Nimet päätetty kaksosille (tyttö ja poika). Mitäs tykkäätte?
En siis kysy mielipidettä siinä mielessä, että menisivät vaihtoon, mutta ihan muuten vaan. On päätetty ja lukkoon lyöty.
Ukko Heikki Henrikki
Aurinko Aune Helena
Meillä on tapana keksiä itse ensimmäinen nimi, toinen ja kolmas tulevat minun ja mieheni suvuista. (Kolme lasta ennestään)
Kommentit (70)
miksette ota itsellenne usuia, ihania nimiä ja lakkaisitte kiusaamasta näitä rakkautenne kruunajia..
Ei hävetä vaan suututtaa noin itsekkäät vanhemmat.
Itselläni ei riittäisi uskallusta antaa lapsilleni nimeksi sen enempää Ukkoa kuin Aurinkoakaan, mutta hienot ne on silti. Ne on tosi erilaiset, mutta sama pääte ja suomalaisuus yhdistää.
Aune Helena on kauniit toiset nimet, mutta Heikki Henrikki vaivaa. Eikö ne pohjaudu samaan nimeen? Vaihtaisin jomman kumman. Tosin tuo joka nimen -kk- on hauska yhdistävä tekijä.
En ehkä silti kannata noita kutsumanimiä kenellekään, vaatii aika vahvan itsetunnon.
Jos tämä ei ollut provo, niin kiinnostaisi niiden vanhempienkin lasten nimet?
kelpo nimiä molemmat. Aurinko on toki harvinainen, muttei juuri eroa Lumista, Meristä, Kirsikasta jne...
Ja Ukko nyt on tavallistakin tavallisempi nimi nykyään. Tiedän parikin sen nimistä pikkupoikaa.
Miten lapsi muka kärsisi nimestään? Nykyään on vähän kaiken nimistä väkeä päiväkodeissa ja kouluissakin maahanmuuttajien ja perinteistä poikkeavien vanhempien ansiosta, joten tuskin toiset lapset edes tajuavat nimen olevan "erikoinen" niin kuin vanhempansa.
Tiedän yhdet sisarukset, Nestori ja Charlotta, jotka eivät mielestäni oikein rimmaa toisiinsa.
Aurinko ei sanana edes ole kaunis ja entäpä sen taivuttelu arjessa. Taatusti lapsella olisi sitten vielä vähemmän kaunis lempinimi, esim "AUKKII".
jo on nimet keksitty. Lapsparat.
T. omasta nimestä ikänsä kiusaantunut - kiitti vaan vanhemmat joilla oli juuri samanlainen (huono) huumori kuin teillä...
Jos haluat antaa vaikutelman lasten mahtavuudesta ja suuruudesta, niin mikä jottei.
Minä korvaisin ukon okolla. Auringon vaikka aamulla.
ei noissa mielestäni mitään vikaa ole, itse en ukkoa antaisi enkä vastaavia kuten miestä tai hemmoa, mutta ovat nykyään suht yleisiäkin, hemmo nyt ainakin.
En kyllä usko että kukaan lapsianne tulisi nimien takia kiusaamaan, nykyään kun on lapsilla mitä erilaisempia nimiä.
Oman tyttäreni nimi on myös aurinko mutta eri kielellä :)
tää oli tarkoitettu tolle pariskuntanimi ihmettelijälle ei ap:lle. Siis mitkä h#¤%&"#n pariskuntanimet?
Ukko ja Aura
Ukko ja Aamu
Ukko ja Aurora
Aurora on uomeksi aurinko.. ;P
Jos haluat antaa vaikutelman lasten mahtavuudesta ja suuruudesta, niin mikä jottei.
Minä korvaisin ukon okolla. Auringon vaikka aamulla.
Oletko miettinyt miten aurinko sana taivutetaan. Nimenä se kuulostaa todella hassulle. Ne on Auringon kengät.
aurinko menee joten kuten, mutta ukko. ei herran jestas! *nauraa räkättää*
perustetta että ihmisille annetaan nimeksi nimi eikä mitään mikä nyt vaan tulee mieleen. Tästä työpöydältä vois ottaa vaikka hiiren tai tulostimen. Tulostin on itse asiassa foneettisesti aika nätti nimi.
Ainakin se on helpompaa, kun on vakiintuneita nimiä. Jos joku sanoo vaikka virastossa nimekseen Kaija Virtanen, niin siinä ei ole mitään epäselvää. Toisin kuin jos vanhemmat päättäis että Kaija ei riitä vaan pitää olla Gaya, lausutaan Kaija. Varmaan tääkin muuttuu jos ja kun ihmisiä ruvetaan tunnistamaan digitaalisesti jokun ihonsisäisen sirun avulla.
Eiköhän tässä ylipäänsä mennä lopulta siihen, että lapsen nimeksi voi laittaa vaikka Universumi Supernova Virtanen, jos se kuvaa tavoiteltavan egon kokoa.
Aune Helena ja maatalon emäntä ;)
Tuo Aurinko ehkä vähän erisarjaa muiden nimien kanssa. Mutta ihan kivaa vaihtellua emmasarajennavenla-linjaan
T. itsekin yksi tusinanimen omistaja
Ukko ja Aura
Ukko ja Aamu
Ukko ja AuroraAurora on uomeksi aurinko.. ;P
tytölle nimeksi Sole joka on italiaa, ja tarkoittaa aurinkoa?
aivan karseet nimet lapsiraukat!Siinä näkee taas miten vanhemmilla on erikoisuudentavoittelu vaan mielessä.
Paremmin mustakin sopis noi jonkun ehdottamat Kuu-Ukko ja Aurinko! Ois jotain järkee noissaki nimissä;D
Ukko ja Aura
Ukko ja Aamu
Ukko ja Aurora