Onko noloa mennä yksin vaeltamaan
Katsotaanko kieroon esim. autiotuvilla muiden toimesta ja muualla vieroksuen jos menee yksin vaeltamaan tuntureille?
Kommentit (86)
Onhan se vähän. Kuitenkin sosiaalinen laji.
Itse haluan vaeltaa aina yksin enkä ole ajatellut että siinä olisi jotain noloa.
Ali Leiniökin vaeltaa yksin ja kuvaa videonsa yksin. Ihan normijuttua.
Kaikki tuntemani ihmiset, jotka vaeltavat, lähtevät aina yksin reissuun
Ei mitään noloa! Miksi edes olisi?
Ei todellakaan katsota kieroon. Turvallisuussyistä kannattaa toki kertoa jollekin minne suuntaan olet menossa ja milloin palaat takaisin. Erämaassa kun ei puhelinyhteydet aina pelaa niin on sitten etsijöille edes jotain suuntaa antaa jos sinua ei kuulu takaisin. Moni esim. jättää seuraavan paikan tiedot autiotuoien vieraskirjaan esim. "Pvm ja matka jatkuu kohti xxx tupaa"
Ei ole, rohkeasti sinne vain. Jos poikkeat polulta tai etenet vaarallisessa maastossa, niin muista tehdä turvasuunnitelma eli miten toimit eksyessä yms. Minulla on sopimus siskon kanssa, hänelle ilmoitan reitistä. Tietää sitten pelastusväki etsiä oikealta suunnalta.
Ei ole noloa. Moni vaeltaa yksin. Mukavampaa kulkea omaan tahtiin.
Ei ole, mutta suosittelen vahvasti että kerro jollekin läheiselle minne menet ja milloin ja kauan aiot olla että jos jotakin sattuu niin apu on mahdollisimman lähellä.
Pidemmille vaelluksilla kannattaa ottaa mukaan satelliittipuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista on eräkorpeen painaa.
No ei se nyt niin vaarallista ole jos yhtään tietää mitä tekee. Metsäkansaa kuitenkin ollaan.
Ihmiset ovat vaelluskansaa. Se tehdään yhdessä muiden kanssa. Näin on tehty kymmeniä tuhansia vuosia.
Jos et halua mennä yksin, niin osallistu ryhmävaellukselle. Olen ollut useammalla Suomessa ja ulkomailla, mukavaa on ollut.
Erakot ja introvertit ovat juuri nimenomaan vaeltaneet yksin. Pois ihmisten keskeltä rauhaan. Vaellus on myös henkinen vaellus.
Nolompaa on aikuisena miettiä, onko joku noloa vai ei.
Entä jos naisena majoitun yksin autiotuvalle ja sinne tuleekin myöhään illalla vielä yksin vaeltava mies?
Mä nimenomaan haluan mennä aina yksin. Lähden vaeltamaan siinä toivossa etten näe yhtään ihmistä