G:Työpaikalla, mitä asiakkaat eivät näe?
.
Kommentit (395)
..ja siellä aina " tyttöjen" kanssa naureskeltiin niitä asiakkaita, jotka yrittivät ruinata muovikassi ilmaiseksi!! Voi että, mitä ääliöitä!!! Monet ostivat monella sadalla markalla tavaraa ja sitten alkoivat jostain parinkymmenen kassista kitisemään.....!
...ja sitten " se on sitten varmaan ilmainen" laukaisu, jos esim. viivakoodissa oli vikaa - ja luullaan olevan niiin hauskoja...
kassissa!
SEHÄN se vasta nyt ahnetta ja typerää onkin, vaatia siinä tilanteessa maksua kassista!
Vierailija:
..ja siellä aina " tyttöjen" kanssa naureskeltiin niitä asiakkaita, jotka yrittivät ruinata muovikassi ilmaiseksi!! Voi että, mitä ääliöitä!!! Monet ostivat monella sadalla markalla tavaraa ja sitten alkoivat jostain parinkymmenen kassista kitisemään.....!
Eipä se ylläri ole. Itse myös asiakkaana arvostelen jokaisen tarjoilijan ja " lempinimiä" olen myös antanut. Näinhän se aina menee ja varsinkin tarjoilijat... En tietenkään oletakaan että ne tekohymyt olisivat ihan tosissaan kiinnostuneita onko mulla ruokaa edessä vai ei.
Siellä pussitin mm. ranskanleipää. Osa leivistä pakattiin eri pussiin, jossa luki " Herkkuranska" , samasta leivästä kuitenkin kyse. Nämä " Herkkuranskat" vietiin sitten myytäväksi Stockan herkkuun ja Sokoksen ruokaosastolle. Nämä " Herkkuranskat" myytin tietenkin huomattavasti kalliimmalla hinnalla kuin ns. tavallinen ranskanleipä, jota myytiin viereisesä Ruokavarastossa.
Ja opettajista... Opettajat puhuvat oppilaista, mutta ne oppilaathan vasta opettajista puhuvatkin. :)
Kun omaisesta tuntuu, että " olivat varmaan juuri puhumassa pahaa kahvihuoneessa" , niin se ikävä kyllä pitää paikkansa. Lääkärit arvostelevat tosi ilkeästi asiakkaitaan ja naureskelevat vielä mielessään , kun huutavat asiakkaan mukamas " pokkana" paikalle. Ja uskokaa tai älkää; tätä tapahtuu JOKA paikassa. Kokemusta on 15 vuoden ajalta.
että miten sellaiset ihmiset, jotka yksityiselämässään eivät välitä tuontaivaallista perushygienian päälle, eli EIVÄT pese käsiään vessan jälkeen, (tuntuu olevan ihan periaate " paperillahan mä pyyhin" ) tekevät työpaikallaan esim, hoivatyössä, keittiötyössä jne. jossa tästä välinpitämättömyydestä saattaa koitua toisille ikäviä tartuntoja...
Että tarviiko esim. ihmetellä vatsatautikierteitä?
sitovat vanhuksia todella helposti lepositeillä sänkyihin pitkiksi ajoiksi, vaikkei vanhus olisi edes sekava, vaan esim. kyllästynyt olemaan aina samassa huoneessa.
Hoitajat ei viitsi pitää potilaille seuraa, on helpompi sitoa kiinni.
Esimiehenä oli siivousfanaatikko Hitler joka pakotti meidät joka päivä siivoamaan pikkunurkatkin. Siellä pestiin seinät, lattiat ja tasot desinfiointi aineella päivittäin keittiössä.
Myös tuo hoitoalalla pahan puhuminen potilaista/omaisista on valitettavan yleistä, mutta mielestäni siitä on annettu turhan kärkäs kuva. Kyllä niitä aivan mahdottomiakin potilaita/omaisia kuulkaa löytyy joita ei voi kuin päivitellä. Ei sitä hoitajatkaan ihmeisiin pysty.
Vierailija:
sitovat vanhuksia todella helposti lepositeillä sänkyihin pitkiksi ajoiksi, vaikkei vanhus olisi edes sekava, vaan esim. kyllästynyt olemaan aina samassa huoneessa.
Hoitajat ei viitsi pitää potilaille seuraa, on helpompi sitoa kiinni.
Itse halveksin kaupan myyjiä ja tarjoilijoita. Käytöksestä päätellen useimmat kuvittelevat olevansa Luojan lahja luomakunnalle, mutta pelkkiä palvelijoitahan he ovat.
Koppavaa tarjoilijaa juoksutan ihan huvin vuoksi. Lasi on likainen, haluan toisen haarukan, annoksessa on aina jotain vikaa.. Juomarahaa annan hyvästä ja aidosta palvelusta, ynseä tyyppi ei mun ropojani saa. Kempparin myyjältä kyselen tyhmiä. Testaan tietämystä ja utelen tuoteselosteista. Hih hih. Siinäpähän nyrpistelee :D
Vierailija:
Itse halveksin kaupan myyjiä ja tarjoilijoita. Käytöksestä päätellen useimmat kuvittelevat olevansa Luojan lahja luomakunnalle, mutta pelkkiä palvelijoitahan he ovat.Koppavaa tarjoilijaa juoksutan ihan huvin vuoksi. Lasi on likainen, haluan toisen haarukan, annoksessa on aina jotain vikaa.. Juomarahaa annan hyvästä ja aidosta palvelusta, ynseä tyyppi ei mun ropojani saa. Kempparin myyjältä kyselen tyhmiä. Testaan tietämystä ja utelen tuoteselosteista. Hih hih. Siinäpähän nyrpistelee :D
syystä. Elimistöni vaan romahti. Ihosta tuli niin herkkä, että vaatteiden pito sattui. Kävelemään en enää pystynyt kun kaikki nivelet turposivat ja koko keho täyttyi mustelmista ja verenpurkautumista, sairaalasta päästyänikin maksa-arvot olivat vielä reippaasti yli 300 ja keskenmeno tuli viikkoa myöhemmin.
on ihan yleinen hupi naureskella potilaille näiden nukkuessa. Milloin on läski, likainen, muuten outo. Tässä pari päivää sitten tytöllä oli lävistys alapäässään ja sitäkö koko salillinen porukkaa ihmettelemään ja taivastelemaan. Myös toimenpiteiden luonnetta puidaan, milloin on liian monta kaavintaa takana tai mitä milloinkin. Sekin on aika hauskaa, kun uneen vaipuessa monet selittävät vaikka millaisia juttuja... :) tai kuorsaavat äänekkäästi!
Hoitajan ammattitaito ja etiikka siinä punnitaan. Keskinäinen valvonta kyllä pelaa leikkaussalissa. Moraali on vielä vähän korkeampi kuin muilla osastoilla.
Kyllä minustakin ammattitaitoon ja ammattikunnan eettisiin ohjeisiin monesti kuuluu kunnioittava käytös asiakasta tai potilasta kohtaan.
Yhteenvetona ketjusta voin sanoa, että ns. " duunaritason" huonosti koulutetut ihmiset (hoitajat, tarjoilijat yms.) sortuvat epäammattimaiseen ja halveksuvaan käytökseen. Harva akateeminen lääkäri tai juristi on tähän ketjuun kirjoitellut. Mitä johtopäätöksiä tästä voidaan tehdä?
Oma kokemus on, että korkeammin koulutetut eivät toimi ihan noin räikeän halveksivasti. Huono työ ja huono koulutus johtaa siihen, että halutaan kompensoida omaa huonommuutta suhteessa asiakkaaseen viemällä hänen arvo, näin voidaan säilyttää joku itsekunnioitus kun pyhkii asiakkaan persettä tai kantaa hänelle ruoat pöytään. Halvat on köyhän huvit.
kelan asiakas sai parempaa vanhempainpäivärahaa kuin kelan työntekijät sai palkkaa. niin sitten kelan porukka lähti ettiin jotain porsaanreikää siitä vanhempainpäiväraha-hakemuksesta ja lähettivät asiakkaalle suutuspäissään tekaistun kirjeen, ettei vanhempainpäivärahaa voida hakemuksen perusteella maksaa. no, kelan aluekeskus tuli onneksi asiakkaan tueksi ja kaikessa hiljaisuudessa asia sitten ratkesi asiaakkaan eduksi.
mietin vain, että taitavat kelalaiset olla aika katkeraa porukkaa. ettisivät nekin kunnon töitä! sellasia hapannaamoja kaikki!
ja asiakkaat eivät näe sitä kun pakotamme eläimet paikoilleen esim rauhoitusta varten tai rokotusta. Eivät myöskään näe sitä, miten pakko-häkitämme villiintyneitä eläimiä.
Eläimiä emme satuta, mutta joudumme aika ajoin käyttämään eläinten käsittelyssä aika koviakin otteita...
olen siis lentoemäntä ja ajattelin pitkään olla hiljaa tässä ketjussa mutta nyt repsahtaa..
" Koppavaa tarjoilijaa juoksutan ihan huvin vuoksi. Lasi on likainen, haluan toisen haarukan, annoksessa on aina jotain vikaa.. Juomarahaa annan hyvästä ja aidosta palvelusta, ynseä tyyppi ei mun ropojani saa. Kempparin myyjältä kyselen tyhmiä. Testaan tietämystä ja utelen tuoteselosteista. Hih hih. Siinäpähän nyrpistelee :D "
okei, en ole koppava enkä tarjoilija mutta vaikka tämä ap ei tarkoittanutkaan juuri minua eikä juuri hän minua ärsytäkään, mulle tuli tilanne eteen yhdellä (hah, olisikin) lennolla.
mikään ei ollut tälle rouvalle hyvin vaikka taivuin melkein päälläseisontaan hänen edessään ja vakuutan teille: hymyni on leveä. ärsytti ettei muilla matkustajilla ollut paljoa sijaa kun rouva sheban kuningatar juoksutti minua hakemassa milloin mitäkin( " saanko baileysin?" -olkaa hyvä, " saanko siihen jäitä?" -olkaa hyvä, " saanko vielä kupin kahvia?" - olkaa hyvä, " saanko myös sokeria?" - aaarrrggghhh! eikö näitä voi tosiaan tilata yhdellä kertaa?)kostin hänelle suloisesti mutta en kyllä kerro miten.
varokaa siis juoksuttamasta TURHAAN lentoemäntiä..
jos esim. jugurtti on mennyt eilen vanhaksi. Se viimeinen myyntipäivä on yleensä suositus, tuotetta voi nauttia vielä sen jälkeenkin.
Eli en hysterisoidu noista teidän kommenteista. Parempi vaan kun ei tiedä.