Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
961/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Tallinnan risteilyllä 18 v ja bailasin yön. Oltiin hyttijatkoilla, kun tuli kuulutus, että olis maihinnousu. Rynnättiin kaverin kanssa satamaan ja mun kaveri käveli seiniä pitkin keskustassa, kunnes yhtäkkiä mumisten tönittiin toisemme johonkin epämääräiseen kampaamoon, kun oltiin sitä ennen risteilyä mietitty, että olis kiva mennä.

Nukahdin penkkiin ja hiukset oli ihan ok siihen nähden, etten tiedä, et mitä olin pyytänyt, mutta ei ne kyllä ihan sellaiset ollut, mikä mulla oli visio ennen reissua. Vaalea kaverini oli värjäyttänyt kulmakarvansa pikimustaksi ja myös nukkunut siellä.

Tallinnassa kaverilleni taiottiin linnunpyrstökampaus ja itselleni pää täyteen keltaisia raitoja.

Vierailija
962/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Tallinnan risteilyllä 18 v ja bailasin yön. Oltiin hyttijatkoilla, kun tuli kuulutus, että olis maihinnousu. Rynnättiin kaverin kanssa satamaan ja mun kaveri käveli seiniä pitkin keskustassa, kunnes yhtäkkiä mumisten tönittiin toisemme johonkin epämääräiseen kampaamoon, kun oltiin sitä ennen risteilyä mietitty, että olis kiva mennä.

Nukahdin penkkiin ja hiukset oli ihan ok siihen nähden, etten tiedä, et mitä olin pyytänyt, mutta ei ne kyllä ihan sellaiset ollut, mikä mulla oli visio ennen reissua. Vaalea kaverini oli värjäyttänyt kulmakarvansa pikimustaksi ja myös nukkunut siellä.

Tämä on kyllä kova. Minulla oli pitkät hiukset ja menin baarijatkoilta suoraan kampaajalle, joka teki rastat. Ihan onnistuneet - en ajatellut kulttuurista omimista vaan ihaliua. Muistaakseni sammuin tuoliin.

Tömä kai vuosituhannen vaihteessa. T-Don johnsson-look

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että olette aika vaikeita asiakkaita tai ette osaa sanoa mitä haluatte, muuten on vaikea uskossa näitä "tarinoita". Käyn itse Hiuskoulussa eli oppilaat leikkaavat hiukset, ja melkein aina on onnistunut hyvin. Selitän tarkkaan mitä haluan ja hyvin menee, ja mulla on useita hankalia pyörteitä.

Värjäyksestä en viitsi maksaa, itse purkista laittamalla tulee paras lopputulos.

Vierailija
964/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG oon kirjoittanut tähän ketjuun vuonna 2005 :D

Vierailija
965/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja ohensi ja kyni paksut luonnonkiharat hiukset, että olivat ihan ohuet ja lyhyet...en mennyt toista kertaa, olikohan edes oikea kampaaja, yksin piti vastaanottoa kotinsa vieressä.

Vierailija
966/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokaiselle on käynyt noin joskus!

Vierailija
967/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kampaajalle jossa olin käynyt monesti aiemmin ja lopputulos oli aina ollut tosi kiva ja hintakin keskitason alapuolella kotikaupungissani tekemäni taustatyön mukaan. Olin aina ottanut vain leikkauksen enkä koskaan aiemmin ollut värjännyt hiuksiani mutta kaipasin vaihtelua ja instagramissa olleet kuvat värjäysten lopputuloksista kyseisessä paikassa hyviä. Kävin varaamassa ajan ihan paikan päällä koska hiukseni olivat todella paksut ja pitkät jotta kampaaja osaisi varata tarpeeksi aikaa projektiin. Liikkeessä olikin sopivasti paikalla juuri värjäyksiin erikoistunut työntekijä ja hänen kanssaan sovimme liukuvärjäyksestä siten että juuriin jätettäisiin oma ruskea värini ja hiuksia vaalennettaisiin latvaa kohti siten että latvat olisivat täysin vaaleat, kuitenkin niin että suurin osa hiuksesta olisi tosiaan omaa väriäni.

No, kampaajapäivä koitti ja jännittyneen innostuneena marssin paikalle. Työntekijä jolle aika oli sovittu olikin yllättäen ilmeisesti sairastunut mutta liikkeessä töissä ollut toinen henkilö kertoi että tekisi poissaolevan asiakkaat. (Hän oli melko nuori ja hieman epävarma, jälkeenpäin pohdin että olisiko voinut olla opiskelija/harjoittelussa.) Ajattelin että no mikäs siinä samapa tuo minulle olisi kuka tekee kun toiveeni oli kuitenkin selkeästi kirjattu ylös heidän jonnekin järjestelmäänsä aikaa varatessani ja tämä työntekijä vielä kertasi minulle ääneen mitä oltiin tekemässä ennen aloittamista. Lisäksi kaikki kuvat heidän someissaan olivat tosiaan olleet mielestäni hyviä tekijästä riippumatta.

Kampaaja laittoi värjäysaineet ja muut päähäni, niiden annettiin vaikuttaa ja sitten mentiin pesemään pois. Siirtyessäni takaisin "leikkaus"penkkiin katsoin että ohhoh näyttääpä kellertävältä ja paljon enemmän vaaleaa osaa kuin ajattelin mutta ehkä homma on vielä kesken ja föönaus asettaa hiukset eri tavalla. No ei asettanut. Lopputulos oli että korvieni kohdalla selkeä raja joka jakoi hiukset kahteen osaan: yläpuoliset hiukset omaa ruskeaa väriäni, ja siitä alaspäin latvaan asti aivan vaaleat ja kellertävät. En osannut järkytykseltäni sanoa mitään. Muistan kampaajan kommentoineen että ei ainakaan tuu toista samanlaista vastaan ihan heti. Maksoin ja menin kotiin. 

Yritin totuttautua lopputulokseen mutta ei siitä mitään tullut koska näytti aivan hirveältä, täysin epäonnistuneelta värjäykseltä. Olin nykyistä paljon arempi enkä halunnut pahoittaa kenenkään mieltä ja siksi en uskaltanut mennä paikkaan takaisin vaatimaan korvausta, tämä harmittaa yhä.  Sinnittelin hiusten kanssa kunnes ne olivat kasvaneet niin että vaalea osa oli leukani kohdalla. Menin eri kampaajalle (joka kauhisteli että onko todella tämä värjäys tehty kampaamossa eikä kotona) ja leikkautin koko vaalean osan pois, hiukseni lyhenivät yli 30cm. Tykästyin lyhyeen malliin joka sopikin minulle mainiosta ja se on minulla yhä että loppu hyvin kaikki hyvin koska en usko että olisin välttämättä lyhentänyt koskaan niin paljon ilman tuota värjäysepisodia mutta nykyään valitsen kampaajani hieman tarkemmin.

Vierailija
968/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hiukset vaan kulmakarvat. Olen vaalea ja kulmakarvani ovat suorastaan valkeat. Käyn värjäyttämässä niitä parin kk välein. Kerran oma kampaaja sairastui ja minulla oli juhlat tulossa. Otin sitten summamutikassa omaan aikatauluun sopivimman paikan ja menin värjäykseen. Sanoin että haluan vaalean ruskeaa.

Kampaaja laittoi ilmeisesti tummaa harmaata ja tummaa ruskeaa sekaisin ja antoi värin vaikuttaakin liian pitkään.

Lopputulos oli kammottava. Lähes mustat kulmat ihan blondilla on hirveät. Sanoin heti tuoreeltaan että tämä meni pahasti pieleen. Sain kulmakäsittelyn kyllä maksutta, mutta siinä kaikki. Lisäksi tarjosi uutta värjäysaikaa voidakseen korjata tilanteen. Arvatkaa meninkö?

Ja juhlatkin oli jätettävä väliin :/

Vierailija
969/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hiukset vaan kulmakarvat. Olen vaalea ja kulmakarvani ovat suorastaan valkeat. Käyn värjäyttämässä niitä parin kk välein. Kerran oma kampaaja sairastui ja minulla oli juhlat tulossa. Otin sitten summamutikassa omaan aikatauluun sopivimman paikan ja menin värjäykseen. Sanoin että haluan vaalean ruskeaa.

Kampaaja laittoi ilmeisesti tummaa harmaata ja tummaa ruskeaa sekaisin ja antoi värin vaikuttaakin liian pitkään.

Lopputulos oli kammottava. Lähes mustat kulmat ihan blondilla on hirveät. Sanoin heti tuoreeltaan että tämä meni pahasti pieleen. Sain kulmakäsittelyn kyllä maksutta, mutta siinä kaikki. Lisäksi tarjosi uutta värjäysaikaa voidakseen korjata tilanteen. Arvatkaa meninkö?

Ja juhlatkin oli jätettävä väliin :/

No mutta varastiko ne kulmakarvat KOKO juhlan vai oliko hauskan kurvikas yksityiskohta hyvillä juonenkäänteillä?

Vierailija
970/1073 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, oli se vakiparturi PK sentrassa, hyvin kokenut. Ja hän kertoi että minulla hieman punertavaa sänkiä, ja voi olla sitkeää. Oikeassa oli. Tosin nyt ei enään punertaavaa näy, väri vaalentunut.

Vierailija
971/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, oli se vakiparturi PK sentrassa, hyvin kokenut. Ja hän kertoi että minulla hieman punertavaa sänkiä, ja voi olla sitkeää. Oikeassa oli. Tosin nyt ei enään punertaavaa näy, väri vaalentunut.

Olen nainen, oli se lentokone, ostin napin. Ja kettu juoksi ja voi olla pehmeä.

Eli siis mitä?

Vierailija
972/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varmaan kauhein kokemus mutta jätän väliin noi räpätätijuoruajakampaajat jotka ensinnäkin puhuu ihan kokoaja ja he vaatii seurustelua vaikka yrittäisin vaan lukea lehteä.

Sitten on se kiusallinen uteleminen josta en pidä muutenkaan, saati sitten kun kampaamossa on vielä muitakin ihmisiä kuulolla. Siinä sitten pitäis selittää tarkasti missä asun, onko perhettä ja jos ei oo niin varmaan sitä ruodittas sitten, missä oon töissä ja onko lapsia ja jos on niin missä koulussa ja minkä ikäsiä ja mitä harrastaavat. Ja jos (kun sanon) että jätetäänkö nämä henkilökohtaset asiat, niin kampaaja suuttuu ja hänellähän on sakset kädessä ja valta tehdä tukalleni mitä lystää.

Jos /kun tätä palstaa lukee joku kampaaja, niin älkää udelko ihmisten henk koht asioota. Se että asiakas on puhelias ei tarkoita sitä että sinun pitää tentata häneltä asioita.

Älä kysy, Kuuntele ja jatka neutraalia keskustelua siitä aiheesta! Ja huom kampaaja - jos olet itse kovaääninen räpättäjä, älä huuda asiakkaan korvaan!

Vierailija
973/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä maalaiskunnassa jossa kutakuinkin kaikki tuntevat toisensa. Täällänon 1 kampaaja joka toiminut reilusti yli 30 v, on kylällä siis muutama muukin kampaaja mutta tarkoitan nyt tätä yhtä. Hän on ollut aina sellainen joka juoruaa edellisistä tai päivän seuraavista asiakkaista. Hän tietää kaikki kylän asiat ja ruotii niitä. Nuorempana hän antoi parisuhdeneuvoja ihan pyytämättä, hän tiesi aina kuka on pettänyt ketä ja kenen kanssa. Ihan kauhea ihminen.

Käyn 85km päässä naapurikaupungissa kampaajalla koska en halua istua tuntia tentattavana ja kuuntelemassa sitä paskanpuhumista ja muiden tekemisten arvostelua.

Muutenkin kun katson niiden ihmisten päitä jotka hänellä kä, ammattitaito on jäänyt jonnekin -90 luvulle ja tetee mielellään kaikille vähän samaa mallia. Värjäystaito on joko kokonaan yksivärinen tai sitten ne ysärin oljenkellertävät raidat pään päällä. Oikeesti....

Vierailija
974/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran käynyt niin, että olen heti alkuun infonnut kampaajalle, mistä värisävyistä en omassa tukassa yhtään tykkää. Olen korostanut, että vaikka muoti olisi mitä, en välitä, haluan välttää niitä sävyjä, aina. Mutta, kun värjäys on tehty, kampaaja vasta siinä vaiheessa kertoo, että "laitoin nyt kuitenkin tätä (kieltämääni) sävyä, se sopi niin kivasti! "

Mikä helvetti siinä on?! Mulle on yks ketun hailee mikä hänen silmäänsä miellyttää! Minähän siinä tukassa joudun elämään ja vieläpä maksan siitä maltaita! Ei mun pääni ole mikään kampaajan leikkikenttä!

Vierailija
975/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin saavani jonkinlaisen kestolaine-käsittelyn hiuksiini mutta tottakai sain kokopääpermiksen. Tuli tunne että haluan ajella pään kaljuksi.

Vierailija
976/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun miehenä käyn parturissa sanon vaan että lyhentämään ja ohentakaa. Sieltä sitten tulee mitä tulee,jos menee ohi niin kuukaudessa kasvanut jo takaisin niin paljon että ei huomaa mallia enää. Kahdessa on semmonen linnunpesä että oksat pois.

Vierailija
977/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus 80-luvulla kampaajalla, joka oli lähellä eläkeikää.

Hänen mielestään kerroksittain tarkoitti sitä, että takaraivolle kynitään n. 7 cm mittaisi hiuksia, jonka alta lähtee pidempi osa. Lopputulos oli aivan järkyttävä ja lähdin itkien kotiin. Meni vuosi kasvattaa pois tuota kammottavaa hiusmallia ja olin vielä yläasteella.

Vierailija
978/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kampaaja ei suoraan sano että asiakkaan haluama leikkaus/väri ei onnistu vaan alkaa vain tekemään ja lopputulos ei ole sinnepäinkään.

Joskus nuorena halusin Anna Abreu-tyylisen revityn sivuotsatukan ja näytin kampaajalle kuvankin. Lopputulos oli kaarevasti leikattu pottatukka, näytti ihan kamalalta. Vieläkään en pysty katsomaan vanhoja kuvia kun se häpeä hiuksista on niin suuri.

Vierailija
979/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapaus oli n. 40v sitten. Menin permanenttiin sovittuna aikana, mutta kampaaja tuli paljon myöhemmin kai suoraan baarista. Tuskin pysyi tolpillaan ja välillä kävi oksentamassa. Siinä minä yökkäilin, kun haju oli järkyttävä. Kun oli laittanut rullat ja aineet päähän, meni nukkumaan, tukka paloi karrelle sillä aikaa. Omistaja yritti pelastaa mitä pelastettavissa oli. Olin nuori, enkä uskaltanut tai ymmärtänyt vaatia korvausta ja kaiken lisäksi maksoin pilatusta tukasta, taisin saada vähän alennusta. Nykyään en maksaisi ja vaatisin vahingonkorvauksen. Se oli minun viimeinen permanentti. Ja taisi olla kampaajankin viimeinen työpäivä ainakin siinä kampaamossa.

Vierailija
980/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti jätti minut ensimmäistä kertaa yksin kampaajalle hiusten leikkuuseen. Pelotti. Ja kohta valui veri pitkin kaulaa kun kampaaja leikkasi saksilla kunnon loven korvalehteen. Äiti oli hänelle vihainen kun tuli paikalle. Tunsin itse että minussa jokin vika varmasti. Tästä vain 57 vuotta mutta ei vaan muisto häviä. Edelleen jännitän kampaajalle menoa ja koen helposti, että saan huonoa kohtelua.