Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sosiaalituella maksaa omistusasuntoa?

Vierailija
02.06.2010 |

Haluaisin muuttaa lapsien kanssa pois mutta en kestä ajatusta jostain kunnan vuokrayksiöstä. Jos sais vanhemmilta lainaa muutaman tonnin, sillä voisi saada jonkun huonokuntoisen mummonmökin. Kunhan katto ja sisäilma olisivat ok. Aluksi varmaan tarvisin jonkun vuoden sossun tukea että pärjäisin. Voiko sillä maksaa asuntolainaa vuokran sijaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kotihoidon tuella eläessä olen saanut noin 100e/kk yleistä asumistukea, ja se menee lainanlyhennyksiin kyllä.

Vierailija
2/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumiskustannukset (tietyin rajoituksin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta korot huomioidaan menoina.

Miksi sinun vaihtoehtosi ovat kunnan vuokrayksiö tai mummon mökki? Hankit nyt jonkun kunnon vuokra-asunnon, jossa on kohtuulliset asumismenot ja sitten saat vähävaraisena asumistukea ja sosiaalitoimen maksamaa toimeentulotukea, jossa huomioidaan ne vuorkamenot, kunhan ne on kohtuulliset.

Itse ainakin elin ihan kivassa yksityiseltä vuokratussa tilavassa kaksiossa hyvällä alueella toimeentulotuella (minä ja yksi alle kouluikäinen) kituuttaessani. Omistusasuminen ei kenties ole se paras vaihtoehto silloin, jos ei ole omia tuloja!

Vierailija
4/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos mun vanhemmat, joilla on rahaa ostaa vaikka viis mummonmökkiä käteisellä, ostaa sen mummonmökin? Sitten minä maksan niille vuokraa ja saan mökin lopulta jonain päivänä perintönä? En kestä ajatusta asua jossain vuokrayksiössä tai edes kaksiossa, mieluimmin vedän ranteet auki.

ap

Vierailija
5/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten selvyyden vuoksi tehdä ihan kunnon vuokrasopimus (mm. perintöjä ajatellen).

Voi paska. Eli ei siis voi. No entä jos mun vanhemmat, joilla on rahaa ostaa vaikka viis mummonmökkiä käteisellä, ostaa sen mummonmökin? Sitten minä maksan niille vuokraa ja saan mökin lopulta jonain päivänä perintönä? En kestä ajatusta asua jossain vuokrayksiössä tai edes kaksiossa, mieluimmin vedän ranteet auki. ap

Vierailija
6/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talossa/asunnossa, kunhan vuorasopimus on asianmukainen ja vuokra normaali.

Itsekin asuin opiskelevana yh:na vanhemmiltani vuokratussa asunnossa. Maksoin ihan samaa vuokraa kuin perheen ulkopuolinenkin vuokralainen olisi maksanut. Etuina se, että tiesin, ettei vuokrasuhteeseen tule muutosta opintoaikanani, eikä vuokra nouse yllättäen. - Sain asumis- ja toimeentulotukea ihan normaalisti.

Nyt valmistuneena ja työllistyneenä makselen sitä samaa asuntoa itselleni.

Vierailija
7/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnon ostipahan oikein paritalopuolikkaan joka valmistuu tossa vuoden vaihteessa, hän ei kuulemma meinaa lainaa ottaa yhtää... kun saa kerran kaikki mahdolliset tuet niin on varaa ostaa uusikämppä tosin on vanhan myynti pohjalla mutta silti mä taas kun oon kihloissa niin ei meidän tuloilla olisi mitenkää mahdollista ostaa uutta paritalon puolikasta.. että näin..

ap muutatteko vuokrasta vai omistus asunnosta? onko kummankin nimissä asunto? jos on niin miehen pitää ostaa sut "ulos" siitä kämpästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän