Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä "oikea syy" lopettaa imetys?

Vierailija
04.06.2010 |

Vauva on nyt 4kk ja olen imettänyt viimeiset 2 kuukautta väkisin.

Siis itselleni väkisin. Minusta imetys tuntuu ällöttävälle rinnoissa ja minä ikäänkuin ärsyynnyn kun joudun imettämään. Joskus jopa ärsyynnyn, vai miten sen sanoisin.. siis en tule tunnetilaltani kiukkuiseksi vaan minun pitää vain pistää imetys poikki koska minusta se tuntuu ikävälle. Kesken imemisen on otettava lapsi pois rinnalta koska inhoan tunnetta kun lapsi juo maitoa.

Mies toivoisi että imettäisin vähintään 6kk ikään saakka, mutta en millään haluaisi.

Onko minun "pakko" kestää vielä 2kk vai voinko oikeasti vain lopettaa ja sanoa etten halua?

Miten sen perustelen? Mies on jo tyrmännyt tuon kun sanoin että se tuntuu ikävälle. Sanoi, että silti "ne muutkin" äidit imettää. Ja tunkin se nyt millekään tuntuu, ei "minnastakaan" tuntunut. Siis hänen siskostaan. "Minnakin" imetti 1,5 VUOTTA, joten ei se voi mitenkään ällöttävää olla.

Ei niin, ei imetys olekaan ällöttävää. Haluaisin olla kuin muut äidit ja imettää vähintään 6kk, mutta minun rinnanpäät tuntevat imetyksen ikävästi, ei se satu. Se vaan tuntuu ikävälle. En osaa selittää sen tarkemmin.

Voinko vain heittää hanskat tiskiin vaikka lapsi tarvitsisi parasta maitoa? Saanko lopettaa, vaikka mies haluaa tarjota lapsellensa vain parasta, ainoaa oikeaa maitoa? Saanko lopettaa vaikka käly imettikin 1,5 vuotta...? Vai saanko lopettaa vain siksi, että MINÄ EN HALUA IMETTÄÄ?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan järkevä äiti ei kiduta itseään ja samalla läheisiään "toisten takia", vaan ajattelee ennen kaikkea lapsensa parasta tunnistamalla tosiasiat.

Vai lapsen parasta oikein. Onko lapsen parasta syöttää sille alusta alkaen teollista transrasvaa ja lisäaineita? On se jumalvita kun kaiken nykyään pitää olla niin helppoa ja vaivatonta. Itsekkäitä ihmisiä maailma täynnä, jotka vaan rikastuttaa köyhiä maita ruöstäviä elintarvikejättejä. Oikeesti tuntuu että usein se lapsen paras olis jättää se lapsi hankkimatta!

olisin joutunut jatkamaan imetystä, olisin varmasti tullut hulluksi, potkinut miehen pellolle jne. Olisiko se sitten ollut parasta lapselle? Ei kiitos, mielummin todellakin teen kuten on parasta koko perheelle, ennen kaikkea pienelle vauvalle.

Vierailija
22/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tuota tunnetta kokenut niin ei voi tietää mitä ap tarkoittaa!

Luulisin että maidon heruminen tms tekee sen tunteen ap:ssa (ja minussa), jotain mitä ei voi sitä tunteneelle selittää!

Ja se tunne ei ole mitään pientä ärsytystä tai sen tyylistä vaan jotain jonka eteen välillä saa taistella että saisi senkertaisen imetyskerran loppumaan eikäö kiskaise vauvaa irti ja juokse hengittämään raitista ilmaa!!

Superimettäjien on turha kommentoida tätä. Imettäkää te vaikka hamaan tappiin mutta korvikelapset tai äidit ei ole yhtään huononpia ja sekös teitä harmittaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvike on niin täydellistä ja korviketta syöttäviä äitejä ei saa arvostella. Olette ällöttäviä! Sen korvikkeen pitäisi oikeesti olla se vihonviimeinen vaihtoehto, jos sitä maitoa ei vaan tule, tai jonkin sairaudenhoidon takia äiti ei voi lastaan imettää. Kasvakaa aikuiseksi. Lasten takia joutuu muutenkin tekemään asioita, jotka ei ole välttämättä ihan oman mielen mukaan. Jos tuntuu nänneissä ikävältä niin käytä rintakumia ja rasvaa tai pumppaa ne maidot talteen ja anna pullosta.

En oikein tajua pointtiasi.

Vierailija
24/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla vaikka sammas tai huono imuote, koska imetyksen ei pitäisi oikeasti tuntua yhtään miltään.

Musta on sinänsä kummallista jos joku ei halua imettää, mutta ihannetilanne on se, että jokainen äiti saa itse päättää imetyksensä keston, joten itse saat päättää.

Vierailija
25/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan järkevä äiti ei kiduta itseään ja samalla läheisiään "toisten takia", vaan ajattelee ennen kaikkea lapsensa parasta tunnistamalla tosiasiat.

Vai lapsen parasta oikein. Onko lapsen parasta syöttää sille alusta alkaen teollista transrasvaa ja lisäaineita? On se jumalvita kun kaiken nykyään pitää olla niin helppoa ja vaivatonta. Itsekkäitä ihmisiä maailma täynnä, jotka vaan rikastuttaa köyhiä maita ruöstäviä elintarvikejättejä. Oikeesti tuntuu että usein se lapsen paras olis jättää se lapsi hankkimatta!

Olisiko sinun lapselle ollut parempi että olisit jättänyt hänet hankkimatta? Noin kiihkoilijatyyppi ei kyllä voi olla kovinkana hyvin "lapsen paras".

Vierailija
26/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi voisi olla parempi ajaa imetys alas. Mies voi imetyksestä päättää sitten, kun itse imettää.

itselläni imetys ei tunnu nänneissä, mutta inhoan tunnetta, jonka herumisen alkaminen saa aikaseksi. Onneksi se menee nopeasti ohi eikä (ainakaan vielä) vaikuta haluuni imettää.

Vierailija
27/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielipiteeni on se, että ei ole oikea syy. Minun mielestäni on tosi outoa, jos "inhoaa tunnetta kun lapsi juo maitoa." Miksi sinulla sitten on rinnat? En käsitä.

Vierailija
28/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tunne ei ole mitään pientä ärsytystä tai sen tyylistä vaan jotain jonka eteen välillä saa taistella että saisi senkertaisen imetyskerran loppumaan eikäö kiskaise vauvaa irti ja juokse hengittämään raitista ilmaa!!

Kuulostaa niin tutulta! Muakin välillä ahdistaa ihan hirveästi imettäminen. Se vain tuntuu pahalta. Erityisen pahalta tuntui (siis sama tunne potenssiin kymmenen) kun olin raskaana ja imetin vielä edellistä lasta. Lopetin kyllä sitten pian kun en enää kestänyt sitä tunnetta ja pahaa oloa.

Mut ei tuota voi käsittää jos ei ole itse kokenut. En ole irl vielä löytänyt ketään josta olisi imetys tuntunut samalta kun olen yrittänyt selittää.

Vierailija
29/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tuota tunnetta kokenut niin ei voi tietää mitä ap tarkoittaa!

Luulisin että maidon heruminen tms tekee sen tunteen ap:ssa (ja minussa), jotain mitä ei voi sitä tunteneelle selittää!

Superimettäjien on turha kommentoida tätä. Imettäkää te vaikka hamaan tappiin mutta korvikelapset tai äidit ei ole yhtään huononpia ja sekös teitä harmittaa!

Se on kokonaisvaltainen ahdistus, joka tulee rinnan sisältä, kuin alipaine joka vetää keuhkotkin lyttyyn.

Sinä sen kuvailit parhaiten.

ap

Vierailija
30/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysote on oikea, parempi ei voisi olla. Sanoi sekä neuvolan terkka, että lastenlääkäri, että gyne jälkitarkastuksessa.

Tunne tulee ilmeisesti siitä kun maito kulkee tiehyitä pitkin?

Muutakaan en enää keksi.

ap

Vierailija
31/31 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteet menee tässä ristiin. Ei minusta ole lainkaan outoa, jos äiti yrittää ottaa huomioon vauvan isän toiveet. Ja jos imetys on isälle erityisen tärkeää, hän voisi sitten tehdä mahdollisimman paljon äidin hyvinvoinnin eteen niin, että imetys olisi helpompaa. Silti minusta imetys on ennen kaikkea äidin ja vauvan välinen juttu ja viime kädessä äiti päättää. Totta kai lopetat, jos imetys tuntuu pahalta. Ja kompromissinahan voisit lopettaa vähitellen eli vähennät imetystä reilusti mutta annat vaikkapa pari kertaa päivässä seuraavat pari viikkoa ja sitten vaikka kerran päivässä siihen puoleen vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä