Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö lainkaan hävetä ajaa kalliilla autolla?

Vierailija
01.06.2010 |

Mä olen vaan tuota miettinyt, kun näen porukkaa selvästi uudehkojen ja kalliiden autojen ratissa.

Mua myötähävettää niin paljon, että joudun kääntämään pääni pois.

Miten se perustellaan itselle?

Vai onko niin, että ne jotka hankkivat kalliilla auton, eivät oikeasti ymmärrä yhteiskunnallisista ja globaaleista mekanismeista sekä olosuhteista mitään?

Voiko olla niin, että he eivät ymmärrä, että se on yhä suuremman joukon mielestä hävettävää?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin kuin ostamalla auton. Antaa pois vaan :) Eiköhän se ole meidän kaikkien etu, että sekä näkymättömiä että näkyviä eriarvoisuuden merkkejä hävitetään ja puretaan. Ja: Mikä motiivi sen kalliin auton ostamisessa on? Vähäpäästöinen ja pienikoneinen auto ihan jees kai..mutta että miksi 100 000e auto? Kertokaa..

Tasapaistetaan Suomen kansa, kaikille harmaat haalarit paalle niin loppuu vaatteilla proystaily. Autot pois, polkupyoralla paasee.

Vierailija
22/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin kuin ostamalla auton. Antaa pois vaan :) Eiköhän se ole meidän kaikkien etu, että sekä näkymättömiä että näkyviä eriarvoisuuden merkkejä hävitetään ja puretaan. Ja: Mikä motiivi sen kalliin auton ostamisessa on? Vähäpäästöinen ja pienikoneinen auto ihan jees kai..mutta että miksi 100 000e auto? Kertokaa..

Tasapaistetaan Suomen kansa, kaikille harmaat haalarit paalle niin loppuu vaatteilla proystaily. Autot pois, polkupyoralla paasee.

vaikutuksista yhteiskuntaan ja yksilöihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa työpaikasta toiseen, jolloin työsuhdeauto on ensin jouduttu vaihtamaan johonkin tilapäiseen ennenn kuin uuden toimitus on ajankohtainen. Eli ei kannata luulla että naapuri huvikseen autoa vaihtaa 3 kertaa vuodessa, voi siellä olla jokin syykin taustalla.

Vierailija
24/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä näytät esimerkiä sun lapsillesi.

Miten sä perustelet sen, että sä saat käyttää itseesi mielettömästi rahaa, kun suurin osa elää köyhyydessä.

Tehden niitä autoja meille.

ne käytän? Etenkin kun tarvitsen autoa työssäni ja ajan sillä todell paljon pakosta; silloin turvallisuus tulee entistä tärkeämmäksi seikaksi.

Vierailija
25/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa työpaikasta toiseen, jolloin työsuhdeauto on ensin jouduttu vaihtamaan johonkin tilapäiseen ennenn kuin uuden toimitus on ajankohtainen. Eli ei kannata luulla että naapuri huvikseen autoa vaihtaa 3 kertaa vuodessa, voi siellä olla jokin syykin taustalla.

Vierailija
26/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa autoa.

Vierailija
27/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoni maksaisi uutena n. 50 000. Tosin tämähän on vain puolet tuosta hävetysdirektiivistä, jos se on sitten 100 000. Ei hävetä yhtään. Mulla on blue efficiency-polttoaineenkulutuksenvähennysjärjestelmä (vau, mahtava sanahirviö), auto kuluttaa maantieajossa vain n. 5 l dieseliä sataselle. Sitten saattaisi hävettää, jos ajaisin jollakin yli 10 l / 100 km kuluttavalla monsterilla.

Vierailija
28/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen itse tienannut...hekoheko!

Mikset sä mene Kiinaan tienaamaan?

Luuletko todella, että olet täysin itse ansioitunut tässä?

Mikä ihmeen perustelu toi on?

Miksi sä maksat veroja?

Vierailija
29/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sellaiset, jotka kateellisuuttaan naarmuttelevat niitä uusia autoja :/.

Vierailija
30/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen itse tienannut...hekoheko!

Mikset sä mene Kiinaan tienaamaan?

Luuletko todella, että olet täysin itse ansioitunut tässä?

Mikä ihmeen perustelu toi on?

Miksi sä maksat veroja?

Ja kuule Kiinassakin on tullut töitä tehtyä...

Vierailija
31/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto tosin maksoi vain 37000 uutena, mutta miten kalliimman auton ostaminen olisi väärin? Sama määrä raaka-aineita ja energiaa sen kalliimman tekemiseen on kulunut. Status niissä kalliimmissa maksaa.

Jos jollain on rahaa/halua maksaa statuksesta, niin keneltä se on pois? Ei ainakaan multa. Parempi maksaa autoveroja valtiolle ja bonuksia automyyjälle (rahat kiertoon) kuin makuuttaa niitä miljonäärin tilillä.

Eli auto kuin auto, niin samalla määrällä materiaaleja se on kasattu. Tai no onhan niitä pieniä eroja. Se jumalattoman kallis urheiluauto on itseasiassa koottu vähemmästä metallimäärästä kuin tavallinen perheauto, eli näin ollen saattaa olla ekologisempi.

Höh. Anteeki kun en ymmärrä.

Vierailija
32/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän ketjun maailmanparantaja(teini)t sitten sijoittaisitte kaikki maailman autotehdastyöläiset? Jos ei autoja sitten valmistettaisi kuin vain pienintä karvalakkimallia yhdellä linjalla, niin kuin kommunistisissa maissa aikanaan oli tapana. Luuletteko, että ne kiinalaiset työläiset olisivat kovastikin iloisia, jos tehtaat suljettaisiin ja heille sanottaisiin, että "iloitkaa toverit, nyt olette vapautuneet kapitalismin ikenestä"? Mitäs he sitten tekisivät? Millä he eläisivät?

Maailma voi joskus olla aika monimutkainen paikka...

Vierailija
33/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi halvempi auto tulisi lainkaan edullisemmaksi ympäristön kannalta. Päinvastoin. Omassa pirssissäni - joka on paitsi kaikkien turvallisuustestien voittaja, myös perheauto - on ympäristövaikutus kohdallaan.

Olen toki harkinnut siirtymistä osasähkökärryyn, esimerkiksi Priukseen, mutta sekin on selvästi luokkaansa kalliimpi ajoneuvo.

Aplla taitaa olla siis tämä pröystäilyn mittari väärässä kohdassa.

Ymmärrän toki, jos puhut Lamborghineista ja kaksipaikkaisista sporttiaudeista, muuten en. Liikuttava kuitenkin on, ja ikävä kyllä julkinen verkko on suurkaupunkien ulkopuolella melko heikko.

Vierailija
34/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupruttava kottero

Vierailija
35/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskotko että Toyota jättäisi julkaisematta sen testitulokset ja rummuttamatta niistä?

Olen toki harkinnut siirtymistä osasähkökärryyn, esimerkiksi Priukseen, mutta sekin on selvästi luokkaansa kalliimpi ajoneuvo.

Vierailija
36/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti iso, koska kehityskustannukset ovat valtavat ja sarjat pieniä. Pitää kuitenkin muistaa, että kyseessä on oikeastaan ensimmäinen järkevä sarjavalmisteinen prototyyppi.

Perästä kuuluu.

Vierailija
37/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua pidetään kai jonkinsortin viherpiipittäjänä, moni ei edes tiedä et mulla on auto.

kallis, hieno, uusi.

mun ja mun miehen mielestä siihen on kiva satsata ja se on mukavaa luksusta. ajellaan OIKEIN tyytyväisinä sillä.

Vierailija
38/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysyttiin että mihin autotehdastyöläiset sitten menisivät töihin.

No mihin turkistarhaajat menevät töihin, mikäli tarhaus lopetetaan?

Minne pyövelit menivät aikanaan? :D

Täysin kestämätön argumentti siis tuo tehdastyöläisten olosuhteista huolehtiva.

Ovatko kaikki täällä sitä mieltä, että olemme ansainneet nämä käyttämämme ylikalliit kulutushyödykkeet?

Mä kritisoin tällä avauksellani myös sitä identiteettikuvaa, mitä ihmiset rakentavat näillä autoilla yms..

Tulee väkisin vaikutelma, ettei tähän kulutusmeininkiin ole minkäänlaista kriittistä näkökulmaa

Vierailija
39/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta muiden häpeä tai ajatukset, nehän ovat häpeäjien oma ongelma, ei mun.

Vierailija
40/63 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo? Mikään muu tekeminen tai kierrätys ym ei vaikuta mitään, ainoastaan auton merkkiä/hintaa katselemalla päättelet ihmisen koko käyttäytymisen ja ajatusmaailman?