Nimet päätetty kaksosille (tyttö ja poika). Mitäs tykkäätte?
En siis kysy mielipidettä siinä mielessä, että menisivät vaihtoon, mutta ihan muuten vaan. On päätetty ja lukkoon lyöty.
Ukko Heikki Henrikki
Aurinko Aune Helena
Meillä on tapana keksiä itse ensimmäinen nimi, toinen ja kolmas tulevat minun ja mieheni suvuista. (Kolme lasta ennestään)
Kommentit (70)
mutta Aurinko on kyllä vähän outo. Kuuluu samaan kastiin kuin Hunaja. En ollut uskoa korviani, kun kuulin kerran kirpparilla äidin huutavan "Hunaja! Nyt heti pois sieltä!"
Huudan mäkin lastani Himpuksi, mutta ei se mikään oikea nimi ole!:)
ei liene suurta merkitystä mitä ne muut nimet ovat. Näinpä tässä pari päivää sitten lehdessä ilmoituksen lapsen nimestä, jossa kolmas etunimi oli Ananas.
Kyse on samasta nimestä eri muodoissaan.
Vastaava olisi esimerkiski Jussi Juhani tai Krista Kristiina.
No, kukin laittakoon makunsa mukaan ja aikuiset yrittävät käyttäytyä, kun erikoisia nimiä kuulevat.
Omaperäisyys on pienimuotoisena ja kohtalaisena siedettävää ja kaunista. Mutta näillä nimillä takaat lapsillesi koko elämän kestävän häpeän.
En minäkään silti pidä mistään massanimistä, mutta suoraan sanoen antaisin mieluummin lapselleni nimeksi sen perus -Aadan, kuin Auringon. Tunnen lapsiasi kohtaan myötähäpeää.
Pyysit mielipiteitä, ja tämä oli minun mielipiteeni. Kiitos.
Ne on ihan kivat. Aurinko on meinaan kyllä vaikea kutsumanimi...
mutta Aurinko on kyllä vähän outo. Kuuluu samaan kastiin kuin Hunaja. En ollut uskoa korviani, kun kuulin kerran kirpparilla äidin huutavan "Hunaja! Nyt heti pois sieltä!"
En ymmärrä myöskään Mantelia enkä pähkinää..
Aurinko Tähti Sadetikku vannoo ettei koskaan, ikinä, ikimaailmassa anna omalle lapselleen mitän vastaavaa kammotusta nimeksi ja valitsee Leevin, ja vaihtaa vielä varmuuden vuoksi koko perheen nimet Virtaseksi. Leevi Virtanen taas tuntee että OMG, minulla ei ole identiteettiä ollenkaan!!!11. Joten MINUN identiteettiongelmat korjatakseni laitan LAPSENI nimeksi Mainio Yrjö Mies ja vaihdan sukunimeksi Viirtanen, joka on sopivalla tavalla massasasta erottuva. Ja näin jatketaan maailman tappiin.
Omena on erittäin suosittu suomalainen naisen nimi. =D