Onko muita, jotka VIHAAVAT sisustuslehtiä?
Siis näitä kaikkia Glorian koti, Kaunis koti ja plaa plaa plaa.
Niissä on aina kuvia kauniista asunnoista, jotka ovat puhtaita ja siistejä, aurinko paistaa, jokaikinen esine on tarkoin mietitty toisiinsa sopiviksi...
Tunnen aina suurta alemmuutta kun luen niitä.
Meillä on ok-talo, 2 koiraa ja kolme lasta. Kotimme ei koskaan edes siisteimmillään ole kuin sisustuslehdestä.
Olemme suht. pienituloisia, eikä meillä ole rahaa ostaa toisiinsa sointuvia huonekaluja, tai muuttaa sisustusta joka toinen vuosi muodin mukaan.
Meidän kotimme on iloinen sekamelska (usein meillä on aika sekaista, lasten roinaa siellä täällä, vaatteita tuolien selkänojilla jne).
Likaista meillä ei sentään ole, siitä olen tarkka että ainakin keittiö ja vessa ovat puhtaita.
Toki tiedän, että kodit on viimeisen päälle siivottuja lehtikuvauksia varten, mutta silti...
Me viihdymme omassa kodissamme, vaikka se ei olekaan sisustettu tyylikkäästi uusimman muodin mukaan.
Silti joskus tulee tunne, että pitäisi olla hienompaa, ja häpeän kotiamme.
Kommentit (8)
vaikka olen oman kodin sisustuksessa tosi tarkka.
Saatan selailla ja jään kyllä katsomaan, jos jotain mielenkiintoista on . Mutta kun niissä ei koskaan ole mitään mielenkiintoista!
mutta en todellakaan sisusta kotiani viimeisen muodin mukaan. Itse asiassa kartan sisustustrendejä kuin ruttoa. Mä suosin ajatonta sisustusta. Me ollaan todella köyhiä, mutta se ei haittaa, koska shoppailen lähinnä kirpputorilla. Lisäksi saan jatkuvasti sukulaisilta ihan ilmaiseksi vanhoja huonekaluja ja muuta tavaraa. En edes haluaisi kotiini uutta.
Mä tykkään selailla sisustuslehtiä, koska niistä saa ideoita ja inspiraatiota. Eikä kaikki lehtien sivuilla esitellyt kodit edusta viimeisimpiä trendejä.
harvoin enää mikään sykähdyttää. Kodit ovat pitkälti toistensa klooneja, samat esineet ja tavat yhdistellä niitä toistuvat joka lehdessä.
Pahimpia ovat nämä ns. messutalotyyliset asunnot, joissa tavarat ovat hankittu nykyisestä valikoimasta (eli historialliset kerrokset esineistössä puuttuvat) ja kodin pintamateriaalit ja kiintokalusteet ovat kaikissa samankaltaiset ja ne noudattavat trendityylejä.
lähinnä huvittuneena lueskelen. Aina niissä esitellään lapsiperheiden white-on-white koteja, jossa kaikki on tiptop, joku design puulelu ehkä aseteltu lattialle.
jos kaikki sisustus olisi peitetty roinavuorten alle :) Eli jos haluaa saada selvää sisustuksesta valokuvissa, on pakko olla tosi siistiä.
Eivät ne tosin millään tavalla kiinnostakaan. Muodin orjallinen noudattaminen on laumasielujen hommaa. Minä sisustan niin kuin haluan.
En edes pysty ymmärtämään, että joku todella tuntee suorastaan VIHAA sisustuslehtiä kohtaan.
Korkeintaan ne ovat joskus vähän tylsiä, joskus miedosti mielenkiintoisia.
mutta niissa olevat kodit on usein niin saman kaavan mukaan tehtyja...
Kivaa ja siistia PERSOONALLISTA kotia on kiva katsella.
Itse asumme Aasiassa, taallakin on omat lehdet. Paikalliset (varakkaat) tekevat kodeistaan aivan jarkyttavan moderneja, ja ulkomaalaiset taas tayttavat kotinsa aasialaisella "roinalla" ;-), ainakin lehtien mukaan.
Jos sina viihdyt kodissassi ja se puhdas ja siisti, mita valia silla on, mita muut siita ajattelevat. Se on SUN koti, tehty sulle ja sun perheelle, ei muille.