Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?

Vierailija
03.06.2005 |

ja luulin, että suomenruotsalaiset on ihmisiä.

Kommentit (669)

Vierailija
161/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaa Oseania käytetään silloin, kun tarkoitetaan aluetta, johon kuuluu Australia, Tahiti, Mikronesia ym. Tyynenmeren pikkusaaret.

Mutta sitten itse asiaan. Älkää jooko naurako, tämä on nimittäin aivan älyttömän noloa!

Olin vasta 15 vuotias, kun hoksasin, ettei maailma ollut mustavalkoinen silloin isovanhempien aikaan. Tuli nimittäin katsottua noita vanhoja mustavalkoisia elokuvia lapsena..

Vierailija
162/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin melko pitkään, miten se joulu oikein voi olla koditon:

Joulu on koditon

varpuseni onneton... ja tietenkin pilkku kuuluisi olla tossa on-sanan jäljessä, eli varpunenhan se siinä on koditon....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin myös, että koko synnytyksen ajan ähistellään lasta ulos, ja on sattumaa, milloin vauva plumpsahtaa pihalle. Mistään avautumisvaiheista en ollut kuullutkaan. Tätä käsitystä vahvistivat myös TV-sarjat ja elokuvat, joissa ensimmäisen supistuksen tullen syöksytään paniikissa sairaalaan, ihan kuin se vauva tosiaankin voisi tipahtaa ulos koska vain.

Vierailija
164/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vasta viime viikolla sain tietää, että siittiöt voivat uida kohtuun emättimen ulkoreunoilta eli peniksen ei tarvitse edes käydä sisällä emättimessä.

Vierailija
165/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa lukee ruotsiksi tilausajo... en muista sitä sanaa nyt mutta en siis ymmärtänyt että siinä lukee " tilausajo" vaan luulin että se on joku paikkakunta. Ihmettelin että paljon linja-autoja paikkakunnalta josta en muuten ole ikinä kuullut tai nähnyt puhuttavan... kunnes sitten vähän ennen 30 ikävuotta tajusin mistä oli kyse....

Vierailija
166/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi taivahan talikynttilät! Kun pari viikkoa kuukautisten alkamisen JÄLKEEN on TODELLA varmat hetket TULLA raskaaksi.

Vierailija:

Vierailija:Minä en tiedä vieläkään et miten menkoista voi laskea sen varmat päivät, millon parhaiten tulisi raskaaksi! T; neljättä odottava =)

eli pari viikkoa kuukautisten jälkeen ( mikä ei siis todellakaan pidä aina paikkaansa ! )

28 päivän kierrossa ovulaatio osuu n. päiviin 14 tai 15 ja siis tosiaankin laskettuna edellisten kuukautisten alkamisesta. Sen vuoksi raskausaika ja laskettu aikakin lasketaan viimeisten kuukautisten alkamisesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Selventäisikö se asiaa, jos olisin kirjoittanut " parin viikon ajan kuukautisten alkamisen jälkeen on varmat päivät, jolloin ei voi tulla raskaaksi" , pari viikkoa kuukautisista 28 vrk kierrolla = ovulaatio = mahdollisuus hedelmöittyä.

Pari viikkoa kuukautisten jälkeen = PARIN VIIKON AJAN KUUKAUTISTEN JÄLKEEN = ns. varmat päivät = ei voi tulla raskaaksi

Vierailija
167/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joulu on koditon

varpuseni onneton... ja tietenkin pilkku kuuluisi olla tossa on-sanan jäljessä, eli varpunenhan se siinä on koditon....

Vierailija
168/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Joulu on koditon

Minäkin tajusin vasta nyt... :D

Vierailija
169/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siis miten kukaan pääsee edes ala-asteelta tietämättä tällaisia ketjussa mainittuja juttuja? En itse ole tämä niin kehuttu akateeminen, mutta luin Kazantsakia jo 13-vuotiaana ja päihitin useimmat sukuni aikuiset trivial pursuitissa alle kymmenvuotiaana.

Vierailija
170/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti sano mulle lapsena kun valitsin kirjoja itelleni että älä ota niitä kun ne on aikuisten kirjoja. Mietin pitkään miksi en voi lainata aikuisten kirjoja. En viitsinyt kysyä mutta päädyin siihen että ne on kirjoitettu sellaisella fontilla mistä lapset ei saa selvää ja siksi lapset saavat lukea vaan lasten kirjoja. Vasta myöhemmin se sitten selkis..

Vierailija
171/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

siis miten kukaan pääsee edes ala-asteelta tietämättä tällaisia ketjussa mainittuja juttuja? En itse ole tämä niin kehuttu akateeminen, mutta luin Kazantsakia jo 13-vuotiaana ja päihitin useimmat sukuni aikuiset trivial pursuitissa alle kymmenvuotiaana.

Vierailija
172/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimitys pena on varmaan lyhenne sanasta penis?!

Vierailija
173/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että hevosen kehitys menee: varsa, poni, aikuinen hevonen =)

Vierailija
174/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
175/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyseisen sarjan loputtua, että " Kolkyt ja risat" EI ole kahden perheen sukunimet vaan tarkoittaa ikää.

Se kuulosti niin samalta kuin Kiviset ja Soraset :)

Vierailija
176/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se sana on KAZAKSTAN. Siis se paikka. Mut miten sitä voi lukea?

Vierailija
177/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen ahaa-elämyksen, kun merkitys mulle valkeni. Ja mä sentään olen hyvinkin kielitaitoinen. Tuo vain oli ilmeisesti sellainen lapsuuden kömmähdys :)

Vierailija
178/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Missäs niitä tiikereitä sitten on? t. tyhmä

Koskee kyllä kaikkia muitakin. täällä mäntit vastaa uudelleen ja uudelleen tuohon Papua Uusi-Guinean siajintiin vaikka siihen on jo monesti vastatta ja selvennetty. Katsotaan 200 viestin joukosta joku numero 30 ja vastataan siihen ylimielisen tietäväisenä vaikka siihen on jo vastattu kymmeniä kertoja. Ei kannata olettaa että oma tieto on niin kuohuttavaa että sitä ei olisi jo suurin osa muista tiennyt. Samoin ei kannata kysellä ennenkuin on katsonut josko kysymykseen olisi jo vastattu (kuten on tiikerikysymykseen vastattu myös kymmeniä kertoja...)

Tiikerit siis ovat kotoisin Aasiasta. Afrikassa on tiikereitä vain eläintarhoissa.

Vierailija
179/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin varmaan vasta lähemmäs parikymppisenä mitä ne tarkoittaa. Äitini käytti niitä sanontoja ja mulle niillä oli merkitys mutta en ymmärtyänyt mistä olivat lähteneet liikkeelle.

Eli rajapiru = rajavartija

tupen rapinat : kun puukkoa otetaan tupesta pois se " rapisee" (pohjanmaalta lähtöisin)

Vierailija
180/669 |
05.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pistävät. Tosin ainakin kimalaiset ovat suht leppoisia, eli eivät hyökkää pistämään, ellei niiden päälle astu tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi