Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*TammiTähtien Kesäkuu*~*

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja takana 9+2 ja ensimmäisessä neuvolassa käyty :) Haluaisinkin kysyä muilta,että kuinka moni aikoo käydä niskapoimututkimuksessa?

Itse sen valitsin. Kokeneemmilta olisi kiva kuulla,että mitä sielä tarkalleen tehdään? :)

Ilmeisesti ultran jälkeen jotain verikokeita vielä ottavat?

Vierailija
102/123 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinaan mennä siihen np-tutkimukseen. Ihan vain oman mielenrauhan vuoksi ja sitten jos jotain ilmenee niin osaa ainakin varautua siihen. Ja sen verran tiiän, vaikken koskaan ole ollut ku esikoista odotan, että veriseula kuuluu siihen tutkimukseen. Mutta tarkempaa en tosiaan itsekkään tiiä.. Joten myös minä olisin kiinnostunut tietämään siitä lisää niiltä joilla siitä on jo kokemusta =)

Sparkle86 ja viuhti 10+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullerot: Kiva tosiaan löytää kohtalontovereita, eipä moni tunnu tajuavan, mitä tuo jatkuva valvominen on. Yleensä kun siitä puhuu, kommentoidaan, että "joo, mäkin oon nukkunut tosi huonosti ja unet katkesi, kun joutui heräämään vessaan yöllä. Onneksi nukahdin heti uudestaan!" Niin...

Me käytiin viime viikolla tuossa niskapoimu-ultrassa. Meillä se kesti n. puoli tuntia ja vatsan päältä ultrattiin. Kuulemma alakautta näkyisi paremmin ja sitä olisi käytetty, jos vatsan päältä ei olisi saatu kaikkia mittauksia tehtyä.

Eka kätilö katsoi, että kaikki rakenteet näyttää hyviltä (on kaikki kädet, jalat, sydän ja kallon luut jne) ja selitti koko ajan, mitä näkyi. Sitten mittasi ruudulta tuon niskaturvotuksen ja sikiön pituuden. Ja lopuksi kuunneltiin sydänääniä samalla laitteella.

Turvotusta ei kommentoinut mitenkään vaan sanoi vain, että kokonaisvastaus muodostetaan sitten niiden verikoetulosten kanssa. Verikokeisiin menin siis heti ultran jälkeen samalla reissulla (näin meillä neuvottiin, vaikka moni käy ilmeisesti jo ennen ultraa) ja nyt jännitetään seulavastauksia. Toivottavasti tulisi tänään tai huomenna!

Juhannuksena mennään miehen suvun mökille ja siellä pitäisi varmaan kertoa uutisesta appivanhemmille kun sen verran tuo vatsa jo näkyy. Jos lisäksi kieltäydyn alkoholista ja kaikista herkkuruoista, niin eipä tuota ole kovin vaikeaa arvata. Kauhistuttaa... Tiedän jo etukäteen, mikä hössötys siitä alkaa ja sitten pitäisi vielä viettää koko viikonloppu niiden kanssa samassa talossa! Huoh. Lupaan kyllä puraista jokaista, joka yrittää hiplata mun mahaa.

pikkuapollo & toukka 12+5

Vierailija
104/123 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi ilmoittautuu...

LA 28.1-Eden-25-Espoo-P/04, P/08-Jorvi

Vierailija
105/123 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin jo verikokeissa np-ultraa varten ja aikakin tuli jo, 12.7.10. Joten pari viikkoa saakin sitten odotella ultraa.

Täällä päin on tapana tuo, että ensin verikokeissa labrassa, lähetteen saa neuvolasta ensikäynnillä ja sitten sairaalasta tulee kutsu ultraan.

Kuvottava, etova olo täälläkin jatkuu ja oikeestaan on vain pahentunut. Aina töiden jälkeen on tosi etova olo ja oksentanutkin on tarvinnut viimeksi eilen. aivan alkoi polttamaan ruokatorvea oksentamisen jälkeen. Voin myös kokemuksesta kertoa, että ananasmurskan oksentaminen sattuu ja polttaa todela ikävästi ruokatorvea ja kurkkua. =(

Lisäksi uni maistuu edelleen. Työpäivän jälkeen on lähes päivittäin saatava päikkärit. Ja yöllä herätään joka yö vessaan. Onneksi saan unen päästä kuitenkin melko helposti kiinni uudelleen.

Vanhemmille, sisaruksille ja parhaalle ystävälleni ollaan raskausuutinen kerrottu ja kaikki ovat onnellisia meidän puolesta. Lisäksi menimme kihloihin reilu viikko sitten. Joten juhlaa riittää täällä. =D

mintsi ja pikkuinen 10+2

Aurinkoista Juhannusta kaikille!!! =)

Vierailija
106/123 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ensiksi onnea Mintsille kihlauksesta

Kirjotin pitkän viestin eikä se ilmestyny tänne..

no lyhyesti.. ultra ja seulat takana kaik on hyvin. LA siirtyy 10.1.2011 et jos LILLELOBSTER korjaisit tuon la:n.

Hyvää jussia kaikille voikaa paksusti T: Chili 11+ jotain

Vierailija
107/123 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuosta minun sepustuksesta unohtui vielä, että toki se eka neuvolakin on nyt jo takana. Ihanaa kun meidän neuvolassa on terkkareilla käytössä oma ultra, niin voivat katsoa neuvolassakin. Sain ekan kuvan pikkuisesta ensikäynnillä. Ihanaa! =) Siellä masussa se kasvaa kovasti.

Nyt odotallaan siis tuota np-ultraa, johon mieskin tulee mukaan. :D

Aurinkoista päivänjatkoa ja hyvää jussia!

mintsi ja pikkuinen 10+3

Vierailija
108/123 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.1-Birgit80-29-Helskinki-ei lapsia-NKL

Nyt uskaltaudun itsekin mukaan. Olen seuraillut keskustelua, mutta olo on ollut niin epätodellinen, etten ole rohjennut kirjoittaa. Meillä raskaustoiveita on ollut vuoden verran ja välillä seurasin kalenteria hyvinkin tarkkaan. Kun ei alkanut kuulumaan ajattelin jättää asian vähän taka-alalle. Jotenkin ajattelin, ettei varmaan tule mitään ilman hoitoja, kun mulla on endometrioosi. Aloitin uuden työn ja mietin, että pitäisikö käyttää jotain ehkäisyä hetken aikaa. Ja niin huomasin olevani raskaana! Nyt pahimmasta "järkytyksesta" on päästy ja olen todella onnellinen tästä raskaudesta. Tällä hetkellä jännitän pomolle kertomista ja tietysti sitä, että kaikki menee hyvin.

Pahin kuvotusolo meni ohi. Turvotusta on, mutta vielä pystyy hyvin salaamaan (ainakin päiväsaikaan). Käytiin varhaisultrassa 7+4 ja pieni sydän siellä pomppaili ja muutenkin kaikki hyvin. Viikolla 9 oli pientä tuhruvuotoa, joka loppui. Neuvolan täti meinasi, että on jotain kummitteluvuotoa, kun ajoittui oletettujen kuukautisten ajalle.

2.7 on np-ultra ja veriseula otetaan myös. Mäkin menin tilaamaan sellaisen kotidopplerin, kun ei se maksanut kuin 40 eur. Eihän sillä rahalla käy edes yksityisellä, jos jokin alkaa epäilyttämään.

Onko täällä muita, jotka olisi aloittanut uuden työn ja tullut heti raskaaksi?

Oikein ihanaa odotusta kaikille!

Vierailija
109/123 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo jonkin aikaa olen teidän juttuja lueskellut, mutta en ole uskaltanut joukkoon aiemmin liittyä, kun kaksi kertaa olen saanut siirtyä odottajista takaisin kuumeilijoihin. Mulla on siis kaksi keskenmenoa alla viime syksyltä ja talvelta. Ensimmäinen meni kesken rv6+ ja toinen rv11. Jälkimmäisessä olin käynyt ultrassakin ja siellä näkyi yksi alkio ja syke, mutta se ei taannut mitään. Minkään näköistä vuotoa tms. ei ollut ennen keskenmenovuodon alkamista. Jälkimmäisessä hoito vielä mutkistui niin, että ramppasin neljä kuukautta naistentautien polilla muutaman viikon välein. Tästä syystä nämä alkuviikot ovat menneet aika lailla pelonsekaisissa tunteissa.

Nyt olen käynyt varhaisultrassa viikoill 8+3 ja ensi torstaina on nt-ultra. Ja kyllä muuten pelottaa, että jos kaikki ei tälläkään kerralla ole hyvin.

Mun rivi on: 15.1.-Thelma-32-Uusimaa-ei lapsia-Hyvinkää?

Pahoinvointi on piinannut mua jo useamman viikon, eikä se ainakaan vielä tunnu helpottavan. Kyse ei ole mistään pienestä kuvotuksesta, vaan mulla tulee päivittäin ruoka ylös ja muun ajan oksettaa koko ajan. Tällä hetkellä ruokavalio on aika rajallinen, kun yritän syödä sellaista, mikä menis alas ja pysyis alhaalla. Rajallinen ruokavalio näkyikin ekassa neuvolassa hemoglobiinin reiluna laskuna. Onneks olen kesälomalla, en tiedä, miten pysytin olemaan töissä tämän oloni kanssa.

Birgit kyseli, onko muita, jotka ovat aloittaneet uudessa työssä ja ovat tulleet heti raskaaksi. Mulla on sellainen tilanne, että toukokuun alussa, kun kävin haastattelussa, en tiennyt olevani raskaana, mutta olin plussannut, kun kävin allekirjoittamassa työsopimuksen. Mä olen opetusalalla ja uusi työ alkaa elokuussa. Silloin viikkoja on 17. Joudun siis aloittamaan uudessa työpaikassa sillä, että menen kertomaan esimiehelle, että jään sit pois jo ennen joulua, mikäli kaikki nyt hyvin menee.

Mukavaa juhannusta kaikille!

Thelma 10+6

Vierailija
110/123 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tulen lukaisemaan kuulúmisianne, mutta nyt vaan nopsat terveiset ja yöunille. =)

Täällä vauvan liikkeet alkoi tuntumaan muuttopäivänä selvästi. =))

Muuton jälkeen rupesi selkää särkemään ym. niin poikkesin sairaalalla tarkistuttamass, että kaikki on ok.

Yhdessäkään ultrassa en ollut aiemmin käynytkään, np vasta ensi viikolla.

Lääkäri ei mitannut vauvaa, tarkisti vaan, että hengissä on ja POIKA! =0)

Nyt mulla on vaan vahva tunne, että raskaus onkin himpan pidemmällä kun noinkin ponnekkaasti, kysymättä ilmoitti sukupuolen.

Olin vaan niiiin huojentunut näkiessäni vauvan pienten kätösten ja jalkojen heilumisen ruudulla ja kuullessani, että aihetta huoleen ei ole etten älynnyt pyytää tarkistamaan viikkoja. Täällä kun se ei ole tapana ensiavussa ja muutenkin hieman erilailla menee seuranta.

Mut nyt tää mamma kömpii sänkyyn ja toivottaa kivoja jusseja Suomeen kaikille masukkaille! =)

Senjorita rv13

Vierailija
111/123 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon tervetuloa joukkoon kaikki uudet =) Ihanaa että vieläkin tulee uusia porukkaan =)

Ja senjoritalle onnittelut iloisista uutisita =) Tosi aikasin ne kerto kumpi se on.. tosin ei mua haittais vaikka sain kans mahdollisimman pian tietää kumpi sieltä tulee (vaikkei sillä mitään väliä kyllä olekkaan:) )

Ite töissä paraikaa, että hyvin rauhallinen juhannus täällä suunnalla :D

Äitini (joka siis tietää raskaudesta) katsoi eilen mun mahaa ja oli et "onko tää kaikki sitä itteensä" (siis läskiä vai vauvaa? :D) mutta en sitten pyytänyt tarkennusta kun ilmeisesti vauvaa tarkoitti kun niin mahaa paijasi =) Perjantaina olis sit nt-ultra, jännittää kovasti! Toivon vain kovasti, että siellä sitten sykkii pikkuinen sydän =)

Sparkle86 ja viuhti 10+6

Vierailija
112/123 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LILLELOBSTER vaihtaisitko mun lasketuks ajaks 16.1. =)

Vierailija
113/123 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet, päivittelin listaa parhaani mukaan, toivottavasti kaikkien tiedot ovat nyt oikein ja ajan tasalla!

Pidin hieman taukoa juhannuksen ajan. Vaikka maha jo kasvaakin, niin meni jotenkin niin lujaa, etten olisi itsekään uskonut:D Oli kyllä mukavaa. Saatiin miehen kanssa laitettua kesän festaripakettikin lopulliseen malliinsa, nyt on pakko käydä, kun ensi kesänä ei pienen kanssa vielä viitsi mennä.

Samoten piti kuopata haaveet lätkämatsien kausikorttien ostamisesta ensi kaudelle, kun voisivat pian jäädä käyttämättä joulutauon jälkeen:) Mutta jos vaavi yhtään perheeseensä tulee, niin pian sekin pääsee lätkää katsomaan:D Meidän pikkulikkahan on ihan hulluna meidän kotijoukkueeseen, on jopa saanut nimmareita ja kiekonkin:)

Mä kun olen sellainen ihminen, että jos jotain ei ole koko ajan tapahtumassa, niin alan hyvin herkästi murjottaa. Varsinkin näin kesällä olen raahaamassa pesuetta milloin mihinkin puistokonserttiin tai kansantanhuille:D Nyt varsinkin, kun on jo täysin normaali olo, niin pakko nähdä ja tehdä koko ajan:)

Olo on siis todella hyvä, mahallaan ei pysty enää nukkumaan, mutta se on pientä se. Pieniä potkujakin on ruvennut tuntumaan:) Jostain syystä erityisesti silloin, jos syö jotain makeaa, ja menee sen jälkeen selälleen makaamaan.

Näin eräänä yönä unta, että oltiin rakenneultrassa, ja kätilö sanoi, että masuasukki olisi tyttö! Pidin tätä ikään kuin enteenä, tyttö siellä mahassa taitaa olla:) Vaikkakin esikoisesta oli poika-olo, ja tyttöhän sieltä tuli, mutta jos tälle kertaa osuisi oikeaan. Sehän on melkein kuin fifty-sixty:D

Nyt alkaa tytön nukutus, ja huomenna sitten karu paluu arkeen:)

LilleLobster & Unelma 13+3

(ei siis enää Urpo-Ilari, koska täällä on NIIN tyttöfiilikset!)

Vierailija
114/123 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli tuosta veriseulasta. Mulle neuvottiin, että n.2viikkoa ennen ultraa käytävä, kuulema sekin on tarkkaa ettei liian aikaisin/aikaisilla viikoilla käy siellä. Kävin itse tänään ja 12.7 olis npultra. Näin meillä.

Turvotusta on, väsyttää ja kuvottaa eli ei ole oireet mihinkään suuntaan muuttuneet. Kohta pitää yrittää keksiä muita housuja, omat farkut ei tahdo mennä kiinni ja kun menee niin painaa kovasti!

Tämmösiä kuulumisia täällä,

Viltsu 10+3

Vierailija
115/123 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Minut voi lisätä listalle. La 3.1--maluh--28--lahti--kolmas tulossa--PHKS

Vierailija
116/123 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa kaikki uudet odottajat ;D.

Oltiin tänään kätilöopistolla ultrassa selvittelemässä raskauden kestoa. Lääkäri ultrasi ja näimme pikkuisen sekä pienen sydämen pamppailut. Mieheltä meinasi siinä tohinassa kyynelkin tirahtaa... raskauden virallinen kesto on lääkärin mukaan 8+4, eli laskettu aika olisi näillä näkymin 04.02.2011. Seuraavan kerran sitten ultraan rv 11-12 normaalisti.

Ihanaa kesää kaikille!

Moonstone rv 8+4

Vierailija
117/123 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä noita kotidoplereita saa tilattua? mäkin haluun... ;D

Vierailija
118/123 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin viime viikolla tällaisesta nettikaupasta: www.nettitilaus.fi. Tuli maksamaan 45,95 postikuluineen. Toimitus parissa päivässä. Tosi kätsyä :)

Ensimmäisellä kerralla en löytänyt sydänääniä ollenkaan. Viikonloppuna kun kuuntelin heti heräämisen jälkeen, kun rakko oli vielä täynnä, niin sain hennot äänet kuulumaan, mutta nopsasti myös katosivat. Mulla on perjantaina ultra, joten päätin, että sitä ennen en enää kuuntele.

Mulla on jo jonkin aikaa ollut pientä jumia toisessa pakarassa. Eilen kotiin päästyäni se iski oikein kunnolla. Tietyissä liikkeissä tuntui, että joku vetäisi puukossa pakaraan. Lieko sitten issias vai mikä. Onko täällä kellään kokemusta osteopatiasta? Ajattelin, jos sellaista kokeilisi.

Vierailija
119/123 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs elikkäs. Olen 20 vuotias raisiolainen ja odottelen esikoista. La on 21.1.2011.

Pahoinvointia ei hirvittävän paljon ole ollut mutta välillä töissä on tuntunut että jalat lähtevät alta. :/ Ei mitenkään kiva tunne. No neuvolan lääkäri ei siihen sitten osannut sanoa mitään vaan sanoi että jos jatkuu niin menet sitten lääkäriin. No nyt onneksi sairaslomalla flunssan takia. :/

Minäkin kuulun näihin joka kirjoitti työsopimuksen ja ei tiennyt että odottaa pikkuista. Ja tässä tänään sain vielä toisen työpaikan mutta se loppuu sopivasti niin että jään siitä äitiyslomalla jos kaikki menee hyvin. =)

Vierailija
120/123 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli nt-ultra =) Ja hyviä uutisia tuli. =) Kovasti jännitti ku sinne mentiin, että mitäs jos kaikki ei oo hyvin, mutta onneksi näin ei ollut. Ensin pikkuinen oli tosi rauhallinen, ei juurikaan liikkunut éikä meinattu saada mitattua niskaturvotusta, mutta sitten pikkunen pääs vauhtiin ja voi mikä huitominen ja heiluminen siellä alko :D Ja oli ihana kuulla sydämen lyönti, ku sitäkään ei oltu vielä kuultu. Ultran jälkeen sitten kävin verikokeissa ja nyt sit odotellaan tuloksia. Pituutta oli noin 5 cm ja vastasi viikkoja =) Nyt on kyllä hyvä mieli

=)

Sparkle86 ja Viuhti 11+5