Kumpi vähemmän kamala nimi tyttövauvalle;
Raija vai Tarja?
Eli mun äidin tai anopin nimi pitäisi antaa esikoistytölle etunimeksi.
Toinen tai kolmas nimi pitää sit olla oikeasti kauniit, ja aionkin ottaa jonkun muun kutsumanimeksi kuin nuo tätinimet.
Kommentit (49)
Miksi ihmeessä pitää antaa lapselle etunimi, jolla et halua häntä kutsua?
Miksi ihmeessä pitää antaa lapselle etunimi, jolla et halua häntä kutsua?
retroriemua siitä Raijasta. Äänteellisesti se on ihan kiva, ja takuulla myös ikäluokassaan harvinainen.
Nyt kun sitä makustelen niin alan melkein tykätä.
Omalle tyttärelleni annoin ehdan 70-lukunimen.
Itse asiassa Raija on loppujen lopuksi aika kiva nimi ja miksei Tarjakin.
Yhdistäkää molemmat... Raita, Tara ?
Raija-nimistä tyttölasta.
Samaten olen alkanut (ja siis oikeasti meidän lapsiluku on kyllä täynnä, ja ihan tavallisilla nimillä) fanittaa isäni sukupolven pojannimiä, näitä Paavoja ja Keijoja ja muita.
Ehkä, jos jompikumpi mummon nimi olisi kaunis, voisin sitä jatkaa, mutta en todellakaan voi kuvitellakaan kutsuvani pientä söpöä tyttöäni Tarjaksi...
Ja tuo Tara, mitä jotkut ehdottivat, en yhtään lämpene, jotenkin kova ja karkean kuuloinen, ihan kuin Tarja ja Raijakin.
Mietintä jatkukoon.. T.ap
kiukkuinen kääkkä!
Ei siis kumpikaan noista
Niin laittakaa nyt ainakin se 40-luvun nimi kakkosnimeksi, ja etunimeksi se jolla aiotte kutsuakin.
55-vuotiaita! Suurten ikäluokkien nimiä, ei mun mielestä enää niin paljon 60-luvulla (jolla äitini on syntynyt).
Minulle Raija edustaa ehkä enemmän jo "mummonimeä", sillä se on oman isoäitini nimi. Tarja taas on sellainen keski-ikäisten nimi, joihin en niin vielä lämpene.
Olisi sellainen räväkkä ja erikoinen.
Tarjasta tulee mieleen viisikymppinen lähiöpubinruusu.
Riita poikki. Yhdistät molemmat, niin ei kummallekaan mummolle tule paha mieli. Jos jompaan kumpaan päädytte, niin siinä sitten katsotte, kun toinen mummo on onnensa kukkuloilla ja toinen myrtsinä.
Mieluummin hyppäisin mummot yli ja menisin isomummojen nimistä valikoimaan.. Sitten on jo 4 eri vaihtoehtoa ja varmasti käy kaikille joku niistä.
Että nimet ovat kulkeneet suvussa, mutta perintönimi on kyllä tullut toiseksi nimeksi. Esim. yhdellä pojalla isoisän ensimmäinen nimi, toisella isänsä ensimmäinen nimi toisena nimenä..
Mutta jos noista kahdesta on valittava, niin Tarja.
kuulostaa ehka jopa hieman eksoottiseltakin, tai rania? rita?
etunimeksi? Tarja tai Taria