Kauheimmat kampaamokokemukset tänne!
Usein kampaajalla käydessä herää kyllä kysymys, että mitä ihmettä siellä kampaajakoulussa oikein opetetaan vai opetetaanko mitään?! Eivätkö kampaajat osaa arvioida, mikä kampaus sopii asiakkaalle ja mikä ei? Ja minkä ihmeen takia kampaajat eivät sano mielipidettään, jos asiakas ehdottaa jotain ihan hölmöä?
Minun eräs kauheimmista kampaamokokemuksistani sijoittuu teinivuosiin, toivottavasti niistä ajoista on ammattitaito kampaajilla kohentunut: Siihen aikaan oli muodissa tyvikohotus, ja minä tietysti halusin tuuheutta ja ilmaa päätä myöden meneviin hiuksiini. Kampaaja ehdotti, että laitetaan tätä tyvikohotusainetta myös koko hiuksiin, ja rullasi hiukset rullille. Ei tullut teinin mieleenkään epäillä kampaajan ammattitaitoa, ja lopputulos oli luonnontaipuisissa hiuksissa kuin permanentti. Ja aivan hirveä sellainen. Eihän sille voinut mitään tehdä! Itku siitä tuli. Kiitos vaan kovasti, vieläkin ärsyttää.
Kommentit (1073)
Ihania kampauksia teillä ollut, tuo mars hyökkää -juttu oli ihan kipeä...
Minä olen vuosikausia käyttänyt samaa (kallista) kampaajaa, ja olen tyytyväinen. Ennen kuin löysin hänet, niin kävin monilla kokeilemassa. Yhdessä kampaajamammalla oli itsellään punainen pitkä tukka ja jumalaton tupeeraus otsalla. Eli tukka oli noin 15 cm korkea muuri kohtisuoraan ylöspäin.
Ajattelin kauhuissani kuinka hän kehtaa tuollaista pitää. Kun nousin tuolista, minulla oli aivan samanlainen muuri otsalla! Pitkä tukka ja siitähän riittää tupeerattavaksi. Aivan kamalaa. Päästyäni hissiin yritin latistaa sitä 15-senttistä kasaa kaikin tavoin, mutta eihän se siitä laskenut. Tupeeraus ja ultrahard-lakka päällä, siinä se seisoi. Hiippailin nolona kotiin.
Mä tikahdun tukehdun nauruuni täällä kun ajattelen tuota sun kampaustasi=DDD
AUUUTSSS
=DDDDDD
" Tukkani nousee herkästi pystyyn, on paksu ja jäykänpuoleinen.
Kampaaja ohensi päältä, jätti sivuilta paksuksi. Kun tukan pesi ja antoi kuivua, nousi sivulta tukka vaakasuoraan ja päältä oli päätä myöten kiinni. Olin kuin Prodigyn Keith Flint.... Sain korjausleikkuun ilmaiseksi."
joka leikkaa aina vinoon sama millanen pitäs leikata ..olen useamman polkkatukan käyny hänellä leikkauttaan ja joka kerta on toinen puoli lyhyempi. Nyt käytin tytärtäni siellä monen vuoden jälkeen ja aina vaan sama vika :D
Mutta nyt kun muutin hiusmalliani niin täytyy käydä. Itse asiassa inhottavinta minusta siinä on se istuskelu ja odottelu, olen niin hiljainen ja ujo että tulee aina vaivautunut olo. Yleensä muuten on sujunut hyvin, kerran kampaaja leikkasi aivan liian vähän enkä ollut tyytyväinen, mutta nyt jälkeenpäin mietittynä se johtui itsestäni, kun en tarpeeksi selkeästi sanonut mitä haluan.
Kampaajat joilla olen käynyt ovat olleet ainakin siitä hyviä, että kertovat suoraan mielipiteensä, että mikä heistä sopisi jne. Yksi, nuori nainen, on myös muutenkin todella ammattitaitoinen. En silti tykkää käydä kampaajalla, kun menee rahaakin, mutta kun ei itse osaa...
Luulen, että sun kampaajallasi on aivovaurio.
Sitä se lakkahöyryissä työskentely teettää!
Kävin sitten kerran oikein epätoivoisena kampauksen tietokonemallinnuksessa. Ajattelin, että nyt ei siis kertakaikkiaan voi mennä kampaus vikaan, kun jo etukäteen ruudulta näkee, minkälainen hirvitys on tulossa. Arvaatteko, miten tarina päättyy...
Siinä mallinnuksessa otettiin valokuva, jonka " päälle" sitten lätkäistiin erilaisia hiusmalleja, vähän niinkuin paperinukelle olis laittanut uudet kutrit :D. Niissä hiusmalleissa ei siis ollenkaan otettu huomioon sitä, että ihmisillä saattais olla erikokoiset päät, vaan oletettiin, että " yksi koko sopii kaikille" . No nehän näytti siis aivan HIRVEILTÄ, ihan kuin olis tosiaan paperinukkepäälle laitettu toiset hiukset. Lisäksi kampausen väriä ei saanut muutettua, vaan siinä myös käytiin koko väriskaala läpi eri malleja testatessa, vaikka oli itsestään selvää, että ei mulle nyt ehkä kannattaisi oransseja hiuksia värjätä. Kummallista oli myös, että malleissa ei ollut juuri lainkaan pitkien hiusten malleja, vaikka kaiken kaikkiaan hiusmallivaihtoehtoja oli monta sataa. Totesin jo ennen puoliväliä, että omat hiukset taitaa olla ne parhaat, mutta kun hintaan kuului, että jonkun valitun mallin mukaan leikataan, niin valittavahan se oli. Ja lopputulos oli... JÄRKKY!
Mulla on vieläkin jossain muistona kuvat, jotka tuolta käynniltä mukaan sain. Jos kehtaisin, laittaisin ne esille jonnekin nettiin, jotta näkisitte, miten oikeesti hirveät ne oli. Mutta kun en kehtaa, niin en voi kuin sanoa muuta kuin että älkää hyvät ihmiset kokeilko!
t: nimim. olin muuten jo pari juttua tänne laittanut...
laitattaa pikkuletit, mitä paikallisetkin siellä käyttää. Heillä itsellään on usein melko lyhyt tukka ja suurin osa niistä leteistä on ihan pelkkää tekotukkaa. Niin mentiin torille ja ostettiin vaaleinta tekotukkaa mitä löytyi. Oli ihan ruskeaa (minä ja kaveri ollaan blondeja). Hirveä tappelu myyjän kanssa, kun se halus, että me välttämättä mennään sen luottoletittäjälle. No, lopuksi mentiin sitten. Molempia letitti 2 ihmistä. Ne veti hiuksia tooosi kovaa. Sattui ihan älysti. Letin yks sakara oli omaa tukkaa ja 2 sakaraa oli tekotukkaa. Mulla on melko lyhyt tukka ja halusin sitten sen lettien pituuden n. leukaan asti.
Tiedättekö miten ne letit sitten kiinnitetään? Kynttilällä sulatettiin se tekotukka, että se liimautui niinkuin kiinni. Sama kuin esim. tulella voi estää muoviköyttä purkautumasta. Ja sit ne otti letin käteen ja ' siveli' sillä tulella tukkaa. Alkoi haista palaneen käry, kun oma tukkakin kärähti.
Ja tulos ihan hirveä. Kaikki paikalliset piti sitä tosi hienona, no olihan se heidän muotia. Mutta ite olisin voinut laittaa pussin päähän. Nukkuminen oli vaikeeta, kun ne letit painoi sairaasti.
Otettiin valokuvia niistä leteistä muistoksi. Kotona sitten kun teetin kuvia, niin piti jostain muusta kuvasta teettää tosi monta kopiota, niin olin vahingossa teettänyt siitä lettikuvasta. Varmana 20! Hehheh.
Letit purin heti seuraavana päivänä laitosta.
Siis olen sanonut, että saa ottaa viisikin senttiä, ja on lähtenyt noin sentti.
Kerran, kun minulla oli vielä nuorena pitkät hiukset, kampaaja laittoi ne ponnarille ja naps! Maksoi kuitenkin täyden hinnan...
Ja yksi leikkasi taas liian lyhyeksi MInulla on luonnonkiharat, ja hän myös ohenteli niin, että lopputuloksena oli pystyyn nousevat hiukset.
Yksi kampaaja, lihava keski-ikäinen nainen, leikkasi hiuksiani lähes tunnin. Hän oli koko ajan aivan lähellä ja jotenkin esim. koko ajan kosketti käsivarrellaan rintojani leikatessaan. Kehui mahdottomasti, miten kauniit hiukset jne. Tuli aika vaivautunut olo. Enpä sinnekään mennyt enää.
Asiakkaita ja kampaajia löytyy joka lähtöön. Hyvä kampaaja kuuntelee mitä asiakas haluaa ja ehdottaa sitten omaa ideaansa. Monesti näistä tehdään joku kompromissi. Minä itse vakiasiakkaille ehdotan joka kerta jotakin pientä uutta juttua- sen ei tarvi olla kuin erilailla leikattu otsatukka, raita tms. asiakkaalle se pienikin muutos on uusi juttu, vaikka se kampaajasta tuntuisi tosi pieneltä. Leipääntyminenhän on jokaisen ammatin varjopuoli, ja valitettavasti ammattikuntaamme mahtuu niitä leipääntyneitä paljon, ihan niinkuin jokaiseen muuhunkin ammattiin. Ammattitaito sitten onkin eri juttu. Kampaajaksi voi kouluttautua jopa 10kk:ssa, kun toiset kouluttautuvat vuosia ja jatkavat kouluttamistaan joka vuosi. Trendikkäin ja ulospäin parhaalle näyttävä paikka ei välttämättä ole se ammattitaidollisesti paras-poikkeuksia löytyy suuntaan ja toiseen. Mutta vielä palaisin siihen, että jokaisen epäonnistuneen kampaamokäynnin valituskohde pitäisi EHDOTTOMASTI olla tekijä, ei naapurikampaamo tai joku sitä seuraava.AMMATTITAITOINEN KAMPAAJA KORJAA AINA VIRHEENSÄ!!!
t.kehittyvää keskustelua seuraava Kampaajamestari
Oli oikein mukava ja rempseä nainen, ja ehdotti kaikenlaista pientä kivaa muutosta, ja olin ihan tyytyväinen lopputulokseen. Mutta seuraavalla kerralla leikkasi vain edelliseen malliin, vaikka olin toivonut jotain uutta piristystä. Ja näin sitten tapahtui vielä parina seuraavanakin kertana, joten totesin, että sieltä ei sitten muunlaista palvelua saa. Ja vaihdoin paikkaa (joka olikin taas ojasta allikkoon -tapaus).
Joo, ei ois ehkä pitäny mennä noin 50-vuotiaalle kampaajalle jonku trendilehden kanssa ja näyttää et ton mä haluisin... Muija yritti saksia samannäköistä kampausta välillä lehden kuvaa tihrustaen, ja riipi pitkän tukkani aivan liian lyhyeksi. Sitten vielä sanoi, että ehkäpä sä itse föönaamalla saat sen paremmin!!! Eli oisko se pitäny leikatakin itse?! Miksei kampaaja voinut sanoa, ettei hän osaa leikata kyseistä mallia? Arvatkaa meninkö tuohon liikkeeseen enää.
Eräällä toisella kertaa menin toiseen paikkaan ottamaan raitoja, ja puolentoista tunnin ähertämisen jälkeen arvatenkin juuri valmistunut tytönhupakko, joka vielä kiskoi tukkaani tosi kipeästi, sai nykerrettyä takatukkaan ehkä 3 raitaparia. Kun hän näytti peilillä lopputulosta, en edes erottanut raitoja tukastani! Jäi hiukkasen paha maku suuhun tuostakin käynnistä...
Silloin oli ehkä trendikästä, että hiukset on takaa lyhyemmät ja pitenee eteenpäin (ainakin meidän luokalla kaikilla oli sellaiset hiukset). Yhdellä kampaajalla olin saanut aina tosi nätisti leikatut hiukset, takaa oli leikattu siististi sillain kerrostaen.
No, tämä kampaaja muutti kauemmas ja jouduin menemään semmoselle 50-vuotiaalle lähiökampaajalle. Selitin, millaiset hiukset haluan, edelleen se sama eteenpäin pitenevä malli. Lopputulos: niskassani oli millin sänkeä monta senttiä! No, oli sitten takaa lyhyempi tosiaan...
Minulla oli pitkät hiukset ja halusin, että minulle leikataan otsatukka, kun normaalisti se oli yhtäpitkä, kuin takaakin. sanoin, että myös takaa hiuksista saa tasoittaa latvoja.
VOITTEKO KÄSITTÄÄ!!??!!?? Se ämmä aloitti katkasemalla niskasta takahiukset... tuloksena oli osittain koneella klanittu niska ja todella niin lyhyet hiukset, että minulla ei ollut koskaan ennen ollut.
Sain totaalisen raivarin kampaajalla, joka ei siis ollut myöskään mikään aloittelia, vaan vanha ämmä, joka oli vuosikaudet pitänyt putiikkiaan pikku paikkakunnalla.
Oli sit kaksi reissua sinne tullut tehtyä samalla kertaa: ensimmäinen ja viimeinen
Paitsi että kyseinen kampaaja oli aloittanut oman kampaamon ja jäljellä oli enää miesten hiuksia yleensä leikkaava naisihminen. No enhän minä kehdannut sanoa, että en minä sinulle halunnut.
Nainen leikkasi mun leukaan asti olevat hiukset kynityksi miesten tukaksi. Naamani oli kuin petolinnun persaus sen jäljiltä. Hörökorvat ei yhtään auttaneet asiaa. Ja seuraavana päivänä oli rippijuhlat.
Kävin hääkampausta varten koekampauksessa. Tässä meni aikaa useampi tunti, kun suunniteltiin kampaus, laitettiin uusi väri ja tehtiin loppujen lopuksi kampaus. Koekampauksen lopputulos oli mielestäni ok. Mulla oli huntu mukanani, ja sen sijaintia kokeiltiin kampauksen päälle, ei laitettu varsinaisesti kiinni. Oikeassa tilanteessa hääpäivänä kampaaja sitten kiinnitti hunnun tosi tökerösti kiinni niin, että hunnun kampaosa näkyi tooosi rumasti. Kiinnitys tehtiin kuitenkin sellaisessa vaiheessa, että sitä ei enää ehtinyt korjaamaan, kampaaja vain veti pari kiharaa sen kamman päälle " peitoksi" . Voitte uskoa, että otti päähän, onneksi ei sentään hääkuvassa erotu.