Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä korkeasti koulutettu ja hyvin toimeentuleva vanhempi:

Vierailija
04.06.2010 |

Jos tapaat lapsesi kaverin vanhemmat ja tulee ilmi, että he ovat pienituloisia duunareita, niin mihin suuntaan muuttuu käsitys tuosta lapsesta/hänen vanhemmistaan? Siis pelkän tuon ammatin ja tulotason perusteella? Aiemmin olet jo kyseisen lapsen tuntenut/tiennyt ja hän on vaikuttanut mukavalta, samoin vanhemmat. Nyt ihan rehellisesti, kiitos!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on laitossiivooja. Isäni on hitsaaja. Veljeni on postinjakaja ja kahdella sisarellani ei ole vakityötä, vaan ovat tehneet sekalaisia hommia. Sisaruksistani olen ainoa, joka jatkoi opiskelua peruskoulun jälkeen.

Vierailija
22/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ihminen on osoittanut kyvykkyytensä muulla tavoin.

Ilmeisesti tämä keskustelu olisi pitänyt aloittaa mielikuvien määrittelyllä. Ihmiset taitavat mieltää sanan "duunari" eri tavalla. Minulle duunari on sellainen, joka tekee työtä elääkseen, eikä elämässä ole tavoitteita, eikä itsensä kehittäminen ole tärkeää.Duunari on tuo nuohooja, joka kävi juuri katolla puhdistamassa savupiipun. Oikea arska, mutta harvinaisen hyväkäytöksinen.

16

asiantuntijatehtävissä toimiva ja hyvin toimeentuleva? Miten te tämän asian miellätte? Lapsia kiitellään kaveripiirissä erittäin hyvätapaisiksi ja mukaviksi ja koulussakin menestyvät. Ei kannata todellakaan yleistää tai tuijottaa koulutukseen tai ammattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä, missä minä niitä duunareita tapaan. Lapseni ovat jo isompia, en pyöri leikkipuistossa. (Olin kyllä aikoinani 4,5 v vuotta lasten kanssa kotona, mutta olimme silloin komennuksella ulkomailla).

Töissä kaikki kollegani ovat maistereita tai jatko-opiskelleita - työ vaatii sitä. Ruokalassa tapaan toimistosihteereitä, mutta ei he nyt "duunareita" ole.

En harrasta mitään joukkolajeja, joten en ole sellaistakaan mahdollisuutta tutustua duunareihin.

Ai niin, miehen suvussa on duunareita. Siellä olen heihin tutustunut. Kyllä minä heidän kanssaan juttelen, puhelias ja sosiaalinen kun olen, mutta he ovat minua kohtaan tosi varautuneita.

Vierailija
24/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se täytyy tunnustaa että yhden lapseni kaverin vanhemmat ovat KAMALIA, ja se vaikuttaa mun haluuni kutsua sitä lasta meille kylään. Pelkään että vanhemmat tulisivat kaupanpäälle. Ei aavistustakaan mikä niiden koulutustaso on, mutta kyllä niillä ainakin kodistaan päätellen on rahaa. Siinä ei raha auta kun jutut ovat mitä ovat...

Vierailija
25/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiroilen niin että duunarimiestäni hävettää. Olisi aika parantaa tapani.

Vierailija
26/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun jälkeen kävin lukion, sitten olin pari vuotta töissä kaupassa (en päässyt heti opiskelemaan haluamalleni alalle), sen jälkeen hankin AMK-tutkinnon (kun en yliopistoon siis päässyt parin yrityksen jälkeen haluamalleni alalle) ja olin hetken niissä (amk-tason) töissä, tein lapsia 2 ja hankin sitten vielä sen akateemisenkin tutkinnon, hankin vielä yhden lapsen lisää ja seuraavaksi yritän päästä "akateemisiin töihin".

Itselläni niskavillat nousee pystyyn näistä muita alaspäin katsovista niin-olevinaan-tyypeistä. Uskomatonta, että tällaisia voi olla vielä nykyaikana! Toinen paha on jos on työtön, kouluttamaton, marisija, tuilla elelijä, joka ei edes aio kouluttautua saati hankkia töitä. Töitä vältellään kuin ruttoa.

Arvostan oikeastaan todella paljon duunareita, ammattilaisia, jotka ovat motivoituneita ja taitavia osaajia alallaan! Arvostan ahkeria ihmisiä ja duunarit niitä yleensä ovat. Usein duunarit ovat kutsumusalallaan, mitä myös todella paljon arvostan, myös yrittäjyyttä mitä duunarit usein harjoittavat, arvostan todella. Luovuus ja kädentaidot ovat myös plussaa (näitä monissa duunaritöissä tarvitaan).

Vierailija
27/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselisivat akateemisia ystäviä/niiden lapsia näissäkin tapauksissa; akateeminen äiti jättää vastasyntyneen kotiin tunniksi ja lähtee viemään akateemisisa ystäviään baariin ja istuskeleekin siellä kaikessa rauhassa. Ja toinen akateeminen isä ei peseydy vaan kulkee pinttyneissä ja haisevissa vaatteissa ja lapsensa repii kaverin synttäreilä lahjapaketteja auki ja huutaa kaikki asiansa, vaikka on joukon vanhin. Mutta siis pääasia on, että ovat akateemista seuraa?

Vierailija
28/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lapsi opeta lapselleni huonoja tapoja ja arvostamaan huonoja arvoja. Muuten en niin välitä jos kaveeraakin duunariperheen lapsen kanssa. Toki en nyt sitä toivo, mutta yritän olla sekaantumatta kovin lapsen kaverivalintoihin.

joka ei ole aina mikään HYVE!!

Vierailija
29/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka olis duunarihommissa, tai sä luulet niin, voi taustalla olla vaikka mitä koulutusta. Ihmiset vaihtaa myös työtä ja uraa elämänsä aikana. Olet voinut kouluttautua vaikka teologiksi/papiksi, ja vaihdatkin sairaanhoitajaksi.

En tiedä, onko lentoemo duunari, mutta meissä on paljon akateemisia, mm. yksi työkaverini on filosofian tohtori, väitteli saduista. Ja ei taatusti näy päälle päin.

T: ekonomi-lentoemo ja palomies-miehensä insinööri-AMK

Vierailija
30/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi on virkistävää olla tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa, ja olen ihan aidosti tätä mieltä.

Jos mä tykkään ihmisistä, niin mä tykkään. Ei siihen vaikuta koulutus tai tulotaso. Ja tämä siis ihan rehellisesti.

Vierailija
31/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä sitten mihin ryhmään mut jatkossa pitäisi luokitella ;)

Vaikka kuinka olis duunarihommissa, tai sä luulet niin, voi taustalla olla vaikka mitä koulutusta. Ihmiset vaihtaa myös työtä ja uraa elämänsä aikana. Olet voinut kouluttautua vaikka teologiksi/papiksi, ja vaihdatkin sairaanhoitajaksi.

En tiedä, onko lentoemo duunari, mutta meissä on paljon akateemisia, mm. yksi työkaverini on filosofian tohtori, väitteli saduista. Ja ei taatusti näy päälle päin.

T: ekonomi-lentoemo ja palomies-miehensä insinööri-AMK

Vierailija
32/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni paras kaveri asuu lastenkodissa. Vanhemmistaan ajattelen lähinnä pahaa: miten voi oman teininsä hylätä vain siksi, että eivät pääse yksimielisyyteen huoltajasta! Puolin ja toisin ilmoituksia lastensuojelurikoksista jne.

Vierailija
33/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni paras kaveri asuu lastenkodissa. Vanhemmistaan ajattelen lähinnä pahaa: miten voi oman teininsä hylätä vain siksi, että eivät pääse yksimielisyyteen huoltajasta! Puolin ja toisin ilmoituksia lastensuojelurikoksista jne.

Vierailija
34/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunareista niin on niitä kyllä toisinkin päin!!!

Juuri akateemisia usein kuvitellaan pröystäilijöiksi ja että aliarvioivat duunareita ja ovat olevinaan. Ei näin todellakaan edes useimmiten ole!

Vierailija
35/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin tosi fiksu ja lähinnä harmittaa hänen puolesta että on niin pieni tulotaso. Itsellä siis n. 40 000 e vuodessa ja naapurilla 22 000 e vuodessa.

Mietin vain, että hänenkin olisi kannattanut tehdä jotain muuta, mutta jos on onnellinen noin, niin mikäs siinä.

Vierailija
36/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähimmät ystävät eivät ole akateemisia. Arvostan sydämen sivistystä.

Vierailija
37/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuni on omaa äitiäni lukuun ottamatta duunareita ja minulla on ystäviä kaikilta eri koulutustasoilta.

Kyse on vain siitä millainen toinen lapsi on. Jos oma lapseni viihtyy hänen kanssaan ja toinen lapsi ei tyyliin kannusta lintsaamaan koulusta tms. niin minulla ei todellakaan ole yhtään mitään negatiivista asennetta tai mielipidettä hänen perheestään! Sen sijaan jos rikkaiden lääkärien poika esimerkiksi olisi tosi välinpitämätön ja polttaisi hasista jne. en todellakana koskaan haluaisi että lapseni olisi hänen kanssaan missään tekemisissä.

Arvostan tai olen arvostamatta ihmistä itseään. Sydämen sivistys on eri asia kuin mitä cv:ssä lukee.

Vierailija
38/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat pienituloisia duunareita, ja olen itsekin ollut ajoittain työttömänä.

Vierailija
39/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain pari työtöntä duunaria.

Vierailija
40/72 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on avoin kaikenlaisille ihmisille. Ei duunareiden lapset ole välttämättä ollenkaan huonoa seuraa, päinvastoin. Aikuisten maailmassa siivojan ja lakimiehen maailmankatsomus on aika erilainen, mutta lapset osaavat olla keskenään ilman leimaa otsassa.