Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!

Vierailija
02.02.2005 |

Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?

Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.

Kommentit (1073)

Vierailija
61/1073 |
02.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia kokemukseni eri kampaajatyypeistä.

- Leikataan vain vähän -tyyppi. Leikkaa tosiaan vain vähän, ei edes huomaa.

- Leikataan vain vähän -tyyppi II. Leikkaa vähintään 7 cm, vaikka sovittiin kahdesta sentistä.

- Kokeillaan jotain uutta -tyyppi. Laittaa otsatukkaan kaksi raitaa.

- Kokeillaan jotain uutta radikaalia -tyyppi. Leikkaa hiukset liian lyhyiksi ja / tai värjää ne kammottaviksi.

- Konservatiivi -tyyppi. Leikkaa aina edellisen mallin mukaan.

- Kevennetään vähän -tyyppi. Työn lopputuloksena keveästi päätä myöden menevät hiukset.

- Kevennetään vähän enemmän -tyyppi. Hupsis, niistähän tuli lyhyet!

- Leikataan lyhyeksi -tyyppi. Ei tunne käsitettä " pitkät hiukset" , leikkaa aina lyhyeksi.

- Leikataan lyhyeksi vaivihkaa -tyyppi. Käyttää säälimättä hyväkseen silmälasipäisten ihmisten huonoa näkökykyä ja leikkaa hiukset lyhyiksi.

- Laitetaan uusi kiva väri -tyyppi. Laittaa sen samaisen B6 -värin, jota kaikki kampaajat joka ikisessä paikassa ehdottavat.

- En kommentoi -tyyppi. Leikkaa asiakkaan hiukset asiakkaan toiveiden mukaan, vaikka tietää niistä tulevan hirveät. Asiakkaan valittaessa nauraa salaa partaansa.

- Tuppisuu -tyyppi. Esiintyy aina yhtä aikaisesti toisen kampaajatyypin kanssa. Ei perusta kohteliaasta keskustelusta, vaan nyrpeästi leikkaa: " tää on mun duuni, ei mun tarvi pitää siitä" -asenteella.

- Föönataanko? -tyyppi. Peittelee kuohkealla föönikampauksella oman huonon leikkauksensa jäljet.

- Saako laittaa vähän lakkaa? -tyyppi. Peittelee julmetulla lakkakerroksella ja kunnon tupeerauksella oman huonon leikkauksensa jäljet.

- Kyllä ne siitä kasvaa -tyyppi. Pilaa asiakkaan hiukset leikkauksellaan, värillään tai permanentillaan. Tämän tyypin käsittelystä toipuminen kestää vähintään puolesta vuodesta vuoteen ja / tai maksaa vähintään saman verran kuin alkuperäinen käsittely.

- Tein sen tahallani -tyyppi. Tällä kampaajalla on poikkeuksetta aivan upeasti leikatut ja värjätyt hiukset. Kampaaja kuitenkin leikkaa ja / tai värjää asiakkaan hiukset jokapäiväisen näköiseksi. Näin hän tekee korostaakseen omaa kaunista hiuskuontaloaan.

- Kuin kaksi marjaa -tyyppi. Asiakas poistuu kampaamosta samanlainen kampaus päässään kuin äskeisellä kampaajalla.

- Siitähän tuli hyvä -tyyppi. Juoksee asiakkaan poistuttua takahuoneeseen polttelemaan tupakkaa ja nauramaan yhdessä muiden kampaajien kanssa juuri aikaansaamallensa luomukselle.

Enpä ole katkera...

Vierailija
62/1073 |
02.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryntäsin paikkakunnan arvostetulle parturille näyttämään kuontaloani ja kysymään arviota, että saiskos niistä vaaleat.

Muija tuumas että kyllä saa ja seuraavana päivänä istuinkin jo koulunjälkeen parturituolissa.

Uskokaa tai älkää ja nyt en valehtele piiruakaan, että mä pääsin sieltä parturista kotiin lähtemään vasta kahdeksan maissa illalla ja niitä tököttejä oli pesty ja laitettu uudestaan luoja ties kuin monta kertaa. Mulla oli päänahka oikeesti vesikelloilla(tai siltä tuntui, kirveli ihan pirusti ja jomotti), mutta hiukset oli oranssit, juuret valkoset. Tukka oli ihan korppu, ei mennyt harja tai kampa läpi kuivanakaan.

Parturitäti koitti mulle siinä sitten esitellä jotain " kananperse-kampausta" jonka pituus ois ollu ihan joku puoli senttiä. En suostunu siihen ja odotin tietty, et oisin saanut tän ees puoleen hintaan(siis sen takia koska hän oli luvannut, että kyllä niistä saa vaaleat), mutta ei kun tuli maksamaan maltaita...

tosi karmee kokemus, ja sen jälkeen en ole hällä käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1073 |
02.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vyötäisille ulottuvat paksut tasapitkät hiukset. Halusin päältä hiukan kohotusta eli kevyt otsis ja hiukan lyhyitä hiuksia päälaelle. Kampaaja aloitti leikkaamalla korvan päältä yli 30cm, eipä ollut enää mitään tehtävissä. Lopulta koko etu ja pääliosa hiuksista oli lyhyt ja takana roikkui vyötärölle asti ulottuvat ohut liehuletti. Kampaaja oli jopa tosi tyytyväinen tulokseen ja kauhukseni vasta silloin tajusin hänellä olevan itsellään melkein samalla mallilla leikatut lyhyemmät hiukset.

Vierailija
64/1073 |
02.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajan vanha äitimuori (yhteinen liike) laittoi viereisessä tuolissa permanenttiä tytölle, jolla oli upeat, pitkälle selkään ulottuvat paksut hiukset. Kiharaa ei juurikaan ollut havaittavissa (eikä mikään ihme, kun hiukset oli niin älyttömän pitkät ja raskaat). Mummo otti sitten kreppiraudan ja kreppasi tukan.

Jee jee. Ei kiharaa, permanentin rasittamat pitkät hiukset ja vielä piti maksaakin täysi hinta. Eihän se nuori tyttöparka mitään saanut sanottua.

Vierailija
65/1073 |
02.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja sit kreppas sen kreppiraudalla afrox. Että olin näky. Eikä ollu sellanen edes muotia vielä sillon...

Vierailija
66/1073 |
02.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä menin laitattamaan piiiitkästä aikaa raitoja. Halusin monivärisen luonnollisen näköisen raidoituksen. Kampaaja oli nuorekas keski-ikäinen (ja varsin moniongelmainen) nainen. Hän ehdotti ainoastaan vaaleita raitoja, vaikka olin puhunut useammasta väristä. Sain vaatimalla vaatia, että laitetaan edes kahta väriä (kampaajaa vissiin laiskuus vaivasi). Koko toimenpiteen ajan sain kuunnella kampaajan ongelmia. Oli vanhan isän hoito-ongelmia, avioeroa, teini-ikäistä tytärtä, yrittäjän huolia jne. Ja kaiken huipuksi valitti, miten kalliiksi tulee, kun työntekijät jäävät äitiyslomalle eikä hän voi yhtyä heidän iloonsa vauvan saamisesta. Tuntui oikein kivalta, kun itsekin olin tukevasti raskaana. Nämä jutut vissiin pitkittivät värien vaikutusaikaa ja järkytys oli suuri, kun näin lopputuloksen: täysin blondattu hamppukasa, jossa kolme kivanväristä raitaa päälaella. En todellakaan tiennyt itkeäkö vai nauraa.

Jälkeenpäin kuvailin ystäville puhelimessa, että nyt mulla on semmonen mattinykäs-tukka ja kolmivuotiaamme taisi kuulla sen, kun kysyi muutaman viikon päästä tapahtuneesta, että " nykäskö se matti sua siellä kampaamossa?" .

Toinen kamala kampaamokokemus oli, kun käytin silloin nelivuotiasta tyttöämme eka kertaa leikkauttamassa " ammattilaisella" hiuksia. Muutenkin rauhallista tyttöä jännitys rauhoitti vielä lisää ja lapsi istui kuin patsas tuolissa. Kampaaja nyhersi pitkän tukan kimpussa kauan aikaa ja huokaili välillä, että ei voi leikata, kun pää kallistuu vällillä vähän. Lopputulos oli karsea. Sieltä täältä roikkui pitempiä suortuvia ja sivut olivat eripituiset. Kampaaja sanoi maksettuani, että tarkistakaa vielä kotona ja tasoitelkaa! Otti päästä!

Vierailija
67/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauranut vessissä silmin.

Vierailija
68/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä oli mm. " rotanhäntä" niskassa, kun kampaajan mielestä se oli muotia... En kehdannut väittää vastaan, vaan kuljin siis lyhyissä hiuksissa rotanhäntä niskassa. No, se oli tietty Dingo-aikaa, joten ehkä se nyt kuului olla niin.

Olin pitkään käynyt yhdessä tietyssä kampaamossa, johon olin yleensä tyytyväinen. Kampaaja sitten vain valitettavasti vaihtui ja kehiin tuli tyyppi, joka ensinnäkin kiskoi hiuksiani, valitti, että kun ovat niin ohuet ja menevät helposti takkuun ja sitten värjäsi tukkani vielä ihan oranssiksi. Itku pääsi, kun tajusin vasta äitini työpaikalla, kuinka oranssi tukka olikaan. Onneksi ei ollut kestoväri, mutta turhan pitkään se kesti!!! En enää sinne sitten mennytkään.

Vast' ikää vaihdoin kampaamoa, kun rupesi tökkimään KALLIS kampaamoni täällä pääkaupunkiseudulla. Yleensä menen ns. paremmassa kampaamossa tasan sille, jolle saa ajan. Valitettavasti vain sattui ainakin pariin otteeseen erittäin rasittava tapaus, joka repi myös hiuksiani ja valitti, että menevät takkuun. Samaten ei osannut juurikaan leikata. Odotan myös kampaajalta kommentteja ja ehdotuksia hiusten väriksi/malliksi, mutta em. kampaamossa laitettiin aina sama sävy ja muuta en uskaltanut ehdottaa, kun todettiin aina vain, että " punertava tukka sopii sulle" .

Olenkin nyt päättänyt, että vaihdan aina kampaajaa, jos mulle tullaan naukumaan, että " tää tukkas menee ihan solmuun" . Joo, minä tiedän, että minulla on suomalainen ohut tukka, mutta sitä on paaaljoon. Ja se menee solmuun helposti. Nyt uudessa kampaamossa (joka sekin valitettavasti on kalliihko) tukkani on saanut ihan uuden tummanruskean värin (+toista väriä) ja olen ollut tosi tyytyväinen! Sopiihan mulle muukin väri kuin punainen!!!!!!!!!

Vierailija
69/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muillekin kiitosta, hauska ketju.

Vierailija
70/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hiukset oli leikattu ja kampaaja otti kapan pois suojaamasta vaatteita, huomasin tissiliiveihin unohtuneet maidonkerääjät. Kyllä hävetti!

Vierailija
71/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi karmiva kokemus, jonka muistan kuin eilisen.

Mä kävin yhdessä vaiheessa aina samalla kampaajalla, joka leikkasi kuin unelma ja annoin aina vapaat kädet, koska luotin. Lähdin aina älyttömän tyytyväisenä pois. No sattui sitten erään kerran niin, että tää mun kampaaja oli sairastunut ja soittivat, että käykö jollekin muulle. Toki käy. Niinpä mä sitten marssin kampaamoon, kun aika oli ja koska kampaaja ei ollut mulle tuttu, kerroin pikkusen, mitä haluan. Mulla oli ylikasvanut malli, joka piti saada kuosiin ja halusin muutaman tummansävyinen raidan. Muuten vapaat kädet, mutta ei polkkaa eikä oransseja raitoja. Tässä ohjeistus.

Kun tää homma oli valmis... arvaatte varmaan... mulla oli helvetin lyhyt polkka, just ylsi korvalehteen, ja kirkkaat oranssit raidat. Sen kruunasi se, että se föönasi mun hiukset TAAKSE ja lakkaa perään. hyvin vikkelin askelin hipsin kotio ja rupesin kyhäämään ja miettimään, että miten mä kehtaan lähteä ulos ja tuleeko tästä enää mitään...

Kun omalle kampaajalle menin seuraavan kerran, oli aivan puulla päähän lyöty. Et kuin sulla tollanen tukka on... mä kohautin vaan olkiani ja sanoin, et pliis tee sille jotain...:D ja taas lähdin tyytyväisenä!

Vierailija
72/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sama juttu, siis kuinka voi olla, etten ole vielä _ikinä_ elämässäni lähtenyt kampaajalta tyytyväisenä?!! Olen aina yrittänyt kovasti selittää, millainen tyylini on, kuinka paljon aikaa tukan laittamiseen on päivittäin jne jne. Ei kun ei.

Yleensä lopputulos on se, että kampaaja leikkaa luonnokihartuvaan tukkaani jonkun aivan hirveän, aivan liian lyhyen mallin, joka _vähänkään_ kosteasta säästä sojottaa jokaiseen mahdolliseen ilmansuuntaan =( Vaikka olen yrittänyt sanoa, että ei liian lyhyttä, on hankalaa sitten kun hiukset kihartuu ja entisestään lyhenee, niin joo -kosteana kannattaakin leikata luonnonkihara tukka, jos ei osaa arvioida pituutta *huoh*

Joka kerta olen korostanut, kuinka paljon " ongelmia" tukkani on minulle aina aiheuttanut, ja että ekan kerran elämässä haluaisin jonkun oikeasti toimivan hiusmallin!! Siis sellaisen, jota vois pitää jopa joskus auki. No, eipä ole tullut, ja siitä tuloksena mun kampaamokäynnit on jääny ehkä 1 kerta/3 vuotta tai jotain =((

Ei kauheesti viitsi maksella isoja summia vain siitä, että saa pahan mielen!

Näitten " normikokemuksien" lisäksi kuitenkin tulee mieleen hääkampaukseni. Kampaajan kanssa päätettiin, että laitetaan kampaukseen lisäkettä, koska oma tukkani oli silloin niin lyhyt. Samasta lisäkkeestä oli minulle tehty ennenkin kampauksia ja tosi muhkeita!

No, koekampauksessa näytti ihan hyvältä, ja korostin vielä, että itse hääpäivänä kampaus saisi olla vieläkin muhkeampi. Sanoin siis moneen otteeseen, ja vielä hääpäivänäkin ennen kuin kampauksen teko aloitettiin, muistutin, että siis MUHKEAMPAA.

Lopputulos oli se, että huomasin kampauksen olevan ihan lättänä=/ (omista hiuksistani olisi ilman lisäkettä saanut samanmoisen). Siskonikin ihmetteli, että " Mihin se kampaaja oikein hukkas sen lisäkkeen?!!" . Ja minkäs teit, kun vihkimiseen piti lähteä suoraan kampaamosta. Nielin pettymystä ja itse yritin " kohennella" kampausta peilin avulla=(=(

Itku meinas tulla, vaikka ei kauheesti huvittanut omana hääpäivänä vetistellä ja just oli meikitkin laitettu.

Hääkuvia katsellessa suoraan sanottuna V*TUTTAA joka ikinen kerta, kun nään kyseisen kampauksen. Eipä siitä parempaa saanut, vaikka yritettiin kaason kanssa kampausta korjailla useaan otteeseen. Lakat oli kuitenkin suihkittu jo kampaamossa, joten milläs sitä auki olisi enää saanut.

Joka kerran tulee paha mieli, kun muistaa koko s*atanan kampauksen!! =(=( Että kiitti vaan.

Vierailija
73/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella tyytyväinen lopputulokseen, todella upea ja huoliteltu. Hän kertoi kuitenkin olevansa vain sijainen ja tuuraavansa sairaslomaa. Varasin noin puoli vuotta myöhemmin uudelleen ajan ja kampaajana oli itse omistaja.

Harmitti kun en ollut ottanut edellisen kampaajan nimeä ylös.

Tulos oli mitä karmein, ja uskalsin myös ilmaista sen. Niin kallis se oli, että halusin rahalle vastinetta. Sainkin sitten uuden ilmaisen leikkauksen, mutta ei mitään verrattuna sijaisen töihin..!

Vierailija
74/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yhdessä kampaajamammalla oli itsellään punainen pitkä tukka ja jumalaton tupeeraus otsalla. Eli tukka oli noin 15 cm korkea muuri kohtisuoraan ylöspäin.

Ajattelin kauhuissani kuinka hän kehtaa tuollaista pitää. Kun nousin tuolista, minulla oli aivan samanlainen muuri otsalla!

Vierailija
75/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli puolipitkät hiukset ja TOSI paksut, oli kesä ja voitte vaan kuvitella kuinka hiostava se oli. Pyysin parturia ohentamaan hiuksiani ja arvatkaas... (tähän väliin huomautus, olen myöskin likinäköinen ja silmälasit oli pöydällä)

Kun koko " komeus" oli valmis ja sain lasit päähäni, koristi keskellä päätäni sellainen kahden sentin piikkitukka-irokeesi!! ja sivuilta edelleen olkapäihin ulottuvat. Teini-ikäisenä sain kamalat traumat ja lähdin itkien kotiin.

Toisella kerralla (hieman jo vanhempana) päätin leikkauttaa lyhyen tukan ja laitattaa siihen vaaleita raitoja (oma tukkani on tummanruskea). Leikkaus onnistui kyllä erittäin hienosti ja olin todella tyytyväinen. Kunnes..

Värjäyksen jälkeen kampaaja vilautti todella nopeasti peilistä tukkaani. Näytti lisäksi toiselta puolelta paremmin kuin toiselta. Kaupungilla käänsin mukavasti katseita ja kannoin kampaukseni ylpeänä. Kotona sitten peilikaapista peilailin tätä koreutta ja kas, toisella puolella, aika takana, komeili shakkiruudukon näköinen kohta!! Kyllä hatutti ja hävetti. Siitä sitten häpeissäni hiippailin lähikauppaan ostamaan ruskeaa hiusväriä ja värjäämään tukka takaisin normaaliksi.

Koskaan en enää käynyt kummallakaan parturilla, enkä myöskään siinä lähikaupassa. No, onneksi nykyään jo asun eri paikkakunnallakin ja hieman osaa jo nauraa näille kömmäyksille.

Silloin ei kyllä naurattanut.

Vierailija
76/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä teidän juttuja.. Itse olen aina saanut mitä olen halunnut tai vielä parempaa.

Vierailija
77/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuutteko kuinka tyhmiltä nuilla lietsomisjutuillanne saatte kampaajat tuntumaan??? Ei ihme ettei monikaan ole vielä vastauksia antanut.... Jos on yksi huono kampaaja/leikkaus niin ei riitä kymmenen hyvää kampaamokertaa unohtamaan juttua. Se että on taidottomia partureita/kampaajia alalla ei ole muiden kampaajien vika saatikka sitten koulutuksen. Minä itse esim ole mielestäni saanut erittäin hyvän koulutuksen täällä pohjois-suomessa, mutta se ei tarkoita sitä et kaikki siitä koulusta valmistuvat ovat huippuluokkaa. Se on kampaajan korvien välissäkin vika, toisinaan. Olen erittäin motivoitunut työssäni ja sen avulla saan aikaan erinomaista jälkeä ja kerta toisensa jälkeen hyvää palautetta. Ei se et ikinä en ois mitää virhettä tehnyt... Olen ja monia, mut niistä oppii. Olen joskuskin polttanut permiksen pitkissä hiuksissa mut toivuttu on vaikka kuinka kauhealta tuntui (kauheammalta varmasti asiakkaasta). Meitä on moneen junaan eli ei tarvitse yleistää.

Miksi ei ole koskaan tullut vastaan sellaista galluppia jossa ois onnistuneista kampaamoreissuista tms.??????? Mietimpä vaan.....

Vierailija
78/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh...aamulla heräsin ja kaveri oli lähettänyt mulle linkin tähän keskusteluun tietäen että minulla olisi aamupäivällä kampaaja. No, ainakin kerrankin kerroin hyvin tarkasti mitä halusin ja painotin että en halua sitä tehtävän niin kuin yleensä nykyään tehdään. Lopputuloksena sain juuri sellaiset hiukset kun halusinkin...huomioonottaen lähtökohdan (miljoona vanhaa väriä alla) onnistui siis täydellisesti.

Eli kiitos avusta...olisin muuten saattanut suostua siihen toiseen tapaan tehdä (joka ainakaan ennen ei ole tuottanut aivan toivomaani tulosta).

Vierailija
79/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tuolloin olkapäille ulottuvat, todella paksut hiukset joissa siihen aikaan muodikas " pehmennys" , siis loivaa kiharaa. Menin kampaajalle, jota joku tuttu suositteli lyhentämään otsista ja keventämään vähän kasvojen sivuilta. Painotin etten tosiaan halua lyhyttä enkä mitään " kaksi hiusta niskassa ristissä" kampausta. Kampaajahan pisti ihan hirveällä vaudilla sakset heilumaan (oikea naispuolinen saksikäsi-Edward) ja tuloksena oli kauttaaltaan lyhyeksi kynitty kuontalo, lukuuntottamatta niskaa jossa oli pitkä kiharainen " töyhtö" . Näytin jotakuinkin permanentatulta Juice Leskiseltä :( . Tämä hiusten ja itsetunnon perusteellinen tärveleminen maksoi vielä ihan sikana. Kampaus oli juuri sellainen jollaista nimenoamaan en halunnut ja tämän mielestäni tein selväksi. Ihan kuin leikkaava täti olisi tehnyt tämän tahallaan. Poikaystävälläni oli tosi hauskaa uuden lookkini nähtyään, yritti lohduttaa kyllä hihittelynsä välissä... Kesti 2 vuotta kasvattaa hiukset edes sinnepäin ennalleen.

tämän jälkeen ei ole mitään mainittavaa sattunut, paitsi kerran vaalennusaine poltti päänahkaan rakkuloita (kampaajalla).

nimim. anoppini on kampaaja

Vierailija
80/1073 |
03.02.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyviä kokemuksia ei yleensä kehuta siksi, että ne eivät tosiaankaan ole yhtä hauskoja lukea.