Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kysyisit

Vierailija
12.04.2010 |

haastattelussa opiskelijalta, joka tulee mahdollisesti kesäksi hoitamaan lapsiasi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hän odottaa työltään ja työsuhteeltaan ja tuleeko hän mielestään hyvin toimeen pikkuvanhojen ja haastavienkin lasten kanssa. Lisäksi mä pyytäisin nähdä sen rikosrekisteriotteen, joka myös virallisissa yhteksissä lasten kanssa töitätekeviltä pyydetään (en tietenkään voisi pyytää sitä itse, mutta hän voi pyytää sellaisen itsestään ja näyttää minulle).

Vierailija
2/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn seuraavia:

Kerro itsestasi koulutus, lastenhoitokokemus (sujuuko vaippojen vaihto, potalla kaymiset, lastenlaulut ja leikit), harrastukset, mita haluaa olla isona

Kerro miten haluat viettaa aikaa lasten kanssa - miten siis tayttaisi paivat ja mita puuhailisi. Ulkoileeko lasten kanssa mielellaan?

Odottaako etta paivassa olisi breikkeja jolloin han voisi mm. notkua tietokoneella, esim. lasten paivaunen aikana, jne.

Mita odottaa hanen tyonkuvaan kuuluvan ja kerro meneeko odotukset yhteen sinun odotuksiesi kanssa, esim. kuuluuko paivaan etta han laittaa lapsille ruoan alusta loppuun, vai oletko sina valmistanut sen ja hanen taytyy vain lammittaa jne.

Ja tietysti katsoisin persoonallisuutta, mieluummin ottaisin iloisen, lampiman ja avoimen tyypin jolla ei paljoa kokemusta lapsista kuin viilean ja flegmaattisemman oloisen joka on hoitanut lapsia pienen ikansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden pitäisi käydä ilmi jo hakemuksista, niitä enää haastattelussa tarvitse kysyä?

Kerro itsestasi koulutus, lastenhoitokokemus (sujuuko vaippojen vaihto, potalla kaymiset, lastenlaulut ja leikit), harrastukset, mita haluaa olla isona

ja tämän mä luulisin sanelevani itse, joten kysyisin lähinnä että sopiihan hänelle näin ja näin

Kerro miten haluat viettaa aikaa lasten kanssa - miten siis tayttaisi paivat ja mita puuhailisi. Ulkoileeko lasten kanssa mielellaan?

Vierailija
4/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvittaessa elvyttää elotonta lasta.

Vierailija
5/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.

Maija 2v ja Matti 4v riitelevät samasta lelusta. Miten toimit?

Maija 2v ei ehdi vessaan ajoissa vaan pissat tulevat housuun. Miten toimit?

Matti 4v lyö pikkusiskoaan (et tiedä miksi). Miten toimit?

Maija 2v kaatuu pihalla. Hänellä on nenä ja suu täynnä hiekkaa ja nenässä asfaltti-ihottumaa. Hän itkee kovaa. Miten toimit?

Vierailija
6/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemuksen jne tiedän jo, ja rikosrekisteriote tulee ilman muuta koska kaupungin tuen ehtona on sen toimittaminen. Noi "keissit" oli hyviä. Lisää ehdotuksia?

Vierailija
8/8 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitokokemuksista on mielestani tarkeata keskustallakin, koska keskustelussa tulee ilmi paljon asioita mita pelkassa hakemuksessa ei, esim. oliko lapsilla jotain erikoistarpeita, olivatko he hanen mielestaan hankalia, minkalainen luonne lapsilla oli. Tasta voi vetaa johtopaatoksia miten hoitaja mahdollisesti sopeutuisi omiin lapsiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän