Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
841/1073 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa myös himoaa kampaajat paksujen punaisten hiusteni (jotka ovat ne ainut poikkeuskaunis avu, jonka Luoja on mulle suonut) nirhimista mahdollisimman ohuiksi ja lyhyiksi...

Kampaajat todella vihaavat ihania hyväkuntoisia pitkiä hiuksia. Aina muka latvoista voisi vähän ottaa tai mieluiten leikataan nyrhimällä veitsellä hapsiteunat jotka sojottaa joka suuntaan. Kieltäydyn tästä Kerran kävin latvat leikkaamassa, samoin, paljonko mielestäsi latvoja pitää leikata, ota mitä tarvitsee. Sanoi n. pari senttiä ja sen ottikin. En yhtään sääli latvojani saa ottaa mitä pitää ei väliä jos vaikka 10 cm lähtee.

Viikon päästä samaan salonkiin nyt sävytukseen. Kysyin toiselta saman talon tekijältä huvikseen, pitäisikö latvoja ottaa jos tarpeen. Sanoi että juu pari senttiä.

He vain rahastavat, älä usko suomalaista kampaajaa, katso nyt heidän omia ruman värisiä harvoja hamppujaan ja mieskampaajat usein on ohimot kaljuina jo nuorena, suurin osa kun käyttävät omia myynnissä olevia silikonisampoitaan.

Monet kotivärjää nykyään. Tulos on sama kuin kampaamossa mutta hinta 10 prosenttia siitä. Värit on kehittyneet paljon viime vuosina. Vain rajua vaalennusta en kotona tehtynä välttämättä suosittele.

Vierailija
842/1073 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei kampaajat saa palautetta työstään, niin kuinka ihmeessä he pystyvät kehittymään ammatissaan parempaan päin? Kuten täälläkin on käynyt ilmi, suurin osa tyytymättömistä asiakkaista ei vain ole järkytykseltään kyennyt antamaan palautetta kampaajakäynnin aikana, vaan on mennyt kotiinsa häpeämään. Itsekin totean vain, että " Ihan kiva" , jos kaikki ei nyt mennyt ihan täydellisesti. Se vaan on niin vaikeaa antaa toiselle negatiivista palautetta päin naamaa.

Hotelleissa ja kosmetiikkamyymälöillä netissä on mahdollista antaa palautetta ja kiittää tai moittia. Nettiin vaan että muutkin näkevät mistä on kyse.

En tajua miksi yhteiskunnan rahoilla koulutetaan näitä surkimuksia aivan liikaa tuhoamaan naisten hiuksia. Saisi laittaa laadukkaamman opettajiston ja jotkut osaamiskriteetit niin opettajille kuin oppilaille jota valvotaan ammattilaisten toimesta esim. näyttötutkinnot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1073 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa asia eteenpäin, rahat takaisin ja korjaukseen tuhottu tukka toisella kampaajalla.

https://www.iltalehti.fi/kauneudeksi/a/2015052719751438

Vierailija
844/1073 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainoastaan huonoja kampaamokokemuksia , koitin kyllä tosissani antaa mahdollisuuden ammattikunnalle mutta ei...

1. Karmiva lammaspermis.

2."Ai näinkö paljon otetaan?" Ja näytti mun ihanan paksua tukkaa jonka oli sitonut ponnarille niskaan ja nappaissut irti, kun tarkoitus oli tasata. 

3."No ei tää ainakaan violetiks menny" Piti laittaa hopeansävyä. Jätti vetyperoksidia tukkaan niin että sitä rapisi takille kotona niskasta. Päänahka punaisena monta viikkoa. 

4."Siinäpä sitten opettelet elämään puolella tukalla!" Kun piti leikata otsatukka.(leikkasi takaraivolta saakka)

5. Ne hirveet palkkiraidat! Ei ees värjätty juuresta saakka, jätti 5 cm tyvikasvua jo valmiiks. 

6.Paikalla ihan tavallisessa kampaamossa oli kymmenen opiskelijaa ja vain yksi ammattitaitoinen kampaaja joka kiersi neuvomassa ihmisiä jotka ei olleet opiskelleet vielä päivääkään. Värjäys aloitettiin niin että opiskelija kippasi kaiken töhnön päälaelle ja alkoi sitten levittää väriä. Veloitettiin täys hinta. 

Nykyään mun poikaystävä leikkaa mun tukan ja käytän markettiväriä. Rakastan mun tukkaa. =)

Vierailija
845/1073 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupauduin teininä malliksi hiusnäytökseen. Lähdin sieltä tukka poikkiraidoitettuna paksuilla oransseilla raidoilla, pohjaväri kellertävä. Malli tiukka polkka.

Otsahiukset oli nyrhitty liian lyhyiksi ja niistä ei varmaan yksikään ollut samanpituinen, vaan otsis harotti joka suuntaan.

Seuraavana päivänä ostin kaupasta hiusvärin ja värjäsin tuon komeuden piiloon.

Harottavalle otsatukalle auttoi vain ajan kuluminen.

Vierailija
846/1073 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, itse taas tavoittelen Nikki Sixx -lookia, mutta en ole vielä törmännyt kampaajaan joka osaisi tehdä sen. Missäs tämä sun kampaajas vaikuttaa? :)

Oulun Tuira :D

Nyt nimeä kehiin ja palstalaiset ympäri Suomen buukkaavat kesälomilla varauskirjan umpeen. :D Täällä on muutakin nähtävää!

Vierailija
847/1073 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa kampaajien koulutuksessa vikaa, vai mistä löytyy syy siihen, että tällä alalla on niin paljon ammattitaidottoman oloisia ihmisiä töissä? Vai hakeutuuko alalle vääränlaisia tyyppejä? Joskus tuntuu siltä, kuin kampaajaksi päätyisivät vain ne henkilöt, jotka eivät ole hyviä oikein missään, eivätkä kouluarvosanoillaan pääse opiskelemaan mitään muutakaan, vaikka tosiasiassa kampaajalla tulisi olla erinomainen muodon taju, hahmottamiskyky, värisilmää, tyylitajua, kädentaitoja... Siis haastava ammatti kyseessä, eikä mikään jämäduuni.

Kampaajaa katsoessa näkee hänen tyylitajunsa. Jos hänellä on vaalennuksen päällä harmaa tai violetti kerros: Juokse äkkiä pois!

Vierailija
848/1073 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla, ja luonnollisesti käyn täällä myös kampaajalla. Voin kyllä sanoa, että voi sitä tuskan päivää, jos täytyy suomalaiselle kampaajalle vielä joskus mennä! Täällä joka ikinen kerta kampaajalta lähtiessäni tunnen itseni kauniiksi, muodikkaaksi ja tyylikkääksi, sillä kampaukseni on juuri sitä. Leikkaus on teknisesti toteutettu aina niin, että se pukee minua ja tuo esiin parhaat piirteeni.

Suomessa kampaamokäynnit olivat harvassa, sillä lopputulos oli joko aina samanlainen mutta lyhyempi, tai sitten niin huono leikkaus, että se ei sopinut minulle ollenkaan. Ja miten tahansa olikaan leikattu, se oli niin huonosti viimeistelty ja laitettu, että lähimpään vessaan tai hissiin piti mennä sitä itse laittamaan.

No kerro nyt missä maassa nämä huippu kampaajat ovat?

Vierailija
849/1073 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupoikana menin parturiin ja halusin silloin muodissa olleen jenkkisiilin. Parturi nyökytteli, otti hiustenleikkuukoneen ja veti pulipään. Kysyi vielä, että onko hyvä johon minä järkyttyneenä en osannut muuta kuin sanoa, että on. Koulussa seurasi sitten viikkokausien pilkka, kunnes tukka kasvoi takaisin. Siihen aikaan ei pulipäisiä poikia paljon ollut, eikä aikuisia.

Vierailija
850/1073 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lisätä, vaikkei nyt oikeasta parturista ole kysymys...

Mieheni halusi että lyhennän hänen hiuksensa, ja hermostui, kun leikkasin niitä hirveän hitaasti (en halunnut lohmaista ja pilata koko päätä)

No, piti sitten ottaa reippaasti miehen käskystä, ja aikamoinen venäläinen "blyat" kampaus siitä tuli.

Minä nauroin silmät päästä, mutta anoppi tuli sitten ja korjasi tilanteen. Jatkossa, leikkaan niin hitaasti kuin haluan.

Vierailija
851/1073 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin varannut ajan hiuspohjan hoitoon ja latvojen tasaukseen, sisältäen öljyhoidon ja päänahan hieronnan. Ajatuksissani oli rentouttava hetki, mutta kampaajan eka kommentti pilasi kaiken: "Nyt saadaan hyvät pätkät peruukkikeräykseen!" 

Eivät saaneet. 

Siis aikoiko kampaaja vain leikata tukkasi lyhyeksi, vaikka olit varannut ajan TASAUKSEEN?

Vierailija
852/1073 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taipuisat hiukset ja antavat yleensä leikkaajalle anteeksi jonkin verran, kun menevät kiharaan (tasaista ei saa). Otsatukan halusin leikkauttaa tasapitkiin hiuksiin ja ajattelin, että kampaamossa osaavat sen tehdä parhaiten, etten itse pilaa kauan kasvatettua kuontaloa.

Totesin hymyilevälle ja rupattelevalle tädille monta kertaa, että minulla sitten hiukset nousevat aika paljon lyhyempänä (kun kasteli edestä hiuksia leikkaamista varten). Että näin pitkänä menevät tasaisemmin, mutta nousevat korkkiruuviksi, jos leikkaa lyhyemmäksi. Ja että halusin otsiksen lyhimmillään kulmakarvoihin saakka (oli siis yli leuan mittaiset edessä), että sitä voisi sitten vähän muotoilla sivuun jne. Ja pariin otteesen kerroin, että usein otsis leikataan liian lyhyeksi.

Täti otti hiukset ammattimaisesti silleen sormien väliin ja naps! Otsis nousi kauniisti n. 2 sentin päähän hiusrajasta. Märkänä. Miten olisi ollut niin vaikeaa kuunnella mitä asiakas sanoi, leikata aluksi vaikka vähemmän? Sitten yritti paikkalla föönaamalla suoraksi ja suoristusraudalla vääntää pidemmäksi. 

Oli tosi kiva pari kuukautta, onneksi hiukset kasvavat suht nopeasti... Kuivanahan tuo otsis siis sojotti suoraan eteen- ja ylöspäin.  

Vierailija
853/1073 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissityrkky kampaaja, Pohjois-Suomi, erityisesti miehiä tuoliinsa haluava muija, huh huh.

Vierailija
854/1073 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen kerta ne laittaa ihan liian tummaa väriä, sama juttu aina kun olen käynyt kulmien värjäyksessä. Pyydän vaaleaa ja saan hiilenmustaa. Mikä h3lv3tti niitä vaivaa???!!!! Ja sitten lehdissä selitetään, kuinka asiantuntija osaa värjätä niin hyvin.

Viimeisimpänä tapauksena tämä:

Hiuksiani on värjätty, vaalennettu, värjätty ja vaalennettu miljoona kertaa ja ne ovat aivan järkyttävän huonossa kunnossa. Päätän kerrankin luottaa ammattilaiseen ja kysyn, mitä hiuksille voi tehdä, voiko ne pelastaa, pystyykö ne vielä saamaan asiallisiksi. "Asiantuntija" euron kuvat silmissä kiiluen lupaa, että kyllä kyllä, ilman muuta. Pyydän, että hius värjätään vaaleaksi, oman sävyiseksi. Kampaaja esittelee värimallia ja sanon, että tuo on ihan liian tumma, näytän vaaleaa sävyä ja sanon, että tuo sopisi. Kampaaja haistattaa mielessä p4sk4t asiakkaalle ja värjää ehdottamallaan hiilenmustaa lähellä olevalla sävyllä. Päälihiuksiin vetää palkki"raidan" joka alkaa kuin viivottimella vedettynä juuresta 4 cm.

Hiuksesta tulee melkein musta ja päällä on hirvittävä viivalla vedetty valkoinen palkki. Aivan helvetin järkyttävä. Tästä ilosta piti sitten pulittaa satoja euroja.

Myöhemmin menin lähellä eläkeikää olevalle kampaajalle kysymään, mitä hiukselle voi enää tehdä. Hän sanoo suoraan, että hiusta ei olisi missään nimessä saanut enää värjätä vaan ainoastaan syvähoitaa. Hyvin kevyesti olisi voinut raidottaa päältä ja sekin olisi ollut riski. Hän myös myi minulle alennuksella syvähoitotuotteen kotiin. Lopputulos on, että kaikesta huolimatta hius voidaan joutua leikkaamaan pois.

En mene enää ikinä näille "ammattilaisille". Aivan s44t4nan p4sk44 laatua kaikki. Vanhat osaa vielä leikata, värjätä, ajatella asiakkaan parasta. Nämä nuoret polvet ei osaa mitään.

Vierailija
855/1073 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten halusin vähän punaruskeat hiukset. Leikattu malli oli hyvä. Värjäys meni täysin pieleen, oranssi oli😭. Piti toisessa paikassa leikkauttaa poikatukaksi, sillä en kestänyt oranssia.

Vierailija
856/1073 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat opiskelevat netissä ja saavat käytännönoppia vain, jos joku oikea kampaaja ottaa hänet harjoittelijaksi. Eli opetustyö jää jonkun muun kuin koulun huoleksi. Huh!

Vierailija
857/1073 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin varannut ajan hiuspohjan hoitoon ja latvojen tasaukseen, sisältäen öljyhoidon ja päänahan hieronnan. Ajatuksissani oli rentouttava hetki, mutta kampaajan eka kommentti pilasi kaiken: "Nyt saadaan hyvät pätkät peruukkikeräykseen!" 

Eivät saaneet. 

Siis aikoiko kampaaja vain leikata tukkasi lyhyeksi, vaikka olit varannut ajan TASAUKSEEN?

Olen yli 50v ja hiukseni ovat yleensä letitettynä vyötärölle ulottuvalle letille. Aikomus oli kerrankin rentoutua hieronnassa ja samalla hoitaa päänahkaa, latvojen tasoitus oli ihan sivuseikka. Kampaaja selitteli isosta hiusten lahjoitus kampanjasta josta oli innoissaan, joten en enää suostunut jäämään asiakkaaksi. Siirryin luontaistuote liikkeeseen (siellä on ihania öljyjä!) ja laitoin mieheni hieromaan. Kärsin pienestä "saksikammosta", tämä ei ollut ainoa pätkimisintoinen kampaaja johon olen törmännyt.

Vierailija
858/1073 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja hieroi päänahkaa. Kun kommentoin, että sattuu, niin kommentoi, että mulla on aika kireä päänahka. No lopputulos, että kotona sain järkyttävän päänsäryn ja oksensin. En mennyt enää, tavallaan ikävää,kun hiukset laittoi kuitenkin hyvin.

Vierailija
859/1073 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamo opiskelija joka oli täynnä omia ideoita joita yritti tuputtaa mulle. Mun olis pitäny haluta samanlainen väri kun sillä itellä oli. Hirvee pätijä. Mun mielestä kampaajan täytyy osaa lukee asiakasta ja kuunnella, ei tunkea jotain yhtä mallia ai ooks oikeaksi. Tää leikkasi liikaa hiuksia, ohensi liikaa. Jos sovitaan 2cm latvoista, ei 8 cm ole okei.

Vierailija
860/1073 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena joka kerta käydessä hiuksia leikattiin paljon enemmän kuin halusin. Ei väliä vaikka sanoin että pari senttiä. Ei oo tullut sen takia käytyä kampaajalla 10 vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi