Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
981/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määpä jaan miehenä oman kauheimman kokemukseni! Yleensä mun parturikäynnit on melko simppeliä kauraa, mutta yks kerta oli kyl valitettavan ikimuistoinen.

Tämä oli erään nykyisinkin voimassaolevan ketjun liike, hyvinkin tunnettu liike kyseessä. Nuori nainen parturina. Alkuun pestiin hiukset, joskin vettä roiskittin ihan *elvetisti, kokemus oli varmaan lähimpänä jotain kiinalaista vesikidutusta tai jtn. Noh tästä selvittyäni huomasin hiusten kuivaamisen jälkeen näkökenttäni ylälaidassa jonkun tuubin lähestyvän. No sieltähän sitte suoraan tuubista ruiskutettiin jotain lotionia naamalle ja kylmät kädet sieltä kasvojen yli rävähti hieromaan naamaa. Tästä ei ollut mitään puhetta etukäteen, eikä hän kysynyt tai varoittanut kyseisestä toimenpiteestä ennalta. Hyvä etten sydäriä saanut.

Rasvauksen jälkeen oli aika palata hiustenleikkuu paikalle, missä sitten tämä nuori nainen leikatessaan hiuksiani piti toisella kädellä hyvin voimakkaasi päästäni kiinni, ihan ku se siitä karkuun johonki lähtisi.

Kampauksesta tuli ihan siisti, mutta kokemus oli kyllä melkoinen. :D

Suomalaisena miehenä tietysti pidin suuni kiinni, maksoin palvelun ja lähdin kotiin. En kyllä enää asioinut tuossa ketjussa tuon jälkeen.

Vierailija
982/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä taipuisat hieman luonnonkiharat hiukset ja menin kampaajalle varattuna aikana. Kampaaja arvosteli hiuksiani, kampaukseen ehdotettavia koristeita. Kertoi juttuja jossa kuolasi tulevan aviomieheni kaverin perään. Tämä kampaamokeikka oli siis hääpäiväni aamuna ennen kirkkoon menoa. Arvosteli vielä hunnun kiinnitystoivettani. Ihan tavallista kiinnitystä toivoin. Että terveiset Joensuuhun tästä keikasta (never again).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kampaaja (mitä en ole kun ei oteta kampaajakouluunkaan allergioiden takia) niin jos olisin pakotettu siihen työhön vasten omaa tahtoa niin kyllä minä vasn pilaisi asiakkaan hiukset täydellisesti. Mut hei, kampaajan työtä voi tehdä kuka vaan vai mitä?

Vierailija
984/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä taipuisat hieman luonnonkiharat hiukset ja menin kampaajalle varattuna aikana. Kampaaja arvosteli hiuksiani, kampaukseen ehdotettavia koristeita. Kertoi juttuja jossa kuolasi tulevan aviomieheni kaverin perään. Tämä kampaamokeikka oli siis hääpäiväni aamuna ennen kirkkoon menoa. Arvosteli vielä hunnun kiinnitystoivettani. Ihan tavallista kiinnitystä toivoin. Että terveiset Joensuuhun tästä keikasta (never again).

Kuulostaa hieman eräältä taksikuskilta minkä sain kuljettajakseni Alkoi kesken matkan kysellä tykkäänkö a na a li se k sistä yms. oudon intiimiä juttuja.. Onneksi ei sentään lähennellyt eikä muuten käynyt kiinni.

Vierailija
985/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut pitkään sairaana ja vihdoin tervehdyttyäni menin kampaajalle kunnostuttamaan hyvin kuivia hiuksiani -halusin öljyhoidon ja muutaman sentin leikkauksen. Kerroin kampaajalle, että poispestävää hoitoainetta meni *lähes* puolipulloa ja siihen jätettävä päälle. No, kampaaja alkoi kamppailemaan ja tarkista hiuksiani ja yhtäkkiä tokaisi: *Sun kannattais laittaa hoitoainetta hiuksiisi ja vielä lisäksi hiuksiin jätettävää hoitoa, kun sun hiukset on niin kuivat*!! Siis, mitä v***ua? Justhan olin kertonut, ettei mikään riitä/auta!! Hyvin kuunneltu! Nykyään ostan markettivärin, mieheni laittaa sen ja hyvä tulee! Käyn vain 15minuutin pikafiksaamossa leikkauttsmassa3-5 cm latvoista - onnistuu.

Vierailija
986/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien varrelta olisi vaikka mitä kerrottavaa, mutta tässä kaksi tuoreinta:

Muutettiin tähän paikkaan puolisen vuotta sitten. Olen huonon selkäni takia pesettänyt hiukseni kerran viikossa. Tuossa lähistöllä oli kampaamo, vaikkapa "Leena" ja sinne aikaa kyselemään. 25 euroa sanoi hän. No, menin sitten ja kauhistelin mielessäni, että eikö tämä nainen pese päänahkaa ollenkaan. Lutrasi vaan hiusten päällä sampoota ja se "pesu" oli siinä. Hiukset olivat kosteat ja sanoin, että tämähän on märkä! Naama mutkalla tuli vielä föönaamaan. Maksun aikana "Leena", ilmoitti,  että hänen pitää ottaa 30 euroa, koska minulla on niin paksut hiukset.

Eka ja vika kerta. Sitten löysin netistä "Santran". Sama juttu, suu kävi kuin papupata, mutta sampoota pyöritteli päälaella. Föönasi ja taas oli tukka kostea. Hinta sentään pysyi luvattuna, mutta lopputulos oli tikkuinen kasa.

Hyvästi vaan "Santra"!

Vierailija
987/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhein kampaamokokemus oli varmaan se kun, kampaaja riuhtoi kovaotteisesti kammatessaan hiuksiani.

Pää vain heilui puolelta toiselle, kun lujin ottein hiuksia kammattiin ja välillä leikattiin, taas kammattiin, sitten taas leikattiin jne.

Lopuksi föönaus oli yhtä tuskaa, ihan yhtä kovaotteista.

Sama tyyli oli kaikilla tuon kampaamon kampaajilla.

Ei tehnyt mieli mennä sinne toista kertaa.

Vierailija
988/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsea kokemus oli, kun koko hiustenleikkauksen ajan sain kuunnella kampaajan tilitystä siitä, miten hinnat nousevat ja kuinka se väistämättä siirtyy kampaamon hintoihin ja pitäisi ansaita niin ja niin paljon jne jne. joten asiakkaiden on varauduttava maksamaan enemmän. Tuon liikkeen hinnat olivat jo paikkakunnan kalleimmasta päästä.

Kuunneltuani häntä jonkin aikaa ajattelin mielessäni, että on siinä ahne akka. Kauan tuo liike ei ollutkaan pystyssä.

Vierailija
989/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun kävelen kaupungilla ja näen kouvola-tukka naisen istumassa kampaajalla voimaantumassa, tai tulevan voimaantuneena ulos kampaamosta. Näitä näkee melkeen viikottain.

Parempi "kouvolatukka" tai muuten lyhyt kuin väkisin vuosikausia kasvatettu hamppuinen / ohut "liruletti" josta päänahka kuultaa läpi.

Tuntuu olevan suurta muotia täällä Suomessa. 🤭😵😆

Vierailija
990/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kampaajat eivät ole koskaan suostuneet leikkaamaan lyhyttä tukkaa, koska minulla on paksu ja luonnonkihara tukka ja heidän mielestään liian upea leikattavaksi.

Kerran menin sitten lähimpään parturiliikkeeseen pätkimään vaalennetun latvahampun pois. Olisin halunnut kaikki blondaukset pois mutta ei. Puoli vuotta myöhemmin varasin samaan paikkaan mutta eri kampaajalle ja tein tiettäväksi, että nyt lähtee joka ikinen vaalea kohta, en enää katsele tätä trasselituppoa josta ei mene harjakaan läpi. Kampaaja teki työtä käskettyä ja sivummalla oli edellisen leikkauksen tehnyt toinen kampaaja näyttämässä hapanta naamaa. Nyt olen tyytyväinen tukkaani enkä välitä pätkän vertaa siitä, mitä kukakin meikän kuontalosta ajattelee.

Itselläni on paljon hiuksia, mutta niiden yksittäinen laatu on ohut. Kummasti parturikampaajat haluaisivat minun pitävän vähintään puolipitkät hiukset.

Hiukseni ovat vaikeasti hallittavat ja itsepäiset. Joudun laittamaan niihin muotovaahtoa & hiuslakkaa etteivät ne valu pitkin päätä ja tule silmille.

Joten anteeksi vaan kaikille muillekin pitkien hiuksien ihannoijille että haluan pitää tästä lähtien omani lyhyinä - paksusta kaulastani, isosta kaksoisleustani, ja emännänkyhmystäni huolimatta.

Vierailija
991/1073 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että olen nämä kirjoittanut ennenkin tähän ketjuun, mutta kaksi kokemusta on jääneet mieleen hyvin ikävinä. Molemmat olen kokenut nuorena ja liian kilttinä.

Wellalla Kampissa oli joskus kampaamokoulu, jotka etsivät hiusmalleja. Minulla oli nuorena hyvin paksut ja pitkät hiukset ja ajattelin, että kokeilen hiusmallina oloa.

Kouluttaja tuli tuolin taakse ja kysyi mitä en missään nimessä halua. Sanoin, että ei punaista, eikä lyhyttä.

Tyyppi mulkaisi minua ja sanoi, että saan punaiset ja lyhyet hiukset. En nuoruuttani ja kiltteyttäni ymmärtänyt nousta tuolista ja sanoa, että tämä tais olla tässä (juu oma vika).

Tulos oli ihan hirveä. Jättivät vielä omituiset pitemmät pitkät hiirenhännät molemmin  puolin päätä.

Kampaaja oli jotenkin todella nolo ja tajusi varmasti, että mua ahdisti. Ei ollut hällekkään varmaankaan kovin kiva koulutuskokemus.

Menin sitten vessaan itkemään. Kun pääsin kotiin napsautin hiirenhännät pois elin punapäänä hetken kunnes värjäsin kaamean värin pois. Hiukset kasvoivat tietty, mutta ei enää ikinä hiusmalliksi.

Toinen tapahtui kun olin 20 v. Minulla on siis luonnostaan tummanruskeat hiukset ja olin itse vaalentanut hiuksia ja eihän se tietty mikään kaunis vaalea ollut. Asuin silloin kesän Kontulassa (kesätöissä). Kontulan ostarilla oli joku peruskampaamo ja ajattelin käydä kysymässä paljonko maksaa jos hiukseni vaalennetaan kunnolla. Kampaaja hyökkäsi ovelle (oikeasti oikein ryntäsi) ja esti etten päässyt tuulikaappia pidemmälle ja esitin asiani. Kampaaja katseli tukkaani ja huikkasi toiselle kampaajalle että paljon tuollaisiin keltaisiin hiuksiin maksaisi vaalennus ja toinen huikkasi jonkun melko ison summan. 

Tuli sellainen tunne (ja se heillä varmaan oli tarkoituskin) että eivät halunneet minua asiakkaaksi.

Huom. olin ihan normaalin nuoren naisen näköinen, en mitenkään erikoinen, tai rähjäinen. 

Siinä kyllä väistin luodin. Kokemus olisi todennäköisesti ollut ihan hirveä.

Jos nykyään joku sattuisi mokaamaan värin tai leikkauksen suhteen, niin en maksaisi ennen kuin korvaavista toimenpiteistä olisi sovittu.

Ennen olin myös hemmetin neuroottinen hiusteni pituuden kanssa (varmaan se Wella -kokemus), mutta nykyään otan paljon rennommin, kunhan ei nyt 20 cm kynitä jos pyydän viittä.

Nykyään jokainen kampaaja on näyttänyt hiuksistani että otan tämän verran, onko ok? Minusta hirveän hyvä tapa varmistaa, että kumpikin on kartalla.

Vierailija
992/1073 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhein kampaamokokemus oli varmaan se kun, kampaaja riuhtoi kovaotteisesti kammatessaan hiuksiani.

Pää vain heilui puolelta toiselle, kun lujin ottein hiuksia kammattiin ja välillä leikattiin, taas kammattiin, sitten taas leikattiin jne.

Lopuksi föönaus oli yhtä tuskaa, ihan yhtä kovaotteista.

Sama tyyli oli kaikilla tuon kampaamon kampaajilla.

Ei tehnyt mieli mennä sinne toista kertaa.

Oliko tämä kampaamo länsi Espoossa. Mulla ihan samoja kokemuksia.

Kampaajalla (nuorehko naishenkilö) kauhea kiireen tuntu, hosui ja hössötti, raapi terävällä kammalla päätäni, pestessä raapi pitkilöä kynsillään, kun föönasi kuivaksi pörrötti ensin tukan ihan sekaisin ja takkuun ja sit repi takut auki niin että hiuksia irtosi juurta myöten, tökki myös pariin kertaan föönillä mun päätä.

Sanoin sille että olenko viimeinen asiakkaasi, et onko sulla kiire kun hosut. Pyysin myös ettei raapisi päätäni kun kamman piikit on aika terävät. Hän vaan sanoi että monet tykkää tällasista napakammista otteista... siis mitä?

Kampaamoon tullaan myös rentoutumaan ja mauttimaan, ei vaan saamaan uudenlaiset hiukset (ehkä kärsimyksen kautta).

Kampaamossa oli monta kampaajaa, föönit huutaa, ihmiset puhuu kaikki yhtä aikaa ja siihen soi rafio vielä ksiken päälle. Olevinaan oli uusi hieno kampaamo hyvällä paikalla mut en ikinä mene enää sinne. Ihan hirvee kokemus.

Vierailija
993/1073 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noi hiukset monesti lähes pilalle menny, esim aivan liian lyhyeksi leikkauksen ansiosta tai kerran kun otin vaaleita raitoja niin ne palo niin pahasti että suorastaan murenivat pois. Se oli karsee kokemus. Onneks oli talvi ja voi kulkea pipo päässä. Ja onneks mulla kasvaa hiukset tosi nopeasti jotta sain leikkautettua pahimmat hamppulatvat pois jollon toki hiukset meni liian lyhyeksi mutta näyttivät edes siedettäviltä.

Itse kiinnitän kampaamoiden siisteyteen ja sisustukseen aika paljon huomiota. Minusta on iljettävää kaydä kampaajalla jossa näkee että ei oo pyyhitty pölyjä puoleen vuoteen, jokapaikassa on väritahroja, pyyhkeet on kovia koppuroita kun ei käytetä huuhteluainetta ja pyyhkeet haisee märkänä hirveälle = ovat likaisia, pesty liian alhaisessa lämpötilassa, kuivatettu kohteassa liian hitaasti, se bakteerimassa joka pyyhkeeseen jää haisee sellaiselta kitketältä kun pyyhe sitten taas hiusten kuivauksen yhteydessä kastuu.

Muutenkin jos sisustus on rähkäinen 10v vanha, siivoustarvikkeet ym ryönää lojuu nurkissa niin ei anna kovin laadukasta kuvaa kampaamosta.

Vierailija
994/1073 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD - äiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun kävelen kaupungilla ja näen kouvola-tukka naisen istumassa kampaajalla voimaantumassa, tai tulevan voimaantuneena ulos kampaamosta. Näitä näkee melkeen viikottain.

Parempi "kouvolatukka" tai muuten lyhyt kuin väkisin vuosikausia kasvatettu hamppuinen / ohut "liruletti" josta päänahka kuultaa läpi.

Tuntuu olevan suurta muotia täällä Suomessa. 🤭😵😆

Oon nähnyt miehillä sellaistakin tyyliä et sivuilta siili ja keskeltä pitkä ohut tukka leteillä:D niinkuin whattha fuck!

Vierailija
995/1073 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne kampaajat jotka valittavat veroista ym ja jättävät kuitenkin verottajalle ilmoittamatta puolet tuloistaan. Pahin harmaan talouden ryhmä.

Vierailija
996/1073 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset on Kouvola- ja kanap..-tukat?

Vierailija
997/1073 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tukka pitää föönata sellaiseksi tätimäiseksi luonnottomaksi palloksi?

Koska niin on kampaamokoulussa opetettu!

Vierailija
998/1073 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kampaajaa kyselleet työpaikastani, mitä teen työkseni. Toinen heistä kysyi siksi että tiesi voisiko minulle yrittää myydä kyseisen paikan muita, kalliita palveluita. Eräs kampaaja ripitti siitä kun olin käynyt välillä muualla leikkauttamassa hiukset.

Vierailija
999/1073 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kampaaja leikkasi lyhyttä leikkausta parin tunnin ajan ja valitti koko ajan parista hiuspyörteestä ja luonnontaipuisista hiuksista. Föönösi niin kuumalla että luulin päänahka syttyvän tuleen. Kukaan muu kampaaja ei ole valittanut niistä, vaikka olen varoittanut etukäteen.

Vierailija
1000/1073 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija 10 kirjoitti:

mies kampaaja kysyi mitä haluan, näki mitä minulle oli ennen tehty..selitin että en halua lyhyttä koska minulle ei jää kuin iso pää sitten, likaisen tuolin jälkeen pesupaikalle ja pesu ja heti siitä tuoliin takaisin. permanenttti tehtiin osaan päästä siis yläosaan ja hän kehui kuinka tuli paljon kiharaa taaksekkin. Mutta sitten alkoi leikkaus ja se otti pois kaikki aikaisemmat odotukset. Takaa hiukset lyhennettiin melkein juuria myöten, en ymmärtäny miksi sitten tehtiin ne kiharat sinne...korvat kierrettiin ja tehtiin kolo kolon perään. Lopuksi föönattiin pystyyn keskeltä ja lopputulos oli aivan kauhea. 70 vuotta vanhalla akalla pystytukka. Niin kauhea että en mennyt mihinkään vaan kotona pesin kaikki pois mutta permanenttiä eikä koloja voinut paikata mitenkään.Nyt melkein kahta kuukautta myöhemmin on hiukset vähän kasvaneet ja peittäneet kolojakin, mutta ei se hääviltä näytä vieläkään. Ja kehui vielä kuin kaunis tuli, en ymmärrä ollenkaan miten semmonen ihminen voi toimia kampaajana, ei mitään käsitystä mikä sopii kenellekkin. En koskaan aukase sen kampaamon ovea, en koskaan.Enkä tiedä minne menen seuraavan kerran on sen verran karmiva kokemus

Suomalaiset on liian kilttejä. Reippaasti vain kuvia lopputuloksesta ja nettiin palautetta nin osaavat muutkin varoa