Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tulee c tai b-hepa?

Vierailija
02.06.2010 |

Mies kenen kanssa olen seurustellut jo pitkään sanoi joskus saaneensa hepan. Oli hoidettu mutta asia jäi vaivaamaan.

Kysyin mistä sen sai, sanoi että ei tiedä varmasti.

Voisko olla että oisi käyttänyt piikkiä?

Ei ainaskaan tunnustanut asiaa. Oli vaan välttelevä koko asian suhteen.

Mistä ne sit tulee? Asia tuli esiin,kun tuli puheeksi tartuntataudit ja sikaflunssat sun muut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytätte kondomia! Ja, että olet itse hankkinut b-hep rokotuksen. B-ja C hepatiitin saa sukupuoliteitse tai veriteitse. Eli esim. piikistä.

Vierailija
2/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaarallisempia tauteja kuin Hiv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

b-hepatiitti voi tarttua syljen, saastuneen ruoan ja juoman, sukupuolieritteiden tai verikontaktein. B-hepatiitti voi jäädä krooniseksi, mutta yleensä parantuu.

C-hepatiitti tarvitsee yleensä suoran verikontaktin. Tarttuu äärimmäisen huonosti normaalissa seksikontaktissa. Kuukautisten aikaan olisi hyvä suojautua hyvin. Tästä ei parannu, mutta tauti voi jäädä latenttiin tilaan ja uusiutua. Hoitoja on. Voi johtaa myös vuosien päästä maksakirroosiin.

Vierailija
4/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a ja b hepatiittia vastaan on rokote,tarttuvat

pääasiallisesti veriteitse.b-hepatiitti on c-hepatiittia rajumpi.c-hepatiittiin ei ole pysyvää hoitoa.

c- hepatiittia kantavat pääasiassa huumeidenkäyttäjät.Sitä esiintyy noin 80 prosentilla käyttäjistä.Tartuntatavat on neulat,ruiskut,klikkikupit,terät tai partahöylät,hammasharjat ja seksin kautta,pääasiassa veriteitse leviävä, tosin seksin kautta tarttuu hyvin huonosti.Muista kuitenkin käyttää ehkäisyä, muista myös suuseksissä!!

Vierailija
5/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tarttuu syljen kautta niin voi apua.

Olen kyll googlesta ettinyt tietoa. Mutta asia vaivaa ihan pirusti. Mies siis salaa jotain.

Mutta voiko se tarttua jos on hoidettu eikä ole oireita?

Kannattaisko mun nyt mennä testeihin varmuuden vuoksi?

Onko hepa todella vaarallisempi kuin hiv, se on ihan uutta tietoa mulle.

Voi itku, mies ois muuten ollut ihana mutta oisko parempi lopettaa koko suhde. En halua sentään riskeerata omaa elämääni enkä lapseni. Vai joko olen mokannut jo?

Lapsi on nuoruuden avioliitosta, ei tämän miehen.

Mutta harmittaakyllä nyt ihan satana.

Vierailija
6/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensiksi puhut sen miehen kanssa asiasta. Onko C vai B-hepatiitti! Ja sitten se, että B ja C-hepatiittia ei voi hoitaa. B-ja C on siksi vaarallisempia, koska se vaikuttaa maksaan ja siihen ei ole lääkitystä kuten hiviin on. C-ja B-hepatiitissa maksasyövän ja vastaavan riski kasvaa. Mutta jospa miehelläsi onkin ollut vain A-hepatiitti? Kumma jos noin ohimennen olisi vain asiasta maininnut. Kyseessä kuitenkin todella merkittävistä taudeista. Huomenna verikokeisiin heti!

Vierailija
7/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a ja b hepetiitin voi hoitaa, mutta sitä c:tä ei.

interferonihoito yleensä auttaa mutta ei kaikkia, kellä on todettu tuo verisairaus.Ei tartu syljen kautta:)hiv on yhtä vaarallinen kuin nuo hepat, yleensä hepan kantajalla on todella suuri riski saada hiv.Ymmärrän että pelottaa ja tuo aiheuttaa päänvaivaa.Hepatiitti testit kannattaa käydä otattamassa ja se hiv, ihan varmuuden vuoksi.Oireet noilla hepatiiteillä yleensä alkaa suht pian, niihin liittyy väsymys, flunssankaltaiset oireet, kuume ja se keltaisuus.Näitä tauteja voi myös tietämättään kantaa.Google antaa varmasti lisätietoja. tsemppiä.Seurustelin itse c-hepatiittia kantavan miehen kanssa ja terveeseen suhteeseen kuuluu kertoa heti että kantaa veressä hiv tai c- hepatiittia jne, eikä salata sitä!!!!!!