Huomaa kyllä näistä keskusteluista kuka on itse ollut lapsensa myrkyttäjä tupakalla...
puolustetaan lähes henkeen ja vereen tätä " hyvää" harrastustaan. Jatkakaa vaan samaan malliin, mutta älkää viattomien lasten kustannuksella.
Kommentit (78)
> Mielelläni näin tekisin jos haluaisin myös itseni täällä tunnistettavan.
Oletko näiden lääkärien ainoa potilas? Jos neuvo on niin hyvä niin luulisi että nämä lääkärit antaisivat sen jokaiselle tupakoivalle äidille? Miten sinut tunnistaa jos annat lääkärien nimet ja minä soitan heille ja kysyn " Pitääkö paikkansa että olette joissain tapauksissa neuvoneet..." ?
> Reippaasti vaan kyselemään siis, jos asia kiinnostaa!
Kakkapuhetta sanon minä kunnes löytyy viitteitä joita voin vahvistaa. Yhtä hyvin voit sanoa että " Amerikkalaisessa tutkimuksessa haastateltiin 10212 lääkäriä ja 89% heistä oli sitä mieltä" ...
Mahtaa sinulla olla aika vaikeaa itsesi kanssa, kun hyökkäät jo ihan persoonaa kohtaan NETISSÄ. Kannattaisiko hakea apua? Tupakan kiroista et oletettavasti kärsi, mutta vääjäämättä viesteistäsi näkyy lävitse jonkin asteinen agressioproblematiikka. Näin kun tällä palstalla käsitellään paljon vanhemmuuteen liittyviä asioita, lienee tämä myös yksi niistä. Ja nyt kysymykseesi. Olen pieneltä paikkakunnalta. En myöskään usko olevani ainoa, joka on lääkäriltä (tässä tapauksessa lääkäreiltä, joista toinen sukulaiseni) samankaltaisen vastauksen saanut. Siksi uskon vakaasti, että tietoa hakiessaan, sitä myös varmasti saa. Jotenkin tunnut vain olevan niin fanaattinen ainakin tämän asian suhteen, ettet ole edes valmis vastaanottamaan sinulle tarjottavaa tietoa, vaikka sitä saatavilla olisikin. Kannattaisikohan nyt katsella peiliin? Jos hiukan keskittyisit omaan agressiivisuuteesi, mistä se kumpuaa ja miten voisit sitä paremmin hallita, sekä pyrkisit joustavaan ja laajempaan maailmankuvaan olisit ehkä myös itse vähän parempi vanhempi lapsillesi (oletan, että sinulla on lapsia).
Ketä vastaan olen hyökännyt ja missä? Tiedustelen vaan mistä väitteen voi vahvistaa koska sinä olet tosiaan ensimmäinen vastaan tullut ihminen joka sanoo suoraan tuntevansa lähteen. Mutta tähän " usko pois" tietoon pitäisi ilmeisesti tyytyä koska muuten olen fanaattinen, agressiivinen ja vielä huono vanhempi. Hassu teoria, haluasitko kertoa siitä lisää? Huonohko yritys kääntää puheenaihe.
Kerronpa tarinan omasta tuttavapiiristäni. Oon tullu samaan tulokseen, et eniten ongelmia näyttää olevan niillä, jotka toisia äitejä millon mistäkin tuomitsee. Kaksi kaveriani sai vauvan vuoden välein. Eka äityli oli ns. täydellinen äiti, joka rupes heti vaahtoamaan tälle toiselle sen tupakoinnista. Toivo jopa, et tämä sais keskenmenon ikäänku rangaistukses siitä, että polttaa. Kuinkas kävi, täydellinen äiti sairastu psykoosiin. Tän polttavan äidin lapsella on kaikki hyvin ja ainaki mun mielestä maailman rakastavin ja huolehtivin äiti. Tässä vaan mietiskelen, et kukahan se hyvä äiti sitten on, jos sitä yleensä voi arvottaa.
Aika surkuhupaisaa, ettet itse huomaa kirjoitustesi sävyä. No, yritin vastauksessani kertoa, että voit tarkistaa asian uskoakseni keneltä tahansa lääkäriltä, olen kuullut, että saman vastauksen ovat jotkut saaneet jopa neuvolan tädiltä. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että " mutu" -tuntumaan ei yleensä kannata luottaa yhtä paljon kuin tutkimustuloksiin, toivon vaan, että uskot myös niihin! Sikiövaurioita tutkittaessa ei ole pystytty kiistattomasti osoittamaan sen aiheuttaneita yksittäisiä tekijöitä. Tarkoitukseni ei myöskään ollut vaihtaa puheenaihetta, ihan tupakoivista äideistähän tänne alunperinkin halusin kannanottoni laittaa. Nyt kun olen sen tehnyt, en näe tarpeelliseksi tätä keskustelua osaltani jatkaa. Niinkuin eräs antiikin viisas on joskus todennut: " Tyhmyyttä vastaan jumalatkin taistelevat - turhaan!" Tämäkin toteamuksen alkuperä löytynee pienellä ahkeruudella, eli en senkään lähdeteosta tässä mainitse. :)
*Huokaus* Sävylleni ei voi mitään koska se on lukijan silmässä. Kirjoitukseni on kaikki näkyvillä joten jos löytyy " vaahtoamista" tai henkilökohtaisia hyökkäyksiä niin joku ystävällinen sielu varmaan auttaa minua löytämään ne teksteistäni.
Täällä esitettiin väite ja kuten yleensä, todistustaakka on väitteen esittäjällä. Jos väite pitäisi paikkansa niin se sotisi kaikkea sitä vastaan mitä olen aikaisemmin luullut tietäväni asiasta. Olen valmis muuttamaan kantani jos opin jotain uutta. Siksi kyselinkin mistä asian voisi vahvistaa. Jos se pitää paikkansa niin silloinhan pitää tupakoivia äitejä suorastaan estää lopettamasta ettei lapsi vaan stressaannu siitä (ihan tosi, en v...le). En ole missään vaiheessa syylistänyt ketään henkilökohtaisesti (jos olen, osoita missä). Haluan vain estää harhatiedon leviämisen koska se on just mitä lopettamisen kanssa tuskaleva tarvitsee - tekosyyn miksi ei tarvitsekaan lopettaa. Jos joku osoittaa minulle että mitä olen tähän asti uskonut on väärin niin vaihdan ilomielin leiriä.
En usko että vaaleanpunaisia norsuja esiintyy luonnossa. Mikään lukemani tai kokemani ei osoita siihen. Niitä voi olla olemassa mutta niin kauan kun sitä ei ole todistettu, oletan että niitä ei ole olemassa.
Ja tietysti keskusteluun osallistunut on vapaa poistumaan takavasemmalle koska tahansa. Eihän se aina tarkoita että perusteluista loppui ruuti.
että miksi kaikki aina jauhaa että " se on oma päätös jos polttaa raskaana!!!" . Sehän on lapsen päätös,jonka teette hänen puolestaan. Teidän tehtävänne on valvoa lapsen etua,kun hän ei siihen vielä itse pysty.
keskittykää ihmeessä omiinne ja käyttäkää täällä sahaamanne aika niiden kanssa!!!! Varmaan menee enemmän lasten hyväks, ku toisten äitien arvostelu täällä. Hohhoijaa. kaikenmaailman pistejeesustelijat jatkaa jurputtamista keskenään, vaik asia on jo päivänselvä.Säälittävää.
Saman huomannut.Mielestäni nimimerkki?-piste sai kyllä vastauksen kysymykseensä jo pariinkin otteeseen.Motiivi taitaakin olla joku muu kuin asiaan liittyvä.Sisareni,joka tupakoi raskaaksi tultuaan sai ohjeen vähentää savukkeiden määrää ja polttaa savuke ainoastaan puoleen väliin.Hänelle sanottiin myös,että runsaasti tupakoivan äkillinen lopetus aiheuttaa keskenmenoriskin.En kyllä missään nimessä ole sitä mieltä,että raskausaikana tulisi tupakoida,mutta täällä kiistellyn väitteen sen äkillisestä lopettamisesta olen siis minäkin kuullut.Mukavia syyspäiviä,niin tupakattomille,kuin tupakoivillekin äideille!
> Saman huomannut. Mielestäni nimimerkki?-piste sai kyllä vastauksen
> kysymykseensä jo pariinkin otteeseen.
*Kelaus, kelaus* Nope, ei näkynyt :-)
> Sisareni,joka tupakoi raskaaksi tultuaan sai ohjeen
> vähentää savukkeiden määrää ja polttaa savuke ainoastaan puoleen
> väliin.Hänelle sanottiin myös, että runsaasti tupakoivan äkillinen
> lopetus aiheuttaa keskenmenoriskin.
No jos sisareltasi vielä saat lääkärin nimen niin voisi ehkä sanoa että
" Lääkäri N.N mielestä on niin että jos olet polttanut enemmän kun X tupakkaa päivässä niin tupakointi kannattaa ajaa alas esim. kahden viikon aikana seuraavan suunnitelman mukaisesti: jnejne" .
Ero tämän ja esim. " Johtavien lääkärien mielestä on parempaa jatkaa tupakointi kun keskeyttää se raskaaksi tultua" on suuri.
lapsia noin käsittämättömän piiitkäpiiiip äideiltä? Taitaa jäädä savuttelukin toiseks lapsen kehityksen vakavana vaarantajana! Piste vois kans laittaa pisteen omalle tyhjän jankkaukselleen, jos ei luetun ymmärtäminen suju. Mä ainakin ymmärsin vastauksen täysin.
> lapsia noin käsittämättömän piiitkäpiiiip äideiltä?
Juu, olisihan maailma paljon yksinkertaisempi paikka jos ei ihmiset koko ajan haluaisivat perusteluja
>Taitaa jäädä savuttelukin toiseks lapsen kehityksen vakavana
> vaarantajana!
Yep, eihän myrkyt oli mitään jos lapsiparka oppii kyseenalaistamaan väittämiä.
>Piste vois kans laittaa pisteen omalle tyhjän jankkaukselleen, jos ei
>luetun ymmärtäminen suju. Mä ainakin ymmärsin vastauksen täysin.
No jos et kysymystä ymmärtänyt niin vastaus oli varmasti ihan sopiva sinulle.
Mikset laittaisi ihan omaa nimeäsi ja vaikka sähköpostiosoitteesi tänne niin joku avulias vois jopa innostua sua ongelmissasi auttamaan?
> Mikset laittaisi ihan omaa nimeäsi ja vaikka sähköpostiosoitteesi tänne
> niin joku avulias vois jopa innostua sua ongelmissasi auttamaan?
Jaa *minulla* on se ongelma? Parin sivun pituinen threadi jonka saisi yksinkertaisesti päätettyä yhdellä viittellä jonka voisi tarkistaa...
Eipä sulle taida mikään kelvata? Vähän vaikeetahan sua on siinä tapauksessa auttaa. Puhelinluettelon keltaiset sivut on pullollaan lääkäreitä ja varmaan paikallinen terveyskeskuskin, otappa luuri käteen ja pirauta!
Mutta jos se jostain syystä helpottaa olotilaasi niin heitä vaikka maila osoitteeseen piste.piste@gmail.com
SUL EI SIIS OO PUHELINTA; HAHHHAHHHAAAA!!! Vai puuttuux luettelo? Ai nii, sitähän tarttee LUKEE!
> SUL EI SIIS OO PUHELINTA; HAHHHAHHHAAAA!!! Vai puuttuux luettelo? > Ai nii, sitähän tarttee LUKEE!
Tihihihi. Viestiketju lienee nyt virallisesti off-topic...
Oletko muuten tietoinen tietosuojalaista? Sen mukaan kenenkään tietoja, esim. nimiä ei julkiseti niin vaan levitellä. Ehkä siinä ainakin yksi syy, miksi keskustelija, jolta niitä tivasit, ei niitä tänne laittanut. Loistavan asiallinen linja muuten hänen viesteissä, toisinkuin eräiden muiden täällä...huhhhuh!
Mielelläni näin tekisin jos haluaisin myös itseni täällä tunnistettavan. Koska en ole ihan niin julkisuuden kipeä, en näitä nimiä tässä foorumissa mainitse. Uskoisin, että maasta löytyy muitakin lääkäreitä samoin kannanotoin, kuin nämä kaksi, jotka minua ovat hoitaneet. Reippaasti vaan kyselemään siis, jos asia kiinnostaa!