Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!
Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?
Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.
Kommentit (1073)
Vierailija kirjoitti:
Nuori kampaajatyttö Oulusta roiski vettä tahallaan korviin, jätti aivan järkyttävän näkösesti sekasin ja pystyyn, joka suuntaan sojottamaan siksi aikaa kun tyviväri vaikutti. Kun tulin sisään kampaamoon niin sanoin muille kampaajille jotain, vilkasivat kaikki mua ja naurahtivat. Maksaessani useampi kampaaja kerääntyi seuraamaan maksutapahtumaan virne kasvoillaan.
Lopetin ko. kampaamossa käynnin. Koskaan en saanut selville miksi hän kohteli minua niin huonosti ja miksi halusi tehdä pilaa.
Jotain omia pahoja olojaan purkanut suhun.
Viime viikolla kävin kampaajalla.
Halusin latvojen tasoituksen pitkiin hiuksiin sekä vaaleita raitoja melko vaaleisiin hiuksiin niin että yleisilme vaalenisi.
Kerroin kampaajalle, että olen saanut aiemmin lievän allergisen reaktion väriaineesta (ei vaalennusaine). Sanoin, että raitojen ei tarvitse alkaa ihan tyvestä vaan hiuksiin saa muodostua liukuvärjäyksen tapainen vaalennus (tyvessä oma väri, latvat kaikkein vaaleammat).
Kampaaja alkoi työstämään ohutta folioraitaa päänahkaan kiinni. Luotin siihen, että hän tietää, mitä tekee (en tiedä, miksi luotin?). Päänahkaa alkoi poltella ja poskia kuumottaa, joten pyysin häntä poistamaan foliot. Ensin kampaaja nyrpisteli, mutta kun katsoi kasvojani tarkemmin, kiirehti minut pesupaikalle. Naamani alkoi olla kuin tomaatti.
Pelkäsin, että pesupaikalla tukka irtoaa päästä ja päänahan iho kuoriutuu irti. Suuria vaurioita ei onneksi tullut, selvisin pienellä turvotuksella ja kuumotuksella.
En enää värjää hiuksiani, en ota edes raitoja, sillä näköjään saattaa kohdalle sattua tällainen lady, joka ei kuuntele eikä kunnioita asiakkaitaan tai heidän terveyttään.
Vanhempi kampaaja ei osannut leikata sivuotsista.. joo lopputulos oli mielenkiintoinen XD ja no onhan noita kokemuksia et 5cm sijaan lähtikin 10cm..
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla kävin kampaajalla.
Halusin latvojen tasoituksen pitkiin hiuksiin sekä vaaleita raitoja melko vaaleisiin hiuksiin niin että yleisilme vaalenisi.
Kerroin kampaajalle, että olen saanut aiemmin lievän allergisen reaktion väriaineesta (ei vaalennusaine). Sanoin, että raitojen ei tarvitse alkaa ihan tyvestä vaan hiuksiin saa muodostua liukuvärjäyksen tapainen vaalennus (tyvessä oma väri, latvat kaikkein vaaleammat).
Kampaaja alkoi työstämään ohutta folioraitaa päänahkaan kiinni. Luotin siihen, että hän tietää, mitä tekee (en tiedä, miksi luotin?). Päänahkaa alkoi poltella ja poskia kuumottaa, joten pyysin häntä poistamaan foliot. Ensin kampaaja nyrpisteli, mutta kun katsoi kasvojani tarkemmin, kiirehti minut pesupaikalle. Naamani alkoi olla kuin tomaatti.
Pelkäsin, että pesupaikalla tukka irtoaa päästä ja päänahan iho kuoriutuu irti. Suuria vaurioita ei onneksi tullut, selvisin pienellä turvotuksella ja kuumotuksella.En enää värjää hiuksiani, en ota edes raitoja, sillä näköjään saattaa kohdalle sattua tällainen lady, joka ei kuuntele eikä kunnioita asiakkaitaan tai heidän terveyttään.
Hui :0
Viimeisin ei nyt ole kauhein, mutta ärsyttävä. Toivoin polkkamittaa ja leikkausta kerroksittain. Kampaaja kysyi leikkaako kerroksittain vai ottaako välistä, jolloin tukka kevenee, mutta pituus on tasainen. Pyysin uudelleen, että kerroksittain. Hän sitten leikkaa tasapituisen tukan, kun kuulemma on helppohoitoisempi ja sopii paremmin. Tasapaksu tukka näyttää keski-ikäisen tanttatukalle ja tätä pitää laittaa enemmän
Enpä mene toista kertaa vaikka lopussa sain kantiskortin: kymmenen käynnin jälkeen 10 % ale
Pyysin ulkomailla erittäin hyviä arvioita saaneessa kampaamossa balayage-vaalennusta, joten kampaaja aloitti tupeeraamalla osan hiuksista, jotta värjättävät suortuvat erottuisivat. Olin ennenkin käynyt vastaavassa värjäyksessä, mutta sillä kerralla tupeeraus oli hyvin vähäistä ja kevyttä, löysää. Tällä kertaa kampaaja veti kuitenkin tiheällä kammalla tupeerauksen todella tiukkaan takkuun päänahkaa myöten ja ajattelin siinä istuessani että mitähän tästä tulee.
Kun väri oli vaikuttanut ja oli vihdoin aika siirtyä pesupaikalle, kampaaja alkoi repiä takkuja auki täydellä voimalla _aivan tyvestä_. Ei mitään hellää vähittäistä selvittelyä runsaan hoitoaineen kanssa, ehei, tämä nainen käytti raakaa voimaa. Jopa minä maallikkona tiedän, että takkujen selvittäminen kannattaisi aloittaa latvasta ja tosiaan käyttää jotain selvitysainetta. En toki nähnyt, että mitä siellä tapahtuu, mutta tunne oli sellainen, että kohta lähtee päänahka mukana. Siinä kärvistellessäni ajattelin, kuinka lyhyetkin hiukset voivat olla kivat ja että nyt pääsen sitten testaamaan long bobia (omat hiukset ylsivät alaselkään). Kysyin kampaajalta, kuinka paljon hiuksia lähtee, ja hän näytti minulle harjaa ja sanoi että ei normaalia enempää. Hän kysyi sattuuko, ja vastasin että joo kyllä vähän sattuu. Sama meno jatkui kuitenkin vielä jotain puoli tuntia, vaikka taisin valittaa kivusta vielä uudemmankin kerran. Tuo kokemus oli oikeaa kidutusta lähellä ja helposti yksi suurimmista ikinä kokemistani fyysisistä tuskista.
Lopputuloksena, kuin ihmeen kaupalla, hiukset olivat vielä päässä ja värjäyskin oli ihan ok, mitä nyt vaalennuksessa oli muutaman pesun ajan pinkki sävy.
Kävin ulkomaalaisella mieskampaajalla, ja pyysin kestoväriä. Hän puhui hyvin suomea, joten ajattelin että homma ok. Laskutti vähän alakanttiin, mutta niinhän nuo paikat yleensäkin.
Väri oli kahden viikon päästä lähes kokonaan haalistunut pois, joten menin paikan päälle ja nätisti kerroin ongelman + näytin tukkaani. Jumalauta mitkä raivarit se ukko sai, pelkäsin jo että käy päälle! :O Huusi minulle suomen ja enkun sekoituksella että olisi pitänyt heti tulla (miten olisin voinut, eihän se nyt ekassa pesussa näyttänyt samalta kuin nyt??) ja ihan turha yrittää saada rahoja takaisin. Lähdin vapaaehtoisesti pois ilman kompensaatiota, katsoin että oma koskemattomuus oli tilanteessa arvokkaampaa.
Olin menossa mieheni sukulaisen häihin. Anoppi halusi käydä teettämässä kampauksen ja halusi tarjota minullekin. Tyylini on aika "tylsä", en juuri käytä meikkiä ja esim. vaatteet maanläheisiä. Kampaamokäynnit yms. eivät ole minulle luksusta, lähinnä epämukavia. No, en kuitenkaan osannut kieltäytyä anopin lahjasta. Etsin kuvan kivasta ja rennosta lettinutturasta. Näytin kampaajalle, sanoi että onnistuu. Kampaaja alkoi hommiin, puuhailu siellä selkäni takana kaikenlaista mm. kiharteli. Tässä vaiheessa muistutin kuvasta, jossa ei ollut kiharaa. Sanoin, että haluan yksinkertaisen kampauksen. Kampaaja sanoi joo joo.
Lopputuloksena oli tolkuttoman pramaileva ja tätimäinen kiharasotku timantti pinneillä. Lettiä en löytänyt. Vessassa yritin purkaa kampausta ajatuksena tehdä itse tilalle mukavampi. Anoppi sattui paikalle ennen kuin ehdin aloittaa, en viitsinyt purkaa kampausta. Häpesin koko illan.
Olen kuullut positiivista näistä 10-15e kurdikampaamoista miespuolisilta tuttavilta. Leikaavat kuulemma hyvinkin taidokkaasti miesten hiukset. Naisia noissa puljuissa ei koskaan näy (kuljen kahden ohi päivittäin)
Ajatusleikki kirjoitti:
Pieni ajatusleikki.
1. Hammaslääkäri asiakkaalle: "Siis kauheeta, ihan hirveet hampaat! Miten nää on tän näköset?! Miten sä oot voinu päästää ne tohon kuntoon? Sun on PAKKO alkaa käymään meillä vähintään joka kuudes viikko!"
2. Vaatekaupan myyjä juuri ovesta sisään astuneelle asiakkaalle: "Ai kamala miten hirveessä kunnossa sun vaatteet on! Miten ne on ton näköset? Miten sä oot voinu päästää ne tohon kuntoon? Sun on PAKKO alkaa käymään meillä vähintään joka kuudes viikko!"
3. Kampaaja juuri tuoliin istuneelle asiakkaalle: "Nää sun hiukset on kyllä tosi kamalat. Miten nää on tällasiks menny? Miten sä oot voinu päästää ne tohon kuntoon? Sun on PAKKO alkaa käymään meillä vähintään joka kuudes viikko!"
Miksi siedämme oikeassa elämässä tuollaista käytöstä yleisesti ottaen vain yhden ammattikunnan edustajilta näistä kolmesta? Miksi suomme juuri heille sellaisen erityisvapauden?
Ihan hauska, mutta valitettavasti olen useinkin törmännyt saman asenteen hammaslääkäreihin ja suuhygienisteihin. Kauhea syyllistäminen ja sättiminen hammaslangan käytöstä jos käyn vaikka hammaskiveä poistamassa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin ei nyt ole kauhein, mutta ärsyttävä. Toivoin polkkamittaa ja leikkausta kerroksittain. Kampaaja kysyi leikkaako kerroksittain vai ottaako välistä, jolloin tukka kevenee, mutta pituus on tasainen. Pyysin uudelleen, että kerroksittain. Hän sitten leikkaa tasapituisen tukan, kun kuulemma on helppohoitoisempi ja sopii paremmin. Tasapaksu tukka näyttää keski-ikäisen tanttatukalle ja tätä pitää laittaa enemmän
Enpä mene toista kertaa vaikka lopussa sain kantiskortin: kymmenen käynnin jälkeen 10 % ale
Tämä on vain ehdotus, mutta tipauta se kantiskortti yrityksen postilaatikkoon kirjekuoressa ja laita joku viesti mukaan jossa sanot, ettei sinulla ole tarvetta käydä ko. liikkeen vastaanotolla, koska eivät kunnioita asiakkaan toiveita. Jos he eivät milloinkaan saa mistään palautetta, he eivät myöskään kehity. Luulevat vain olevansa rautaisia ammattilaisia.
Pikkujuttu, mutta epämiellyttävä. Vanha kampaajani jäi eläkkeelle ja menin ensimmäistä kertaa toiseen kampaamoon, vaihtoehtoja ei juuri ollut pienellä paikkakunnalla. Pyysin tasoituksen ja värjäyksen. Muuten kaikki meni ok, mutta kampaajalla oli kamalat terävämalliset tekokynnet joilla värjäyksen ja pesun ajan piikitteli päänahkaa, ihan vesi kihosi silmiin! Lopputulos oli siedettävä, mutta päänahkaa kihelmöi vielä seuraavanakin aamuna. En mennyt toista kertaa. Nykyään ajan naapuripaikkakunnalle missä minulla on mukava luottokampaaja jonka käsissä voin rentoutua rauhassa.
Menin kampaamonon ottamaan raidat. Siihen aikaan ne tehtiin vetämällä hiustupsuja läpi reiällisestä uimalakin tapaisesta muovihupusta.
Oli pikkujouluaika ja kampaaja halusi tarjota terästettyä glögiä ja piparkakkuja. Olin autolla, joten kieltäytyin glögistä. Istuin vaan odottamassa raitojen tekeytymistä. Kampaaja kävi kerran tarkistamassa vaalenemisen etenemisen. Sitten taas odotin. Ja odotin.
Viimein kampaaja tuli aikamoisessa hiprakassa, nyhti reiällisen kampaamovälineen päästäni ja pesi tukkani. Minulla oli jo kiire kotiin, joten maksoin nopeasti ja poistuin.
Vasta kotona huomasin, että raitoja ei ollut kuin muutama. Seuraavassa pesussa kotona katosivat loputkin raidat. Päässäni oli enää vain senttimetrin pituisia tupsuja niissä kohdin, joihin oli pantu vaalennusainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain ehdotus, mutta tipauta se kantiskortti yrityksen postilaatikkoon kirjekuoressa ja laita joku viesti mukaan jossa sanot, ettei sinulla ole tarvetta käydä ko. liikkeen vastaanotolla, koska eivät kunnioita asiakkaan toiveita. Jos he eivät milloinkaan saa mistään palautetta, he eivät myöskään kehity. Luulevat vain olevansa rautaisia ammattilaisia.
Harmi, että heitin kortin jo pois:) Sanoin kyllä, että tää ei nyt ole sellainen mitä ajattelin, mutta eipä sille voinut enää mitää tehdä
Vierailija kirjoitti:
Ajatusleikki kirjoitti:
Pieni ajatusleikki.
1. Hammaslääkäri asiakkaalle: "Siis kauheeta, ihan hirveet hampaat! Miten nää on tän näköset?! Miten sä oot voinu päästää ne tohon kuntoon? Sun on PAKKO alkaa käymään meillä vähintään joka kuudes viikko!"
2. Vaatekaupan myyjä juuri ovesta sisään astuneelle asiakkaalle: "Ai kamala miten hirveessä kunnossa sun vaatteet on! Miten ne on ton näköset? Miten sä oot voinu päästää ne tohon kuntoon? Sun on PAKKO alkaa käymään meillä vähintään joka kuudes viikko!"
3. Kampaaja juuri tuoliin istuneelle asiakkaalle: "Nää sun hiukset on kyllä tosi kamalat. Miten nää on tällasiks menny? Miten sä oot voinu päästää ne tohon kuntoon? Sun on PAKKO alkaa käymään meillä vähintään joka kuudes viikko!"
Miksi siedämme oikeassa elämässä tuollaista käytöstä yleisesti ottaen vain yhden ammattikunnan edustajilta näistä kolmesta? Miksi suomme juuri heille sellaisen erityisvapauden?
Ihan hauska, mutta valitettavasti olen useinkin törmännyt saman asenteen hammaslääkäreihin ja suuhygienisteihin. Kauhea syyllistäminen ja sättiminen hammaslangan käytöstä jos käyn vaikka hammaskiveä poistamassa.
Tää on kyllä todella inhottavaa. Olen itse suuhygienisti - lähden aina siitä olettamuksesta että potilaalla on aina syy siihen, miksi omahoito on mitä on. Suosittelen tietty 2x pv harjaus ja iltalankaus jne jne peruskaurat ja näytänkin vielä, koska se on mun työtä, mutta korostan kyllä että ihmisellä on päätäntävalta omasta elämästään. Jos mulle tulee potilas joka sanoo että no kuule syön joka päivä karkkia tai juu minä en lankaan jaksa ikinä koskea niin ihan ääneen kiitän häntä rehellisyydestään. Tosi moni pelkää just tuota hiton leimaamista.
Mutta kampaajakäyntiin niin en ihan turhia tässä lätise. Sori jos tää on täällä jo, en muista: värjäsin pois sinistä tukkaani jota rakastin mutta ylläpito oli liian työlästä. Kampaaja siinä sitten sätti että miksi olen tukkani siniseksi värjännyt, nyt on hirveä duuni saada se pois. No, ihan jotain uutta halusin testata, karvaa se vaan on herranjumala.
Ei tule huonoja kokemuksia kampaajista, kun leikkaa hiuksensa itse :)
Vierailija kirjoitti:
Kävin ulkomaalaisella mieskampaajalla, ja pyysin kestoväriä. Hän puhui hyvin suomea, joten ajattelin että homma ok. Laskutti vähän alakanttiin, mutta niinhän nuo paikat yleensäkin.
Väri oli kahden viikon päästä lähes kokonaan haalistunut pois, joten menin paikan päälle ja nätisti kerroin ongelman + näytin tukkaani. Jumalauta mitkä raivarit se ukko sai, pelkäsin jo että käy päälle! :O Huusi minulle suomen ja enkun sekoituksella että olisi pitänyt heti tulla (miten olisin voinut, eihän se nyt ekassa pesussa näyttänyt samalta kuin nyt??) ja ihan turha yrittää saada rahoja takaisin. Lähdin vapaaehtoisesti pois ilman kompensaatiota, katsoin että oma koskemattomuus oli tilanteessa arvokkaampaa.
oma koskemattomuus oli tilanteessa arvokkaampaa XDDDDDDDD
No voi hohhoijaa, KAKSI VIIKKOA. Kyllä minunkin tukastani haalistuu väri hetkessä, oli sitten kesto- tai kevytväri kyseessä😑 Yhden ainoan kerran olen värjäyttänyt kampaajalla, kaikki muut kerrat itse omin kätösin ilman apua. Eipä käynyt mielessänikään mennä vinkumaan parin viikon päästä kampaajalle, että väri on haalistunut XDDDDDDD 🤦🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen liian lyhyeksi vedetty latvojen siistiminen. Sanoin n selkeästi, että max 5 cm. 15-20 cm lähti. Että vıtutti taas kasvattaa. Eikä ollut huonot latvat, ja sama se vaikka oiskin. Antakaa ihmisten pitää hiuksensa.
Voısıtko ystävällısestı lopettaa mınun kopıoımısen?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut positiivista näistä 10-15e kurdikampaamoista miespuolisilta tuttavilta. Leikaavat kuulemma hyvinkin taidokkaasti miesten hiukset. Naisia noissa puljuissa ei koskaan näy (kuljen kahden ohi päivittäin)
Mä käytän näitä palveluita nykyisin, "naisten" kampaamoissa sai usein aina vääntää että kyllä, haluan lyhyet hiukset ja vaikka kuinka oli mallikuvaa mukana niin aina tuntuivat pelkäävän että leikkaavat liian lyhyeksi. Kurdipartureissa leikkaavat nopeasti ja taidolla juuri sellaisen kampauksen mitä haluan ja maksaa puolet vähemmän mitä naiskampaajalla.
Minulla samanlainen lampaanperse kokemus. Pyysin suuria kiharoita ja laitettiin ihan säkkärät. Lopputulos oli hirveä, ja takahuoneessa tupakalla ollut kollega nauraa räkätti kun ei tajunnut että näin sen kahden peilin kautta.