Eikö lainkaan hävetä ajaa kalliilla autolla?
Mä olen vaan tuota miettinyt, kun näen porukkaa selvästi uudehkojen ja kalliiden autojen ratissa.
Mua myötähävettää niin paljon, että joudun kääntämään pääni pois.
Miten se perustellaan itselle?
Vai onko niin, että ne jotka hankkivat kalliilla auton, eivät oikeasti ymmärrä yhteiskunnallisista ja globaaleista mekanismeista sekä olosuhteista mitään?
Voiko olla niin, että he eivät ymmärrä, että se on yhä suuremman joukon mielestä hävettävää?
Kommentit (63)
kertoo? Mikään muu tekeminen tai kierrätys ym ei vaikuta mitään, ainoastaan auton merkkiä/hintaa katselemalla päättelet ihmisen koko käyttäytymisen ja ajatusmaailman?
syö myös lihaa, lentää etelään, ostaa vaatteita Lindexiltä yms.
Vai?
ap
vastasin muutama viesti sitten..
- ajan kalliilla autolla
- en käy koskaan kampaajalla
- en syö lihaa
- en välitä merkkituotteista tai statuksista
- enkä muiden mielipiteistä
Meillä tulee lähes 150km ajoa päivässä, mieluummin sen ajaa hyvällä ja uudella autolla kuin jollain rouskulla. Vähemmän uudet saastuttaakin. Ei kiinnosta pätkän vertaa mitä muut ajattelevat.
Lindexiltä olen ostanut vaatteita. Samoin HM:ltä. Myös Seppälästä. Ja milloin mistäkin. Kirpputoreja en harrasta. Mutta en kyllä osta vaatteitakaan, muuta kuin oikeasti tarvitessani. Lomalle olen lentänyt elämäni aikana monta kertaa. Tosin viimeksi 90-luvun puolella, viime aikoina autoillut ja ajanut Keski-Euroopassa junalla. Myös työasioissa olen lentänyt. Lentämättä olisin varmaankin saanut potkut. Sitä riskiä en olisi suostunut ottamaan. Lihaa en ole syönyt yli kymmeneen vuoteen, kalaa kylläkin. Kampaajalla en muuten minäkään käy koskaan. En meikkaa, enkä käytä erityisiä kosmeettisia tuotteita. Turkkia en omista. Monet nahkakengät kylläkin.
Olet ap varsin väärässä ennakkokäsityksissäsi. Olen valinnut autoni juurikin sen takia, että se kuluttaa vähän ja kestää laatuautona pitkään. Näin pyrin minimoimaan välttämätöntä kulutustani autoni kannalta. Ilman autoa en tulisi toimeen, koska en asu Helsingissä.
tosin pakko todeta, että joissakin noissa kallimmissa audeissa ja bemareissa etenkin tulee asenne kaupan päälle ja vilkku lisävarusteena... ;) kaupunkimaastureista puhumattakaan (nauran aina olemattomaan partaani, kun näen raukan pysäköintihallissa veivailevan ylisuurta autoaan parkkiruutuun ja siitä pois... )
mikään sijoitus niinkuin esim. asunto. Se arvokin laukkaa vaan aina alaspäin. Joillekin tuntuu vaan olevan statussymboli vailla vertaa, siis sen puuttuvan ----- jatke. Tosin tätä ei nyt sit voine soveltaa naispuolisiin ;)
-49?
tosin pakko todeta, että joissakin noissa kallimmissa audeissa ja bemareissa etenkin tulee asenne kaupan päälle ja vilkku lisävarusteena... ;) kaupunkimaastureista puhumattakaan (nauran aina olemattomaan partaani, kun näen raukan pysäköintihallissa veivailevan ylisuurta autoaan parkkiruutuun ja siitä pois... )
ihmiset suojatien yli ajan fiksusti eikä parkkeeraukskaan tuota ongelmia.
minua hävettäisi kovasti enemmän ajaa vanhalla hirvittävästi saastuttavalla ja vaarallisella romulla!
mikään sijoitus niinkuin esim. asunto. Se arvokin laukkaa vaan aina alaspäin. Joillekin tuntuu vaan olevan statussymboli vailla vertaa, siis sen puuttuvan ----- jatke. Tosin tätä ei nyt sit voine soveltaa naispuolisiin ;)
-49?
yli 50 000 e autolla ajava autoa minään sijoituksena pidäkään. Tai sitten on väärässä autoluokassa ja aika pöljä. Tämän hintaluokan autoja ostetaan silloin, kun niihin on oikeasti varaa eikä tarvitse ottaa velkaa autonostoon. Minä pidän automerkkien vertailuista ja varsinkin laatumerkkien. Autolehtien lukeminen on jatkuvana harrastuksenani. Puuttuvan penikseni kanssa ei asialla liene mitään tekemistä.
t. +50 000 e autolla ajava
hävettää, kun jengi kaahaa täällä pk-seudulla jollakin helvetin järeellä citymaasturilla ja oikeesti sitten tuskailevat parkkihallissa, kun se hirvitys ei mahdu mihinkään. Joo maantiellä varmaan antaa vakaan kyydin, mutta oikeasti KUINKA MONI oikeasti tarvitsee mitään isoa autoa?
Mitä enemmän auto painaa, sitä enemmän se kuluttaa (näin niinkuin rankasti yleistäen). Jos 95% auton tarpeesta muodostuu kahden tai kolmen ihmisen kuskaamisesta paikasta A paikkaan B, niin tarvitaanko siihen mikään jättimäinen maasturi tai helvatankokoinen farkku? Ei tarvita.
Kukaan ei tänä päivänä voi väittää, että ainoastaan suuri koko takaa autossa turvallisuuden. Moni pienikokoinen henkilöauto, joka usein vie bensaa vain noin 5-6 l/100 km, on turvavarusteluiltaan ison auton veroinen. Lastenkaan kuskaamiseen ei siis sitä jättimaasturia tai farkkua tarvita - pienemmällä autolla pärjää.
Ja suorastaan idioottimaista on maksaa merkkilisää jostakin niin nopeasti arvonsa tiputtavasta hyödykkeestä kuin auto. Oikeasti kaikki bemareilla ja audeilla huristelevat ihmiset ovat ääliöitä, joiden soisi katoavan luonnonvalinnan myötä...
mikään sijoitus niinkuin esim. asunto. Se arvokin laukkaa vaan aina alaspäin. Joillekin tuntuu vaan olevan statussymboli vailla vertaa, siis sen puuttuvan ----- jatke. Tosin tätä ei nyt sit voine soveltaa naispuolisiin ;) -49?
yli 50 000 e autolla ajava autoa minään sijoituksena pidäkään. Tai sitten on väärässä autoluokassa ja aika pöljä. Tämän hintaluokan autoja ostetaan silloin, kun niihin on oikeasti varaa eikä tarvitse ottaa velkaa autonostoon. Minä pidän automerkkien vertailuista ja varsinkin laatumerkkien. Autolehtien lukeminen on jatkuvana harrastuksenani. Puuttuvan penikseni kanssa ei asialla liene mitään tekemistä. t. +50 000 e autolla ajava
kerta se hinta pitää mainita ja yli 50 000 € vieläpä... lelu sitten jos ei ----- jatke tai statussymboli ;)
hävettää, kun jengi kaahaa täällä pk-seudulla jollakin helvetin järeellä citymaasturilla ja oikeesti sitten tuskailevat parkkihallissa, kun se hirvitys ei mahdu mihinkään. Joo maantiellä varmaan antaa vakaan kyydin, mutta oikeasti KUINKA MONI oikeasti tarvitsee mitään isoa autoa?
Mitä enemmän auto painaa, sitä enemmän se kuluttaa (näin niinkuin rankasti yleistäen). Jos 95% auton tarpeesta muodostuu kahden tai kolmen ihmisen kuskaamisesta paikasta A paikkaan B, niin tarvitaanko siihen mikään jättimäinen maasturi tai helvatankokoinen farkku? Ei tarvita.
Kukaan ei tänä päivänä voi väittää, että ainoastaan suuri koko takaa autossa turvallisuuden. Moni pienikokoinen henkilöauto, joka usein vie bensaa vain noin 5-6 l/100 km, on turvavarusteluiltaan ison auton veroinen. Lastenkaan kuskaamiseen ei siis sitä jättimaasturia tai farkkua tarvita - pienemmällä autolla pärjää.
Ja suorastaan idioottimaista on maksaa merkkilisää jostakin niin nopeasti arvonsa tiputtavasta hyödykkeestä kuin auto. Oikeasti kaikki bemareilla ja audeilla huristelevat ihmiset ovat ääliöitä, joiden soisi katoavan luonnonvalinnan myötä...
kun jaksatte noin paljon vaahdota toisten autoista ja niiden merkeistä? Itseäni ei kiinnosta millä muut kulkee, en jaksa moiseen aikaani tuhlata.
joka haisee kauas ja jota pitää talvella tyhjäkäyttää puol tuntia, ennen kun lähtee liikkeelle ja sitten sitä ei uskallakaan enää sammuttaa ees kauppareissun ajaksi.
Uudet autot ovat ympäristöystävällisempiä ja taloudellisimpia ellei sitten puhuta jostain city-maastureita, jotka ovatkin nuijia, mutta tässä avauksessahan puhuttiin vain uusista autoista.
Meillä kalliin auton valintaa vaikutti pienipäästöisyys ja turvallisuus.
minua hävettäisi kovasti enemmän ajaa vanhalla hirvittävästi saastuttavalla ja vaarallisella romulla!
joka haisee kauas ja jota pitää talvella tyhjäkäyttää puol tuntia, ennen kun lähtee liikkeelle ja sitten sitä ei uskallakaan enää sammuttaa ees kauppareissun ajaksi. Uudet autot ovat ympäristöystävällisempiä ja taloudellisimpia ellei sitten puhuta jostain city-maastureita, jotka ovatkin nuijia, mutta tässä avauksessahan puhuttiin vain uusista autoista.
itse olen mielummin ilman autoa, kun ostan rotiskon, joka hajoaa ekaan kadunkulmaan ja josta kolarin jälkeen mut saa kaivaa esiin tölkinavaajan kanssa - no tänks!
Kaikkea sitä pitäiskin osata hävetä :-DD! Uutta ja hienoa autoakin!!!
Only in Finland!
*repps*
Kyllä hävettää ajaa autolla joka maksoi vaan tonnin. Ajaisin mieluummin uudella ja isolla kun pelkkiä työmatkoja tulee päivässä 160 km.
Mitä saasteisiin tulee niin iso koira saastuttaa enemmän kuin keskiverto katumaasturi.
Eniten kuitenkin hävettää kateelliset ihmiset, eiköhän tuo ole jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää.
mahdollisuus ostaa (kallis) sähköauto, niin ei muuten hävetä yhtään.
syö myös lihaa, lentää etelään, ostaa vaatteita Lindexiltä yms.
Vai?
ap