Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mieheni ei kerro nykyistä palkkaansa eikä paljonko on tilillä rahaa

Vierailija
01.06.2010 |

tiedän että palkka vielä huonompi kuin edellisessä työpaikassa eikä sille voi mitään. Tilitietoja en ole saanut kun mulla ei ole nettipankkitunnuksia tms. ja sanoo vaan että on meillä rahaa ruokaan ja laskuihin, hän hoitaa meillä kaikki raha-asiat.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautit elämästä ja kesästä ja vedät narusta.

Niemi Vatanen 37v. *laulaa*

Vierailija
2/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies antaa joskus käteistä jos tarvitsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mietityttää... Toivottavasti mies on sellainen joka oikeasti hoitaa raha-asiat. Kannattaa kuitenkin vielä jutella miehen kanssa MIKSI pimittää tietoa paljonko rahaa on. Joko mies ei halua huolestuttaa koska rahaa on todella vähän tai sitten on sitä mieltä ettei se kuulu sinulle. Mikä myös huono juttu koska eikös nämä asiat ole parisuhteessa yhteisiä? Erityisesti siinä tapauksessa että myös sinun nimellä tulevat laskut maksetaan samaiselta tililtä.

Vierailija
4/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän että hoitaa asiat ja rahaa vähän.

Vierailija
5/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riitä, että huolehdit omista rahoistasi?

Vierailija
6/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en koe sitä huonoksi asiaksi.

Vierailija
7/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä koen sen vaan helppona. Mä siirrän mun tililtä palkan hänen tililleen. Jätän muutaman satasen shoppailurahaa ja mies hoitaa sit kaikki muut. Mä koen tämän niin helpoksi, ei tarvi miettiä kumpi on maksanut mitäkin. Tienataan aikalailla saman verran. Mies siirtää ylijääneitä rahoja talteen jolla sit reissataan vuosittain jossakin.

Enkä mä kyllä ikinä kysele paljonko tilillä on rahaa, mä luotan mieheeni ja tiedän että se hoitaa asiat hyvin.

Vierailija
8/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asiat on mielestäni parisuhteessa yhdessä päätettäviä. En ikinä suostuisi tuollaiseen järjestelyyn! Vaan yhdessä lasketaan tulot ja menot, päätetään paljonko laitetaan säästöön pahan päivän varalle, koska on se "paha päivä" jolloin niihin rahoihin saa koskea jne.

Vierailija
9/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata heittäytyä uusavuttomaksi. Mitäs jos se mies sitten yllättäen vaikka kuolee ja sulla ei ole pääsyä hänen tileilleen, etkä yhtään tiedä missä jamassa teidän talous on. Pahimmassa vaihtoehdossa mies on tapittanut luotot maksimiin ja jäät velkakierteeseen.

Vierailija
10/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehen rahat yhteisiä. Tuttu virsi.

Raha-asiat on mielestäni parisuhteessa yhdessä päätettäviä. En ikinä suostuisi tuollaiseen järjestelyyn! Vaan yhdessä lasketaan tulot ja menot, päätetään paljonko laitetaan säästöön pahan päivän varalle, koska on se "paha päivä" jolloin niihin rahoihin saa koskea jne.

Vierailija
11/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Oletko ap se sama, jolle mies maksoi kampaajan mutta ei jotain irtokynsiä tms?)

Vaikkei mulla olisi palkkatuloja haluaisin kyllä olla perillä perheemme rahatilanteesta, minut on sillä lailla kasvatettu. Olemmehan perheemme aikuiset, eikä niin, että mies kantaa kaiken harteillaan ja minä olen joku holhottava prinsessa.

Ap, häpeääkö miehesi työtilannettaan, johon on joutnut ilman oma syytään? Kai olet sanonut hänelle, että nykyään johdon bonukset ja osingot ovat huipussaan, mutta palkat pohjalla? Tee hänelle selväksi, että hänen ei yksin tarvitse kantaa vastuuta perheestänne. Vaikka sinä et nyt olekaan töissä(?), voitte kuitenkin jakaa arjen ilot ja murheet. Elämä ei ole raha-asia.

Vierailija
12/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ettei meillä ole muuta lainaa kuin asuntolaina mutta varmasti mies häpeää pieniä tulojaan ja toisaalta ei halua rasittaa mua raha-asioilla. ap

Vierailija
13/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä riittää hommia 24/7.

Vierailija
14/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ei vaan ole palkallisia. Ehkä siksikään mies ei puhu rahasta kun tietää että masennun siittä kun en ole ikinä palkkaa saanut kun olen aina kotona ollut, joskus pieniä työllistämispätkiä tehnyt nyt niitäkään ei ole.

Vierailija
15/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha-asiat lähes kokonaan. Eikä tuo tunnu miestäni haittaavan, siirtää rahat minulle yleensä.. Mieheni maksaa ainoastaan lainanlyhennykset, minä kaiken muun. Tilit on molemmilla omat, mutta tiedetään tarkalleen toisten saldot.

Vierailija
16/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka te hoidatte raha-asiat? Lasketteko että minä ostin ruokaa 50e:llä niin sinä ostat seuraavalla kertaa?

Tuo kuulostaa paljon vaikeammalta kuin yhteinen tili.

Vierailija
17/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille tulee ero, sinulla ei ole euroakaan rahaa. Tai jos mies ottaa luottoa luoton perään, sinulla ei ole hajuakaan. Entä jos mies kuolee, sinulla ei ole mistään hajuakaan eikä edes senttiäkään rahaa. Mitä tahansa voi tapahtua, jolloin joka ikinen ihminen (paitsi sinä) olettaa, että myös sinä yhteisvastuullisena aikuisena teidän perheessä pystyt hoitamaan myös raha-asioita.

Entä onko asuntolaina teidän molempien nimissä? Jos on, sinä olet lainan osalta yhteisvastuullinen, joten jos mies jättää jotain maksamatta, pankki karhuaa saatavia sinulta. Ihan sama onko sinulla rahaa tai ei. Jollei ole, asunto lähtee alta.

Miten voit olla noin tyhmä?

Älä sano, että te ette koskaan eroa tai että mies on taatusti luotettava. Ei hän ole luotettava jos perheenne raha-asiat ovat hänen salaisuutensa, jota ei kerrota sinulle. Tuossa pitäisi jo hälytyskellojen soida ja lujaa.

Et voi koskaan tietää mitä tässä elämässä tapahtuu. Et oikeasti koskaan. Olet hirvittävän naiivi, jos suostut elämään tuollaista elämää.

Vierailija
18/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka te hoidatte raha-asiat? Lasketteko että minä ostin ruokaa 50e:llä niin sinä ostat seuraavalla kertaa? Tuo kuulostaa paljon vaikeammalta kuin yhteinen tili.

Meillä on yhteinen tili, johon molemmat siirtävät rahaa yhteisiä kiinteitä menoja varten (asuntolaina, laskut jne.). Lisäksi meillä on omat rahat/tilit, joista kumpikin maksaa esim. ruokalaskuja eikä sitä mitenkään lasketa, että kuinka paljon kukakin sitä ruokaa on ostanut.

Pääasia, että asiat sujuvat, kummallakin on rahaa ja asiat hoidetaan avoimesti.

Vierailija
19/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kerätty ennenkuin tapasin miehen. Enkä tosiaan usko että eroaa minusta mulla sen verran kovat ehdot ettei halua erota. Asuntolaina on vain mieheni nimissä ja olen tarkistanut ettei muita lainoja ole. Tämä vain meidän yhteisestä tilistä jonka saldoa en tiedä enkä paljonko mies saa palkkaa.

Vierailija
20/42 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tosiaan usko että eroaa minusta mulla sen verran kovat ehdot ettei halua erota.

Esim. lasten asioista on aika paha riidellä, kun käräjillä asiat päätetään lasten, ei äidin edun mukaisesti.

Vai mitä ehtoja tarkoitit?