Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytys ja alastomuus

Vierailija
07.06.2010 |

Häpeätkö alastomuutta synnytystilanteessa ja miksi? Vaikuttaako nuori ikä tähän seikkaan?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
2/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alastomuutta synnytystilanteessa, itse asiassa avasin synnytyssairaalan paidasta kaikki napit kun oli niin kuuma. Ei tullut edes mieleen, että olisi jotenkin sopimatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan alasti en ollut kummallakaan kertaa. Molemmat synnytykset päätyivät lopulta kiireelliseen sektioon. Tosin kyllähän siellä alapäässä porukkaa hääräsi ja sektion jälkeen pukivat alushousut ja siteet sitten minulle.

En kyllä hävennyt tilannetta eikä siitä siitä olisi muuttunut vaikka olisin ollut alasti.

Työtäänhän ne ihmiset tekevät ja ovat nähneet varmasti paljon alastomia ihmisiä,joten yksi siinä joukossa olisin vain ollut.

Vierailija
4/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sairaalan kaavussa synnytin, siis vain alapää paljaana. Näin on täällä tapana (TAYS) ja onneksi, muuten häpeisin (oli ikä mitä tahansa).

Vierailija
5/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en hävennyt, mitäs hävettävää siinä nyt on, olin SYNNYTTÄMÄSSÄ... Housut jalassa olisi ollut aika hankalaa... Ja olin 18v.

Vierailija
6/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä aivan kokonaan alasti ollutkaan. Ja ikää oli 19 vuotta.

Vierailija
7/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua kyllä hieman nolotti. Kaksi kätilöäni olivat molemmat todella nuoria, kauniita ja hoikkia.. itse olen 20kg ylipainoinen ja sitä korosti vielä raskaus. Enkä ole erityisen hyvännäköinenkään...

Eihän sillä väliä ole. Työtäänhän he tekevät, mutta siinä herkkyystilassa koin sen hieman ahdistavana.

Vierailija
8/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin yhden hengen huoneessa ja alasti makoilin siellä peiton alla, vaatteetkin ahdisti kun jatkuvasti supisteli ja oli epämukava olo.

Vierailija
9/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta synnyttäessä olisin voinut olla täysin alasti. Jossain vaiheessa pidin synnytystä kauniina tapahtumana verestä ja muista eritteistä huolimatta ja tunsin jopa itseni kauniiksi. Ja synnytys muuten auttoi hurjasti itsetuntoon. Eniten varmaan sen takia, kun lapsettomuushoidot eivät todellakaan tehnyt hyvää naiseudelle. Mutta tämä oli asian vierestä :)

Vierailija
10/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on niin keskittynyt muihin juttuihin, ettei vaatetus takuulla ole mielessä ;D ekaa synnytin täysin alasti 30 vuotiaana ja toisen kanssa mulla olo sairaalan paituli ylävartalon päällä. kai =) kuten sanottu, ei tullut ajatuksiin..ja sit ikää 31v.

Vierailija
11/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan keskittynyt puskemaan sen vauvan pihalle. Henkilökunta on nähnyt alastomia pyrstöjä tuhansittain.

Vierailija
12/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä tuoksinnassa ehdit häpeämään ulkonäköäsi?

Kannattaisi varmaan kääntyä jonkun päätohtorin puheille? En tajua miten joku siinä pystyy ajattelemaan näyttääkö pylly isolta!?

Vierailija
13/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävennyt! Joku sairaalan kaapu oli päällä, mutta se nyt ei paljon asiaan vaikuta, kun vyötäröstä alaspäin on paljaana. Miespuolinen lääkäri kävi useampaan kertaan suurine kourineen tutkimassa, samoin monikin eri kätilö eikä tullut missään vaiheessa edes mieleen, että pitäisi hävetä.

Ymmärrän kyllä, jos joku vielä lapseton tai jo raskaana olevakin voi miettiä tuollaisia juttuja, mutta kyllä ulkonäköseikat unohtuvat varmasti viimeistään kunnon supistusten alkaessa. Ei tuossa mitään valkotakkisia tarvita tutkimaan!

Vierailija
14/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 3 lasta mutta en kyllä synnytyksissä mitenkään mielellään alapäätä esitellyt vaikka kipeä olinkin. Mielestäni luonne ym. kysymys tämä. Ite oon niin häveliäs...ei sille mitään voi...miksi pitäis voidakaan...pääasia että asiat tulee hoidettua häveti tai ei

Onneksi synnärillä ei tarvii kokonaan alasti olla...se tuntuisi tosi alentavalta kun muilla on vaatteet päällä

Vierailija
15/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöopiskelija vielä piti jalkaani ylhäällä sen 1,5h ponnistusvaiheen ajan kun ponnistin kyljelläni. Kakkaa tursusi pyllystä aina välillä, ei käynyt häpeä edes mielessä. Ja kaiken kruunasi tietty mun itku ja huuto, silti pelkät hyvät muistot jäi vaikka 2 kk aikaa mun synnytyksestä ;)

Vierailija
16/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on ollut sukat ja paita päällä. kaikki raskaudet on olleet pitkiä ja siinä vaiheessa on vaan ollut niin tyytyväinen, että vihdoinkin vauva tulee ulos, että ei ole moinen asia käynyt pienessä mielessäkään, että pitäis edes alapäätään hävetä.

ja ikää oli yli 30 v kun ekat sain

17/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos olkapäät näkyvät kun kuitenkin on römpsä levällään?

Itse koen enemmän ongelmaksi, että kuinka aina muistaisin pukea edes ne pakolliset päälle ;-)

Vierailija
18/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten alastomuuden häpeä poistui. Muuten olinkin täysin alasti. Suosittelen piposynnytystä muillekin.

Vierailija
19/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En normaalisti ole koskaan vapaaehtoisesti ilman rintaliivejä (paitsi suihkussa), ja tuntui vähän ikävältä joutua luopumaan niistä. Mutta kyllä se epämukavuus aika tehokkaasti jäi sitten niiden muiden "epämukavuuksien" alle...

Alasti en ollut vaan se kaapu päällä, mutta olisin mieluummin synnyttänyt rintsikoissa jos valita olisi saanut.

Vierailija
20/37 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sukat jalassa. Taisi olla vielä imetysliivitkin päällä valmiina. Tuskin mulla oli muuten alastonta kuin ponnistusvaiheessa alapää tietenkin paljaana (paitaa nostettu). Ja siinä vaiheessa niin helvetin kipeä ja sekaisin, että ihan sama.

Mutta ei siellä alasti tartte olla enkä olisi tarjennutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi