Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
861/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liikaa leikkaaminen on ykköspelkomomentti lähes JOKAISEN kampaajan käsittelyssä😬 En ymmärrä, mistä se johtuu?? Auttamatta nousee mieleen, että koko ammattikuntaa yhdistävä piirre on jonkinlainen OMAVALTAISUUS.

Kerrankin kaikki meni hyvin, kunnes aiva houstenleikkuuproseduurin lopuksi näin lattialle putoavista hiuksista, kun kampaaja yhtäkkiä tempaisi otsatukasta pois mielettömästi pituutta (sanottuani heti alkuun toivovani, että otsis jätettäisiin mahdollisimman pitkäksi (kuten aina,). Multa pääsi: "Ja mitähän sä NYT teit?!". Kampaaja (itseäni puolta nuorempi tyttö) vastasi kylmän viileästi: 'Mä vähän KEVENSIN."

Vierailija
862/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja poltti hiukseni jollain permanenttiaineella ja kun menin asiasta parin päivän päästä valittamaan, leikkasi hiukset , mutta otta siitäkin täyden maksun :D

Tämä kanpaaja oli muutenkin sellainen, että haukkui toisia asiakkaitaan ihan nimiltä. En käynyt montaa kertaa siellä.

Turussa oli aikoinaan oudot systeemit yhdessä kampaamossa, kun hinnastossa luki, että raidat maksaa niin ja niin paljon ja kassallla hinta oli ihan toinen ja sitä ihmettelin, niin tyttö sanoi, että joo raidat maksaa sen ja sen, mutta hiysten pereminen siitä raita-aineesta maksoi sitten vielä lisää niin ja niin paljon :D 

Eli jos halusi saada raidat ilmoitetulla hinnalla, olisi pitänyt mennä kotiin ja pestä se aine siellä pois.

Ja tietenkin jokainen lakka/muu suihkaus maksoi aina lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin en enää ota värikäsittelyä kampaamossa, koska lopputulos on kotiväreillä värjättynä ollut monesti jopa parempi.

En väitä, etteikö kampaamoissa saiai tosi kaunista värikäsittelyä, joka hakkaa mennen tullen kotivärjäyksen. Kyllä saa, mutta silloin pitää olla taitava tekijä, ja niitä on oman kokemukseni mukaan harvassa.

Joku kampaaja saattaa leikata hyvin, mutta ei osaa värien käyttöä, eikä ymmärrä esimerkiksi värien sekoittamisesta juuri mitään. Lopputulos on sitten mikä on, eli kaupan hyllystä ostetulla värillä olisi saanut paljon halvemmalla saman aikaiseksi.

Vierailija
864/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten keksin päivää ennen sukulaiseni hääjuhlia käydä leikkauttamassa hiukseni. Sain ajan kampaamoon, jossa en ennen ollut käynyt. Aika riskialtis päätös mennä päivää ennen juhlia tuntemattomaan kampaamoon.

Kampaaja oli melko kovaotteinen, leikkasi kovalla vauhdilla, heilui ja hosui.

Hiuksista tuli muuten ihan hyvät mutta sillä hosumisella oli leikattu kolo toiselle puolelle päätä. Huomasin sen vasta kotona, koska hiukset oli föönattu niin ettei kolo näy.

Sitten jouduinkin itse peittelemään koloa viikkokausia.

Sinne kampaamoon en enää mennyt.

Vierailija
865/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toive: omaan väriin blendaava kylmä vaalea

Lopputulos: oranssi tyvi ja samean harmaat latvat

Vierailija
866/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin kuvaa, jossa oli baylage-tyylillä vaalennettu latvaa. Kampaaja oli jos jonkinmoinen suomenmestarituomaroitsija palkittu ihminen. Kuittasi asian, että "ok, sulautetaan raita omaan väriin".

Noh, kyllähän ne foliot taas kaivettiin esiin eikä muista tekniikoista ollut puhettakaan. Lopputuloksena palkkiraidat 10 cm päästä latvasta. "Tähän jäi nyt hyvin kasvuvaraa". Apua.....

Kävin korjaamassa hiukset muualla, koska ei ollut luottoo enää tämän mestarikampaajan otteisiin. Hiuksiin meni kokonaisuudessaan 280 eur. 

Vierailija
867/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytin kuvaa, jossa oli baylage-tyylillä vaalennettu latvaa. Kampaaja oli jos jonkinmoinen suomenmestarituomaroitsija palkittu ihminen. Kuittasi asian, että "ok, sulautetaan raita omaan väriin".

Noh, kyllähän ne foliot taas kaivettiin esiin eikä muista tekniikoista ollut puhettakaan. Lopputuloksena palkkiraidat 10 cm päästä latvasta. "Tähän jäi nyt hyvin kasvuvaraa". Apua.....

Kävin korjaamassa hiukset muualla, koska ei ollut luottoo enää tämän mestarikampaajan otteisiin. Hiuksiin meni kokonaisuudessaan 280 eur. 

Jäi lisäämättä tähän, että kampaaja värjäysvaiheessa tupeerasi ihan huolella takkuun hiuksen tyveä ja repi sitä sitten tangle teazerillä märkänä pesupaikalla. Se harjaan jääneiden hiusten määrä oli aivan järkyttävä. Tiedän, että vaalennus kuluttaa hiusta, mutta ei tommosta määrää ole ennen lähtenyt :D otteet oli aika kovat.

Vierailija
868/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo liikaa leikkaaminen on ykköspelkomomentti lähes JOKAISEN kampaajan käsittelyssä😬 En ymmärrä, mistä se johtuu?? Auttamatta nousee mieleen, että koko ammattikuntaa yhdistävä piirre on jonkinlainen OMAVALTAISUUS.

Kerrankin kaikki meni hyvin, kunnes aiva houstenleikkuuproseduurin lopuksi näin lattialle putoavista hiuksista, kun kampaaja yhtäkkiä tempaisi otsatukasta pois mielettömästi pituutta (sanottuani heti alkuun toivovani, että otsis jätettäisiin mahdollisimman pitkäksi (kuten aina,). Multa pääsi: "Ja mitähän sä NYT teit?!". Kampaaja (itseäni puolta nuorempi tyttö) vastasi kylmän viileästi: 'Mä vähän KEVENSIN."

Lopetin aikoinaan parturikampaajalla käynnin kun leikkasi liian vähän.

Itse leikkaamalla tulee hyvä,

3-6 mm.

Vierailija
869/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kampaajani alkoi vikitellä aviomiestäni. Ei onnistunut.

Vierailija
870/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viidenkymmenen ja vasta nelivitosena oivalsin, että minullahan on aivan mahtavan kauniit ja kiharat hiukset! Tässä edesauttoi aivan ihana kampaaja, jonka löysin sattumalta ja joka ensi sanoikseen kertoi, että minun pitää kasvattaa pitkät hiukset.

Kun katson valokuvia vuosia ja vuosikymmeniä taaksepäin niin suorastaan harmittaa miten lyhyeksi kynitty pää minulla on ollut. Kampaajat kuten myös äitini ovat kai kokeneet paksun ja kiharan kuontaloni vastukseksi, joka pitää leikata pois, jotta se olisi "siisti". Hiusmallieni joukkoon mahtuu lähes siiliä, kouvolatukkaa (kyllä, punaisena) ja kiharaa tätikypärää jne.

Nykyään minulla on lapaluihin ulottuvat luonnonkiharat kutrit, jotka sivumennen sanoen ovat myös helpommat kuin lyhinkään hiusmalli ikinä. Sillä ihanalla kampaajalla käyn joka toinen kuukausi tasoittelemassa ja värjäämässä harmaat piiloon. <3

Vierailija
871/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on balayage, ei baylage...

Vierailija
872/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kampaaja" Kuopiossa 10 vuotta sitten. Vanha lihava tyylitajuton ja ammattitaidoton sirpa-täti.

Teki hiuksille aina jotain mikä oli päinvastoin asiakkaan toiveita ja oli itse "tuotokseen" tyytyväinen. Joskus lupasi että korjataan ensi kerralla? Käsitteli hiuksia suurpiirteisesti. Pesupaikalla käsittely outoa terävää sormilla tökkimistä, kivuliasta. Ei ottanut vastaan negatiivista palautetta. Myös paha juoruiija, kertoi sukunsa ja naapurien salaisuudet ja sairaudet.

Vierailija
873/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pyysit baylagea, niin sen varmasti saitkin. Olisi kannattanut pyytää balayagea, niin olisit saanut ehkä sitä mitä toivoit.

Vierailija
874/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pyysit baylagea, niin sen varmasti saitkin. Olisi kannattanut pyytää balayagea, niin olisit saanut ehkä sitä mitä toivoit.

Onneks näytin sitä kuvaakin kumminkin :)

Vierailija
875/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmph! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on balayage, ei baylage...

Itseasiassa se on "Balalalaygetäkiinnostaa"

Jos käyttää termiä kuvaamaan haluamaansa tyyliä, luulisi kiinnostavan. Muuten saa palkkiraidat keskelle päätä.

Vierailija
876/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokampaajani, joka tekee minulle täydelliset raidat oli sairastunut äkillisesti, joten päätin tyhmyydessäni hypätä lähistöllä sijaitsevaan ilman ajanvarausta-kampaamoon. Se oli virhe, jolle olen nauranut ja itkenyt monet kerrat. Pyysin, että kampaaja virkistää jo hiuksissani olevat raidat ja lisää muutaman, sävy viileän vaalea. Huomasin istuvani raitamyssy päässä (oma kampaaja tekee folioilla) vaalennusaineen kanssa. Sitten föönättiin, niin että pölisi. Valmista tuli, mutta hiukseni oli kokonaan valkaistu kullan keltaisiksi ja föönättu koholle, aikalailla Michael Monroe-kopio. Ei muuta kuin ostarin vessaan, tukka nutturalle ja hiusvärin ostoon.

Vierailija
877/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun alussa sain jonkin laakeapottakampauksen, joka oli leikattu tasareunaiseksi. Karvat sojotti suoraan alas monta kuukautta. Edellinen kampaaja oli leikannut muuten samanlaisen, mutta karvat kaartuivat 70-luvun tyyliin ilman föönausta ja en osannut olla varuillani.

Sen jälkeen en ole kampaajalle mennyt. Aikaa kulunut jo yli 40 vuotta.

Vierailija
878/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvien eteen yritettiin jättää pulisongit vaikka en missään nimessä halua sellaisia. Jos sanoi, ettei pulisonkeja, niin leikkaaminen oli yhtäkkiä tosi vaikeaa.

Vierailija
879/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kampaajalla n. 20 vuoteen. Sattui vain sen verran paljon töykeää käytöstä kyseisen ammattiryhmän edustajilta, että riitti. Toisiksi viimeisellä kerralla toivoin lyhyttä leikkausta, olin tainnut ottaa mallikuvankin mukaan, mutta kampaaja selitti jotain, että minä en osaisi hoitaa sellaista kampausta tai että sitä olisi vaikea hoitaa. Eli kampaaja leikkasi oman mielensä mukaisen. En siis ollut koskaan aikaisemmin tavannut kyseistä ihmistä. Viimeisellä kerralla, kun kävin kampaajalla, kampaaja laittoi minulle raitoja, että juurikasvu ei erottuisi niin hyvin. Olisin toivonut, että olisi laittanut siveltimellä, mutta laittoi hupulla ja naurettavan näköinen tuli, kun oli latvoissa vanhaa väriä ja ylhäällä juurikasvua, niin raidatkin ylhäältä vaaleammat. Jouduin korjaamaan kotona laittamalla latvoihin itse lisää vaaleita raitoja. Lisäksi kampaaja siisti latvoja ja leikkasi täysin vinoon, hiukset oli toisella puolella päätä selvästi pitemmät ja toisella lyhyemmät. Jouduin korjaamaan itse kotona heti kampaamokäynnin jälkeen. Etuhiuksille kampaaja naureskeli, että oletko itse leikannut, hahaha. Otsatukan oli kyllä leikannut alunperin edellinen kampaaja, mutta olin toki itse siistinyt sitä, kun oli mennyt vuosi välillä. Jäi sellainen kuva, että vanhempi rouva kampaaja kuvitteli olevansa jotain kovinkin suurta ja naureskeli nuorelle tytölle. En tiedä, leikkasiko tahallaan vinot hiukset. En tietenkään nuorena uskaltanut mitään valittaa. Enää en ole nuori, mutta en silti mene kampaajalle, koska en tarvitse kyseistä ammattiryhmää mihinkään. Leikkaan hiukseni itse. Se ei minusta ole mikään kovin kummoinen taito, tarvitsee vain toimivat kädet ja silmät, sekä hiustenleikkuusakset ja peilejä. Ei tarvitse maksaa turhasta, säästää rahaa ja saa sellaiset hiukset kuin haluaa.

Vierailija
880/1073 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jokainen kampaamokäynti on painajainen. Inhoan istua pitkään paikoillaan tilanteessa, missä tuntematon hipelöi päästäni.

Käyn tosi harvoin kampaamossa, eikä minua kiinnosta ulkonäköasiat kauheasti. Minulla tuppaa mennessäni olemaan latvoista tosi huonokuntoiset hiukset, joita sitten kampaaja haukkuu. Minulla on mielikuva, että kampaaja tekee usein oletuksen että olisin kenties työtön tai vähän syrjäytynyt ja epäsosiaalinen ihminen. 😁 Oikeasti olen varsin sosiaalinen, sosiaalisessa työssä, mutten vaan halua kampaamossa keskustella mitään muuta kuin välttämättömän.

En ole myöskään yhtään kiinnostunut hiusasioista. Siksi vinkit laittaa hiuksia jotenkin kivasti tai yritykset markkinoida jotain naurettavan kalliita litkuja tuntuu kiusalliselta.

Pahinta on värin pesun aikana tehtävä päähieronta. Olen miettinyt kehtaako kampaajalle sanoa että ei käyttäisi suotta aikaa sellaiseen vaan pesisi vaan värin pois. Tykkään kyllä kovasti jos kumppanini hieroo päätäni, mutta tuntemattoman iholle tulo ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi