Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*TammiTähtien Kesäkuu*~*

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi vähäoireinen kolmannen odottaja. Tissit on kipeät ja välillä alavatsaa juilii, mutta muita oireita ei sitten olekaan. Meinaa iskeä epäilys, liekö raskaana olenkaan...

Varhaisultraan en viitsi mennä, mutta kunnan tarjoamiin kylläkin. Seerumiseulat jätän kuitenkin väliin kuten edellisilläkin kerroilla.

Minä en ole kertonut vauvasta vielä kelläkään, töissä kerron sitten kun huomaavat, sukulaiset ja kaverit kuulee sitten kun ultrassa on eloa havaittu.

Ensi viikolla on eka neuvola. Siellä ei tietääkseni ole ultraa, joten varmuutta vauvaan on odoteltava vielä muutama viikko...

Anir 7+0

Vierailija
62/123 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä oireiltaan pahin raskaus kaikista kolmesta... tai sitten aika kultaa muistoja:)

Oksettaa, kiukuttaa, alavatsaa nippailee, kaikki haisee pahalle, väsyttää, turvottaa jne... Listaa vois jatkaa loputtomiin. Toisaalta on hyvä kun on noita oireita, niin tuntuu todellisemmalta tämä raskaus. Olo on silti vielä epäuskoinen. Ehkä ensimmäisen ultran jälkeen asia vahvistuu omassa pääkopassakin.

Ens viikolla ajattelin varata ekaa neuvola aikaa. Täälä oli jo aika moni käynytki jo neuvolassa... Niin ja ultrassakin muutama. Ihanaa varmaan nähdä pienen sydämmen syke :)

Minä yritän tästä koneelta irtautua ja aloittaa siivoamisen... Lapsetkin nukkuu niin sais rauhassa puuhailla:)

Viikonloppuja kaikille!!!

Manssu ja Hippo 7+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tätä oksettavaa oloa ja väsymystä. mitään ei jaksa tehdä kun on niin väsynyt olo ja tunnin välein pitäisi jotain syödä, ettei oksettava kuristava olo ilmaannu. Huomenna pitäisi jaksaa töihinkin... hoh hoijaa. Täytyy kait pomolle heti kertoa raskaudesta ja parille työkaverille, kun joudun asiakkaita perua neuvola-ajan alta pois. Ekaan neuvolaankin vielä viikko. Olispa se jo, tahtoo nähdä pikkuisen!!!!

Lisäksi minusta on tulossa itkuherkkä. Olen kahdesti purskahtanut itkuun pienen asian tähden. Onko muilla tällaista?

mintsi ja kasvava maha =)

Vierailija
64/123 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille pahasta olosta kärsiville. Toivottavasti menee pian ohi.

Tervetuloa uudet odottajat!

Kävin perjantaina neuvolassa ja sieltähän se ötökkä löytyi masusta ultralla. Ja sydän sykki. Kokoa tällä ihmeellä oli 1,4cm:). Ultran mukaan viikkoja 8+4 tällä hetkellä, menkkojen mukaan 8+0. Mut nyt mennään vielä menkkojen mukaan, La saattaa muuttua np-ultrassa. La on siis 24.1.2011.

Mukava neuvolatäti oli ja tuli juteltua pitkät pätkät. Ens viikolla pitäisi tulla aika seuraavaan ultraan ja sitä ennen pitäisi käydä kaksi viikkoa ennen verikokeissa.

Vierailija
65/123 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä molemmilla on siis häikkää kilpparin kanssa? Mulla myös ja reipasta vajaa toimintaa johon thyroxinia syödään ja taas lisättiin annosta. samoin noita sokereita pitäs kuulemma tarkkailla ja rasitukses käydä. Jännää täs on se että neukku täti ei seuraa tilannetta eikä lääkäri. kävin erikoislääkärillä toteamas just et mun kroppa yrittää lamaannuttaa sen vähänkin toiminnan joka mun kilpparilla on. Eli onko ideoita mitä mun pitäs tehä? Soittaa lääkärille/neuvolatädille että tarkkailis vähä enemmän?

Tällä hetkellä tilanne on että eka ultra on ens viikolla (RV11+4) ja siitä seuraavaks toinen heinä- elokuus ja elo-syyskuus on vasta toinen neuvola aika...

Pelkään et kaikki ei ole hyvin ja nään vaan painajaisia. lieviä raskausoireita kuten huonoaoloa ja rintojen aristusta on muuten kaikki on kai ok.

Oon ihan pihalla mitä pitäs tehä..

Ps. onnea kaikille sydän ääniä kuulleille ja tervetuloa uudet!

Vierailija
66/123 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miun raskautta on seurattu tarkemmin, kun esikoiseni raskautta (sillon en ollu kilppari häiriöinen)eli siis nyt olen jo käynyt kaks kertaa neuvolassa ja kerran lääkärissä. Tällä paikkakunnalla asiat on vaan erinomaisesti, sillä neuvolalääkäri on gynekologi eli erikoislääkäri. Ja siis kerran oon käyny verikokeissa ja toiset tulossa siis heinäkuussa.

Sairastuin esikoista odottaessani kilpirauhasen liikatoimintaan ja hoidot eivät sitten oikein purreet ja päädyttiin leikkaukseen 2007. Nyt siis en omista koko rauhasta enää ollenkaan. Leikkauksen jälkeen on arvot olleet mitä mainioimmat, mutta tiedän myös ne fiilikset kun ne on ihan mitä sattuu...

Mitä omaan raskauteeni tulee, on oireita tällä kertaa enemmän ku ekasta. Nyt tiedän mitä se etova olo tosiaan on. yök. Ja Chilille voisin lohdutukseksi sanoa, että varmasti kaikki on ihan niin ku pitääkin. En olis sinuna huolissani, ellei ole mitään kilpparioireita. Varmasti nää seurannat on tosiaan paikkakuntakohtaisii, ja tiedän kyllä, että tääl Imatralla on asiat sillee järjestetty odottaville äideille hyvin, että ultriin pääsee normiraskaudessakin neljästi.

Vierailija
67/123 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIntsi: Itkuherkka, kyllä. Alkuillasta katottiin pojan kanssa Toy Storyä ja jopa siinä oli kohtaus, joka sai tämän mamman kyyneliin!!!

Piritta: Onnea ultratykytyksistä!

Chili: Toivottavasti kaikki hyvin, uskotaanhan niin =)

ON: Tänään taas pyyhkäisy punaista verta aamu-uinnin jälkeen .PH-suojaan vähän väriä. Voi tätä paniikkia ja tuntemuksien seuraamista. Onko nämä alavatsan väänteet km-supistuksia, kohdun kasvua vai ihan vaan ilmavaivoja?? Olis jo tiistai ja sais kurkata =)

Tsemppiä kaikille kohtalotovereille väsymysoireilijoille sekä pahoinvoiville tulevaan työviikkoon!

t. Hobe + Turbo-pabu 8+3

Vierailija
68/123 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi ilmoittautuisi mukaan.

21.1. Marju_73, 37 v, Akaa, T05, P08, TAYS

Vierailija
69/123 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan oma lääkäri ei todennu mitään mun labroista mut erikoislääkäri sano heti et nää kilppari arvot on päin mettää. Ja hän sit nosti annosta.

Koitan nyt viikon vielä kitua ja sit pääsen sinne ultraan kurkkiin pikkusta et mitä sinne masuun kuuluu, kun nyt tuntuu vain välillä sellasta pientä kuplintaa..

Vierailija
70/123 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kolmannen vika viikko pyörähti sitten käyntiin.

LilleLobster: mullakin juuri tuo tupakan savu on jostain syystä ruvennut kuvottamaan tosi paljon. Harmi kyllä, muutettiin juuri asuntoon, jossa naapuri tupakoi ja tuntuu, että nyt se heju tunkee joka raosta sisään.

Muutenkin kyllä hajut käy päälle tosi voimakkaasti. Bussissa ihmiset haisee pahalle, kahvi haisee pahalle ja jopa meijän koti haisee todella kuvottavalle. Eipäilin jo jotain kosteusvauriota, mutta mies väittää, ettei ole huomannut mitään hajuja. Ehkä se onkin vain hormonit...

Mintsi: juuri tuollaista mulla oli vielä muutama viikko sitten. Mutta nyt on alkanut helpottamaan ja ylimääräisiä välipalojakin on taas voinut jättää pois. Tsemppiä, kyllä se siitä!

Chili: mä joudun oikeastaan itse pitämään huolen noiden kilppariarvojen huomioimisesta, joten kannattaa ainakin kysellä neuvolassa niistä jatkuvasti. Mulla siis tosi lievää vajaatoimintaa, mutta yleensä kai tyroksiini-annosta joudutaan nostamaan raskauden aikana. Multa on neuvolassa on mitattu nyt kerran, mutta jatkosta ei oo ollut mitään puhetta. Oon miettinyt, että jos siellä ei mitata enää, niin käyn jossain vaiheessa työterveyslääkärillä ruinaamassa verikokeen, ettei tule mitään ylläreitä. Mutta hyvä, jos saat mittautettua niitä jossain omalla erikoislääkärilläsi. Eiköhän sekin osaa neuvoa hyvin!

Ja huolissaan on täälläkin oltu koko viime viikko, kun oireet on olleet tosi vähäiset. Se kai kuuluu asiaan. Mutta nyt on ultraan enää kaksi päivää, joten jospa sitten helpottaisi. Voimia Chilille ja muillekin ultraa odottaville!

pikkuapollo & toukka 11+2

Vierailija
71/123 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyll+ähän sitä thyroxinia nostetaan raskaus aikana. ensimmäisen raskauden aikana annos kolminkertaistu eikä sitä sitten laskettu synnytyksen jälkeen kun näytti olevan hyväl tasolla.

Ja nyt taas nostettiin. soittelen tänään neuvolaan ja kyselen lisää.. :)

Nyt kun sais päänsäryn pois niin olo olis melkein mukava.

Chili 10+4

Vierailija
72/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on vapaapäivä.

Piritta, MataHari, Freckled, joko tiedätte lasketun ajan? Olisi kiva saada lista "valmiiiksi":) Kovin montaa meitä ei varmaan enää ilmesty, kun tuonne on ilmestynyt jo helmikuistenkin pino. Kyllä aika menee taas niin nopeasti!

Tuntuu ihan siltä, että vastahan mä tein plussatestin, ja nyt mennään kohta jo toiselle kolmannekselle! Ihan hullua tämä ajan meno:D

Kirjoitin äsken pitkän sepostuksen, mutta tää suodatin ilmeisesti pätkäisi mun viestini yhteen lauseeseen, joten kirjoitin vain taas nopeasti jotain. Tämä on niin typerä systeemi, miten voidaan tehdä tänne kirjoittaminen näin hankalaksi!:/

LilleLobster & Urpo-Ilari 11+5

Vierailija
73/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LilleLobster: Mulla laskettu aika tällä hetkellä 24.1.2011. Tulee todennäköisesti muuttumaan hieman seuraavassa ultrassa, mutta voihan sitä korjata sitten:).

Myö ollaan sinne matkalle lähdössä torstaina ja alkaa vähän paniikki iskea, kun olis vaikka mitä tekemistä sitä ennen. Kaikkein eniten päänvaivaa aiheuttaa esikoisen ruoka-asiat, koska hän on allerginen. Raahataan siis kaikki ruoat mukana reissuun. Ja pyykkäystä, pakkausta. Ja bikinitkin pitäis vielä käydä ostamassa ja kotihoidontukihakemus pitäis täyttää. En sit sitäkään voinut aiemmin tehdä.

Neuvolan th sanoi, että minun pitäisi varmistaa ennen reissua, milloin np- ultra on, koska niissä verikokeissa pitäisi käydä vähintään 14 vrk ennen ultraa. Eli pitääkö tässä vielä lähteä jonottamaan näytteenottokeskukseen huomenna..

Ja tänään meillä on vielä pankkiin aika lainakeskustelua varten. Hohhhoijaa.

No, meneepä tämä raskausaika tässä ihan huomaamatta, kun on tekemistä ja ajateltavaa.

Nimettiin muuten meidän masuasukki kärpäseksi, kun ultrakuvassa näytti sellaiselta;)

Piritta ja kärpänen 8 +1

Vierailija
74/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku nuo mammavitamiinit maistuu pahalta ja saa olon huonoksi =(. Ei mitään väliä monelta tabletin ottaa tai että ono maha täynnä vai tyhjä =(

Mulle sanottiin et verikokeessa pitää käydä ennen sitä ultraa, ei siis mitään päivämäärää kauanko ennemmin. Mulla ultra pe 2.7 tälä viikolla joku päivä aattelin käydä siinä verikokeessa. Mahdollisesti huomenna jos vaan jaksaa :D

Tää väsymys on ihan hurjaa. Voisin nukkua vaikka kokoajan. Valitettavasti lapset mies ja kotityöt ei anna mun nukkua =(. 12 tunnin yöunet ei tunnu missään, päikkärit on pakko ottaa.

Vierailija
75/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se kauan odotettu ensimmäinen neuvolakäynti. Onneksi neuvolan täti oli niin kiva, että mentiin heti ultraan, eikä lähdetty kaikkia papereita ensin täyttämään. Jännitin ultraa niin, että sekä hampaat että polvet löi loukkua.

Ensin ultrattiin vatsan päältä-tuloksetta, sitten alakautta, eikä vieläkään löytynyt muuta raskausmateriaalia, kun istukkaa ja joku olemattoman pieni ruskuaispussi. Lähete sairaalaan paremmalle ultralle mikroskooppisen pieni toivonkipinä mukana. EN vaan tänään saanut sovitettua sairaalakäyntiä millään työpäivään, enkä muuten huomiseenkaan, että lopullinen suru-uutinen siirtyy torstaihin .

En siis jaksa enää toivoa elätellä, kun muistan runsaan neljän vuoden takaiset sykkeet ruudulla, ja nyt on vain kolme päivää vähemmän raskausviikot.

Hobe siis poistuu mitä suurimmalla todennäköisyydellä tästä pinosta, nyyh =(

Vierailija
76/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä uutisia Hobe! :(

Tänään oli se kauan odotettu np-ultra! Siellähän se pikkunen heitti volttia ja kaikki oli kunnossa :) Pituutta oli huimat 46mm, mut silti vaan kädet ja jalat viuhtoi siellä joka suuntaan. Ultran mukaan viikkoja ois 11+4, ja menkkojen mukaan 11+1, joten LA pysyi samana.

On se vaan jotenki ihan käsittämättömän ihana tunne, ku näkee sen pienen siellä masussa! Oon niin onnellinen!

ninni + pirpana 11+1

Vierailija
77/123 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huolesta soikeana :( Istuin eilen junassa 5 tuntia ja siihen päälle monta tuntia shoppailua. Illalla oli alaselkä kuin tulessa, ekassa synnytyksessä murtunut häntäluu ei tykännyt tuosta junamatkasta sitten yhtään... Ja kun aamulla heräsin, housut oli märät, hajusta päätellen ei ollut pissaa, ei ollut vertakaan, voi vaan arvailla että mitä. Menkkamaista jomotusta ollut koko päivän...

Huhtikuussa sain varhaisen keskenmenon, joka alkoi tuollaisella ihmeellisellä vuodolla. Nyt pelkään koko ajan että tämäkin raskaus menee kesken... Ahdistaa, mutta ei auta kuin odotella.

Torstaina olisi eka neuvola, ultra olisi vasta heinäkuussa. Mitenkähän tämän mamman käy...

Anir rv 7+4

Vierailija
78/123 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammivauva: onko sun vitamiineissa rautaa? Muistaakseni rauta pahentaa huonoa oloa ekalla raskauskolmannella.

Anirille paljon tsemppiä, että olisi kuitenkin ollut ihan vaaratonta. Toivotaan, että huomenna neuvolassa ohjaisivat vaikka ultraan, niin että saisi varmistettua kaiken olevan hyvin!

Pahoittelut Hobe :( Pidetään kuitenkin vielä peukut pystyssä, että olisi vain huonosta laitteesta kiinni.

Ja ninnille taas onnittelut! Meilläkin oli tänään viimein np-ultra ja siellähän se 5cm:nen sintti köllötteli ja pomppi. Vähän kuin olisi saanut hirveän hikan ;) Kyllä helpotti nähdä, että siellä on tosiaan jotain elämää, vaikka onhan se melko omituinen tunne, että mun vatsassa OIKEASTI pomppii joku. Ai niin, verikokeet meillä otettiin heti ultran jälkeen ja mielellään vielä mahd. samanaikaisesti.

Niskaturvotus oli 0.4, mutta kätilö ei suostunut kommentoimaan sitä sen enempää. Vissiin ihan normaali. Ja laskettu aika pysyi samana, eli uudenvuodenaatoksi odotellaan pikkuista! Huomenna vielä neuvolalääkäri ja ens viikolla tulee seulontatulokset. Sitten pitääkin varmaan ruveta miettimään tapoja kertoa uutinen sukulaisillekin...

pikkuapollo & toukka 11+5

Vierailija
79/123 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tossa 18mg kolmessa tabussa, mut paljo vähemmän ku muita aineita. Voi se kyl hyvinki olla tuo rauta. Aattelin kuiteski syyä ton paketin loppuun ja vaihtaa sitte merkkiä.

Tänään sain käytyä siinä verikokeessa. Oli kyllä hyvä hoitaja pistämässä. Ei tuntunu ees ku sen neulan laitto käteen. Kerrassaan mielyttävä käynti =). Nyt vaan toivotaan et pikkusella on kaikki hyvin =)ja ultrassa sitte selviää enemmän, kuhan sinne päästään =)

Väsynys on edelleen hurjaa, ja kokoajan huimaa. pari kertaa on maailma pimenny silmissä =(. Muistan et samanlaista oli kakkosenki ootusaikana. Karkkia vois syyä vaikka kokoajan ja eritoten suklaata =). pakko alkaa kota hillitteen tai tulee ihan liikaa kiloja

t.tammivauva ja tirppis 9+

Vierailija
80/123 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mä olen vähän pihalla tän keskustelupalstan osalta, mutta ehkä totun tätä käyttämään vielä =)

Kolmas siis olisi meillä tulossa, la 24.1.. Toissapäivänä kävin neuvolassa täyttelemässä lomakkeita, mutta eipä siellä mitään ihmeempiä vielä selvinnyt. Ultraa odotellessa =)

Aiemmat lapset meillä 2005 ja 2006, ja hieman hirvittää, että mitä se arki sitten kolmen kanssa tulee olemaan.

Oireita mulla tuli aika pian, ilmavaivat on kaikkein ärsyttävimmät, myös kova väsymys, etova olo jos unohtaa syödä, rintojen "täyttyminen", alavatsan nipistelyt.. Kovasti samalta tuntuu, kuin aiemissakin raskauksissa.

Tsemppiä kaikille vielä muutamiksi viikoiksi, sittenhän ne isoimmat keskenmenovaarat on ohi.

Ai niin, nuo tiedot meinasi unohtua... Annukka siis odottelee 24.1. kolmatta ja aikoo synnyttää Kättärillä (jos kaikki nyt menee hyvin). Ikää äidillä on 28v.

Annukka ja pikkuinen 8+2

ps. täällä on lähes valmis matikanopettaja ihan pulassa tuon varmennuksen kanssa - aika monta kertaa yritin sanalliseen tehtävään antaa sanallista vastausta "laskinko mä nyt oikein?" "tulikohan tohon joku kirjoitusvirhe" ennen kuin hoksasi laittaa numeroita kenttään... ;D Saako jo syyttää hormoneita kaikista typeryyksistä?