menee ihan liian nopeaa, mutta tämän vauva hankkeen kannalta ihan liian hitaasti.
Kengu 75
.. tervehdys! Onnittelut niille, joita en ole vielä plussasta ehtinyt onnitella!!
Ja pahoittelut muille mensuista sekä uusille tulokkaille menetyksestä.
Omanapaisesti: olen laihtunut tässä kuukauden sisään reilut kolme-neljä kiloa, vaikka normaalipainoinen olenkin. Tänään tai huomenna olisi pitänyt olla ovis, mutta nyt näyttää siltä, ettei se varmaankaan tule laisinkaan - liekö painonlasku syynä. CB ovistesti ilmoittelee vain tyhjää renkulaa jatkuvasti eikä oireita ole. Mulla on joka kerta aina ennen tullut "limalöntti" n. 5 päivää ennen ovista ja sit joka toinen kierto tulee myös nännit tosi kipeiksi ja kosketusariksi oviksen aikaan. Nyt ei ole tullut mitään noista. Eli taisi haaveet toukovauvasta mennä romukoppaan. Plaah...
Huomasin tuossa (pidän oikeasti hei exceliä mun oireista, saa nauraa vapaasti ;)), että mun nännit tulee kipeäksi vain joka toinen kerta, josta tietysti päättelin, että ehkä mä en ovuloikaan kuin joka toinen kerta. Jospa mulla onkin laiska toinen munasarja...Tämäkös sitten vaivutti entistä syvemmälle epätoivoon sen lisäksi, että meidän vauvan olisi pitänyt syntyä kahden viikon päästä... Voi elämä!
Pupuliini: kirjoittelit muutama päivä sitten, että pääsette hoitoihin puolentoista viikon päästä. Menettekö yksityiselle vai julkiselle? Laskevatko ne tuon vuoden yrittämisen siitä, kun on oikeasti alettu yrittää vai siitä, kun keskenmeno on tapahtunut? Kai se täytyy alkaa vaan nyt varautua tähänkin vaihtoehtoon. Toisaalta tiedän, että vielä on aikaa jäljellä tuohon vuoteen, mutta...
Aveena kyseli neuvola-aikojen peruuttamisesta. Mulla se hoitui niin, että kun km tapahtui, soitin neuvolaan ja kysyin, että mitä mä nyt teen... Neuvolantäti järjesti mulle kymmenen minuutin sisään lääkäriajan ja ultran ja sitä kautta aikakin peruuntui. Mulla oli kanssa km-vuoto tosi niukkaa, kuten säkin kuvailit ja silloin mietin itsekseni, että onneksi ei alettu heti yrittään uudelleen vaan pidettiin se kuukauden varotauko. Eihän sellaiseen limikseen kukaan olisi voinut tarrata.
Tosi inhottavaa tämä odottaminen ja vetvominen vauva-asian ympärillä. Mulla on jo pari hyvää uutta työmahdollisuutta mennyt sivusuun sen takia, että koko ajan mietin, entäs jos mä raskaudunkin kohta... Nyt olis taas tosi kutkuttava paikka, mutta en tiedä uskallanko hakea, kun jos mä raskautuisinkin, niin olisi jotenkin tosi noloa jäädä uudesta paikasta heti mammaileen... Onko teillä muilla ollut tällaisia ongelmia, että muu elämä on jotenkin jäissä vauvahankkeen takia?
Toivottavasti Niiskulla on jomottelut loppuneet menkkojen myötä!
Nipa
Kävin tänään kyselemässä raskaustestin tulosta, joka tehtiin kuukausi keskenmenosta. Tulos oli heikosti positiivinen :( Kahden viikon kuluttua pitää viedä uusi näyte.
Apteekin testi näytti jo selvää negaa, jotenkin tympäisi, että tuo nyt sitten oli vielä positiivinen.
Mieskin tuossa vatkaa, että pitääkö se nyt vielä alkaa yrittää, silläkin mieli muuttuu näköjään viikottain. Ja se tasan tarkkaan tietää minun mielipiteen meidän lapsiluvusta.
Menkat on täysillä päällä, lopulta. Keskiviikkona olis pitänyt käydä papassa, pitää sekin siirtää...
Anir maanantaifiiliksissä
Nipa mietti työasioita. Itse en ole työ- tai muutakaan elämää suunnitellut vauvaprojektin tiimoilta. Itseasiassa odottaessani kolmatta niin, että asia oli jo kaikkien tiedossa, hain vakituista toimea silloisesta sijaistuspaikastani ja sain sen, vaikka oli tosiaan ihan yleisessä tiedossa, että jään äitiyslomalle ja hoitovapaalle. Aina kannattaa yrittää ja hakea kiinnostavia työpaikkoja, koska ikinä ei voi tietää miten tämä homma etenee.
Anir; meilläkin oli km:n jälkeen vatvomista lapsiluvusta, mutta se olin MINÄ joka asiaa vatvoi. Mies oli heti sitä mieltä, että yritetään uudelleen, mutta minulle iski alkuun joku rimakammo. Nyt on tosiaan mieli muuttunut sille kannalle, että ehdottomasti yritetään uudelleen.
adalat
Uusi hyppäisi mukaan. :-) Kolmatta täällä kovasti kuumeillaan, edellinen raskaus päättyi ikävästi keskeytyneeseen keskenmenoon raskausviikolla 11 (raskaus oli keskeytynyt jo viikolla 6+). Jouduin läpikäymään sekä lääkkeellisen tyhjennyksen (ei onnistunut) että kaavinnan.. Aika kurja kokemus tuo oli, mutta tästä on jo melkein vuosi aikaa ja toivuttu on suhteellisen hyvin. Elämäntilanteen takia vasta nyt toivotaan uutta raskautta, joten tässä sitä nyt ollaan. Pelottaahan se uusi km, mutta ei sitä kai auta etukäteen pelätä.
Tänään kp12/27-32 ja jos nyt tärppäisi, niin toukokuun alkupuolelle menisi LA. Kolmatta kuumeillaan, edellinen keskenmeno oli 9/09.
Nyt yritän lukea vähän tätä ketjua ja muiden juttuja.. Hurjasti plussatuulia kaikille!!
Aveena ja MyrskyMaija: Tervetuloa mukaan ja pahoittelut tänne joutumisesta.
Niisku: Pahoittelut tädin saapumisesta.
Mullekin se täti tuli kunnolla kylään eilen eli nyt on kp 2. Torstaista asti oli jonkinlaista tiputtelua, mutta lauantaina se jo loppuikin (kuukuppiin oli tullut pelkkää valkovuotoa). Toivoin jo, että vuoto johtuisi jostakin muusta, mutta sunnuntai aamuna sain herätä koviin menkkakipuihin ja aukesihan ne hanat sitte kunnolla.
Nyt on mieli kyllä hieman maassa vaikka tätä tiesikin odottaa. Jotakin hyvää, jos hakee niin tämä on kolmas kierto km:sta ja kaksi edellistä on ollut tasan yhtä pitkiä eli 32 päivää. Jos nyt vihdoin vuoden yrittämisen jälkeen kierrot alkais tasaantumaan.
santra kp 2/20-42
Olen taas pörrännyt taustalla osaamatta kirjoittaa mitään. Nyt oli kuitenkin pakko tulla kommentoimaan MyrskyMaijan kirjoitusta.
(Niin, tässä välissä pahoittelut uusille sielunsisarille. Vanhoista tutuistakin olisi hauska kuulla. Eritoten olen jo jonkin aikaa kaivannut Cucciolan kuulumisia.)
Minullahan oli tuulimunaraskauteni kanssa toukokuussa vähän vastaavanlainen tilanne kuin MyrskyMaijalla. Yhdeksän tunnin ja kolmannen lääkesarjan jälkeen vaikutti siltä, että vuoto ei ala. Aamulla olisi ollut edessä kaavinta. Lopulta sitten kuitenkin tyhjennys käynnistyi, eikä kaavintaa tarvinnut. Tulokseton lääkkeellinen tyhjennys ja sen päälle kaavinta on ollut varmaan aika rassaava kokemus. Näin jälkeenpäin olen ajatellut, että toivottavasti sitten kun raskaudun oikeasti, pikkuinen tarttuu yhtä sinnikkäästi kiinni kuin tapaus tuulimuna.
Aika moni taitaa tällä hetkellä olla kierron alkupäivillä. Minä ilmoittaudun samaan sakkiin. (Vaikka edellisessä viestissäni luulinkin jo tärpänneen. Se oli kuitenkin ilmeisesti vain stressioireilua.) Nyt on menossa kp 7. Alkupäivät ovat olleet yhtä inhottavaa päänsärkyä - voi tosin johtua myös kuumuudesta. Mutta jospa tämä tästä vähitellen taas tasaantuisi. Seuraavat alkupäivien päänsäryt voisin oikeastaan jättää sitten kokematta.
No, nyt takaisin yrittämään nukkumista. Älä tule pitkin päivää povattu myrsky tänne, kiitos.
Amppari
Mulla oli tänään se jälkitarkastus. Kohtu oli tyhjentynyt kokonaan ja limakalvo 4mm kun se viimeksi oli 14mm. Kovasti sitä kohdunulkoista vieläkin metsästeltiin, mutta onneksi kaikki näytti ihan normaalilta.
hCG oli vielä koholla: 270, mutta tullut ho hyvin alaspäin. Onneksi elimistö nyt osas hoitaa tän ihan itse loppun asti. Vaikka surullista tuolla kontrollissa olikin, niin toisaalta helpottavaa että nyt se on sitten selvästi ohi.
Ensiviikon torstaina vielä olisi yksi hCG-kontrolli ja jos se on sitten ihan nega, niin sitten saa taas yrittää. Toisaalta jonkun laskurin mukaan ovis olisi edellisenä päivänä, että taitaa tähän sittenkin tulla se yksi välikierto yritykseen.. No, sitten sen näkee. Ja ihankun mulla olisi ikinä niin säännöllinen kierto edes normioloissa ollut että se johonkin laskuriin sopisi...
-Aveena kp 6/28-32?
Tulee ruskeata tuhrua, vatsa turvonnut ja leuassa hormonifinni eli huomenna taitaa olla kp 1, nyt vielä 26/22-30. Hetken jo luulin, että ois tärpännyt, mutta ei sitten millään. Jossain on vikaa, siis minussa, mutta kumpa tietäis mikä mättää.
Nyt on ollut 6 kiertoa km:n jälkeen. Aina ennen on puolessa vuodessa tärpännyt.
Tänään löysin komeroa siivotessa kastepuvun, turhaan se siellä kaapissa roikkuu. Kuinkahan kauan viittii säilyttää vauvan vaatteita ja tarvikkeita nurkissaan? Kuopus on nyt 2v. eli pieneksi jäänyttä vaatetta on todella paljon.
Täällä aukeaa hanat varmaan ihan juuri :'(
Oli tämä taas niin arvattavissa :(
Mites sitä taas pääsis täältä suosta ylös :( ?
AINA saa pettyä :'(
Luulis et tähänki joskus tottuisi, mut ei, aina tuntuu ihan vitun pahalle :'(
T.MiRaBel
Simona, MiRaBel ja kaikki muut
Näyttää nyt tosissaan monsuunituulet puhaltavan meille kaikille... Koittakaa kaikki jaksaa sen ISON pettymyksen kanssa.
Itelläni kp6 ja alkukierron huolettomuusolo päällä. Eli olen aika hyvin saanut vauva-ajatuksia vähemmälle päässäni, mutta silti siis joka päivä kyllä aatoksissa on, joskaa ei ihan koko ajan niinkuin loppukierrosta.
Viestittelin tuossa aiemmin sähköpostilla neuvolatädin kanssa, jota en siis koskaan ehtinyt tapaamaan, kun tuli km. Nyt sovittiin, että menen käymään siellä ja juttelemaan... joskos se sais mieltä vähän rauhoittumaan ja saisin kysyttyä asioita, jotka mieltä askarruttaa. Ainakin puhelimessa ja sähköpostien perusteella neuvolantäti vaikuttaa mukavalta. Toivotaan, että on sitä myös livenä...
Tänne ei siis ihmeempää. Alan sopeutua ajatukseen, että äippäloma ei koita minulle aiemmin kuin ensi vuoden kesäloma...
Toivotaan nyt kuitenkin, että saataisiin täällä oikein kesän 2011 vauvabuumi aikasíseksi!
Halauksin,
Eve
Pahoittelut kaikille joilla raskaustoive kääntyikin kp 1:ksi. Nihkeästi tuntuu plussia tulevan, mutta täytyy toivoa ja uskoa, että niitä alkaa ropisemaan. :)
Minä täällä edelleenkin odottelen. Vaikka edes sitä kp 1:stä. Pääsisi edes kunnolla sitten taas yrityksen alkuun. Kuten tuolla aikaisemmin taisin jo jossain välissä kirjoittaa niin ennen tätä keskenmennyttä raskautta kiertoni oli 28 päivää ihan tarkalleen. Tai edellinen kierto ennen raskautta venyi syystä x muistaakseni 31 päivään, mutta ennen sitä oli yli vuoden tasan 28 päivää. Nyt sitten en tiedä yhtään. Kaavinnasta on nyt 29 päivää. Odottelua, tympäisevää odottelua. Onneksi tässä on nyt elämässä kaikkea muuta mielenkiintoista ja innostavaa niin ei ihan niin jatkuvasti mieti mennyttä ja laske tulevia päiviä. ;)
adalat
EVE:
kiva kun pääset jutustelemaan. Toivottavasti neukkutäti on livenäkin mukava.
No niin, eipä ne hanat sitten vielä auennutkaan, ja tein digitestin: EI RASKAANA. kp 25/24-26 elikkä pahalta näyttää, aina plussannu ajoissa (tosin jokainen niistä raskauksista mennyt kesken...?) ja kuopuksesta sain aikanaan plussan kp 30/27 (sitä ennen puhtaita negoja) eli nyt sit odotellaan tuleeko monsuuni, vai onko toivoa.
Who knows. Koitan olla innostumatta, kyllähän toi nega taas fiiliksen veti sinne miinukselle.
Toisaalta laskin että jos ovis olikin vasta 30.-31.6.,niin se plussa voisi viivytelläkin vielä...? siitä olis vasta 11-12 pvää sitten oviksesta? ounastelin hiukka pidempaa kiertoa kyllä tästä.
No, ainakin vielä hanat kiinni, joten toivoa on (?) Negasta huolimatta (ihan typerää elätellä toiveita, mut elättelen kuitenkin....)
Pidetään peukkuja että saatais kaikki plussia!!!!
kp 1/24
Menen sänkyyn säälimään ja keräilemään itseäni.
T.MiRaBel, yk jotain miljoona..
pahimmasta suosta noustu, ja päätin juuri et ensikierto on sitten mun kierto perkele tai vedän maailmaa pataan >:/
Siispä, jospa koittaisi nyt treenata kesäkiloja hiukan pois niin saa ajatuksia muualle. Jos pitäs oikee treenipäiväkirjaa.
Vähän toi keskenmeno kesäkuussa seisautti kaikki treenit yms, niin ylläri et on pari kiloa hyllyvää nyt vyötäsille tullu, mut sallittakoon se, kuitenki oli henkisesti aika rankka alkuvuosi: eroa, muuttoa ja km. Pari kiloa on korjattavissa :D
Ostin muuten greippimehua, ihan muuten vain ;)
Jep, mut tää lyyli lähtee rullaluistelee.
T:MiRaBel
laitanpahan nyt kuitenkin uusiksi kun netti teki äsken jonkun tiltin.
Niin, että minulla tulla tupsahti tänään kp 1! Aivan loistavaa! Harvoin sitä on näin onnellinen kuukautisten alkamisesta, mutta nyt olen. Kroppani on siis ilmeisesti palautunut keskenmenosta ja kaavinnasta eikä kiertokaan venynyt, vaikka sitä pelkäsin.
Meitä onkin nyt monta suht samoilla kiertopäivillä; riittää jännitettävää muutaman viikon päästä. :)
adalat kp 1/28-30
Sain keskenmenon 6/10. yhden menkat oli välissä ja tänään tein positiivisen raskaustestin. olen enempi kuin onnellinen. toivottavasti nyt menee kaikki hyvin että tule keskenmenoa. laskettuaika ois joskun huhtikuun lopulla.
Onnea marja80 plussasta! Toivottavasti perästä tullaan
Greippimehu oli karsean makuista. Ja taitaa olla myöhäistä tässä kierrossa, kun menkat alkoi jo viikko sitten. Ja vuoto senkun jatkuu, mitenkähän kauan tätä kestää.
Onko kukaan muu niin tyhmä kuin minä? Kun menkat alkaa, käyn laskurilla laskemassa milloin olisi la, jos sattuisi tärppäämään. Ovis pitää kans käydä laskemassa, sen kyllä huomaan yleensä muutenkin...
On tää epätoivoista :)
jeps,oltiin reissussa 2pv,ja sinä aikana ei,ihme kyllä,viitsitty pupuilla.Oltiin mun vanhemmilla äärimmäisen narisevan ilmapatjan päällä nukkumassa,jossa tuntui että pelkkä kyljen vaihto nirisyttää koko kämpän hereille :) joten päätettiin hillitä itsemme,vaikka vaikeaa oli.No eilen sitten otettiin korkojen kera takaisin,mutta siitosmielessä,en tiiä oliko mitään hyötyä.Edelleen meinaan että ovis oli 9-10 kp:nä koska tikutin kp 14-16 ja negaa tuli.En tajunnut silloin aiemmin vaikka oli ovisoireet,niin testata.Höh.Sen puoleen,hommiahan ollut läpi kierron,paitsi ny vkl.
Mulla ei niinkun mitään fiiliksiä,paitsi että saisi ne meidän kaksoset tulla jo =D
Sit ehdotus:
onkohan liika raskasta roikottaa kp-listaa päivittäin/jotatoinen pv/päivittää pk ykköset siihen jne.
Nähtäs omat päivät ja vois helpommin jännäillä muidenkin kiertoja =D
Jeps.että täällä menee ku jäitä poltelles.
Eilen miehen kanssa puhuttiin muutama sananen km:stä ja aikaisemmasta ikävästä raskauden kohtalosta,mutta meillä kun on oma elämänkatsomuksemme ja näämme ja tiedämme syyt,on huomattavasti helpompaa ajatuksiaan ohjata siitä pahasta olosta pois.
muokkaus: tein sitten viimeisen cb ovistestin pirruuttani pois,niin kappas,ovis plussahan se siinä!!!!!!!!!!!!ja siis kp 19! mikähän se kp 9/10 sitten oli????????omituista