Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö aina missä n. 4 vuotias lapsesi on?

Vierailija
07.06.2010 |

Siis silloin kun lapsesi on sinun vastuullasi, eikä esim. isovanhempien luona.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä kysymys oikein on ap?

Vierailija
62/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättekö silloin missä hän on? Siis esim. kun täytyy tulla syömään, tiedät heti mistä haet, vai joudutko etsiskelemään?

On omassa pihassamme, 750 m2 tontti. Mä en ihan ymmärrä kysymystä myöskään. Kyllä mun mielestä 4-vuotias voi jo hetken olla pihassa ilman aikuista tai kuten meillä usein on isompien sisarusten kanssa, mutta ei saa lähteä minnekään siitä pihasta. En tiedä ketään 4-vuotiasta joka hilluisi jossain metsissä itsekseen.

JOS lapsi on yksin pihalla, valvon ikkunasta ja käyn katsomassa säännöllisesti että siellä kanssa on. Näin siis pääsääntöisesti näin kesällä, jolloin meillä on ovet auki suunnilleen kaiket päivät ja mennään ja tullaan, piha on vähän olohuoneen jatke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA tai MILLANEN äiti EI tiedä missä tuon ikäinen lapsi on?

Totta ihmeessä tiedän missä tuon ikäinen lapseni on ja tiedän missä on 5-vuotiaani. Tiedän 10 vuotiaanikin liikeet. Haluan tietää missä lapseni ovat ja mitä tekevät.

Kysymykset johtuvat ystävästäni, hän ei tiennyt missä hänen 3v9kk lapsensa on... "jossain se tuolla pihalla on.." Mentiin kysymään tätä poikaa ulos leikkimään minun poikani kanssa. Etsittiin sitten pihalta, mutta ei löydetty. Mentiin sanomaan pojan äidille ettei "pekkaa" näkynyt pihalla. Mamma ei persettään sohvalta nostanut, sanoi vaan että "no se on varmaan jonkun kaverinsa kanssa". En tiedä missä poika oli, mutta ei se kovin lähellä kotia ollut, sen verran tarkkaan etsiskeltiin.

ap

Vierailija
64/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. silloin kun käyn vessassa, ja joskus lapsi herää viikonloppuna ennen meitä. Meillä ei kyllä saa lapsi ovia/ikkunoita auki ja kaikki vaaralliset esineet ja aineet ovat lapsen ulottumattomissa.

Vierailija
65/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa luvalla mennä naapurin pihalle leikkimään (yksi talo välissä) jossa on samanikäisiä lapsia. tai ko. naapurin lapset tulee meille leikkimään. Aikuiset ovat tietenkin aina tietoisia missä lapset ovat.

Vierailija
66/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäinen on vielä täysin tilanteen vietävissä. Saattaa lähteä seuraamaan vaikka pihalle eksynyttä kissaa tai mitä vaan.

Todella vastuutonta antaa noin pienen ulkoilla yksin ilman esim. jatkuvaa näköyhteyttä.

Vierailija
67/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kävin 4-vuotiaana yksin kaupassa.

Äitini kirjoitti kauppalapun ja minä vinttasin pienellä kolmipyörällä kauppaan reppu selässä.

Matkaa oli n. 200m.

Itse en vielä silloin osannut lukea, mutta ystävällinen kauppiaspariskunta auttoi ;-)

Vierailija
68/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ekaluokkalainen, eskarilainen ja 2½ -vuotias ovat olleet ilman aikuisen valvontaa ulkona jo pitkään. Kännykkä tavoittaa, jos tavoittaa... Vaatteet on päällä jos on. Kengät on jos on. Listaa voisin jatkaa loputtomiin.

Äidillä on kädet täynnä työtä ja äidin kanssa kaksi nuorempaa lasta, joista toinen vauva. Isä tekee pitkää päivää ansiotyössä.

Vierailija
69/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli ekoja kertoja ilman minua vasta 6-vuotiaana. Mutta noista on niin paljon seuraa toisilleen, ettei minua tarvita pihassa. Tosin vähän väliä tarkistelen, että jokainen on näkösällä.

Kevyttä siihen verrattuna, että puistossa oli 7v+1v kahdestaan. Ja tuolla pitkin kyliä huitelee eräskin isoveli (8-9v?) 2-vuotiaan pikkusiskon kanssa.

Vierailija
70/70 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on 3,5vuotias ulkona kavereidensa (kaksi neljävuotiasta ja yksi kuusivuotias)kanssa. Rivitalossa asutaan, tuossa talojen välissä on sellainen sisäpiha, jossa iso leikkipaikka. Siinä leikkivät tuon oman porukkansa kanssa, eivätkä kertaakaan (vielä) ole lähteneet siitä mihinkään edes isompien lasten, eläinten jne. perään. Tietävät tarkkaan säännöt kyllä. Usein jonkun tämän kaveriporukan lasten äiti on tuossa pihalla, ja itsekin käyn vähän väliä kurkkaamassa, että ovat siinä.

Minulla on kotona pikkuvauva, jonka vuoksi en ihan rajattomasti pysty ulkona oleilemaan, ja en halua rajoittaa esikoisen ulkoiluja tiukasti niin, että voin sitten aina itse olla hänen kanssaan ulkona.

Toisaalta me kyllä käymme paljon pyöräilemässä (minä siis vaunujen kanssa kävellen, tyttö pyörällä) ja muuten harrastamassa ulkona, eli leikki tuossa pihalla on vain pihaleikkejä, varsinaiset "ulkoilut" suoritetaan jossain vähän kauempana sitten.

Tämä on meillä toiminut hyvin, osittain tietysti kiitos myös naapureiden ja näiden toisten lasten äitien, minä olen sitä ikäluokkaa, että itsekin leikittiin lapsena ulkona ilman vanhempia, eikä mitään suurempia tyhmyyksiä tullut tehtyä.

Toisaalta ymmärrän hyvin, en itsekään päästäisi tyttöä yhtä vapaasti menemään, jos en varmaksi tietäisi, että joku tuttu aikuinen siellä pihalla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi