Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, jos tulee vielä yksikin hää-tai rippijuhlakutsu, talo menee myyntiin tai jotain

Vierailija
06.06.2010 |

siis tilanne on todella huono, eilen pakolliset 2.det yo-juhlat, yhdet kummilapsen synttärit(aina vaan kutsutaan, vaikka kummilapsi on jo 16v.) Tulossa vielä parit sukulaislapsen rippijuhlat. Olemme työttömiä..olen ihan rikki ja pikavipeillä sitten maksetaan tai annetaan lahjat-lahjakortit tai rahaa kirjekuoressa. Huvittavaa köyhä perhe ojentaa rikkaan perheen vesalle kuoressa vippirahaa 50-100e.

Onko kohtalotovereita??

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pilaisitkin tuolla sukulaisten lahjonnalla vain oman taloutesi niin se olisi ihan oma asiasi, mutta kuinka joku voi olla niin itsekäs että ns. leikkii lastensa ruualla ja elämisellä????

Mieti nyt vähän ap!

Jos eivät sukulaiset ymmärrä niin ovat sitten sellaista porukkaa jota et edes tarvitse lähipiiriisi. Miksi ihmeessä murehdit tuollaisella asialla???

On meitä niin monenlaisia kun itselle ei tulisi moisessa rahatilanteessa edes mieleeni että sukulaisille pitäisi olla rahalahjoja antamassa... Siis ei oikeasti olisi edes KÄYNYT mielessä ottaa jotain pikavippejä ja sitten vielä jotain 50-100e lahjoja, joita en anna muutenkaan kun ihan lähimmille (=opiskelijasiskoni)! Hulluahullua.

Vierailija
22/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surffatkaa netissä erikoisia ja edullisia lahjoja. Löysin aikoinaan todella edukkaan hopeasepän jolla uniikkeja koruja. Näistä on oltu aina silmät ymmyrkäisinä kuinka hienoja ja kukaan ei tiedä kuinka todella halpoja ovat (5-30€).

Toinen: Menkää kansalaisopiston kursseille ja opetelkaa tekemään jotain käsitöitä koruja, lasitöitä, puutöitä jne ja antakaa niitä lahjaksi. Itse olen menossa lasikoru-kurssille. Kurssi maksaa huimat 30 € (vielä vähemmän työttömille) materiaalit pari euroja joten lahjan hinnaksi ei montaa egeä tule varsinkin kun näitä lahjoja tekee vuosikymmenet eteenpäin. Mistä tietää vaikka saisi uuden ammatin ja alkaa myymään tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elät liian leveästi, ei ole meidän muiden vika, että rahaa ei ole. Pienelläkin palkalla pystyy elämään muuten kui kädestä suuhun, mutta nähtävästi liian kallis talo on tärkeämpi kuin elämänhallinta.

Olisitko ystävällinen ja poimisit ne kohdat, missä syytän muita virheistäni? Ihan vilpittömästi pyydän jotta voisin tämä köyhyyteni lisäksi vielä opetella olemaan/ elämään oikein

Kun laitat ne tähän yritän perustella aiheuttamaani mieliharmia!

Vierailija
24/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräyksen sijaan köyhät, työttömät luuserit saavat hyviä neuvoja, jotka sitten toteutuu käytännössä tai ei..

t.aloittaja

Oli vähän väärä paikka sille. Pitäs YMMÄRTÄÄ kun ollaan köyhiä ja työttömiä. Pitäs YMMÄRTÄÄ kun sukulaiset VAATIMALLA VAATII paljon rahaa tai kalliita tavaroita lahjaksi. Ja pitäis YMMÄRTÄÄ kun te JOUDUTTE ottamaan pikavippejä ettette näytä huonolta lähipiirinne silmissä. Ei jaksa YMMÄRTÄÄ. (Alkaa sanat kuulostaa hassulta kun niitä hokee tarpeeksi monta kertaa. Ymmärtää, hih)

Hei, maistelepa nyt vähän tota omaa tilitystäs ennen kuin tulet taas hakemaan lisää YMMÄRRYSTÄ.

Vierailija
25/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ymmärrän täysin tilanteenne! Se vaan tuntuu joillekin olevan NIIN helppoa syyllistää ja opastaa meitä tyhmiä perusduunareita sieltä norsunluutornista. Nämä kultalusikat suussa syntyneet eivät tiedä arjesta, elämästä ja sen realiteeteista hevon kettua. Jaksuja teille! :)

Vierailija
26/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan mitään lahjoja!! Varojen mukaan eletään ja myös lahjat annetaan varallisuuden mukaan. Minäkin ideoisin tuossa tilanteessa jotain ei-rahallista niille, joiden kanssa oikeasti haluaisin olla tekemisissä, esim. oikeasti läheiselle pienelle kummilapselle "piknik-lahjakortin" ja lämpimänä kesäpäivänä veisin johonkin luonnonhelmaan itsetehtyjen edullisten leivonnaisten kanssa viihtymään, pakkaisin mukaan vaikka saippuakuplia ja vietettäisiin kahdestaan lapselle omistettua aikaa. Mutta kumminkaimoille, joiden kanssa ei oikeasti ole yhteyttä, ei tällainen yhdessäolo tietty luonnistu, mutten ainakaan korvaukseksi todellisesta läheisyydenpuutteesta lahjoisi velkarahalla isoja rahalahjoja!!

Tiedän kyllä tunteen, kun lasten juhliin satelee kutsuja. Meillä 4 kummilasta, joilla kaikilla sisarukset, joiden juhliin kutsutaan myös... Tämä tekee siis 8 lasta ja kaikilla synttärit JA nimpparit!! 16 juhlaa vuodessa plus joululahjat = 24 lahjaa vuodessa. Ihan liikaa ja olen ihan helisemässä tämän lahjakierteen kanssa. Ehkä yhden lapsen kanssa olen oikeasti niin läheinen, että esim. tuollainen piknik-lahja olisi mahdollinen tai edes pystyisin antamaan sitä aikaakaan. Kuvitelkaa, jos 24x pitäisi lähteä vaikka ongelle vuodessa, eipä siinä omien lasten kanssa paljon ehtisi sitten mitään tehdä.

Olen alkanut antaa ihan pientä Tiimari-tason viemistä nimppareiksi, tyyliä 3 euron hiuskoru tai joku kumiukko. Vanhemmat ovat naama norsunveellä kyllä näistä lahjoista, mutta vaikka taloutemme on ihan ok kantimissa, ei se kauaa olisi, jos monta kymppiä syydettäisiin näihin monituisiin lahjoihin.

Vierailija
27/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästätte itse asiassa

t. suurperheen kasvatti, jonka äiti odotti kyläkutsuja ruokailussa säästön takia---ei Laihialta kuitenkaan...

Vierailija
28/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ostaa lahjoja pikavipeillä? Pliis, sanokaa mulle, että tää on provo.

Jos johonkin ei ole varaa sitä ei osteta. Piste. Jos on noin hulluja sukulaisia, että työttömille pistää kalliita lahjatoiveita, niin mitä väliä? Ei kai ne poliisia paikalle soita vaikka vie vain kukan?

Jos ap on oikeasti olemassa, niin on vain oikeus ja kohtuus, että talo menee alta. Jonkun pitää kai sitten pohjan kautta oppia asiat. Todella kurjaa vaan ap:n omille lapsille, että heidän pitää kärsiä äitinsä tyhmyydestä.

Ihmiset on nykyään ihan hulluja tai sitten provoilevat outoja. Pikavipeillä rahalahjoja, TÄH?

Vierailija
29/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mielenkään ostaa yhtään mitään kenellekään, jos se on omalta perheeltä pois. Pikavipit on ihan paras vaihtoehto saattaa talous ***seelleen. Koko perhe kärsii että joku ulkopuolinen saa lahjan. Vie kukkia tai älä mene ollenkaan.

Vierailija
30/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 20-vuotias, ja meillä on ollut sukulaisten suhteen se periaate, että 15-vuotiaaseen asti tuli jotain pientä lahjaa/20€ jne. ja sen jälkeen on tullut vain kukkia. Rippilahjaksi ja synttärilahjoiksi olen siis saanut jokaiselta yhden ruusun, eikä ole harmittanut sitten ollenkaan, miksi olisi? Ylioppilaslahjaksi en odottanut muuta kun kukkia, ja olikin iso yllätys kun sain muutamalta henkilöltä vähän rahaakin.

Oma mielipiteeni on se, että se on vanhempien moka, jos lapsi on opetettu siihen, ettei kelpaa alle 100 euron lahjat. Ja vieraan EI tarvitse kärstiä tästä vanhempien virheestä. Toisaalta, se on myös vieraan virhe, jos on totuttanut lapsen siihen, että joka kerta tuodaan isoja summia. Mutta sanoisin, että parempi myöhään kun ei milloinkaan, eli nyt totuttamaan lapset pinempiin lahjoihin.

Kannattaa ihan oikeasti ostaa LAHJOJA eikä antaa vain rahaa. 10-20 eurolla saa ihan oikeasti kivoja lahjoja kun miettii, mutta 10-20 euroa tuntuu tosi pieneltä sielä kirjekuoressa. ja ihan oikeasti niihin kekkereihin ei ole mikään pakko mennä! Voi sanoa ihan hyvin, että ei nyt oäästä tulemaan mutta kiitos kutsusta.

Vierailija
31/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pimeetä porukkaa neuvomassa... ..ymmärrän täysin tilanteenne! Se vaan tuntuu joillekin olevan NIIN helppoa syyllistää ja opastaa meitä tyhmiä perusduunareita sieltä norsunluutornista. Nämä kultalusikat suussa syntyneet eivät tiedä arjesta, elämästä ja sen realiteeteista hevon kettua. Jaksuja teille! :)

En tod. tiedä mitään norsunluutorneista, perusduunarin elämä luonnistuu kyllä ihan miten päin vaan.

Itse en ole koskaan tehnyt 1400e/kk bruttona enempää, olen usein pätkätöissä kuin myös mieheni eli työttömiä päiviä tulee vuodessa melko paljon ja meillä yksi lapsi. Rahaa menisi enemmänkin kuin mitä on ja tiukkaa on hyvin usein.

Joskus ollaan menty ihan vain kahta kättä heilutellen eikä kukaan sitä pahaksi pistänyt, oli sen sijaan kiva nähdä tuttuja ja sukulaisia. Monesti jää lahjat ihan vain kukkatasolle, isommista saavutuksista koetan lahjoa jotain vähän "parempaa", mutta nekin kyllä tietää aika kauan etukäteen eli voi alkaa lahjaa katsella jo pitkän aikaa ennen bileitä. Lapsille noi Tiimari-lahjat on ihan ok mun mielestä kun ei jumalauta kerran ole rahaa kaikille ostaa kalliita pelejä tai legosettejä.

Olis kauheen hienoo ostaa kaikille hirmu hienoja lahjoja mutta näin mennään. Kyllä ap:n ahdinko on aika pitkälle itse aiheutettua. Ei tosiaan jaksa ymmärtää.

Vierailija
32/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- myöäs nro 16 joskus ainakin????

ps 20 e kirjekuoressa on ihan riittävä lahjasumma ap

t, suurperheessä elänyt

Vierailija
33/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräyksen sijaan köyhät, työttömät luuserit saavat hyviä neuvoja, jotka sitten toteutuu käytännössä tai ei..

t.aloittaja

Oli vähän väärä paikka sille. Pitäs YMMÄRTÄÄ kun ollaan köyhiä ja työttömiä. Pitäs YMMÄRTÄÄ kun sukulaiset VAATIMALLA VAATII paljon rahaa tai kalliita tavaroita lahjaksi. Ja pitäis YMMÄRTÄÄ kun te JOUDUTTE ottamaan pikavippejä ettette näytä huonolta lähipiirinne silmissä. Ei jaksa YMMÄRTÄÄ. (Alkaa sanat kuulostaa hassulta kun niitä hokee tarpeeksi monta kertaa. Ymmärtää, hih)

Hei, maistelepa nyt vähän tota omaa tilitystäs ennen kuin tulet taas hakemaan lisää YMMÄRRYSTÄ.

Nyt kyllä paisutit asiaa tuolle linjalle ihan itse, en ole mitään ymmärrystä pyytänyt taisit kokea sen vaatimuksena?

Onko sinulla itselläsi kenties paha mieli siitä, että olet järjestellyt kutsuja ja odottanut paljon lahjoja ja nyt sitten omantunnontuskissasi yrität lannistaa ja ylenkatsot minua?

Ja minä en sinun ymmärryksesi armosta elä ja olet muuten ainut tässä ketjussa joka asettui muiden yläpuolelle, joten älä puhu mistään "meistä" tai muiden syyllistämisestä, koska reagoin ainoastaan sinun kirjoitukseen negatiivisesti. Niin minulla, kun sinullakin on tosin oikeus mielipiteisiimme. En kuitenkaan ole syyllistämyt täällä ketään, ainoastaan huvittaa sinunkaltaiset neuvojagurut :)

t. aloittaja, kiitos kaikille vastanneille eritoten niille jotka ymmärtävät(ja päähän taputtavat :D).

Vierailija
34/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en säästäis kellekkään isoja summia rahaa vaikka tietäisin jo hyvissä ajoin juhlista. Siis en tosiaan antais mihinkään juhliin vähistä rahoistani. Ostaisin jotain "uutta" vaikka kirppikseltä tai jotain halpaa kaupasta. Siis just näin kirppiksellä myynnissä uusia? paketissa olevia iittalan kivituikkuja. Makso 6-7e kpl. Ja just näin halpakaupassa sellasia ihania "kristallikynttiläjalkoja", jota oli moneen makuun. Itse ostin sellaset modernit, ja on tosi mageet, näyttää arvokkailta ja makuni on yleensä kallis!=) Sain ne 8,90 kpl. Kukaan ei voi koskaan tietää lahjan todellista arvoa, ja vaikka tietäis, ni mitä sitten. Vain sivistymätön pitäis sinua moukkana. Itse olen saanut myös kirppikseltä tuotuja lahjoja, mutta en ole ajatellut että antaja on tyhmä tai köyhä. Monella on jo se asenne, et mahd. paljon kierrätettyä yms. Myös noita kehitysmaiden lapsille koulutarvikkeita tms. olen saanut. Ja ne on kans hyviä. Ja kirppikseltä tosiaankin voi tehdä löytöjä!

Vierailija
35/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan mitään lahjoja!! Varojen mukaan eletään ja myös lahjat annetaan varallisuuden mukaan. Minäkin ideoisin tuossa tilanteessa jotain ei-rahallista niille, joiden kanssa oikeasti haluaisin olla tekemisissä, esim. oikeasti läheiselle pienelle kummilapselle "piknik-lahjakortin" ja lämpimänä kesäpäivänä veisin johonkin luonnonhelmaan itsetehtyjen edullisten leivonnaisten kanssa viihtymään, pakkaisin mukaan vaikka saippuakuplia ja vietettäisiin kahdestaan lapselle omistettua aikaa. Mutta kumminkaimoille, joiden kanssa ei oikeasti ole yhteyttä, ei tällainen yhdessäolo tietty luonnistu, mutten ainakaan korvaukseksi todellisesta läheisyydenpuutteesta lahjoisi velkarahalla isoja rahalahjoja!!

Tiedän kyllä tunteen, kun lasten juhliin satelee kutsuja. Meillä 4 kummilasta, joilla kaikilla sisarukset, joiden juhliin kutsutaan myös... Tämä tekee siis 8 lasta ja kaikilla synttärit JA nimpparit!! 16 juhlaa vuodessa plus joululahjat = 24 lahjaa vuodessa. Ihan liikaa ja olen ihan helisemässä tämän lahjakierteen kanssa. Ehkä yhden lapsen kanssa olen oikeasti niin läheinen, että esim. tuollainen piknik-lahja olisi mahdollinen tai edes pystyisin antamaan sitä aikaakaan. Kuvitelkaa, jos 24x pitäisi lähteä vaikka ongelle vuodessa, eipä siinä omien lasten kanssa paljon ehtisi sitten mitään tehdä.

Olen alkanut antaa ihan pientä Tiimari-tason viemistä nimppareiksi, tyyliä 3 euron hiuskoru tai joku kumiukko. Vanhemmat ovat naama norsunveellä kyllä näistä lahjoista, mutta vaikka taloutemme on ihan ok kantimissa, ei se kauaa olisi, jos monta kymppiä syydettäisiin näihin monituisiin lahjoihin.

Vierailija
36/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihmiset ymmärtää

Vierailija
37/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin, että miehen kanssa ollaan sovittu, että kumpikin hoitaa (maksaa/keksii) oman sukunsa lahjat.

Miehelläni vähemmän rahaa käytössä kuin minulla (meillä on yhteiset rahat ja niiden lisäksi omat rahat). Mies ostaa kummilapsilleen yms. noin 10 euron arvoisia lahjoja (lapset alle kouluikäisiä).

Itse ostan kummitytölleni joka vuosi kahvilusikan kaiverruksilla (kerään hänelle niitä) ja hinta on n 30 euroa ja tämän lisäksi, jonkun lelun (ehkä muutaman kympin maksaa).

Myös muut lahjat menee samalla periaatteella. Miehen suvulle lahjat ovat halvempia miehen rahatilanteesta johtuen, ja mun suvulle kun ostan, en katso hintaa niin tarkkaan. Miehen suku ei ole yhtään tästä kärsinyt (mies kärsii enemmän, kun ei ole varaa kalliimpaan).

Onneksi meillä ei ole vielä kovin montaa kummilasta. Yhteisiä kummilapsia ei ole vielä, koska olemme tulleet kummeiksi ennen tapaamistamme.

Rahaa emme ole ikinä antaneet lahjaksi. Esimerkiksi lapset ovat ihan onnellisia 10 euron lelusta, koska ideahan on se pääasia.

Vierailija
38/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap:n ahdinko on aika pitkälle itse aiheutettua. Ei tosiaan jaksa ymmärtää.

[/quote]

eikös tuolla jossain lukenut, että inhoaa itseään oman kiltteydensä takia.

Kyllä näistä asioista pitää pystyä puhumaan!!

TÄMÄ ON NYKYAIKAA!

Vierailija
39/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä - varakas ja hyvätuloinen - en osta 50e lahjoja edes kummilapsille.

Ja teidän tilanteessa saa jo 10-20e:lla kivoja lahjoja, esim. kivituikku kivasti pakattuna, mariskooli täynnä karkkia sellofaaniin pakattuna, Pentikin maljakko esim. täynnä paperipäällysteisiä karkkeja.

Esim. Pentikillä tehdään todella kauniita ja näyttäviä paketteja, alle 10e lahja näyttää jo hienolta.

Ja tuollaiset "lapsi 21v on kotona, tulkaa kahville ja tuokaa xx-lahja" kutsut jättäisin omaan arvoonsa, kutsujahan tuossa moukka on.

Toki kahville voi mennä, mutta onnittelukortti (tai vaikkapa kukka) riittää aivan hyvin. Itse sanoisin vielä onnittelessa, että tässä pieni muistaminen vaikka ei tapana yleensä enää olekaan muistaa lahjalla tässä vaiheessa :)

Ja jos haluaa oikein säästää niin kannattaa esim. ostaa muutama neutraali lahja varastoon alennusmyynneistä ja suosia liikkeitä, jotka tekevät kauniita ja näyttäviä paketteja.

Vierailija
40/72 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omalla siskolla on taloutilanne lomautusten yms. vuoksi ollut heikko viime aikoin, joten lastemme lahjoihin hän ei paljoakaan rahaa pysty laittamaan. Hän onkin sitten tehnyt itse lapsillemme (ja minullekin) lahjoja. On tullu aivan ihanat villasukat, tuparilahjaksi hän kunnosti lapsillemme omat vanhan lasten kottikärryt yms. JA lasten synttäreille tekee aina täytekakun, koska minä en niinkään siitä hommasta tykkää (minä toki maksan tarvikkeet).

Sitä voi muistaa niin monella eri tapaa. Ei siihen aina tarvita satoja euroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän