G: Jos kuvitellaan että nuorin lapsistasi...
...muuttaa pois kotoa 18-vuotiaana, kuinka vanha olet silloin itse?
Mun täytyy sanoa, että joinain päivinä haaveilen siitä, että kaikki 3 mun lapsista on jo isoja ja on taas aikaa omillekin jutuille:)
Mä olen 47 ja mies 50, kun ollaan taas kahdestaan. Olettaen, että nuorin muuttaa kotoa n. 18-vuotiaana!
Kommentit (37)
Minä en mitenkään odota sitä aikaa, meillä on kivat lapset ja meillä on hauskaa yhdessä.
Minä en haaveile oikeastaan tuosta ajasta ainakaan vielä mitenkään erityisen paljon. Elettiin aika pitkään miehen kanssa kaksistaan ennen lasta ja lapsia on vain yksi joten tämä aika on oikein kivaa kun lapsi on pienehkö. :)
Ehkä sitten kun lapsi on teini niin sitä omaa rauhaa rupeaa taas kaipaamaan. ;)
niin olisin silloin 48v. Toivon kuitenkin, että saisimme nauttia lapsistamme vielä paljon paljon kauemminkin - ja saisimme lisää vauvojakin.
mieheni on 42v.
siksi juuri kannatti saada lapset nuorena :)
omille jutuille, ei tarvitse odotella, että lapset lähtevät alta pois.
olisin 41v ja mies 42.. Sinne vielä melkein 17v aikaa.. :)
jos meille ei tule lisää lapsia. Jos tulee, niin olen jo lähellä 50 v, kun nuorin on 18 v.
Ihanaa kun sai vielä aloittaa alusta.
Minä en haaveile oikeastaan tuosta ajasta ainakaan vielä mitenkään erityisen paljon. Elettiin aika pitkään miehen kanssa kaksistaan ennen lasta ja lapsia on vain yksi joten tämä aika on oikein kivaa kun lapsi on pienehkö. :) Ehkä sitten kun lapsi on teini niin sitä omaa rauhaa rupeaa taas kaipaamaan. ;)
Meillä on aika hyvä tasapaino parisuhde-elämän ja lapsiperhe-elämän kanssa kun lapsia on vain se yksi. Isovanhemmat haluavat osallistua paljon lapsenlapsensa elämään joten meillä on huomattavan kivasti aikaa miehen kanssa tehdä asioita kahdestaan vaikka harvemmin nuo lapsen mummiloissa olot kestävät kuin enintään yhden yön yli (useinmiten vain puoli päivää tai pari-kolme tuntia).
Meillä on kiva pikkuperhe jossa elämä on ollut huomattavan helppoa sen jälkeen kun päästiin ihan pikkuvauva/taapero vaiheen ohi.
järkyttävä ajatus että tulisi mummoksi 9v. päästä! Esikoinen on silloin 18v. Mä pidän itteeni niiin nuorena vielä
Minullakin 3 lasta, isoimman poismuutto voi olla jo n. 6-7 vuoden päässä. Onneksi pienin on vasta 4, joten saan nautiskella pienten askelten töminästä vielä pitkään. Luulin ennen odottavani sitä aikaa kun lapset muuttavat pois, mutta nyt en enää odotakaan. Luulen, että tulen ahdistumaan tyhjästä pesästä kovasti. Nautin lasteni seurasta ja siitä että talossa on elämää.
En muuten toivo, että lapset muuttavat pois 18-vuotiaana vielä. Vasta siinä 19-20-vuotiaana, sitten lukion jälkeen.
mikäli ei tule lisää lapsia. Nyt yksi lapsi 2v. :)
vaikka olen nuorena saanut lapsia ei minulla ole mitään oman ajan tarvetta.. uskon että eläkkeellä sitäkin on jo aivan liikaa!
51-vuotiaita.
Luultavasti teini-ikäiset liihottaa kuitenkin sen verran paljon kavereineen, eikä pahemmin kotona viihdy, että ei tarvi teinin lähteä edes pesästä kun saadaan olla aika paljon kahdestaan ;D
olen silloin 46 olettaen, ettemme saa lisää lapsia.
Ja jos esikoinen saa ensimmäisen lapsensa 18-vuotiaana, niin olen isoäiti jo 34-vuotiaana!