Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
901/1073 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kampaajalle, että haluan pitkiin hiuksiini kuparinruskean värin, jossa punertava kupari korostuu latvoissa. Eli siis latvat ovat hieman punertavammat kuin tyvestä ja muualta. Olin nähnyt sellaisen värjäyksen tuttavallani ja näytin kampaajalle kuvankin haluamastani lopputuloksesta.

Kampaaja alkoi värjätä ja ihmettelin hieman värjäystyyliä, joka ei ollut ihan sitä mitä olin odottanut. Luotin kuitenkin siihen, että ammattilainen osaa hommansa ja syvennyin lukemaan lehteä. No ei olisi kannattanut.

Järkytys oli suuri, kun tukka oli pesty ja kuivattu. Tyvestä korviin asti hiukset olivat kylmän violettiin taittavan ruskeat ja korvista alaspäin tuli yhtäkkinen vaihdos kirkkaaseen porkkanan oranssiin, joka jatkui latvoihin asti. Missään kohtaa hiuksia ei siis ollut sitä kuparinruskeaa väriä, jonka olin nimenomaan halunnut. Kampaaja ihmetteli itsekin hieman sitä violetinruskeaa väriä tyvessä ja vannoi laittaneensa siihen lämpimän kuparinruskean väriaineen. Syytti lopputuloksesta kampaamon valaistusta ja sanoi, että varmasti näyttää paremmalta eri valossa.

Sanoin suoraan kampaajalle, että en oikein pitänyt lopputuloksesta ja se ei ollut ohjeideni mukainen. No hän pisti siihen jonkun sävytteen, joka vähän hillitsi räikeää porkkanan väriä, mutta ei todellakaan pelastanut tilannetta. Alkoi sitten vihjailla, että hän olisi menossa bileisiin ja ei ehdi korjailla enempää, joten homma jäi siihen.

No eihän se tukka yhtään toivomaltani näyttänyt, vaikka kuinka muutti valaistusta ja siristi silmiä. Ja sitä porkkananväriä ei saanut pitkään aikaan kunnolla edes piilotettua, kun se aina tunki uuden värjäyksen läpi. 

902/1073 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun kävelen kaupungilla ja näen kouvola-tukka naisen istumassa kampaajalla voimaantumassa, tai tulevan voimaantuneena ulos kampaamosta. Näitä näkee melkeen viikottain.

:D Millanen on kouvola-tukka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1073 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hirveän kiva jos kampaajat sanoisivat suoraan jos asiakkaan toiveet ylittävät heidän osaamistasonsa tai eivät edes ole realistisia toteuttaa ainakaan yhdellä kampaamokäynnillä. Kaikenlaiset testailut ja harjoittelut voisi hoitaa kavereiden kesken eikä veloittaa asiakkaalta täyttä hintaa sinnepäin olevasta räpellyksestä. Itse arvostaisin paljon sitä jos kampaaja kommentoisi heti jos värjäystoiveeni ei ole toteutettavissa niin voisimme yhdessä miettiä vaihtoehtoa.

terveisin taas kerran kampaamokäyntiin pettynyt asiakas

Vierailija
904/1073 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 ja kampaaja värjäsi hiukseni tummanruskeiksi mikä meni hyvin, mutta rupesi sitten ehdottelemaan että kun sä et vissiin meikkaa niin kestovärjätäänkö kulmat samalla niin et näytä noin kummalliselta ja lopputuloksena oli järkyttävät pikimustat karvamadot. Itku pääsi  ja kotona  äiti koetti naurun seasta lohdutella. 

Vierailija
905/1073 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
906/1073 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä tyypillisiä sellaisten ihmisten ongelmia, joilla on vielä hiukset jäljellä.

Vierailija
907/1073 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mikään superkauhea kokemus, mutta eka (ja toivottavasti vika) kerta kun homma kusi.

Tämän kesän tapaus.

Olin Timman kautta varannut ajan "kiharakampaukseen" kun meno häihin vieraaksi. Ajaksi ohjelma antoi 45 min. En oikein tiedä mitä muuta olisin ottanut, kun juhlakampaus valintana tuntui liian isolta jutulta hääjuhlaan.

Kampaaja alkoi sitten tehdä kiharaa piippareilla/millälie. Eikä siinä mitään. Ihan hyvin sai kiharaa aikaiseksi. Mulla puolipitkät hiukset.

Siinä kattelin kelloa ja alkoi olla aika täysi ja kiharat tehtynä. 

Ja siihen kampaaja lopetti :O 

Oletin koko ajan, että hän alkaisi sitten asetella/kammata/tehdä kampausta, vaan ei. Hän teki kiharat ja se oli siinä.

Oli vaikea siinä alkaa sanoa mitään kun omat aikataulut oli tiukat enkä ehtinyt jäädä "korjattavaksi". Totesin vaan, että kiitos, maksoin ja lähdin. 

Olin järkyn näköinen, sellainen ihme mummopää. Pörrötin hiukset autossa ja onneksi ennen juhliin menoa ehdin vähän fiksailla peilin ääressä kokonaisuutta kampaukseksi. 

Vierailija
908/1073 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kampaajalle antaa palautetta.

Kertoa suoraan ettei ollut tyytyväinen.

Itse jouduin käymään Oulussa eka ( merkkisellä) kampaajalla ja en tykännyt .

Aiemmin muualla on ymmärretty ja uskallettu leikata tarpeeksi lyhyeksi hiukset.

Nyt on oudot korvaläpät, mutten nyt raski hetikohta käydä uudestaan kampaajalla.

Pieleen mennyt leikkaus oli sen verran kallis.

Vierailija
909/1073 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt mikään superkauhea kokemus, mutta eka (ja toivottavasti vika) kerta kun homma kusi.

Tämän kesän tapaus.

Olin Timman kautta varannut ajan "kiharakampaukseen" kun meno häihin vieraaksi. Ajaksi ohjelma antoi 45 min. En oikein tiedä mitä muuta olisin ottanut, kun juhlakampaus valintana tuntui liian isolta jutulta hääjuhlaan.

Kampaaja alkoi sitten tehdä kiharaa piippareilla/millälie. Eikä siinä mitään. Ihan hyvin sai kiharaa aikaiseksi. Mulla puolipitkät hiukset.

Oletin koko ajan, että hän alkaisi sitten asetella/kammata/tehdä kampausta, vaan ei. Hän teki kiharat ja se oli siinä.

Oli vaikea siinä alkaa sanoa mitään kun omat aikataulut oli tiukat enkä ehtinyt jäädä "korjattavaksi". Totesin vaan, että kiitos, maksoin ja lähdin. 

Olin järkyn näköinen, sellainen ihme mummopää. Pörrötin hiukset autossa ja onneksi ennen juhliin menoa ehdin vähän fiksailla peilin ääressä kokonaisuutta kampaukseksi. 

Juhlakampaus olisi ollut se oikea valinta. Eihän sekään nyt ole kuin joku banaaninuttura. Ei siis mikään morsiamen hiustenlaiton tasoinen kampaus.

Minä otin joskus pikakampauksen, kun olin menossa valokuvaan työpaikan nettisivuja varten. Kampaus oli pieni sivuletti, mitä puolisoni ei kotona edes huomannut. ;D Kuvasta tuli onneksi ihan hyvä.

Vierailija
910/1073 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa todella upean kampauksen juhliin voi varata ajan "hääkampaukselle". Ei sitä tarvitse kertoa, ettei ole morsian ;) Tai jos morsian haluaa säästää, varaa ajan "juhlakampaukselle". Kaikilla morsiamilla kun ei ole päässä kruunua, tiaraa, koristeita eikä huntua.

Ja jos oikein haluaa varmistaa lopputuloksen, varaa harjoitusajan koekampaukselle. Jos se on hyvä, sitten sovitaan sille aika. Koekampauspäivänä voi käydä humpsuttelemassa jossain kun on kauniisti hiukset.

Vierailija
911/1073 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nyt en niinkään järkyttynyt mutta on vaan jäänyt mieleen:

Kaverin kaveri opiskeli kampaajaksi ja kyseli säännöllisesti tutuistaan "harjoituspäätä" koululle. Kerran menin. Harjoittelija aloitti hiusten tutkimisen ja kysyi että millainen malli mulla on hiuksissa ollut, mitä niille aiemmin on tehty jne. Sanoin että ei mitään, poikaystävä värjää ne aina välillä mutta ei sen kummempaa. Harjoittelija tuhahti että "no sen on kyllä näköinenkin". Olin vähän että auts.

Vierailija
912/1073 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja ei suostunut leikkaamaan lyhyttä mallia, koska "korvasi ovat niin rumat, että ne on parempi piilottaa". Lopputuloksena pitkä tukka vuosien ajan, kaikissa kuvissa ne "rumat korvat" sojottavat sieltä pitkien hiusten alta sivuille kuin jollain Hobitti-elokuvan haltialla.

Vierailija
913/1073 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän kesän tapaus.

Mä en oo kampaaja, mutta en kyllä ymmärräkkään mitä oletit? Mistä keskustelitte kampaajan kanssa ennen kun aloititte? Pitkätukkaisena mulle on itsestään selvää että jos menee kampaajalle ottamaan kiharat, niin siihen kuuluu sitten pelkästään ne kiharat. Ettekö siis muka yhtään keskustelleet toivotusta lopputuloksesta ennenkuin aloititte?

Vierailija
914/1073 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varannut ajan pään hierontaan, öljyhoitoon ja latvojen tasaukseen. Kun menin kampaajalle, niin hän sanoi ensi töikseen että tehdään sitten iän mukainen kampaus. Hämennyin ja kysyin mitä hän tarkoitti, tuli selitys etteihän yli 40v nainen voi pitää hiuksia noin pitkänä, pitää tehdä kampaus aikuiselle naiselle. Kerroin olevani jo lähempänä viisikymppisiä ja päätän kyllä itse miltä hiukseni näyttävät.  Lapaluiden alle yltävät kihartuvat hiukset olisi pitänyt leikata ihan lyhyeksi. Eli helppo kampaus vaihtaa päivittäin aseteltavaan  ja kuukausittain ylläpidettävään. 

Jäin paikalle koska onneksi mukana oli tyttäreni, joka piti kampaajaa ja varsinkin saksien käyttöä silmällä. 

Vierailija
915/1073 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hirveän kiva jos kampaajat sanoisivat suoraan jos asiakkaan toiveet ylittävät heidän osaamistasonsa tai eivät edes ole realistisia toteuttaa ainakaan yhdellä kampaamokäynnillä. Kaikenlaiset testailut ja harjoittelut voisi hoitaa kavereiden kesken eikä veloittaa asiakkaalta täyttä hintaa sinnepäin olevasta räpellyksestä. Itse arvostaisin paljon sitä jos kampaaja kommentoisi heti jos värjäystoiveeni ei ole toteutettavissa niin voisimme yhdessä miettiä vaihtoehtoa.

Tämä on totta,että kampaajailla ei ole ammattitaitoa, mutta eivät sano sitä suoraan. Sitten yritetään jotain sählätä, ja lopputulos on kauhea. Mitä niille opetetaan, se on arvoitus.

Vierailija
916/1073 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkät hiukset, ja mietin kauan uskallanko niitä lähteä leikkuuttamaan. Huomasin sitten kivan kuvan lehdestä, jossa oli mallilla hiukset leikattu olkapäille, ja värjätty tummanruskeaksi + punaiset raidat. Tämän halusin.

Lehden sivulla oli muitakin hiuskuvia, mutta nimenomaan osoitin haluaamaani. Hiukset leikattiin olkapää pituuteen, ja olin tyytyväinen siihen että mielestäni pituus sopi minulle. Aloin lukea siinä lehteä.. ajattelin että siistii vielä latvoja, kun sakset kävi. Lopulta kuulin kampaajan ottavan hiustenleikkuukoneen, ja painoi sen niskaani. Katsoin itseäni peilistä, ja kyllä siinä kasvot kalpeni.

Hiukset oli saksittu lyhyeksi, päälle jätetty aavistuksen pitempää.. olin silloin ylä-aste ikäinen ja ujo, enkä osannut nostaa asiasta "mekkalaa".

Katsoin osoittamaani kuvaa, josta tämä leikkaus oli kaukana. Viereisessä kuvassa oli saamani tyylinen leikkaus. Värjäyksen sain kuitenkin osoittamani kuvan mukaisesti.

Luulen että kampaaja älysi itsekkin mokansa jossakin vaiheessa. Kertaakaan ei tosin pahoitellut, ja täyden hinnan otti mieluusti sötöksestään.

Olin niin pettynyt, ja raivoissani. Oma ulkonäkö hävetti. Kavereita tietty huvitti, mutta olivat myös tietysti ihmeissään että mitä hittoa tapahtui.

En käynyt vuosiin kampaajalla tämän jälkeen.

Onneksi löysin myöhemmin sen ns luotto kampaajan, jonka ideoihin ja taitoon pystyi luottamaan.

Nyt on taas kuin tyhjän päällä, kun muutin toiseen kaupunkiin.

Vierailija
917/1073 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin kampaamon viimeeksi kampaamon julkaisemien kuvien perusteella. Näistä kuvista laitoin kampaajalle edeltäkäsin viestiä, että minkä näköistä toivoisin. Oli tarkoitus, että värjäys on ns. monisävyvärjäys ja samaan hintaan hiusten tasoitus. Kampaaja suunnitteli hiusten tyveen tummempaa ja pituuksiin sävytystä punaisella. Käynnin jälkeen mitään eroa ei juurikaan entiseen huomannut. En tiedä missä sen 2 värisävyn olisi pitänyt näkyä, mutta maksoin tästä lystistä reippaasti. Ei olis niin harmittanut jos olisi huomannut, että jotain muutosta entiseen on. Olen yleensä saanut itse valita värit mitä hiuksiin tulee, mutta tälla kertaa ei sellaiste ehdotettu enkä huomannut kysyä. Ei siis kannata antaa kampaajalle päätäntä valtaa, jos ei tunne kunnolla. Käy näin että tulos on kuin keisarin uudet vaatteet tai sitten se toinen ääripää.

Vierailija
918/1073 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja oli vaihtanut värisarjansa merkkiä, ja oli selvästi pihalla niiden käytöstä. Se näkyi lopputuloksessakin. Sitten selittelyä: tämän piti olla sen ja sen värinen. Tämän oli tarkoitus olla sellainen ja sellainen.

Kiitos kun kerroit, mutta minua, maksavaa asiakasta se tieto ei ilahduta. Olisin toivonut onnistuneen värjäyksen, enkä olisi halunnut olla koekaniini.

Vierailija
919/1073 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten vaalennusta ei kuulemma "voi tehdä ilman K18-hoitoa" joka maksaa sen ylimääräisen n. 30 e. Mun hiukset on hyvässä kunnossa ja kampaaja käynnin alussa kehuikin niiden kuntoa, mutta sanoi että "ilman K18-hoitoa en voi tehdä vaalennusta" (olen vaalennuttanut hiuksiani 15 vuotta aina ongelmitta kampaajalla ja hiusten kunto pysynyt tosi hyvänä ja pitkät ja kuulemma paksutkin hiukset mulla on). Siinä sitten kolme kertaa sanoin että "kiitos en tarvitse ko. hoitoa" ja sitten kampaaja kieltäytyi kokonaan tekemästä värityötä minulle. Lopulta meinasin alkaa itkemään painostuksesta ja suostuin siihen K18-hoitoon ja kampaaja oli kylmäkiskoinen ja puhui ikävään sävyyn koko loppukäynnin ajan. Yllätys yllätys, hiukset näyttivät vaalennuksen ja sävytyksen jälkeen ihan samoilta kuin Helsingin Qhairissa ilman vastaavaa rakennehoitoa ottamatta ja siitä maksamatta. Koin että mut pakotettiin maksamaan ihan turhasta. Koko käynti (ilman leikkausta) maksoi 212 e koska mulla on kuulemma "ekstrapitkät hiukset" joista kampaaja otti myös laskutuslisän. Ei muuten ole, Helsingissä 15 vuotta käyneenä on kampaajat aina sanoneet että mun hiukset menee pitkät- kategoriaan.

Vierailija
920/1073 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokampaajani ollessa pitkällä lomalla kävelin hienoon kampaamoon, sain heti ajan. Minulla OLI kaunis, kullanpunertava tukka; pyysin VÄHÄN siistimään latvoja ja ehostamaan värin haaleutta. Ja voi prkl, väristä tuli kummallinen violetinharmaa ja malli kaikkialta kynitty just kananperse, jolle kotona en voi mitään. Hintaa hommalle 200e.