Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, jos tulee vielä yksikin hää-tai rippijuhlakutsu, talo menee myyntiin tai jotain

Vierailija
06.06.2010 |

siis tilanne on todella huono, eilen pakolliset 2.det yo-juhlat, yhdet kummilapsen synttärit(aina vaan kutsutaan, vaikka kummilapsi on jo 16v.) Tulossa vielä parit sukulaislapsen rippijuhlat. Olemme työttömiä..olen ihan rikki ja pikavipeillä sitten maksetaan tai annetaan lahjat-lahjakortit tai rahaa kirjekuoressa. Huvittavaa köyhä perhe ojentaa rikkaan perheen vesalle kuoressa vippirahaa 50-100e.

Onko kohtalotovereita??

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA miksi ihmeessä pitää antaa noin paljon, jos on tiukkaa??? Meidän isolta perheeltäkin annetaan vain 40e häälahjaa siskoni tyttärelle. Oman kummilapseni rippilahjaksi saa kelvata 50 euron arvoinen lahja tai sama rahana.

Enpä tiedä ketään, joka arvottaa vieraita lahjojen perusteella ja laskee tarkkaan, että kukas antoi mitäkin. Sekö se juhlien pointti on?

Vierailija
42/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoranaista syyllistämistä. Mutta tilanne on tosi huono...Pakolliset kahdet yo-juhlat ja lisää tulossa...Ei mitkään bileet voi olla pakolliset. Ole mulla ollut ainakaan. Jestas sentään.

Ja etsii ymmärtäjiä kohtalotovereista. Toivon todella että ap on ainoa laatuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naura vaan, mukavaa kun sinua naurattaa..mitä sinä tekisit? Olen kyllä hyvin avoimesti kertonut, että meillä on tiukkaa tulojen tippumisen myötä. Ja onneksi olkoon sinulle, jos lähipiirisi ei vaadi paksuja kirjekuoria merkkipäivinä.

T.aloittaja, köyhän lisäksi vielä tyhmäkin :D

Vierailija
44/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap:n ahdinko on aika pitkälle itse aiheutettua. Ei tosiaan jaksa ymmärtää.

eikös tuolla jossain lukenut, että inhoaa itseään oman kiltteydensä takia.

Kyllä näistä asioista pitää pystyä puhumaan!!

TÄMÄ ON NYKYAIKAA!

Parhaillaan. Ja on todellakin nykyaikaa että kaikilla on vähintäänkin lainaa ja monella lainan päälle pikavippikierre valmiina!!!

Koska kulutusjuhla sai tämän aikaan? Joka nurkassa ollaan huutamassa taloudellista ahdinkoa ja kuinka paljon meillä on lainaa kun elintason pitää kuitenkin näkyä.

Veikkaan että ap:lla on montakin kohtalotoveria mutta eivät vaan kehtaa edes nimettömänä tunnustaa.

Vierailija
45/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoranaista syyllistämistä. Mutta tilanne on tosi huono...Pakolliset kahdet yo-juhlat ja lisää tulossa...Ei mitkään bileet voi olla pakolliset. Ole mulla ollut ainakaan. Jestas sentään.

Ja etsii ymmärtäjiä kohtalotovereista. Toivon todella että ap on ainoa laatuaan.

Kyllä näistä kesänjuhlamopoista on yleisöosastoilla kirjoteltu jo vuosia. Uusi hyvä kirjoitus löytyy Me Naiset nro 21:"Vieras kynittävänä"

Aloittaja saattaa tosin suuremmella tai provosoida tarkoituksella, jotta saa keskustelua ja ajatuksia heräteltyä, taitaa monille olla kuitenkin kipeä aihe.

Ampiaispesään on tökätty!

Vierailija
46/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap meinaa että sukulaiset, jos nyt eivät ihan suoraan sano niin miettivät ainakin että jos ei ole antaa kallista lahjaa niin et tarvitse muutenkaan sitten yhteyttä pitää.

Olen minäkin liian kiltti ihminen ja mietin monestikin liikaa sitä mitä muut miettivät minua katsoessaan mutta rajansa kaikella.

Ap ei syyllistä ketään mutta ylppärit oli pakolliset? Haloo!!!

Vierailija
47/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naura vaan, mukavaa kun sinua naurattaa..mitä sinä tekisit? Olen kyllä hyvin avoimesti kertonut, että meillä on tiukkaa tulojen tippumisen myötä. Ja onneksi olkoon sinulle, jos lähipiirisi ei vaadi paksuja kirjekuoria merkkipäivinä.

T.aloittaja, köyhän lisäksi vielä tyhmäkin :D

Otitpa kovasti itseesi :D :D

Vierailija
48/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen penkonut alekoreja.

Prismassa on usein mallistosta poistuvia tuotteita -40% ja kun ostaa vielä jäsenetupäiviltä saa vielä siitäkin -15% + vielä s-edun.

Vaateosastolta esim alusvaatteita tai yöpaitoja ovat ajattomia. Leluosastolta prinsessajuttuja yms.

Kodinosastolta kynttilänjalkoja tai petivaatteita.

koruosastolla on usein hiusjuttuja ja koruja -40%

Outlet myymälästä löytyi kerran ihan pilkkahinnalla satiininen pyjama pikkutytölle, ovh. lähes 30€ ja maksoi ehkä 8€

Osallistun kilpailuihin ja voittoja annan sitten lahjoiksi.

Teen mystery shopper-keikkoja ja niiden palkkioita annan lahjoiksi. Esim. jäätelöbaarin sain 3x5€ lahjakortit ne oli kiva ilmainen lahja kummilapselle ja vaati sen että kävin lasten kanssa ilmaiseksi syömässä jätskit ja tein havaintoja käynnistä.

Ostan pitkin vuotta kaappiin noita löytöjä ja sitten pengon kaappeja kun on syntärit tai joulu

Vierailija
49/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko tarkemmin miten asioista boisi puhua, ettei tule syyllistäneeksi ketään? Rikotaanko lakia, jos sitten syyllistetään, missä kulkee raja? ts. onko syyllistäminen rikos tai kielletty asia?

Onko tämä sitä samaa sarjaa, että alkoholisiti äitiä ei saa syyllistää, kun synnyttää fas-lapsen tai pyromaania, joka poltti kirkon? Ja alkoholisti äiti ei saa syyllistää yhteiskuntaa tai lähipiiriä juomisestaan tai pyromaani ei saa syyllistää vanhempiaan kun lapsena oli vähän leluja sekä tulitikkutehdasta kun oli tulitikkuja saatavilla.

Miksi muuten suomalaiset lausuu niin usein tuon kliseisen lauseen: "syyllistätkö sinua muita teostasi"

Vierailija
50/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hiton takia annat, jos ei ole varaa? Sitäpaitsi 20e olis parempi summa.

Vierailija
51/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitämä saarna jostakin. Todennäköisesti on yle areenassa tai sitten tulee ehkä alkuviikolla päivällä teeveestä uusintana. Se oli puhutteleva saarna yhteiskunnan lisääntyvästä eriarvoisuudesta.

Vierailija
52/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on aina annettu lahjoja, vaikka ei mitään rikkaita olla oltukaan. Mutta synttäri-, joulu- ja yo -lahjoina sain esim. arabian 24h -astiaston, jonka olin itse toivonut. Meillä on ollut tapana jokaisen kohdalla alkaa kerätä kapioita aika nuoresta saakka. Kummeja meillä kellään ei ole ollut, joten lähisuku tähän hommaan on osallistunut. Ja lahja ei ole koskaan ollut mikään pääsylippu juhliin.

Mun miehen suvussa taas ei ole annettu lahjoja. Yhteiset joulut on kummallisia, kun mä saan vieläkin lahjoja mm. tädiltäni ja mummoiltani, vaikka aikuinen olenkin. (Joka kerta täti soittaa ja kysyy onko toiveita. Eli ostaisi jotain hyödyllistä ensisijaisesti. Mutta jos en sano mitään, täti pistää pakettiin jotain hullun hauskaa.) Musta paketit on kivoja! Ja parhaissa paketeissa on ajatusta ja huumoria, hinnalla ei niin väliä.

Ja mun miehen perheessä ei ole ollut tapana lahjoa edes omaa perhettä. Aluksi olikin pieni ristiriita, kun itse haluan antaa paljon lahjoja. No kyllä se mies mua on oppinu muistamaan aina synttäreillä ja jouluna. ;)

Mutta pointti siis, joillekin lahjojen antaminen kuuluu asiaan niin, etteivät välttämättä osaa edes ajatella sitä, että joillekin toisille se ei ole samanlainen tapa. Moukkamaista, etenkin jos ei arvosteta antajan muistamista, oli sitten hymy, paketti tai rahaa.

Ap:n keissiä kommentoin sen verran, että ymmärrän ongelmasi eli liian kiltteyden. Mielestäni ongelma ei olekaan nyt ne "pakolliset" juhlat, joihin pitäisi viedä lahjoja. Ongelma on se, että olet liian kiltti ulospäin, jotta pitäisit itsesi ja perheesi puolia. Ymmärrän sinua, sillä itse olen ollut niin "kiltti", että minut olisi voinut ryöstää vain pyytämällä lompakkoani. Sinulla on oikeus puolustaa itseäsi ja omia rajojasi. Älä ajattele, miten muut reagoivat. Tosi ystävät ymmärtävät kyllä.

Vierailija
53/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kutsu heitä mihinkään perhejuhliin, jotta ei tule noloja tilanteita. Tänäkin vuonna he ovat säästäneet jo pitkän pennin, kun eivät ole joutuneet meille kummitytön rippijuhliin, nuoremman poikamme synttäreille eikä mieheni 40-v. juhliin.

Jätetään köyhä lähisukulainen kutsumatta, kun sillä ei ole rahaa lahjaan. =S Kyllä minä ainakin kutsuisin, vaikka tulisivat sit ilman lahjaa. Kyllä sisarukset on sen verran rakkaita.

Vierailija
54/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako enää pikavippejä!!!! Koska luottotietonne ovat vielä kunnossa, niin ottakaa pankista laina, johon kasaatte yhteen kaikki kulutusluotot ja maksakaa sitten yhtä lainaa.

Jos ei ole tietoa työpaikoista, niin sitten on vaan mietittävä talon myyntiä. Se on joka tapauksessa edessä, jos velat menevät ulosottoon. Olette matkalla sinne, joten pysäyttäkää homma neuvottelemalla laina pankin kanssa.

Vierailija
55/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mun suvussa on just tapana vielä lapsillekin 50-100 euron lahjoja... Aikuisille kalliinpiakin ihan tavallisena syntymä- tai nimipäivänä.

Emme kutsu heitä mihinkään perhejuhliin, jotta ei tule noloja tilanteita. Tänäkin vuonna he ovat säästäneet jo pitkän pennin, kun eivät ole joutuneet meille kummitytön rippijuhliin, nuoremman poikamme synttäreille eikä mieheni 40-v. juhliin.

Jätetään köyhä lähisukulainen kutsumatta, kun sillä ei ole rahaa lahjaan. =S Kyllä minä ainakin kutsuisin, vaikka tulisivat sit ilman lahjaa. Kyllä sisarukset on sen verran rakkaita.

Vierailija
56/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssi maksaa huimat 30 € (vielä vähemmän työttömille) materiaalit pari euroja joten lahjan hinnaksi ei montaa egeä tule varsinkin kun näitä lahjoja tekee vuosikymmenet eteenpäin. Mistä tietää vaikka saisi uuden ammatin ja alkaa myymään tuotteita.

Mutta aikamoisissa pilvilinnoissa taidat elellä. Materaalija tuskn saat millekään kurssille (lasikoruihin ehkä vähiten) parilla eurolla, ja tuollaisen uuden ammatin myötä et pääse Ap:ta kummemmin juhlimaan. Käsityöläisen leipä ei todella ole leveä. Lähes aina myyjäisissä ja muissa tilaisuuksissa kuulee kuiskuttelun "tollasiahan voisi tehdä itsekin ja tienata", röyhkeimmät ottaa malleista kuvia tai pyytää ohjetta...

t. vähän enemmän kuin sen kansalaisopiston kurssin opiskellut.

Tämä meni nyt vähän OT, mutta Alkuperäiselle sanoisin että älkää menkö. Jättäkää nyt juhlat väliin, uusia tulee kyllä. Syitä ei tarvitse selitellä, kysyttäessä voi sanoa, että "nyt ei käy","on muuta menoa" tms.

Vierailija
57/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai kummeiltaan kesämekon synttärilahaksi. Oli siitä ihan innoissaan ja haluaisi laittaa sen koko ajan päälleen. Näin kaupassa niitä mekkoja ja vaatetangon kyltissä oli hinta muistaakseni 6,90. Voi se lahja olla edullinenkin ja silti mieluinen! Kannattaa hankkia lahja ajoissa, esim alennusmyynneistä tms kun kohdalle sattuu säästää isot summat!

Vierailija
58/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos kummilapsi on yli 15....

Vierailija
59/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää hyvin!

Vierailija
60/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina osallistuvat joka kissanristiäisiin ja vielä avokätisesti antavat lahjoja, rahaa ym. Jos kerran veisi sen "sireeninoksan" toista kertaa ei kutsua samaan perheeseen tulisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi