Nimet päätetty kaksosille (tyttö ja poika). Mitäs tykkäätte?
En siis kysy mielipidettä siinä mielessä, että menisivät vaihtoon, mutta ihan muuten vaan. On päätetty ja lukkoon lyöty.
Ukko Heikki Henrikki
Aurinko Aune Helena
Meillä on tapana keksiä itse ensimmäinen nimi, toinen ja kolmas tulevat minun ja mieheni suvuista. (Kolme lasta ennestään)
Kommentit (70)
ja keksisi teidän kaksosille hienot nimet? Ukko on kiva lähtökohta.
Tällä kerran eräs äiti haaveili nimeävänsä kaksosensa Kantelettareksi ja Suomettareksi, mutta päätyi av:n avustamana Vanamoon ja Vennamoon jotka on hie-not kansallisromanttiset nimet ja ihan toisella todellisuuden tasolla kun lähtöasetelma.
Olisitko itse mielellään nimeltäsi Aurinko? Entä olisiko miehesi mielellään Ukko -niminen?
ikää n. 25 vuotta, ja täysin suomalainen, suomenkielinen perhe. Ja varmasti on virallinen nimi, sillä olen henkkaritkin nähnyt. Sua on nyt joku pappi höynäyttänyt..
etteivät ole näitä tyyliin neea, kiia, luka. Kotikadun Aamu Aurinko on ollut jotenkin hellyyttävä nimi, pelkkä aurinko reippaampi.
Olisitko itse mielellään nimeltäsi Aurinko? Entä olisiko miehesi mielellään Ukko -niminen?
Olen sitä mieltä että jos sukuun on pakko saada Aurinko, vanhempi voisi marssia maistraattiin vaihtamaan oman nimensä Auringoksi ja nimetä lapsensa asiallisssti. Suoraan sanottuna on joskus käynyt mielessä että haluaako nää vanhemmat jotenkin alitajuisesti laittaa lapsensa kärsimään. '
Ymmärrän hyvin sen että halutaan laittaa lapselle harvinainen ja erottuva nimi, mutta joku tolkku siinäkin. Valittaisiin edes nimien joukosta.
Sä vitsailet tai olet outo, Ap. Älä anna lasten kärsiä omasta erikoisuuden tavoittelustasi!
Vanhin heistä syntynyt 60-luvulla. Kuu olis vielä harvinaisempi, vain 29.
Mä olisin ainakin ihan mielellään, sehän on kaunis ja kaikkien ihailema asia. Ja yhtä normaalia kuin NYKYÄÄN ihan YLEISET Pyry, Säde-Pilvi, Kuura jne..
Ikää minulla 29v.
Olen sitä mieltä että jos sukuun on pakko saada Aurinko, vanhempi voisi marssia maistraattiin vaihtamaan oman nimensä Auringoksi ja nimetä lapsensa asiallisssti. Suoraan sanottuna on joskus käynyt mielessä että haluaako nää vanhemmat jotenkin alitajuisesti laittaa lapsensa kärsimään. '
Ymmärrän hyvin sen että halutaan laittaa lapselle harvinainen ja erottuva nimi, mutta joku tolkku siinäkin. Valittaisiin edes nimien joukosta.
Kyllä niitä harvinaisempia nimiä löytyy pilvin pimein ihan järkevien vaihtoehtojen joukosta. Ihme kun pitää lapsia kiusata tuollaisilla kamaluuksilla ja omalla lyhytnäköisyydellä.
Nykyäänhän on vallalla sellainen harhaluulo, ettei astevaihtelu koskisi erisnimiä. Menettekö siis ulos Aurinkon ja Ukkon kanssa vai miten?
ikää n. 25 vuotta, ja täysin suomalainen, suomenkielinen perhe. Ja varmasti on virallinen nimi, sillä olen henkkaritkin nähnyt. Sua on nyt joku pappi höynäyttänyt..
pappi ei suostunut kastamaan poikaani nimellä Max.
jos olisin nyt samassa tilanteessa, niin sanoisin papille, että perutaan ristiäiset papin osalta ja me pidämme omat nimenantojuhlat ja ilmoitamme lapsen nimen väestörekisteriin!
olin silloin kuitenkin nuori, auktoriteettejä kunnioittava äiti ja taivuin papin tahtoon=)
Ihan siitäkin näkökulmasta että pakkohan vanhemman on olla ihan ylettömän huomionkipeä tai jotain? Ei päässy koskaan teatterikorkeaan? Vai miettiikö tällasten nimien antajat koskaan sitä puolta asiasta että kummallista nimeä joutuu ihan takuulla selittelemään aika paljon ja ottamaan vastaan ihmettelyä ihan käytännön asisioinnissa siellä jne. Kysymys Niin mikä se oli tulee varmaan tutuksi. Toisaalta eihän tää asia koske vanhempaa kuin pari vuotta, mutta loppuuko se lapsella koskaan. Siis vanhemman huomionkipeydenkoö takia noita nimiä annetaan?
eikä edes mitenkään erityisen uniikkeja. Ukkojakin löytyy toista tuhatta tästä maasta. Suurin osa lapsista varmaan tykkäis erikoisesta nimestä ja tuntis itsensä spesiaaliks. Älä välitä, ap, ihan ok nimet ne on.
Ukko on OK, mutta tuota Aurinkoa vähän jäin miettimään. Kävisikö Auri?
Eliitti antaa perinteisiä suomalaisia neutraaleja klassikkonimiä. Haluavat identifioida itseään mieluimmin Alvar Aallon klassikkotuoliin kuin Kodin Anttilan tarjontaan?
Keskiluokka antaa mitä nyt kulloinkin on muodissa.
Kansan syvät rivit haaveilee nimien kautta jostain paremmasta? Toki Jasminica loytää todennäköisemmin unelmiensa hyvätuloisen jääkiekkoilijan kuin Jenni vaan. Ja Micosta tulee taatusti yhtä ihana suklaasilmä kuin romanttisen kirjallisuuden sankareista.
Mut mitä jos lapsen nimi on Aurinko...? Kaikki toiveet ja fokus laitetaan lapseen?
ja keksisi teidän kaksosille hienot nimet? Ukko on kiva lähtökohta.
Tällä kerran eräs äiti haaveili nimeävänsä kaksosensa Kantelettareksi ja Suomettareksi, mutta päätyi av:n avustamana Vanamoon ja Vennamoon jotka on hie-not kansallisromanttiset nimet ja ihan toisella todellisuuden tasolla kun lähtöasetelma.
niin kuin planeetat kiertävät aurinkoa, niin vanhemmat kiertävät lasta, maailmankaikkeutensa keskustaa.
tiedän sen nimisiä pikkupoikia, vähintään keskiluokkaisilla vanhemmilla.
Toiset ja kolmannet nimet ok, kiva kun on suvusta!
Mutta tuo Aurinko! Ei oikein sovi Ukon kanssa eikä muihinkaan nimiin. Toisena/kolmantena nimenä se olisi ihan ok, mutta liian erikoinen ensimmäiseksi.
Täällä jo moni on ehdottanut Auria, eikö se sopisi tosiaan paremmin Ukon kanssa ja muutenkin muiden nimien tyyliin? Eikä kuitenkaan ole kovin yleinen. Yhden pienen Auri-tytön vain tiedän.
Aurinko Tähti Sadetikku vannoo ettei koskaan, ikinä, ikimaailmassa anna omalle lapselleen mitän vastaavaa kammotusta nimeksi ja valitsee Leevin, ja vaihtaa vielä varmuuden vuoksi koko perheen nimet Virtaseksi. Leevi Virtanen taas tuntee että OMG, minulla ei ole identiteettiä ollenkaan!!!11. Joten MINUN identiteettiongelmat korjatakseni laitan LAPSENI nimeksi Mainio Yrjö Mies ja vaihdan sukunimeksi Viirtanen, joka on sopivalla tavalla massasasta erottuva. Ja näin jatketaan maailman tappiin.