Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Työpaikalla, mitä asiakkaat eivät näe?

Vierailija
25.09.2004 |

.

Kommentit (395)

Vierailija
201/395 |
21.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siis pienessä kaupassa töissä ja siellä tehtiin näin:

Jos leikkelemakkaroita oli menossa vanhaksi niin paketit purettiin ja laitettiin myyntiin lihatiskiin.(kalliilla kilohinnalla tietty) Samoin tehtiin jos valmiiksi pakattua jauhelihaa tai suikalelihaa yms oli vanhentumassa.

Jos juustohyllyssä oli vanhentunutta tavaraa se otettiin pois ja leikattiin pienempiin palasiin, kelmutettiin ja lyötiin kaupan oma hintatarra päälle..jossa oli myös pitempi myyntiaika..

Lihatiskillä myimme myös grillattuja broitskuja ja koipia. Jos ei mennyt kaikki kaupaksi niitä kerättiin noin viikon ajan kylmiöön ja sit joku teki niistä makoisaa kanasalaattia tiskille myyntiin(kalliilla kilohinnalla)

Samoin tehtiin myös savustetulle kalalle..salaatiksi ja myyntiin!

Kaikkea en edes muista, mutta siinä ainakin osa..

NAMIA!!

Vierailija
202/395 |
21.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen siis lentoemäntä ja ajattelin pitkään olla hiljaa tässä ketjussa mutta nyt repsahtaa..

" Koppavaa tarjoilijaa juoksutan ihan huvin vuoksi. Lasi on likainen, haluan toisen haarukan, annoksessa on aina jotain vikaa.. Juomarahaa annan hyvästä ja aidosta palvelusta, ynseä tyyppi ei mun ropojani saa. Kempparin myyjältä kyselen tyhmiä. Testaan tietämystä ja utelen tuoteselosteista. Hih hih. Siinäpähän nyrpistelee :D "

okei, en ole koppava enkä tarjoilija mutta vaikka tämä ap ei tarkoittanutkaan juuri minua eikä juuri hän minua ärsytäkään, mulle tuli tilanne eteen yhdellä (hah, olisikin) lennolla.

mikään ei ollut tälle rouvalle hyvin vaikka taivuin melkein päälläseisontaan hänen edessään ja vakuutan teille: hymyni on leveä. ärsytti ettei muilla matkustajilla ollut paljoa sijaa kun rouva sheban kuningatar juoksutti minua hakemassa milloin mitäkin( " saanko baileysin?" -olkaa hyvä, " saanko siihen jäitä?" -olkaa hyvä, " saanko vielä kupin kahvia?" - olkaa hyvä, " saanko myös sokeria?" - aaarrrggghhh! eikö näitä voi tosiaan tilata yhdellä kertaa?)kostin hänelle suloisesti mutta en kyllä kerro miten.

varokaa siis juoksuttamasta TURHAAN lentoemäntiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/395 |
21.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerran suoritin kiireessä umpisuolileikkauksen. En löytänyt toista kumikäsinettäni ommeltuani haavan umpeen. Tapauksesta on muutama viikko.

Jos oikeasti kokeilet kirurginhanskoja, niin tietäisit ettei niitä saa kädestä tuosta vaan. Puhumattakaan että kukaan leikkaussalissa ei puuttuisi asiaan kun ensin äherrät hanskan pois kädestä ja jatkat leikkausta.

Vierailija
204/395 |
21.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa viljalastissa ollut laiva oli tulossa suomeen, satamaan tultua seilorit olivat kävelleet öljyisissä haalareissa ja kumisaappaissa viljan keskellä ja vetäneet öljyssä uineita köysiä viljalaarin läpi.

Toinen mikä on niin ruokakuljetukset rekoissa:

Mainostetaan että kylmäketju ei katkea missään välissä, todellisuus on että autossa saattaa olla hieman kylmää jos ovi ei jää liian kauaksi aikaa auki. Jos kaupassa huomaavat että lihat ovat sulaneet ja menneet huonoiksi niin vaihdetaan, muuten me kuluttajat saamme lisää halpaa lihaa pöytään.

Autot pitäisi pestä jokaisen reissun jälkeen - todellisuudessa pestään kun on niin likaista että ei itse sinne kehtaa mennä.

Ruokien kanssa ei saa kuljettaa mitään muuta - kaikki mikä kyytiin sopii otetaan, riippumatta onko siellä ruokaa vai ei.

Vierailija
205/395 |
21.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERäs työkaveri käytti koko päivän samaa rättiä ja samaa vettä ämpärissä, joka siis oli loppuillasta ihan mustaa kun oli niin likaista. ja tällä pyyhittiin niin vessanpöntöt kuin ruokapöydät.

Itse pyyhin joskus samalla rätillä vessojen lavuaaripöydät, millä ensin olin pyyhkinyt pöntöt, jos oikein vitutti.

Vessojen istuinrenkaat pyyhitään vain jos näyttävät likaisilta, eli niissä saattaa olla monen päivän asiakkaat kuluttanut persettään ennen kuin pyyhitään.

Vierailija
206/395 |
21.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä Suomen taloteollisuudella Säynätsalossa lähellä Jyväskylää. Siellä laitettiin märät villat seinien sisään (villojen laittaja oli aina kännissä töissä). Kävin huomauttamassa asiasta työnjohdolle, joten tein sen mitä oli mahdollista... siitä huolimatta ko. kaveri oli edelleen töissä siellä.

Vierailija
207/395 |
21.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on lihonut liikaa, kuka on liian laiha, kuka täsy idiootti, pahvipää, kuka ärsyttävä, kellä rumat lapset jne. milloin mitäkin.Eniten feikataan äideille päin naamaa, jotka tuovat lapsensa vastaanotolle ja lässytetään, että ' ompa söpö' , lässynlää...vaikka usein lapset ovat tylsiä, rumia ja kaikkea muuta, kuin ihania.

Vierailija
208/395 |
24.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin monenlaisia kokemuksia monenlaisesta työstä..

Eräässä tamperelaisessa " lihakaupassa" myytiin esim.vanhaksi menneitä rusinoita niin,että paketti purettiin ja laitettiin irtomyyntiin.

Jotkut isot firmat teki niin,että kun ne haki esim.henkkaribileisiin kaljaa tai siideriä,niin ne lyötiin kuitille jonain muuna,ja omistaja selitti jotain et se kuitenkin menee verottajalle oikein ..as if

Erään tamperelaisen ison marketin cafeessa paninit (ne pariloitavat leivät) seisoivat lämpimällä pullapöydällä aamu 9 ilta 9:ään,ja sisällä siis majoneesipohjaisia täytteitä,ja tuotteiden olisi pitänyt olla kylmässä,jopa pakasteessa huonelämmön sijaa.Usein niistä löytyikin hometta.Samainen cafe myi vähän kaikkea pilaantunutta,roskiin ei saanut heittää suin surminkaan mitään.

Kaverini on laivalla töissä ja kertoo ihan hulvattomia juttuja!Siellä asiakkaat on kyllä oikeesti tosi idiootteja,en oikeasti voi kertoa edes mitä kaikki jäyniä henkilökunta joskus tekee..

Eräs varustamo joka liikennöi suomesta saksaan,niin henkilökunnallle jos tuli kiire petauksen suhteen aamulla,niin suoristivat vain vanhat lakanat tai käänsivät toisinpäin kun ei ehtineet vaihtaa.

Vierailija
209/395 |
24.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin suoristivat vain vanhat lakanat tai käänsivät toisinpäin kun ei ehtineet vaihtaa.

Vierailija
210/395 |
24.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saatan vähän " päästellä höyryjä" , mutta en koskaan ivallisesti. Sille joka täällä mainitsi, että lääkärit eivät puhu potilaistaan pahaa selän takan, niin tervetuloa kuuntelemaan = ))).

Mutta onneksi nykyisessä työpaikassani on etupäässä ihan fiksua porukkaa sekä lääkäreissä että hoitsuissa.

Vierailija
211/395 |
17.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eukothan saisivat kenkää että raikaa jos paljastuisi että kyseessä on tahallinen teko. Tai jos todella ovat tällaisen tempauksen tehneet tahallaan niin, jumalauta, ovatkin niin tyhmiä että ansaitsevatkin pienen palkkansa!

Vierailija:

kelan asiakas sai parempaa vanhempainpäivärahaa kuin kelan työntekijät sai palkkaa. niin sitten kelan porukka lähti ettiin jotain porsaanreikää siitä vanhempainpäiväraha-hakemuksesta ja lähettivät asiakkaalle suutuspäissään tekaistun kirjeen, ettei vanhempainpäivärahaa voida hakemuksen perusteella maksaa. no, kelan aluekeskus tuli onneksi asiakkaan tueksi ja kaikessa hiljaisuudessa asia sitten ratkesi asiaakkaan eduksi.

mietin vain, että taitavat kelalaiset olla aika katkeraa porukkaa. ettisivät nekin kunnon töitä! sellasia hapannaamoja kaikki!

Vierailija
212/395 |
25.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puhelinvaihteessa kesätöissä ja pistin minulle jo useaan otteeseen (ilman omaa syytäni) törkeyksiä rääkyneen naisen kirtämään pitkin linjoja ja odotukseen - sanoin vaan ystävällisesti pieni hetki vielä, nainen rääkyi toisessa päässä, että saanko sen ja sen suoooran numeron. En antanut vaan sanoin vaan hetki pieni, yhdistän ja pistin sellaiseen odotustilaan. Näin leikimme toisen vaihteen kanssa hänen hermoillaan. Olimmepa tosi ilkeitä, mutta niin oli soittajakin.

Ravintolassa kaikki lattialle pudonneet myytiin. Ruokia naposteltiin sormin omaan suuhun ja konditoriassa vanhat leivokset työnnettiin eturiviin, jotta asiakkaat ottaisivat ne.

Eräässä päiväkodissa, jossa olin niin ikään kesätöissä oli aivan hirvittävän riitaisa ilmapiiri. Henkilökunta ei puhunut koko päivänä toisilleen mitään tai sitten tiuski muutaman sanan jos oli ihan pakko. Ilmapiiri oli todella painostava. Harvat puheenparret olivat tätä luokkaa: (huutamalla) ÄLÄ kaada liian täysiä mukeja niille, tulee vaan työtä kun pitää siivota taas, (ilkeitä silmäilyjä) niin kun sillon viime viikolla!! Vanhempien edessä he teeskentelivät aina iloista ja mukavaa. Kahden tuttavani 1-3 v lapset olivat tässä päiväkodissa ja molemmat olivat oikein tyytyväisiä.

Vierailija
213/395 |
02.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöntöille, yleensä ensisynnyttäjä pariskunnille tai pelkille äideille, jotka ovat raskausaikana lukeneet joka helvetin opuksen mitä käsiinsä saavat ja joilla on sitten totuus vauvan hoidosta hämärtynyt tämän myötä totaalisesti. Yleinen ihmetyksen aihe tällaisilla äideillä ja isillä on että " pitääkö vauvaa herätä yölläkin hoitamaan?"

Vierailija
214/395 |
25.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki myytiin " kotimaisena" vaikka olisi olleet mistä tuotua perunaa ja mansikkaa. Hinta tietysti moninkertainen ja maku surkea. En kestänyt olla kovin kauaa vaikkei muutakaan hommaa ollut.

Vierailija
215/395 |
25.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muut jäynät, joten kuten ymmärrän, MUTTA terveyteen liittyviä en!

Eli tiedetään, että ruoka on huonoa tai saati pilaantunutta ja myydään! =(

Olin hampurilaispaikassa töissä ja jos esim. pihvi tippui lattialle ja karsea jono kassalla ja asiakas valitti, että on kiire niin menin henk.kohtaisesti sanomaan ja pahoittelemaan, että haluan paistaa uuden pihvin enkä laittaa lattialle tipahtanutta. Yksi hyvännäköinen kundi jäi eritoten mieleen ja tuli kyllä monta kertaa uudestaankin. Ainakin tiesi saavansa laadukasta ruokaa kun mä olin vuorossa. Kukaan muukaan ei mun vuoron aikana uskaltanut laittaa maahan tippunutta pihviä hampparin väliin kun tiesivät, että kertoisin pomolle.

Taisi olla nipon maine mulla, mutta ei haitaa.

Te ketkä ootte räkiny ja ties mitä tehneet myytäville ruoille niin todella toivon, et pilkka osuu omaan nilkkaan.

Vierailija
216/395 |
06.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työ on kyllä kaukana glamourista; kännisiä, urputtavia asiakkaita on kohdeltava hyvin ja muistettava hymyillä vaikka mikä olisi. Uloskaan kun ei voi niitä heittää ;)

Sen lisäksi täytyy taiteilla ahtailla käytävillä ja muutenkin työtilat ja -olot on ahtaat ja ankeat. Ei siis mikään unelma-ammatti tosiaankaan.

Eksyi vähän aiheesta...

Vierailija
217/395 |
06.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaan, potilaan tms. morkkaukseen...juu ei.

Leikkurissa kun olin töissä, niin kirurgit vasta heittelikin herjaa potilaista ja rankkaa sellaista. Taukohuoneessa kuuli hurjia juttuja. Mielestäni on normaalia, että töissä puhutaan töistä; eli asiakkaista, potilaista jne. Ja kuten moni mainitskin, inhottavat ihmiset saavat ansaitsemaansa palvelua...

Vierailija
218/395 |
06.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottakoon se taas kerran että lentoemännän työ on yhtä paljon tarjoilijan työtä kun

- kokin työ on tehdä jauhelihakastiketta

- poliisin työ on kantaa juoppoja pois kadulta

- opettajan työ on pitää välitunnilla oppilaita kädestä

- siivoojan työ on pestä paskahuusseja

- jatka itse

sori aiheesta poikkeaminen mutta musta tuntuu että oka ikinen kerta kun täällä on lentoemäntä linjoilla, tulee tämä sama tarjoilija-kommentti johonkin ketjuun.

Vierailija
219/395 |
06.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattiryhmässä. Ei haukku haavaa tee, mutta ihmisten hengillä leikkiminen ( ravinto-asiat) on ihan toinen juttu!!

Vierailija
220/395 |
06.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja kuullut monia yksityisiä hammaslääkäreitä ja en voi sanoa kuin että mieluummin itse menen kunnalliselle hoitoon. Siellä sitä on laiminlyöntiä jos jossain!! Siis en voinut kuvitella ennen kuin itse olin harjoittelussa... ja sitä ei todellakaan asiakas näe mitä siellä tehdään ennen toimenpidettä!!

Tämä siis ei todellakaan koske kaikkia yksityisiä!!!