Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL kohtelee eriarvoisesti asiakkaitaan, kun se pakottaa lataamaan sovelluksen

Vierailija
22.05.2026 |

HSL:lla on alennuskampanja, jolla se antaa alennuksen vain HSL-sovelluksen ladanneille. Meitä ikäihmisiä on paljon, jotka eivät käytä sujuvasti älypuhelimen sovelluksia tai maksaminen sujuu vain verkkopankin kautta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä edes laillista tällainen eriarvoinen kohtelu? Hsl on veronmaksajien ylläpitämä järjestelmä, joten eriarvoinen kohtelu tuntuu pahalta.

Vierailija
2/9 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutat aloitusta. 

On paljon ikäihmisiä, jotka eivät asioi kännykän kautta ja miksi pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän itse Vasemmistoliittoa. Joukkoliikenne kuuluu kaikille. Eliitti maksakoon meidän liikkumisen. Aloittaisivat joukkoliikenteen maksuttomuuden eturyhmistä ja alentaisivat lippujen hintoja. Ihmiset liikkuisivat enemmän, käyttäisivät palveluja, tapaisivat ihmisiä enemmän, hoitaisivat terveyttään, kävisivät kulttuurin parissa...

Vierailija
4/9 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini harmittelee samaa asiaa. Hänellä on kyllä älykännykkä, mutta varovaisena ei halua ladata esim Mobilepay sovellusta puhelimelleen. Hän hoitelee rahaliikenteensä verkkopankin kautta ja hyvä näin.

Vierailija
5/9 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt osaisin ladata niitä sovelluksia, mutta en suostu sitä tekemään. Viime kesänä etsin puseroa ja laitoin sen hakuun. Sieltä tuli mm Tokmannin aika kiva paita esille. 

Yritin sitten mennä Tokmannin sivuille katsomaan, josko niitä paitoja tässä kaupugissa olisi, ja eihän mitä: Alkoi vaatia kirjautumista sivuilleen. Siis että pääsisi katsomaan mainoksiaan. Sen tunkin jätin tien varteen.

Ei ole kovin harvinaista, että noita tietoja jaetaan virheen tai hyökkäyksen takia kaiken maailman rosvoille, ja niin kauan kuin vielä jonnekin kelpaa maksaa pankkikortilla tai käteisellä, saa moiset kaupat olla rauhassa. 

Kai sielläkin olisi voinut maksaa kortilla tai rahalla, mutta en viitsi lähteä ajamaan kauas jonkun puseron tai paidan takia.

Lidlissäkin taitaa olla kolmenlasita hintaa appeille ja anopeille. Ja vain appeille. No jos ei raha kelpaa, niin vielä on kauppoja valita.

Vierailija
6/9 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran vierailulla Helsingissä, kun älykännykkä kuoli eikä rahalla tai pankkikortilla voinut maksaa bussimatkaa. Bussi pudotti sitten seuraavalla pysäkillä eikä minulla ollut hajuakaan missä olen ja miten pääsen pois. 
Hienoja muistoja :D

Vierailija
7/9 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovainen kannattaa olla. 

Haksahtihan ex-Suomen pankin pääjohtaja Erkki Liikanenkin vedätykseen ja menetti monta kymmentä tuhatta. 

Vierailija
8/9 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuonna -26 pitää jo ikäihmistenkin osata käyttää älypuhelinta. Ei auta mikään, kehitys kehittyy ja maailma muuttuu.

Vierailija
9/9 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukutat aloitusta. 

On paljon ikäihmisiä, jotka eivät asioi kännykän kautta ja miksi pitäisi?

Matkakortti toimii yhä. Alapeukku tulee nillityksestä, vaikka hinta ei muutu miksikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi