Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiologian pääsykokeet päin helvettiä

Vierailija
04.06.2010 |

Kirjoitin kolme tuntia putkeen käsi krampissa.

Aloitin ns. pikku kysymyksistä, mutta järkevämpää olisi ollut aloittaa aineistoihin pohjaavista kysymyksistä. En oikein jaksanut enää jäsennellä essee-vastauksiani :(

Tilaa vastauksille oli ihan hirveän vähän. Esim. aineisto-kyssäreihin neljä sivua per kysymys. Jos täytyy määritellä kolme tai neljäkin käsitettä, siinä menee ainakin yks A4.

Lisäksi joukossa oli kaksi kysymystä, mihin en ollut lainkaan lukenut..

Mä oon itseeni ihan helvetin pettynyt :((

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä Helsingin sosiologian pääsykokeista tai niiden pistelaskusta yhtään mitään. Mut tarkoitukseni ei ollut selittää pistelaskua vaan sitä, että pääsykokeet on lopulta arpajaiset niiden parhaiden kesken. Kaikki hyvät hakijat ei pääse sisään, mutta ei se tarkoita, että ne olisivat huonoja tai surkeita tai alalle sopimattomia. Se tarkoittaa vain, että heidän pitää etsiä toinen tie osoittaa erinomaisuutenja ja päästä sisään.

t. se joka kirjotti niitä pääsykokeita lukeneensa.

Vierailija
42/49 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä Helsingin sosiologian pääsykokeista tai niiden pistelaskusta yhtään mitään. Mut tarkoitukseni ei ollut selittää pistelaskua vaan sitä, että pääsykokeet on lopulta arpajaiset niiden parhaiden kesken. Kaikki hyvät hakijat ei pääse sisään, mutta ei se tarkoita, että ne olisivat huonoja tai surkeita tai alalle sopimattomia. Se tarkoittaa vain, että heidän pitää etsiä toinen tie osoittaa erinomaisuutenja ja päästä sisään.

Ja ehkä mun tosiaan tarttis vähän nöyrtyäkin.

Mulla on ollu tässä sellanen henkilökohtanen kilvottelu käynnissä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä apua sosiologian pääsykokeisiin: www.sosiologianpaasykokeet.com

Vierailija
44/49 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain itse sosiologiaa vuonna 2009 3 eri yliopistoon, joista pääsin Jyväskylään.

En tiedä kuinka moni teistä kävi valmennuskurssia, mutta itselläni se auttoi aivan valtavasti luku-urakkaan. Se myös avasi ajattelutapaa aivan eritavalla, kuin mitä olisin itse ikinä yksin kirjaa lukiessani pystynyt avaamaan.

Mitä omasta lukemisestani voin sanoa, lukea piti aivan hemmetisti, 10-15h päivässä, 3kk ajan, mutta se kannatti, sillä sisälle pääsin! En ole koskaan ollut mitään hikari tyyppiä, mutta päätin että haluan sisään ja näin todellakin vaivaa sen eteen. Kevääseen mennessä hallitsin kirjan (oikea lukutekniikka) joka sivun (en ikinä uskonut että se olisi mahdollista, mutta se on!) tsemppiä kaikille ja muistakaa olla luovuttamatta.

Hain itse yliopistoon 3 kerta ennen kuin pääsin, eli koskaa ei ole liian myöhäistä :)

Vierailija
45/49 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sisäänpääsy ei nyt heti aukea. Siinä saa a) tuntuman siihen, miten näihin kysymyksiin pitäisi vastata ja b) käsityksen siitä, mitä kyseisen alan opiskeluoikeastaan on ja halusiko sitä sittenkään ja c) voi lukea suoritukset osaksi tutkintoa jos joskus pääsee sisään ja d) esittää avoimen yliopiston opintokokonaisuuksina cv:ssä vaikkei koskaan pääsisikään.

Mä muuten saan kohta tarpeekseni noista varmenteista. Jos kuusi miinus kaksi ei ole 4 niin mitä se sitten on? Juustoa?

Vierailija
46/49 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se ap.

Olen näin jälkikäteen tajunnut monta juttua, mitä nyt laittaisin toisin.

Kardinaalivirheestä esimerkki:

Mitä ovat Bourdieoun pääomat

No mä laitoin lyhyesti, mitä nää pääomat ovat ja sitten idioottina kirjoitin pääomien sisällä ilmenevästä symbolisen väkivallan taistelusta..

Kyllä mä taisin habituksestakin laittaa sen kulttuurisen pääoman yhteydessä, mutta painotus oli väärä...

Monta muutakin tällasta.

Teoriat muistin sanasta sanaan ja teorioiden tekijät, mutta analyysiä niiden väliin mahtui liian vähän..

Typerää.

Vierailija
47/49 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(itse opiskelen toista maisterintutkintoa Tampereella ja kylläpä tympäsee..siis opiskelu: kamala vaiva, eikä kukaan maksa mitään! Onneks sentään kohta saan harjoittelusta tonnin kuussa 3kk ajan..)

Vierailija
48/49 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Mulla on intohimo tohon tapaan tarkastella yhteiskuntia ja ihmisten toimintaa..

Mä haluisin niin paljon, että ahistaa..

Vierailija
49/49 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiologi on töissä suunnittelijana tai tilastonikkarina tai "asiantuntijana" joko yritysmaailmassa tai kunnallis-ja valtionhallinnossa tai sitten tutkijana. Se esim esim kokoaa tilastoja siitä, että paljonko äidit keskimäärin on vanhempainvapaalla ja vaikuttaako se jotenkin iiden työllistymiseen ja sitten sen tämän tilaston pohjalta laatii työvoimahallinnossa esityksen että vanhempainvapaan jälkeiseen työllistymiseen pitäisi ihan erityisesti suunnata rahaa. Sitten tuolee toinen sosiologi joka miettii että no mitä sillä rahalla pitäisi tehdä. Väliin pääsee joku sosiaalityöhntekijä tekemään jotain ja lopuksi tulee taas sosiologi, joka nikkaroi tilaston siitä, mitä rahalla sitten saatiin aikaan, muuttuiko mikään ja jos niin hyväksi vai pahaksi ja kannattaako kokeilua jatkaa.

esmes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi