Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomaa kyllä näistä keskusteluista kuka on itse ollut lapsensa myrkyttäjä tupakalla...

Vierailija
21.05.2005 |

puolustetaan lähes henkeen ja vereen tätä " hyvää" harrastustaan. Jatkakaa vaan samaan malliin, mutta älkää viattomien lasten kustannuksella.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuten en minäkään. Kaikki anonyymit kommentit ovat verrattavissa petturuuteen. On niin helppo kirjoittaa ja varsinkin tuomita. Tämän huomasin tekstit luettuani.

-vakkaripalstailija-

Vierailija
22/78 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoi äiti raskauden aikana tai, on hän yksin vastuussaan kasvavasta sikiöstään. En puolusta kumpiakaan, poltin itse raskauden aikana ja sain raskausviikkoihin nähden pienen, mutta terveen tytön. Sairaalassa kukaan ei syyllistänyt minua tuapkoinnin mahdollisesti aiheuttamasta kehityksen hidastumisesta, mutta maalaisjärkeä käyttäen tiesin, että se on osasyy.

Tupakointia on helppo puolustaa, kun mahdolliset haitat ei vielä odotusvaiheessa näy, mutta seisommeko yhtä vahvasti sanojemme takana, jos lapsi ei synnykään terveenä. Ja kaikki haittavaikutuksethan ei näy välttämättä ens. elinvuosien aikana, vaan vasta kouluiässä tai myöhemmin.

Tästä oppineena aion tehdä kaikkeni, että olen tupakoimatta jos tulen vielä joskus raskaaksi. Mutta minulla oli onnea, lapsemme on tänä päivänä terve, älykäs leikki-ikäinen.

Tämä ei ollut saarna, vaan yksi esimerkki, josta itse otin opikseni. Eiköhän me kaikki kannusteta toisiamme terveisiin elämäntapoihin kaikin puolin silloin, kun kannamme jotain niin ainutlaatuisen arvokasta kuin uusi elämä sisällämme. =)

Toivon jokaiselle parempaa uutta vuotta!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki tietämäni lapset vauvat jotka ovat olleet altistuneet mahassa ollessaan äidin tupakoinnille ovat täysin terveitä,ilman allergioita.aika hurjaa eikö?omakin lapseni on täysin terve.mielestäni tupakan vaaroista raskauden aikana liioitellaan.

Vierailija
24/78 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en polttanut ekan odotus aikana yhtään savuketta,toisen aikana poltin viikon loppuisin jos mies otti olutta edes 1 pullon niin minä poltintupakin ja sitten kun poika syntyi nii hänellä oli jokin keuhko tulehdus ja lääkäric sanoi että ilmeisesti tupakoinnista johtui ja onneksi poika parani ja on nykyään täysin terve.

Nuorimman aikana en polttanut ja täysin terve ja pitkä tyttö on,sen verran vielä että poikamme on erittäin lyhyt edelleen muuten siis terve kasvu seuranta puolen vuoden päässä...

Vierailija
25/78 |
21.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen entinen tupakoitsija ja tiedän miten vaikeeta on lopettaa,että ymmärrän sellaisiakin jotka sitä ei voi lopettaa edes vauvan takia.et ei ne tupakan " puolustelijat" aina tupakoitsijoita ole.

Vierailija
26/78 |
22.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeenkään. OMA terveys on jokaisen oma asia, mutta toisen terveyden pilaaminen on törkeätä! *ap* ps. eipä multa heru sympatioita mitään muitakaan päihteitä käyttäville odottaville äideille.

Vierailija
27/78 |
01.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tajuton mitä jeesustelua ja jauhamista! Jos joku polttaa tai on polttamatta se kuuluu vain itselleen. On tietysti hyvä, että on tällaisia super-äitejä, joilla on aikaa täällä istua ja vaahdota..

Itse katson kauhulla perheitä, jotka eivät edes valitse asuinpaikkaansa lasten edun mukaan! Pakokaasuissa ja tehtaiden vierellä asutaan ja myrkytetään lapset 24/7, sitten jeesustellaan YHDEN tupakan haitoista!

Omat lapseni saavat kasvaa puhtaassa ilmassa, poissa saasteiden ulottuvilta. En koskaan kehtaisi sädekehä päänpäällä täällä tuomita jotain äiti, joka nyt yhden tupakin polttaa ja viedä " madonna-äidin" jälkikasvua saasteiden myrkytettäväksi " ulkoilemaan" .

Ps. Onneksi ei tuttavapiiriin kuulu noin itserakkaita jeesustelijoita, huh!

Vierailija
28/78 |
04.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koneen vieressä istuminen ja vaahtoaminen näköjään sinullekkaan tiukkaa tee...

JOKAINEN tekee omat valintansa ja sitä on turha arvostella. Yhtä hyvin niistä lapsista, jotka elävät siellä " raikkaassa ja puhtaassa" elinympäristössä voi tulla sairastelevia ja allergisia lapsia, kuin niistäkin jotka siellä " tehdasalueilla" asuvat.

Ja kai kaikki sen tajuavat, että se tupakka ei koskaan ole mitenkään vauvan hyödyksi! Turha mietiskellä, kelle siitä on haittaa enemmän, kelle vähemmän, kun hyvää se ei kuitenkaan tee.

Ja sen käyttö jokatapauksessa on joka odottavan äidin oma päätös.

Vierailija
29/78 |
22.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve vaan! mä olen 21- vuotias ja odotan ensimmäistä lasta. raskausviikkoja mulla on 33+4. koko ajan olen polttanu tupakkaa enkä ole edes ajatellut lopettaa. se on jokaisen oma päätös polttaako vai ei. se ei tee kenestäkään huonompaa äitiä, vaikka se rööki siinä huulessa roikkuukin. mun mutsi on polttanut kun mä olen ollu masussa, eikä silloin kukaan mitään valittanu, enkä mä ole mitenkään tyhmä tai kehitysvammainen tai muita hitaampi sun muuta. ja se on aivan varma, että kun joku jatkuvasti motkottaa niin sitä tekee asioita viel kaht rajummin. mielessään voi ajatella ja kauhistella tupakoivia odottajia, mut ei sitä kaikkea tarvii suustaan ulos päästää ja alkaa moralisoida. kaikki kuitenkin on tietoisia tupakan vaaroista, eikä sen takia välttämättä halua kuulla motkotusta. elikäs antakaa nyt hyvät ihmiset toisten olla sellaisia kun on älkääkä valittako ja motkottako koko ajan. hermot muutenkin kireällä. ja hauskaa kesää kaikille!!!!

Vierailija
30/78 |
16.07.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kun uhma" jos kiellätte niin poltan enemmän" . Kasva aikuiseksi ja valmistaudu ottamaan vastuu lapsestasi. Tupakointisi raskausaikana ei suinkaan ole vain sinun asiasi, vaan kuuluu myös meille muille joiden verovaroilla lapsesi mahdolliset allergiasairaalakäynnit ynnä muut tupakoinnistasi aiheutuneet vaivat hoidetaan.

Vierailija
31/78 |
05.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin on mielen kiintoista huomata, kuinka täällä kirjoitellaan " vieraina" . Ei uskalleta omalla nimimerkillä seistä sanojen takana.

Minkä ihmeen takia täällä ei todellakaan vaahdota noista narkkari-, juoppo- tai sekakäyttäjä-äideistä? Liekö syynä se, ettei mitä ilmeisimmin tällä foorumilla heitä paljon näy (tai kukaan ei ainakaan tunnusta käyttävänsä mitään)?

Tupakointi raskausaikana (itse poltin koko ajan ja poltan vieläkin) on mielestäni yhtä vastuutonta, kuin viisi vuotiaan ulkoilu ilman vanhempia. Vaikka mukula omassa pihassa pysyykin, keksii hän kaiken näköistä kolttosta ja kiusaa/kiristää pienempiään.

Pihassamme on myös muita tupakoivia äitejä, kuin minä. Itse asiassa kun miettiin, taitaa kaikki " säännöllisesti ja vakituisesti" hiekkalaatikolla olevat äidit tupakoida. Ja tietääkseni ainakin muutamat ovat polttaneet myös raskausaikana. Eikä siellä meille kukaan ei-polttava huuda ja rähise.

Vierailija
32/78 |
05.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en puolustelisi tupakointia raskauden aikana, mutta lääkärin suusta olen kuullut, että pari tupakkaa päivässä on pienempi paha lapselle, kuin stressi, joka tupakan lopettamisesta riippuvaiselle polttajalle koituu.

tietenkin aika riippuvainen ja kauan täytyy olla polttanut, että siitä niin kauhea stressi syntyy.

itse olen jonkun verran polttanut raskauden aikana. huonolla omallatunnolla tosin koko ajan. nyt on jo neljäs päivä täysin ilman tupakkaa. ja periksi en aio antaa.

Vierailija
33/78 |
05.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kiva lukea tätien kommentteja tupakoinnista ja sen aiheuttamista vaaroista.Vielä kun pari evää mun tarjoaman asuinpaikankin nollille,niin kyllä sauhu maistuu.Aina ,kun keskustelee järkevistä asioista faktoineen tulee ottaa huomioon erilaiset varallisuudet ja työttömyys yleensä,jos haluaa että mielipide saa arvostusta,kun sitä varallisuutta ei pyhien lehmien puheilla muuteta.Eikä tehtaitakaan siirrettämän.Sä salailet jotain pyhyydessäsi ja hienolla asuinpaikallasi.

Vierailija
34/78 |
05.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä somaa,että havaitsen sinunkin mahtailevan kuitenkin nikin takaa(siis kuka lie) ja miksi haluat vierittää syyt seuraavalle eli sekakäyttäjille.Internetti on laaja keskustelupalstoineen ja ymmärsin tähän foorumiin tullessani,että tupakista on kyse.Tupakoin satunnaisesti itse tämän toisen raskauden aikana,koska pinnaa kiristää yleensä päihdeongelmaisuus ja köyhyys ja pitkästyneisyys.Nyt vasta siirryn haukkuun/kehuun sekakäyttöa muualle,huom!

Vierailija
35/78 |
05.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä täytyy kommentoida silti tähän vaikka täst tääl ollaa paljo jauhettu eli tiedän ettei ole helppoa lopettaa tupakointia vaik ite en oo raskausaikana enkä moneen vuoteen polttanu enkä muutenkaan vakituisesti polttanu.mutta tiedän että kaikkia tupakoinnin seurauksia ei näy lapsen synnyttyä.esim.jos saa poika lapsen niin se ei välttämättä ikinä kykene saaman lapsia.onx se sit kivaa.tai just et lapsi voi kuolla tai tulla vammaseksi yms.siis eikö teille yhtään tule pieni vauva mieleen että se on viel pien ja viaton ja sitä pitäs suojella.ja entäs te jotka työntelette vauvaa vaunuissa ja poltatta päin vauvan kasvoja tai poltatte jopa sissällä tai imetätte ja poltatte.onko pakko rankaista vauvaa siitä että te satutte olee kiinni tupakassa.muistanette kuitenkin et jos pieni lapsikin tai kuka tahansa hengittää savua niin se on melkein sama kuin polttaisi itse.tää oli tarkotettu niille ketkä polttaa eikä aiokkaan lopettaa eikä edes yritä!

Vierailija
36/78 |
13.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin vähän päälle 10 vuotta tupakkaa, mutta kappas vain, onnistuin kyllä lopettamaan, kun tulin raskaaksi.

Ei, se ei ollut helppoa tietenkään. Mutta KYSE ON VAIN KAHDESTA TUSKAISESTA VIIKOSTA, jonka jälkeen vieroitusoireet jää pois, yleensä vielä aikaisemmin. Jos ei sitä pysty oman lapsensa takia kestämään, niin johan on kumma. Te, jotka puhutte lopettamisen vaikeudesta, niin syy on se, että ette oikeasti edes halua lopettaa. Toki vieroitusoireita on, mutta jos motivaatiota on tupakoinnin lopettamiseen, niin ne kyllä kestää. Varsinkin kun tietää, että kaikki on lapsen ja oman itsensä hyväksi, niin kyllä kuka tahansa pystyy lopettamaan tupakoinnin.

Pointtina se, että " on pahempiakin asioita, kuten huumeet" on todella ontuva. Samoin myös se, että " munkin äiti poltti, mutta olen normaali" . Ihan yhtä lailla voisi puolustella, että " munkin äiti hakkas mua, mutta olen normaali" tai " onhan sentään pahempiakin asioita kuin lapsen itsetunnon murskaaminen" . Aina löytyy pahempia asioita, mutta se ei tee yhdestä asiasta hyväksyttävämpää.

Surullisinta on se, että polttavat äidit sulkevat silmänsä ja kieltävät kaiken. Tupakka ON vahingollista äidille itselleen ja syntymättömälle lapselle. Siitä on läjäpäin tutkimuksia ja jo maalaisjärki sanoo, että savun imeminen keuhkoihin ei tee hyvää, kun se sattuu sisältämään tervaa, hiilimonoksidia ja paljon muita myrkkyjä. Tupakoimalla aiheutetaan lapselle tahallisesti vahinkoa, mutta kuinka pahoja vahinkoja, niin se riippuu tuurista ja tupakoinnin määrästä. Vahingollista se joka tapauksessa on. Tupakointihan on kuin hengittäisi tahallaan pakokaasuja eli itsensä järjestelmällistä myrkyttämistä. Muistakaa myös, että riippuvuudella on taipumus pahentua vuosi vuodelta, joten kannattaisi ajatella järjellä, eikä puolustella nykyään alemman kastin tavaksi miellettyä myrkyn imemistä.

Vierailija
37/78 |
14.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se pitäisi olla tyhmemmällekin selvä ettei raskaana ollessa

polteta tupakointi on paljon vaarallisempaa kuin alkoholin nauttiminen

mieluummin vaikka pari siideriä enkä ymmärrä kuinka joku raskaana

oleva nainen kehtaa julkisella paikalla tupakan sytyttää onneksi niitä ei

ole enää nykyään kovin montaa kun on tietoa enemmän kuin ennen eli

turha vedota siihen että äitinikin poltti

Vierailija
38/78 |
16.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä paljon suurempaa sääliä&surua tunnen lapsianne kohtaan, yksikään lapsi ei ole ansainnut noin vastuuttomia ja kusipäisiä äitejä äideikseen.Ei sitä turhaan sano nuo asioihin perehtyneet että odotusaikana tupakoivat ovat keskimäärin tyhmempää/nuorempaa/huonosti kouluttautuneempaa väkeä kuin ei tupakoivat.

Sama pätee kuulema imetykseen eli ei imettävät ja vain lyhyen aikaa imettävät ovat kuulema nuorempia ja heikommin koulutettuja kuin he jotka imettävät 1v tai kauemmin.

Siis oikeasti, kuinka kukaan asioista perillä oleva, lastaan rakastava ja aikuinen ihminen voi ja edes kehtaa puolustella sitä että myrkyttää omaa lastaan hermomyrkkyä (syanidi) sisältävillä savukkeilla lisäten lapsen kätkytkuoleman,-keskenmenokuoleman,-happivajeen,-vieroitusoireiden,-tiuhaan toistuvien hengitystieinfektioiden,-astman etc riskiä?????

Kasvaisitte j*******ta aikuisiksi ennenkuin rupeatte äitiä leikkimään!!!

Vierailija
39/78 |
22.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

puolustetaan lähes henkeen ja vereen tätä " hyvää" harrastustaan. Jatkakaa vaan samaan malliin, mutta älkää viattomien lasten kustannuksella.

Noniin, jos sitten vähän asiaakin näihin varsin tunnepitoisiin kommentteihin. Kaksi lääkäriä totesi raskauteni aikana saman asian; tupakoinnin lopettaminen on sikiölle suurempi vaara (keskenmenoriski) kuin sen jatkaminen. Itsekin terveydenhuollon alan ammattilaisena kehoittaisin kaikkia etsimään mielummin oikeaa tietoa, kuin tuomaroimaan muita äitejä. Uskpoisin, että suurimmat tuomarit ovat jollain tavoin oman äitiytensä kanssa epävarmoilla vesillä. Aina kannattaa lakaista " oma porras" ensin, ennenkuin luutii naapurin rappusilla.

Vierailija
40/78 |
22.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaksi lääkäriä varmaan seisovat sanojensa takana joten heillä ei ole kai mitään sitä vastaan että mainitset heidän nimensä täällä sekä mistä heidät tavoittaa?