Huoltajuuden muutos käräjäoikeudessa. Kokemuksia, vinkkejä yms., nyt tarvitsen apua!
Tilanne on nyt mennyt niin huonoksi, että etävanhempi päinvastoin hankaloittaa kaikkea lapsen elämään liittyvää päätöksentekoa. Ei palauta papereita ajoissa, ei ota kantaa, ei ole millään lailla kiinnostunut lapsen elämästä. En jaksa enää peräänkuuluttaa aikuiselta ihmiseltä vastuunottoa ja annetuissa aikatauluissa pysymistä.
Jos haen käräjäoikeudelta yksinhuoltajuutta tai etävanhemmalle rajattua yhteishuoltajuutta, niin selviänkö hommasta ilman lakimiestä? Mitä minun tulee ottaa huomioon (muuta kuin asiallisesti laadittu hakemus)?
Kiitän asiantuntevista vastauksista.
Kommentit (27)
etkä ryhdy mihinkään tekemisiin oikeusaputoimiston nutturapäiden kanssa. Se on ainoa keino saada asia läpi.
Itse sain yksinhuoltajuuden kun etävanhempi oli pari vuotta ollu hukassa (ei saanu kii, ei saanu sossusta kii eikä sitten käräjäoikeuskaan tavottanu). Mutta käsitykseni on, että mikäli etävanhempi vastustaa niin aika painavat saa syyt olla että saat yhteishuollon vaihdettua yksinhuolloksi.
Itse sain yksinhuoltajuuden kun etävanhempi oli pari vuotta ollu hukassa (ei saanu kii, ei saanu sossusta kii eikä sitten käräjäoikeuskaan tavottanu). Mutta käsitykseni on, että mikäli etävanhempi vastustaa niin aika painavat saa syyt olla että saat yhteishuollon vaihdettua yksinhuolloksi.
Mutta eikö se ole jo melko painava peruste, että mitään papereita ei saa palautettua ajoissa, kun etävanhempi viivyttää omaa allekirjoitustaan? Noloa olla aina selittelemässä joka paikkaan, että sori kun tää paperi / hakemus / sopimus tulee myöhässä mutta....
-ap-
suositan lämpimästi asianajajaa, muuten voi olla hankalaa..Joku yksityinen asianajaja, siihenkin saa oikeusapua.
moi . osaisitko kertoa si että ku mulla on nyt pian kolme kuukautinen lapsi ja erottii hänen isän kans sillo ku olin viä raskaana . silloin häntä ei kyl pahemmin kiinnostanu miten mulla menee tai miten lapsi on kasvanu ja nytte ku hän syntyi hän oli siinä alussa iha mukana ja sitte se loppui hän ei käyny kattomas lasta yli kolmeen viikkoon eikä kyselly mitää hänestä. lapsen isällä oli ainakin mun mielestä alkoholi ongelmia ja tuli myös lapsen ristiäisii kännissä. ja nyt hän on hakemas käräjien kutta yhteishuoltajuutta. että osaisitko kertoa kuinka iso mahdollisuus hänellä olis voittaa se ja saada se yhteishuoltajuus?
Siis täh? Meil on yhteishuoltajuus enkä koskaan pyydä minkään isän allekirjoitusta. No okei, passiin ja pankkitilini tarvii mut ei minkään kerhohakemuksiin.
Ei se tarkota, et on kahdelle huoltajalle tila siin paperins, et kummaltakin pitäis olla nimmarit.
Relaa beibi.
Meillä menossa huoltajuusasiat oikeuteen, äiti haluaas molemmat alaikäiset itselleen vanhe pi tyttö onkin jo oleskellut äiteellänsä koska se antaa tytön ryypätä ja järjestää bileitä,koulussakaan ei ole kuin huvittaa.kahdeksanviikon aikana yli satatuntia poissaoloja ? Äiti sanoo ettei pysty seuraamaan kun on kaksivuorotöissä?? Nuorempii tyttö kulkee viikko ja viikkosysteemillä koulussa pelkään että pian oppii vanhemman temput.Äitin viikolla kukaan ei ole laittaas kouluun ja tyttö soittelee jatkuvasti isälleen että vie mut kouluun ? Muutto edessä ja hissitalon viidenteen kerrokseen vaikka hissikammo aivan hirveä.Mutta äitillä on lyhyt töihin ??? Vielä vanhemman kohdalla varkauksia mahdollisesti myös jo huumekokeiluja ? Kuka tietää kun on jo noin pitkällä.kaiken lisäksi minun pitäisi maksaa seitsemänsataa kuukaudessa elatusapua ? Onko mulla mitään mahdollisuuksia ??