Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Työpaikalla, mitä asiakkaat eivät näe?

Vierailija
25.09.2004 |

.

Kommentit (395)

Vierailija
161/395 |
15.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin ystävällisesti, etten ole kiinnostunut, mutta hän jatkoi myyntipuhettaan siitä huolimatta. Ärsyynnyin ja sanoin uudestaan, etten ole kiinnostunut, en vaikka ilmaiseksi saisin. Että nyt kannattaisi säästää kummankin aikaa ja lopettaa lyhyeen. Hän vaan jatkoi. Minä en silti lopultakaan ostanut mitään ja hän toivotti hyvää päivänjatkoa, mutta sen jälkeen kuului selvästi: " JA HAISTA PASKA!" Sitä tuskin oli tarkoitettu minun korvilleni.

Tässä siis asiakkaan näkökulma haukutuksi tulemiseen. Olin ensin ällistynyt ja myöhemmin olen nauranut tätä.

Meri-Kaisla

Vierailija
162/395 |
15.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotusta varten. Myönnän, että hurjannäköistä touhua oli - ihmettelen, että kissa selvisi ehjänä moisesta. Kiltti kissa, mutta tulee täysin hysteeriseksi eläinlääkärin nähdessään. En tiennyt, että näitä jotenkin salaillaan jossakin muualla.

Vierailija:

ja asiakkaat eivät näe sitä kun pakotamme eläimet paikoilleen esim rauhoitusta varten tai rokotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/395 |
15.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG! lentoemännän kosto!

Vierailija
164/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kenen luulet leikkurissa nauravan potilaan karvoitukselle ym. ?

Että metsään meni tällä kertaa, yritä päteä jollakin muulla.

Vierailija:

Kyllä minustakin ammattitaitoon ja ammattikunnan eettisiin ohjeisiin monesti kuuluu kunnioittava käytös asiakasta tai potilasta kohtaan.

Yhteenvetona ketjusta voin sanoa, että ns. " duunaritason" huonosti koulutetut ihmiset (hoitajat, tarjoilijat yms.) sortuvat epäammattimaiseen ja halveksuvaan käytökseen. Harva akateeminen lääkäri tai juristi on tähän ketjuun kirjoitellut. Mitä johtopäätöksiä tästä voidaan tehdä?

Oma kokemus on, että korkeammin koulutetut eivät toimi ihan noin räikeän halveksivasti. Huono työ ja huono koulutus johtaa siihen, että halutaan kompensoida omaa huonommuutta suhteessa asiakkaaseen viemällä hänen arvo, näin voidaan säilyttää joku itsekunnioitus kun pyhkii asiakkaan persettä tai kantaa hänelle ruoat pöytään. Halvat on köyhän huvit.

Vierailija
165/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätettäisiin filosofointi ihan oman otsakkeen alle?

Vierailija
166/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin " herkkutiski" , siis valmiit lämpimät ruuat pari päivää vanhoista lihoista, kaloista, ym. Niistä sitten moninkertainen kilohinta. Ja hölmöt osti :D

Vierailija
167/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen erikoistavarakaupan ketjussa ja meillä ainakin kunnioitetaan asiakasta, yritetään palvella mahdollisimman hyvin, koska tyytyväisestä asiakkaasta tulee itsellekin hyvä mieli. Ei puhuta pahaa, ellei asiakas itse käyttäydy huonosti. Alalla olen ollut 12 vuotta eri pisteissä, enkä ole törmännyt tavallisten asiakkaiden haukkumisiin tai nimittelyihin.

Yksi asia kuitenkin on fakta: jos asiakas tekee reklamaation tuotteesta sillä asenteella, että " marssinpa nyt tuohon kassalle, palautan tuotteen, koska se on paska, haukun liikkeen ja myyjät pystyyn ja vaadin rahat takaisin" , niin melko varmaa on, että asiakas saa pienemmän hyvityksen tuotteesta, kuin sellainen, joka käyttäytyy asiallisesti ja sovussa. Kuluttajasuojalakia toki noudatetaan, mutta ystävällismielisesti lähestyvä asiakas saa usein hieman paremman hyvityksen, kuin mikä hänelle kuuluukaan ;-)

Vierailija
168/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kanssa ihmiset työmoraali kohdillaan. Minkälaisissa läävissä mahdatte kotona elää, jos työpaikallanne sallitte tuollaista tapahtuvan? Hyi hävetkää. Itse olen ollut useissa elintarvikealan yrityksissä töissä ja jokaisessa on huolehdittu hygieniasta moitteettoman hyvin.

Vierailija
169/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on illalla tapana arvostella morsiamien kroppia. Ties minkälaisia läskejä ja löllyköitä menee naimisiin. Siinä ne strippaa meidän edessä puoli nakuiksi ja niillä on jotkut kamalat rytkyalusvaatteet päällä. Ja ne kuvittelee, että kallis mekko saa ne näyttämään ihanilta morsiamilta. Ja pah! Että pitäkää tämä mielesä, kun sovitatte pukujanne. Ja pliis, käykää suihkussa ennen kuin tulette, me joudumme teitä pukemaan ja kykkimään haarovälissänne ja pujottelemaan kainaloidenne alta.

Vierailija
170/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää olen ku klavul päähän lyätty. Minkälaissia loppahyppysiä ravintolas on töis ku pihvitki putoo jatkuvast lattial, eikä terveystarkastajatka käy koskan.

Vierailija
171/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjistä sen verran, että minäkin kerran loppujen lopuksi suljin puhelimen erään myyjän korvaan kun todella pitkään olin selittänyt, että nyt ei oikein käy (olimme tulossa lasten kanssa kotiin) ja etten tilaa nyt mitään.

Ikävää kun toinen jaarittelee ja lyö päälle vain uutta löpötystä jonka on ulkoa opetellut. Itse myin vähän aikaa erästä lehteä ja perehdytyksessä oli mm. ohje siitä että kun asiakas on kolmesti sanonut " ei" jollakin tavalla, niin silloin lopetetaan.

Meidän töissä on tainnut jäädä aika tavalliseksi pahanpuhumiseksi selän takana. Toiset asiakkaat kuvittelevat että he ovat maailman napa ja voivat siksi kohdella asiakaspalvelutyössä olevia ihan miten tahansa. Hymyilen ja olen kiva ja joustava mutta jälkeenpäin kahvikupin ääressä on pakko kertoa asia myös muille. Eikä ehkä kauhean kohteliaasti enää..

Tosin tästä on ollut se hyöty että olen oppinut yrittämään olla mahdollisimman mukava silloin kun olen itse asiakkaana.

Kiinnostaisi kyllä lentoemännän kosto, kerro toki. Pyysitkö jotakuta hukkaamaan matkalaukun?

Vierailija
172/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli yks ärsyttävä vakioasiakas käymään. Sillä oli minkkiturkit yms. viimesen päälle vaatteet. Mutta muija oli todellisuudessa todella paskainen (ja hänen miehensä). En ole ikinä kenelläkään muulla ihmisellä nähnyt niin likaisia koruja.

Sit se kävi urputtamassa, että on tuotteen ja valmistaja vika, kun timantit ei säihky yms. No, ei kai ne säihky jos niitä peittää monen sentin musta paska kerros.

Ja kerran hänen " siistissä korkeavirkaisessa sisätyössä" olevan rakkaan aviomiehen kellon nahkaranneke oli mennyt rikki: huonolaatuinen, kuinka tämä on mahdollista, että NÄIN kalliin kellon hihna ei kestä mitään. Eikä tämä kello ole edes vanha plaa.plaa.

Kello ja ranneke haisi kuin rankkitynnyri. Ranneke oli kasassa vain langoilla, kun nahka oli kulunut katki poikki muuten. Eli kello ja ranneke olivat TODELLA vanhoja vaikka nainen väitti muuta.

Rannekkeesta todella näki, että se on imeytynyt täyteen hikeä ja ihon kuona-aineita yms. likaa ja kellon kaikki ulkoiset osat ja kolot olivat täynnä mustaa möhnää... YÖKS!!!

Ja uusi kello olisi pitänyt saada takuuna vanhan tilalle, kun kello oli niin huonoa laatua!! Hah Hah!!

" Kosto" tuli tällekin naiselle, mutta en kans kerro miten!!!!

Peskää hyvät ihmiset itseänne sekä korujanne ja kellojanne!!! Puhdistattehan te vaatteenne ja kenkännekin.

Onneksi en ole enää alalla!!!

Vierailija
173/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

puhuivat oppilaiden taustoista. Vanhempia arvosteltiin todella reippaasti milloin mistäkin, samoin tietenkin heidän lapsiaan. Oli aika järkyttävää.. Vanhempien taustat (terveys, juomatavat, siisteys, älykkyys, käyttäytyminen, kasvatustaidot jne.) olivat hyvin selvillä ja kaikkia kaiveltiin mm. opekokouksissa ihan julkisesti.

Vanhempainilloissa ja puhelimessa sitten oltiin niin " hyvää pataa" . Selän takana reviteltiin ja naurettiin.

Vierailija
174/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut eläinlääkäriasemalla työskenneeltä siskoltani seuraavaa:

Eläimen omistaja tuo potilaan vastaanotolle. E.lääkäri toteaa, mitään ei ole tehtävissä kani täytyy lopettaa. No asiakas suree ja itkee silmät päästä eläinlääkärin ja avustajien tuijottaessa toisisaan vaivautuneesti.

Kysyvät sitten, että jättääkö rouva eläimen heidän " haudattavaksi" . Omistaja vastaa itkuisesti: " Kyllä, jos ette kuollutta kaniani leikkele" . Eläinlääkäri lupaa noudattaa omistajan tahtoa. Omistaja lähtee, sulkee oven. Eläinlääkäri kaivaa veitsen ja tokaisee pieneläinhoitajalle ja harjoittelijalle: " No niin tytöt, olettekos te ennen kanin sisuskaluja päässeet tutkimaan" . Eläin silvottiin omistajan toivomuksesta huolimatta pieniksi palasiksi. Siskoni oli pelännyt kanin omistajan kääntyvän takaisin. Näin ei käynyt. Kyseisen e.lääkärin praktiikka pyörii kivasti, mies on asiakkaiden silmissä pidetty henkilö.

Vierailija
175/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viestiä aiempana ollut on osunut minunkin kohdalleni. Tuli mies kelloonsa pattereita vaihdattamaan. Olin silloin raskaana aika alkumetreillä ja voi että alkoi yököttämään, kun se kello haisi ihan järkylle. Kellon tausta ja rannekkeen takus olivat paksun töhnän peitossa. Yritin palvella kohteliaasti, mutta sitten pyysin anteeksi ja sanoin, että pyydän tuon kelloseppämme paikalle. Hän tulikin ja minä juoksin veskiin oksulle:-( Onneksi ei muita ihan yhtä haisevia tapauksia ole osunut kohdalle ja tuo raskaudentila tietenkin hieman vaikutti. Tuli kyllä takahuoneessa hieman ääneen ihmeteltyä, miten jotkut voi olla niin likaisia.

Nyt toimin opettajana ja kyllä sitä aika tarkoin harkitsee, mitä oppilaistaan tai näiden vanhemmistaan puhuu edes opettajanhuoneessa. Ok, joskus voi tarvia konsultointiapua jonkin ongelman ratkaisemisessa. Eli vaikka kysellä toisilta opettajilta, miten he toimisivat, jos heidän luokallaan olisi oppilas, joka käyttäytyy tietyllä tavalla. Vaikka opettajanhuoneessa joskus oppilaista puhutaankin, ei ainakaan meidän opettajanhuoneessa haukuta ketään eikä kenekään vanhempiakaan.

Ja minusta tuo, että terveyden- tai sairaanhoitoalan ihmiset olivatpa sitten hoitajia tai lääkäreitä puhuvat nukutetusta ihmisestä vaikka mitä ja arvostelevat esim. rumaa alapäätä tai " vääränlaista karvoitusa" tai potilaan läskejä jne. on todella moraalitonta. En haluaisi itse olla arvostelun kohteena, vaikka nukutettuna olisinkin ja jokaisen olisi hyvä muistaa, että itse voi joskus olla nukutettuna ja toisten armoilla.

Ja nuo ravintolajutut! Yäk! Mekin käymme ulkona syömässä vain erityistilanteissa, kuten vaikka hääpäivänä ja silloin, kun siitä lystistä kalliisti maksaa (meille tarpeeksi kallis on jo 20 euron ruoka), haluaa kyllä syödä hygieenisesti laitettua puhdasta ruokaa. Totta kuitenkin, että asiakkaiden omakin käytös näytää olevan hieman hmm. huonoa, mutta silti heitä pitäisi kohdella arvostaen. Samoin tietenkin henkilökuntaa.

Minä yritän toimia sillä tavoin, kuin haluaisin itseäni kohdeltavan. Toivottavasti muutkin!

Vierailija
176/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Eronneiden lapset ovat huonompia, he eivät tottele, heitä komennetaan enemmän, vanhemmat yleensä äiti haukutaan.

- Lasten vaatteet arvostellaan, mietitään mihin nekin rahansa laittaa kun lapset on puettu huonosti.

- Kytätään vanhempia kaupassa jos samaan paikkaan satutaan , seuraavana päivänä kerrotaan työkavereille ostokset.

- kysellään lapsilta kotioloista, eritoten eronneiden kotioloista, onko äidillä/isillä käynyt vieraita ja semmoista.

- Viikonlopun syömiset udellaan lapsilta, sitten keskenään arvostellaan muiden kanssa ruokalilutapoja.

- Villimmät lapset otetaan erityistarkailun kohteeksi, heidän kotioloista kysellään lapselta itseltään ja tämän kavereilta, keskenään arvostellaan sitten, että ei kyllä ole ihmekkään kun on tuollainen, kun äiti/isä tekee sitä sun tätä.

- Lapsilta kysellään kaikkea perheen siivous ja muista tavoista.

Onneksi en enään ole päiväkodissa, vaan olen opiskelemassa kätilöksi.

Vierailija
177/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin nuoren työntekijän kanssa saatetaan puhua isistä. Kenen isä kukakin pihalla näkyvä on. Ja minkä näköinen pikku-Veetin isä on (kun aina vain äiti hakee). Ja varsinkin, jos on nähnyt isän baarissa viikonloppuna, niin kerromme siitä toisillemme. Ja ovatko yhdessä äidin kanssa vai eivät. Ja onko uutta tyttöystävää....

Mutta tätä ei kaikkien kanssa vaan vain jonkun nuoren työntekijäkaverin kanssa!

Komeita miehiä teillä äideillä!

Vanhojen työntekijöiden kanssa saatetaan selän takana päivitellä lapsen hoitoaikoja (10 h), siisteyttä (lapsi aina likainen) tms. hieman lapsensuojeluun liittyvää asiaa. Ja kyllähän noista kerrotaan vanhemmillekin tietysti ja koitetaan vaikuttaa asiaan lapsen hyväksi.

Vierailija
178/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aivan ystävällisesti ja kohteliaasti sanoin että en nyt tilaa mitään lehteä kun ei ole varaa.

Vierailija
179/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, en ihmettele. varsin veemäistä duunia, luulen.

Vierailija
180/395 |
16.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran suoritin kiireessä umpisuolileikkauksen. En löytänyt toista kumikäsinettäni ommeltuani haavan umpeen. Tapauksesta on muutama viikko.