Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen - kesä 2010
Kommentit (403)
Niiskulle isot voima halit! *haaaalauuus*
Älä nyt vielä heitä kirvestä kokonaan kaivoon. Uskon, että puolivuotta yritystä ja pettymystä on kova paikka ihan kenelle tahansa, mutta kuten miehesi sanoi; objektiivisessa mielessä se on kuitenkin suht lyhyt aika. Tosin jokaiset alkavat kuukautiset on kuin pieni kuolema kun sitä raskautta toivoo ja taas joutuu pettymään. Ja kyllä, itse ainakin olen niin tyhmä, että kuukautisten alkaessa on pakko laskea summittainen laskettuaika ja ne tärppipäivät myös ja vauvahaaveissaan sitä miettii jo etukäteen tulevaa ja sitten kun ne kuukautiset alkavat niin se on kuin kylmä pyyhe päin pläsiä. Oletko Niisku koskaan miettinyt mitään tutkimuksia, vaikka vielähän on varhaista niille? Voimia ja jaksamista jokatapauksessa. Ja mitä tulee tuohon kp listaan niin ei sitä minusta ole tarpeen ylläpitää. Jokainen kun kuitenkin yleensä viestinsä lopussa ne kp:t ilmoittelee.
adalat
Ainiin ja marjalle onnittelut plussasta!!!
NIISKULLE halit!
hei, vauva ei tarpannyt, mut ma sain TOITA!
Elimaanantaina alkaa klo 7, tanaan hain paikkaa ja soitettiin heti et tervetuloa :D
JEE!!!
Viikonloppu täynnä tohinaa tulossa, ihanaa! Täällä töissä (konttorityö) vatvon mielessäni koko ajan vauva asiaa. Vauvakuume on valtaisa ja kp jo 24/25-26, mutta mitään merkkejä raskautumisesta ei ole. Pikkusen juilii alavatsassa ja finnejä pukkaa, joten taitaa se täti kolkutella jo ovella... voi p...
Nyt jotenkin päätin, että ensi kierrossa sitten tsemppaan ja teen kaikki temput raskautumisen eteen, juon greippimehua, pidän jalat ylhääjjä seksin jälkeen yms... kaikki mahdolliset vinkit vastaanotetaan.
Itse käyn kanssa heti menkkojen alettua tarkistamassa uuden mahdolllisen la:n ja lähestulkoon rakennan maailmani sen mukaan. :D!
Niiskulle voimahali! Jollekin ulkopuoliselle juttelu voi tosiaan keventää mieltä. Kerran tiukassa paikassa käytin työpaikan tarjoamaa puhelinterapiaa ja minun kokemukseni oli tosi hyvä.
Mirabel: Pahoittelut tädistä :( ja hurjasti onnea uudesta työstä! Wow!
Tosi moni onkin nyt alkukierrossa. Kaikille teille tsemppiä ja nautinnollisia yrityksiä ;)
Kengu75 (joka aina lukiessaan viestejä miettii, että tuota siten onnittelen ja tuolle laitan tsempit jne, mutta kun alkaa viestiä kirjomaan, niin lähes kaikki tapahtumat ja tyypit on hävinneet mielestä, mutta kaikille siis toivon parasta mahdolllista!)
18 vuotta,kun musta tuli ekaa kertaa äiti :) sen kunniaksi ien tämän poitsukan tänään syömään ja varmaan sidulle,ihan luvan kera :D Ihania ja kamalia muistoja päässä,niinkuin aina jokaisen lapsen syntymäpäivänä kun synnytystä muistelee.
Niisku.Se ulkopuolisen kanssa jutustelu voisi olla tosi hyvä homma.Ei siksi että sussa olis mitään vikaa,vaan juuri siksi!Se on rankkaa tämä odotuksen odottaminen itse kullekkin,ja siinä mielen valtaa niin monta kertaa epätoivo ja muut miljoonat huonot fiilikset.
Mirabel,onnea työstä!!!!saaks udella,mihin duuniin pääsi ihan tuolleen "heittämällä" ;) Mäkin voisin haluta.
Mä tein tänään r-testin,kun annoin itselleni luvan kuvitella,että jos oliskin oikeasti ollut silloin kp 9 se ovis,niin näkyishän se nyt jo kp 23 ;) Mutta ei siinä mitään näkynyt tietenkään.Nyt vaan mietin että okei,jos mulla ollut kp 19 se oikea ovis,joka tikun mukaan oli,niin uskaltaako sitä tänään juopotella pojan kunniaks :D
Miehen tuki: miten teillä mies osaa tukea,jos tukea tarvitte,km:n jälkipuinnissa,odotuksen odottamisessa,vauvakuumeessa?Kuinka hoidatte tätä asiaa?
Tulin taas tänään jotenkin tosi surulliseksi, kun katselin äitipolille meneviä ja sieltä tulevia onnellisen näköisiä pariskuntia ja äitejä isoine mahoineen. Tuli taas fiilis, että ollaanko me enää tuossa tilanteessa koskaan...
Meillä mies ei halua enää ollenkaan vatvoa keskenmenoa ja tuntuu ettei halua puhua vauvoistakaan. Mulle tulee sit fiilis, että haluaako se kolmatta enää ollenkaan... Ja jos tämä kierto on säännöllinen, miehen työreissu sattuu just oviksen aikoihin, joten vihaksi pistää, kun homma ei etene...
Onneksi on viikonloppu edessä ja huomenna ainakin lämmintä.
Nyt vasta huomasin (jotakin selaillessani) että silloin kun kävin Santsun plussatessa "vierailemassa" täällä teidän pinossa (en tiedä muistatko edes)... Niin olit kirjoitellut minulle:
"Nelli, kyllä sä voit tänne kirjoitella, jos haluat. Ei niitä menetyksiä voi sillä lailla vertailla. Sano vain, jos haluat "virallisesti" listalle ja lisään sut. Osanotot menetyksestäsi ja voimia uuteen yritykseen."
Siis tuo oli mennyt multa ihan ohi, vaikka takapiruna tätä teidän ketjua olenkin kokoajan lueskellut!
Kiitos sinulle siis osanotoista ja "kutsusta" tulla tänne pinoon mukaan! :) (Parempi kiittää myöhään kuin ei milloinkaan)
Taidan kuitenkin seurailla teitä takapiruna ja tsempata/kirjoitella aina silloin tällöin. Listalle ei mua tartte laittaa (pelkään että jään sinne niin pitkäksi aikaa)!
Meillä nyt neljäs ja viimeinen inssi edessä maanantaina! Sitten siirrytään IVF:ään jos ei tästä viimeisestä tärppiä tule! Voi että kun toivon että olisin ennen joulukuuta raskaana, jolloin olisi ollut mun keskenmenneen laskettu aika :( Jos IVF:ään joudumme alkaan jonottamaan niin taitaa käydä näin että siinä tapauksessa en raskaana joulukuussa ole!
Niin toivoin että teillä aivan kaikilla tärppäisi pian ja pikkuinen alku pysyisi matkassa loppuun saakka! Tsemppiä ja jaksamista kaikille!
Nelli
Pahoittelen, ettà en ole kirjoitellut pitkàà aikaan. Olen yrittànyt hiukan ottaa vàlimatkaa koko vauvahaaveisiin ja lomaillut ja koettanut nauttia elàmàstà, mutta koko kesà on mennyt odottavissa ja aika turhautuneissa fiiliksissà, koska tàti on ilmeisesti laittanut mut mustalle listalle, eikà aio tulla enàà ikinà kàymààn (uusille tiedoksi ja vanhoille tutuille muistin virkistykseksi: mulla oli km huhtikuun lopussa). Kàvin heinàkuussa lààkàrillà endokontrollissa ja siellà lààkàri totesi, ettà odottele rauhassa vain, ettà kroppa palautuu, vaikka km:sta oli silloin kulunut jo 11 viikkoa. :(
Lupaan ryhdistàytyà ja lukea viikonloppuna teidàn kesàkuulumiset ja palata kehiin. Ensi viikolla otan kyllà tohtoriin taas yhteyttà ja vaadin hoitoa.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Cucciola
Kiitoksia haleista ja muusta myötätunnosta! On tää vaan niin älyttömän hieno paikka, kun kaiken mun purnauksenkin jälkeen noin olette jaksaneet kannustaa ja tsempata. Kiitos siitä!!!
Mirabel, pahoittelut vauvantulemattomuudesta, mutta samaan hengenvetoon onnittelut töistä! Hieno juttu. Toivottavasti työ antaa sulle just sen verran muuta ajateltavaa, että tärppi käy seuraavassa kierrossa vähän niin kun huomaamatta :)...
Kengu, täälläkin vauva-asiat häiritsee työntekoa. Varsinkin tämmösinä hiljaisina iltavuoroina, kun on aikaa seikkailla netissä ja haaveksia.
Greippimehu ei mulla aiheuttanut muuta, kun kierron pidentymisen parilla kolmella päivällä. Toivottavasti sen vaikutukset on toisenlaiset sulla :).
Adalat, kiitos haleista. Lämmittivät kovasti. Jotenkin en osaa niitä tutkimuksia edes ajatella. Kaikessa epätoivossaankin sitä kuitenkin jollain solullaan vielä toivoo...
Malica, onnea täysi-ikäiselle äidille :)! Toivotaan, että valitsemasi ura jatkuu vielä pitkääääääääään :). Kysyit tuosta miehen tuesta. Meillä ainakin mies on jotenkin osannut kyllä olla hienosti tukena ja hokee jatkuvasti, että haluaa omalta osaltaan olla osa sitä prosessia, jossa minä olen. Nainen kun taitaa kuitenkin kokea tuon km:n ja koko vauvakuumeilun jotenkin eri tavalla, kuin mies. Meillä asiaan tosin vaikuttaa myös se, että miehellä on jo lapsia, mulla ei. Se on varmaan "vaikeampi" asia mulle kun hänelle, mutta onneksi on siitäkin voitu puhua.
Anir, voimia mammamasujen "katseluun". Sitä samaa on täälläkin tällä hetkellä ja se ei todellakaan ole helppoa. Se, jos mikä, herättää niitä kauheita epäreiluuden ja kiukun tuntemuksia. Mutta jospa se vielä teillekin koittaisi valoisampi päivä ja sinäkin saisit pömpöttävän mahan. Haleja.
Nelli, ihan hirrrrrmuisen hurrrrrjasti tsemppiä inssiin!!! Toivottavasti tää olis se kerta, kun tärppää ja pikkuinen tarraisi kunnolla kiinni. Niin, ja "takapiruile" ihan rauhassa :). Saa tänne kirjailla, vaikka ei listalla oliskaan. Tuut sitte kertomaan miten sen inssin kanssa käy, joohan?
Cucciola, ihanaa, että olet olemassa vielä!!! Ymmärrän kyllä, että haluat ottaa tämän vauvailun vähän kevyemmin. Mulla vaan on itsekkäästi ikävä sua, kun ilmaannuttiin palstalle samoihin aikoihin :). Mutta on se täti vaan epäreilu: kun sen haluais vierailulle, sitä ei näy eikä kuulu ja kun sitä ei kaipaa, se tulee kellon tarkkuudella. Aika outoa, ettei asialle vielä ole tehty mitään. Varmasti turhauttava tilanne. Voimia.
Mä siis olen taas kerran vähäisin voimineni noussut pahimmasta ja suunnannut katseen ja ajatukset ensi viikkoon ja ovikseen. Miehen kanssa on jopa tehty "pupuilusuunnitelma" :). Se on näköjään sydämestään hommassa mukana, kun niin aktiivisesti alkoi asiaa aamulla miettiä. Se on jotenkin ihan älyttömän nurinkurista, että vielä kaksi päivää sitten olin ihan murheen syövereissä ja varma siitä, että ei meille sitä vauvaa ole tulossa. Ja näin pari päivää myöhemmin olen niin päättänyt, että tämä on SE kierto meille. Ja sit taas parin viikon päästä itken ja raivoan, kun ei toivottua tulosta tullutkaan... Jatkuvaa vaappumista toivon ja epätoivon välillä. Tämä toiveikas vaihe on ihana, mutta se epätiovo vastaavasti ihan järkyttävä. Millähän näitä laaksoja ja vuoria sais vähän tasoteltua?
Näissä mietteissä, Niisku
Marja80: Onnea oikein paljon!!
Niisku: Hienoa, että olosi on parantunut. Toivottavasti tämä kierto olisi teille nyt SE. Tsemppiä ja onnistumista nyt oikein kovasti teille!
Nellille kovasti tsemppiä inssiin!
Cucciola: ompa kummallista, että tuohon vuodottomuuteen ei ole puututtu millään tavalla.. HYvä että olet menossa lääkäriin, ei tuollainen kuulosta ollenkaan normaalilta...
Kengu75: Mitenkä jännäpäivät menee? Oletko testaillut? Eikai vuoto ole alkanut? Teen kanssa tuota ihan samaa, että heti kun vuoto alkaa, niin menen katsomaan LA:n. Viimeksi myös katsoin (ja opettelin..) heti plussan jälkeen kaikki "sydän alkaa lyödä" ja muut vastaavat päivämäärät valmiiksi, ja se ei ollut kyllä kovin fiksu veto.. No, nyt olisi sitten km-vuodon alusta laskettuna seuraava mahdollinen LA 12.5.
Mirabel: Harmittelut kp1:stä, mutta onnea uudesta työpaikasta!
Mitä tuon greippimehun oikein kuuluisi tehdä? Miksi se auttaa raskaaksituloa?
Meillä mies on kovasti mukana tässä hommassa. Onneksi ollan voitu melko hyvin puhua kaikesta km:n liittyvästä. Mies oikeastaan haluaisi puhua enemmänkin, kyselee kovasti ja pyytää kertomaan mitä mielessä liikkuu. Jotenkin vaan menen tavallaan lukkoon, tai käännyn jotenkin sisäänpäin enkä aika oikein osaa puhua. Pää menee jotenkin täysin tyhjäksi. Yhdessä nyt kovasti odotetaan torstaita että päästään taas yrittämään.
Neuvola-ajan peruminen oli kyllä yllättävän rankkaa. Itkuhan siinä taas puhelimessa tuli ja neuvolantäti kyseli, että tarttenko keskusteluapua tai jotain vastaavaa. Luulin sitten, että se olisi ollut ehdottamassa että pitäsikin sittenkin neuvola-ajan ja tulisin sinne juttelemaan, mutta perui kuitenkin mun ajan vaikka kysyin erikseen että saisinko tulla. Kysyi vaan, että olenko saanut puhuttua kellekään ja kun kerroin että miehelle ja äidille, niin todella monta kertaa sanoi että pitää puhua kovasti ja surra nyt kovasti että ei jää sitten mieleen kummittelemaan. Ehkä mä sitten kuulostin tarpeeksi tasapainoiselta että en sitä aikaa tarjonnut. Tai sitten ehkä mut olisi ohjattu jonnekin esim. psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotolle tarvittaessa. Ei voi tietää, aika sekava puhelu oli. (ja näemmä tuli sekava selostuskin...).
Odotellen, Aveena kp 10/28-32?
P.S. Vuoto loppui viimeinkin eikä kipujakaan ole tullut moneen päivään. Jeejee!
MALICAMAM:
Pääsin kiinteistönhoito firmaan syksyksi (joka on oikein sopivaa mulle tässä tilanteessa ettei ole ns. "vakipaikka" jos vaikka se tärppi sattuisi) pihoja ja puutarhoja hoitamaan.
7-16 olis ma-pe eli 7 vuotta vuorotyötä tehneenä se on aivan mahtavaa! Maanantaina tosiaan eka työpäivä ja katsotaan miten alkaa sujua :)
GREIPPIMEHUSTA:
Se voi pidentää kiertoa?
Se sopisi mulle, koska mulla on vaan 24 pvän kierto, ja olenki miettinyt et meneekö sen takia raskaudet kesken (koska viime raskaudessakin oli raskaus saanut alkunsa tosi myöhään, oli 5 pvää jäljessä siitä mitä piti) ja noilla kierroillahan se voi olla aika ratkaisevaa??? Jos se oviksen jälkeinen vaihe on vaan 9 pvää?
No, lasillinen ainaki uppoaa joka päivä, katsotaan miten käy.
Greippimehun kai pitäisi lisätä kohdunlimoja tms. No, olen aina tykännyt greipistä, ja kaipasinkin vähän jotain mehuja ruokavalioon :)
Voi kuulkaa, jos mä tästä kierrosta raskautuisin, niin lasketuksi ajaksi tulisi sama, kuin 12/08 rv 18+ syntyneellä tytölläni olis ollu... pelottaa. Viimeisimmässä raskaudessa oli sama la kuin edeltävän vuoden keskenmenossa ja meni samana päivänä kesken. (minullako säännöllinen kierto....)
Oikeesti karmivaa. Osaisikohan sitä odotuksesta/plussasta enää nauttiakkaan???
Mutta, toivottavasti nyt ropisee tänne pinoon niitä plussia oikein olantakaa!
Mun lapset tuli tänään isänsä luota ja voi että olikin ikävä niitä!!!!
Nykynen mies on kaverinsa kanssa yhdellä. Mikäli kotiutuu vasta yöllä niin tinttaan sitä kuonoon, eli toivon hänen takiaan että kotiutuu yhden jälkeen kuten lupasi ;)
Jos menee ooikeen viihteelle ni olis sit heti sanonut niin ei tulis kuonoon, mut inhoan jos jotain on sovittu ja niistä luistetaan :D
Hejsan kaikille!
Oon nyt muutaman päivän vaan taustaillut ja lueskellut teitin kirjotuksia, kun ei ole oikein ollut itellä mitään sanottavaa. Eikä oikeastaan ole nytkään, mutta ajattelin antaa kuulua, että tiedättä, että täällä olen! :)
Nyt siis kp 11... alkukierto oikeestaan mennyt mukavasti ja ihmeen vähillä vauva-ajatuksilal, vaikka ainahan se tuolla takaraivossa tikittää. Perjantaina oltiin oikein kunnolla viihteellä ja vielä tänäänkin on sellainen olo, että eipä taida tarvita hetkeen taas mennä. :o)
Kohta pääsen taas metsästämään hymynaamaa. Kun viime kierrossa ei mennyt kuin 2 tikkua CB:n digitaalisesta ovistestistä... Kyllä musta tuntuu, että jo ilman testejäkin sen oviksen huomaan, mutta käytetään nyt noi kaapissa lojuvat poies... niiden jälkeen en kuitenkaan taida lisää tilata. Mies paralla siis kova viikko taas edessä, kun ovis ajottuu näillä näkymin viikonlopulle (hyvä niin), että joskos saataisiin alotettua pupuilu aiemmin ja jatkettua viikonlopun ylitse... saa nähdä kuinka jaksaa :o
Niisku,ihana tuo teidän pupuilusuunnitelma!!! :) Toivotaan, että tepsii!
Mukavaa Maanantaita!
Eve
tänään apteeksissa luin clearbluen esitettä.testit on uudistuneet,eikä uusissa ovistesteissä oo enää hymynaamaa,yääää byhyyyyy :(
raskaustestit on 3 pakkauksissa,joissa samanlainen monikäyttöinen testiosa kuin ovistestissäkin.näyttä digitaalisesti + tai -,eli selkeää.
luin niitä siellä jonossa odotellessa,ja mietin,että kuinka mä kuunaan enää uskallan tehä oikeaa raskaustestiä!!!!?????Se vaan on niin julmaa...
miehellekkin sanoin etten mä testaakkaan ennen ku 2vko myöhässä.
2vk päästä olis juhlat,ja mulla pitäis olla silloin menkat,eli taitaa juhlat sitten vähän riippua siitä että onko ne vai eikö.ja meneekö koko juhlat pilalle jos menkat alkaa?plääh.
Mut tänne ei kummosempii...
Hei taas kaikille! Toivottavasti olette voineet nauttia ihanasta ja pitkästä kesästä! Mun loma loppui ja täällä töissä olen taas. Mutta tuntuu jopa ihan kivalta näin vaihteeksi.
Vaikka en ole aktiivistesti kommentoinut olen kyllä lueskelut tekstejänne silloin tällöin loman aikana, nyt vasta pääsen kirjoittelee.
Voi Niisku että tekee mieli halata sua!! Ja onneksi on sulla nyt fiilikset jo korkeammalla. Mutta ihana toi sun mies joka on intona ja jaksaa tukea, ihanaa! Ja onnea pupuilusuunnitelmien kans! ;) Toivon todella että johtavat tulokseeen! :)
Marjalle hurjasti onnitteluja! :) Tarrasukkia matkaan! :)
Cucciola, hauska kuulla susta pitkästä aikaa! ymmärrän hyvin ettei tätä vauva-asiaa jaksa vatvoa koko ajan, pieniä taukoja tekee takuulla ihan hyvää, ainakin pääkopalle. Toivotaan kerrankin että täti todellakin tulisi kohta! Tsemppia sulle! :)
Kaikille muillekin tsemppiä yrityksien kanssa, ja toivotaan että teillekin kohta tulisi plussa ruutuun! Tämä on niin ihana ketju ja tämä tuki on aivan loistava, kaikkea hyvää teille kaikille!
Omaa napaa... En uskalla ihan vielä jättää teidät, parisen viikkoa oon kyllä ajatellut hengailla täällä, ehkä vähän taustalla mut kuitenkin.
Tämä raskaus on toistaiseksi edennyt ihan hyvin, ja vaikuttaa siltä kuin pahin pahoinvointi olisi jo takanapäin, ja samoin mun voimakkaat alavatsakrampit, onneksi... Mut tosin nyt kun on mennyt kolme viikkoa varhaisultrasta ja kun siihen np-ultraan on vielä 1,5 viikkoa aikaa rupee kyllä ajatukset temppuilee... Mitäs jos ei kaikki olekaan ok? Pitäisikö olla ennemmän oireita..? En ole vieläkään, vaikka nyt olen viikolla 10 ja kohta 11, uskaltanut kertoa omille vanhemmille enkä juuri muillekaan. Pari läheistä kaveria tietää asiasta. Mut mä ajattelin että kai tämä ahdistus vähän väistyy sit jos kaikki on ookoo np-ultrassa... Eli sitä tässä toivon tietenkin ja sitä odotellessa...
Hyvää loppukesää teille! :)
- Heath & Hope - (rv 9+5)
Hyvä, että Niisku on jo paremmilla mielin. Tosi hienoa, että miehesi on noin täysillä mukana.
Heath; uskon, että tulossa oleva np-ultra jännittää kovasti. Itse olen varmaan ihan sekopäinen jännityksestä jos tuohon tilanteeseen uudelleen pääsen. Peukut pystyssä, että kaikki on sitten 1,5 vko:n päästä loistavasti!
Millaiset teillä on olleet ekat kuukautiset keskenmenon jälkeen? Minulla nämä ovat suorastaan helvetilliset. Vuodan edelleen kuin seula, siis viidettä päivää!, ja minä sentään olen tottunut runsaisiin kuukautisiin, mutta nämä eivät ole tästä maailmasta. Mitään kipuja tms. ei ole, mutta tämä vuoto...aika kaukana on se fiilis, että loistavaa kun kuukautiset alkoivat.
Että tämmöistä.
adalat
Mulla oli pitkästä aikaa norm. pituinen kierto 29 pv. Luin, että alle 25 ja yli 35 pv. kierto voi vaikeuttaa raskautumista. Jos greippimehu pidentää kiertoa, taidan kokeilla.
Joku kyseli raskautumisniksejä. Lukaisin vau.fi -sivuilta monenlaisia niksejä, mutta en tiedä, kuinka totta ovat. Ravinnon tulis olla terveellistä, etenkin parsakaali jäi mieleeni tärkeänä, ja kokojyväviljatuotteet. Keksejä ja muita huonoa rasvaa sis. tuotteita tulis välttää ja tietty tupakkaa ja alkoholia.
Miehellä tulis olla löysät housut, jotta kivekset ei oo puristuksissa, jolloin siittiöt voivat kuolla kuumuuteen! Etenkin poikasiittiöt kuolee helpommin. Sit tietty naisen orgasmi lisää siittiöiden uimisvauhtia.
Ja stressi estää raskautumista. No, entä jos stressaa just raskaaksituloa? Yritä siinä nyt sit olla ihan rentona, kun mulla ois 2 kiertoa aikaa tulla raskaaksi, jotta saisin parempaa äityispäivärahaa.
Onnittelut plussanneelle, olitko Marja -80?
Ehkä me muut tullaan jossain vaiheessa perässä.
Nyt on sitten esikoinen saateltu koulutien alkuun. Eilen alkoi taival ja, sniff, voi kuinka reipas tuo on!
Nyt on menossa jo kp 29/25-26 eikä tätiä näy... :) Testiä en ole vielä uskaltanut tehdä, kun vähän väliä semmonen tuntu, että nyt vuoto alkoi... Tunnelmat on varoivaisen toiveekkaat ja jänittyneen onnelliset. Huomen aamulla meinasin testata, jos saisin sen testinkin hommattua. Mutta siis hyvältä näyttää ja jos testi on negaa, niin korkealta tullaan vaikka varovaisesti asiaa yritänkin ajatella. Mahdolliset oireet tähän mennessä: hieman turvonneet nännit ja puuttuvat PMS oireet.
Nännien koosta tajusin viimekerrallakin olevani raskaana, ja myös keskenmenoa aloin epäillä samasta syystä.
Kengu75, joka varmasti palailee huomenna asiaaan...
minut täti on pannu ja pitkälle loputtomalle mustalle listalle. Meillä mies välillä tuhahtelee epäuskosena että vieläkö sie suret sitä kesken menoa. Se siitä tukemisesta.
Lakka kp 5/30-35
Lakka: Voi ei :(
Kengu75: Oih, kun siellä on nyt jännää. Kuulostaa kyllä lupaavalta. Täytyy heti aamusta tulla katsomaan mitä testi näytti, toivottavasti siis plussaa! :)
On: Taas alkoi vuotamaan. Huoh. Mitä ihmettä siellä muka on edes jäljellä? Ja miten tää vuoto näin yllättäen jatkuu kun on ollut kuitenkin välissä 3pv kokonaan pois. Tuollaista samaa ruskeaa tuhrua + hyytymiä on mitä ollut kokoajan. Tänään/huomenna olisi laskennallinen oviskin, mutta ei se taida olla kun vieläkin vuotaa? Vai miten nää menee?
Huomenna on myös hCG-kontrolli aamulla ja sitten iltapäivällä gyne soittaa ja kertoo mikä on tilanne. Toivottavasti se nyt olisi kiltisti laskenut olemattomiin ettei enää tarvitsisi jatkaa tätä jahkailua ja odottelua...
-Aveena kp14/28-32?
Hei taas kaikille,
Olen käynyt lukemassa aina pikaseen teidän tekstejä, mutta ei ole ollut aikaa eikä jaksamista kirjoitella. Nyt sit otin itseäni niskasta kiinni ja raapustan jotain..
Tervetuloa uusille ja pahoittelut tänne joutumisesta!
Marja80, tuhannesti onnea plussasta! :)
Niisku, Tässähän tää menee. Ei ole vielä tärpänny ja nyt ovista odotellaan. Meidän osoite taitaa oikeesti puuttua haikaran navigaattorista.. Olis päivitys paikallaan! Ja mä osaan niin eläytyä tohon sun järkyttävään väsymykseen tän vauva-asian ympärillä. Mä oon ihan samoilla linjoilla. Oon niin lopen kyllästynyt. Ja kaiken huipuksi nyt mulle tulee se vaihe, et kaikki raskaana olevat alkaa v****maan mua ihan suunnattomasti. Tyhmää, mut minkäs teet. Menis ohi nopeesti...
Nipa(ja niisku myös), Julkiselle puolelle mentiin hoitoihin, on hieman halvempaa. Hidasta se kyllä on ja tuntuu et toivo menee, mut pakko mikä pakko, kun ei ole laittaa nyt isoja rahoja yksityiselle. Ja Nipa meillä se km siirsi hoitoihin/tutkimuksiin pääsemistä. Maaliskuussa tuli vuosi yrityksen aloittamisesta ja lokakuussa oli km. Ei nyt tarttenu ihan vuotta, eli lokakuuhun odottaa et päästään lääkärille, onneksi. Toivotaan et teillä tärppää, ettei tartte sun näistä asioista murehtia :)
Lakka, voi sun tätiä. Nyt laita sille porttikielto teille.
Mirabel, onnittelut uudesta työpaikasta. Jospa sen siivittämänä vauvakin saisi alkunsa :)
Nelli, tsemppiä inssiin. Nyt peukut ja varpaat pystyyn et tärppää! :)
Cucciola, Ei uskoisi tätä sanovan, mut tulisipa ne menkat nyt sinne! Olisi jo teidänkin aika päästä taas yrittämään.
Heath, ihania kuulumisia sinulla. :) Kyllä kaikki hyvin menee ja "kohta" sulla on jo iso massu :)
Kengu-75, jännää jännää.. Tulisipa se plussa sieltä! :) Peukut on pystyssä.
Omaa napaa sen verran, et ei taas jaksa välillä ollenkaan tätä vauvajuttua. Kohta heitän kirveen kaivoon ja annan olla. Ovis olis kohta, mut ei oikein ees jaksais tikutella(varsinkin kun ostin cb:n digitestin ja se laite kettuilee mulle ihan urakalla.. täytyy kohta käydä kokeilemassa josko se jo haluaisi toimia). mut onhan se pakkko. Maanantaina tosiaan oli se lääkäri ja se laitto lähetteen sit eteenpäin. Menee varmasti usea kuukausi ennenkun päästään tarkempiin tutkimuksiin. Tää on kyllä yhtä odottelua joka asiassa, odottelun odottelua.. mut nyt täytyy taas painua pehkuihin et jaksaa huomenna töissä.
Aina yhtä "positiivinen" pupuliini
Kp13/29-34
Hohoi,
MyrskyMaija, tervetuloa joukkoomme. Toivottavasti teillä tärppää nopeasti.
Marjalle ihan hurjasti onnea ja tarrasukkia matkaan! Näköjään täältä edes joku aina välillä plussaakin. Hieno juttu.
Malica taisi kysellä kp-listaa. Yritin keräillä viimisimpiä päiviä listalle, mutta suokaa anteeksi, jos meni väärin. Ihan kaikkien päiviä en löytänyt, joten lisäilkää päivät listaan, jos haluatte. Tai poistakaa, jos ette halua listalla olla. Musta tuskin on tätä päivittäin päivittämään, mutta heitän sen tänne nyt kuitenkin siltä varalta, että joku joskus haluaa/viitsii päivityksiä tehdä. Onhan se ihan kiva jännäillä muiden päiviä ja vähän pysyä ajan tasalla, että kuka seuraavaksi plussaa. Ja pakkohan niitä plussia on jossain vaiheessa alkaa tulemaan. Aika masentavaa sakkia ollaan muuten :).
Kp-lista 12.8.2010:
Aveena 8/28-32?
Adalat 1/28-30
Malicamam kp22
Kengu75 23/25-26
MyrskyMaija 15/27-35
Santra27 5/20-42
Arktinen Ampiainen kp10
MiRaBel 2/24
Eve84 7/29-30
Lakka 34/30-35
Niiskurouva 5/25-31
Pupuliini, mikä on olo ja tilanne?
Entäs Lakka, onko täti saapunut vai vietätkö jännäyspäiviä?
Itse olen jotenkin ihan järkyttävän väsynyt. Väsynyt tähän jatkuvaan vatvomiseen tän vauva-asian ympärillä ja väsynyt kaikkeen siihen liittyvään. Mä "sekoan" aina menkkojen alettua ja niin kävi nytkin, vaikka niin varmasti tiesin ettei meille ole huhtivauvaa tulossa ja niin ei sen pettymyksenkään tulla. Mutta tuli vaan niin toivoton olo ja oikeastaan olen tainnut surra jo seuraavaa kiertoa. Ja sitä seuraavaa. Ja sitä sitä seuraavaa. Mun varmaan pitäis käydä juttelemassa näistä fiilareista jonkun ulkopuolisen kanssa, mutta en oikein tiedä kuka se olis. Mies on edelleen ihana ja jaksaa kannustaa ja uskoa parempaan tulevaisuuteen, mutta kyllä nää mun synkät ajatukset varmaan sitäkin kuormittaa. Onhan se ihan oikeassa sanoessaan, ettei me nyt niin kovin kauaa olla vielä yritetty - puoli vuotta tulee täyteen loppukuusta - mutta kun joka kerta se menkkojen alku on rankempi, niin voisi olla parempi lopettaa koko yritys. Noh, minä sitten päätin ja mies ainakin jollain tasolla suostui, että yritetään tämän vuoden loppuun, mutta jos ei vauva sitten ole tuloillaan, niin saa homma jäädä. Toissa päivänä lainasin kirjastosta lapsettomuutta käsittelevän kirjan ja sitä olen sitten lukenut ja itkenyt. Itse en jaksa uskoa haikaran vierailuun tässä osoitteessa.
Toivottavasti teillä muille menee paremmin.
Niisku