PIKKU2 KESÄKUU
Kommentit (118)
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Niin kiireinen oli viime viikko, etten ehtinyt kuin pari kertaa täälläkään pyörähtää...
Onpas teillä ollut hurjia aikaisempia raskauskokemuksia. Mulla ei ollut sen hurjampaa kuin tajuton kuvotus ja siitä päästyä närästys. Joku kyseli milloin raskaus alkoi näkyä. Mulla muistaakseni toukokuussa, eli oisko se ollut viikoilla 16+ tai jotain sinnepäin. Muistaakseni joku lääkäri on sanonut, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, että olisiko sitten sillä ollut osuutta asiaan. Aika pieni maha mulla oli kyllä loppuun asti ja paras kaikista oli kätilö synnärillä, joka kysyi ihan tosissaan, että kumpikos meistä on tulossa synnyttämään, kun naispuolinen tuttuni minut sinne saattoi, kun mies oli vielä reissussa... Muutenkin ihan ihme tapaus se kätilö, mutta onneksi ei tarvinnut sen kanssa synnyttää.
Ötökkä: multa poistettiin myös kierukka ihan toukokuun lopussa, mutta vuotoa lukuunottamatta ei mitään oireita tullut. Nyt sitten odottelen joko vuotoa tai plussaa.
Onnea Julialle plussasta!
Hitsi kun ei muista mitä kukakin on kirjoittanut...
ON: su-ma yönä ja maanantaina päivällä hurjaa juilimista alavasemmalla ja menkkoja odottelen. Kuitenkaan ei ole tullut kuin ihan pari tippaa toistaiseksi kumpanakaan päivänä. On hiipinyt sitten mieleen ajatus, että jospa ovis olisikin ollut odotettua myöhemmin ja tuo olisikin jotain kiinnittymiskipua ja -vuotoa. Että en nyt sitten osaa oikein kallistua kumpaankaan suuntaan. Poistovuoto alkoi kyllä ihan reippaasti ilman tiputtelua, ettei tämä nyt oikein siltäkään kuulosta. Mutta odotellaan ja katsotaan. Ajattelin, että jos ei vuotoa kuulu, niin testaan pe-aamuna, mutta nyt taas alkaa menkkamaisia tuntemuksia olla. Muuten on nuo kivut eilisen jälkeen olleet pois.
Aika väsynyttä yritystä ollut meillä nyt, pitkiäkin taukoja välillä. Ensi kuussa alkaa miehellä loma, joten jospa sitten jaksaisi vähän ahkerammin yrittää :D
Mukavaa viikkoa kaikille!
KP 1.
--tapir--
Uskokaa tai älkää, mutta kahden aivan sekaisin olleen kierron jälkeen olen ILOINEN, että kuukautiseni toimivat nyt kuten AINA ennenkin: siis 29 pv ja tasan aamulla:)
Viiru: en ihan saanut sinua kiinni, mutta taas saamme jänskätä yhdessä tässä kierrossa!
Pahoittelut tädin kohdanneille :( Parempaa onnea seuraavaan kiertoon :) Hienoa tapir että jaksat löytää jotain positiivistakin tädin tulosta!!
Omaa napaa taas ja anteeksi jo etukäteen vuotoinfosta.. mulla siis jatkuu edelleen vuoto, on toki vähentynyt mutta kummallista kyllä vuoto on edelleen sellasta kirkasta verta kun normaalisti menkkojen loppupuolella se on jo ruskeeta. Kävellessä tulee välillä alapäähän sellanen kummallinen paineen tunne... tää on kyllä kummallisin tädin vierailu ikinä!!
Annanannalle paljon tsemppiä, toivotaan että oli kiinnittymisvuotoa!!
kaikille tasapuolisesti.
Annananna: minustakin tuo kuulostaa kiinnittymisvuodolta:)
Tapir: sanomattakin tiedät kuinka pahoillani olen puolestasi. mutta päästäänpäs taas jännäämään yhdessä, jee!
Roma: kyllä mä ainakin jaksan sun kirjotuksia lukea. Aikamoinen raskauden alku sulla kyllä.
ON:ei ihmeitä, särkee vietävästi mutta onneksi dropit auttaa. Toivottavasti juhannuksesksi jo hellittäisi.
Ihanaa kesäpäivää kaikille! Jospa kesäaurinko toisi meidän pinoon lisää plussia..
Hienoa,että saa jakaa näin suuren asian näinkin monen ihmisen kanssa. En aio kertoa raskaudesta muille ennenkuin tulee ne maagiset 12 viikkoa täyteen. Mies tietenkin sai tietää heti. Alkuraskauden keskenmeno on kuitenkin hyvin mahdollista, ja se olisi varmasti paljon raskaampaa, jos joutuisi vielä monelle selvittämään. Joten pitää iloita vain näin 'meidän' kesken.
Tapir ja Viiru: olen erittäin pahoillani tädin vierailusta! Mulle tulee vähän paha mieli, kun mä pääsin näin helpolla, ja te joudutte odottamaan kerta toisensa jälkeen. Toivon teille kummallekin nousevia plussatuulia ja lähetän suuren virtuaalihalin.
Roma: kiva, että muutkin kirjoittaa pitkästi! Sulla oli hyvin mielenkiintoinen alkuraskaus! Onneksi kaikki päättyi hyvin ja etpähän ehtinyt piinailla silloin ;-)
Tervetulotoivotus Tiinalle!
On totta, että ei tähän yhteen viestiin millään muista kaikkea mitä piti kommentoida.
ON: mä olin luullut, että raskaustestiin ei koskaan tule haamuviivaa. Eli viiva tulee vain jos on raskaana. Olenko väärässä? Ajattelin tehdä toisen testin huomen aamulla, koska se eka oli hailu viiva. Ja mulla on niin kummallinen olo, kun ei ole mitään tuntemuksia. Toivottavasti en kuvitellut sitä ekan testin tuplaviivaa...
t. skeptikko
Ai niin: nautitaanpa auringosta, sillä viimeistään sunnuntaina sataa vettä ja on kylmää!!
Kylläpähän se näyttäisi siltä, että taisivat kuitenkin alkaa. Edelleen aika vaisua on, mutta eiköhän tuo vauhtiin vielä tänään pääse :) Olen kyllä ihan iloinen, koska sitten ainakin tietää (kai) että oma kierto toimii. Ennen poistoa olleista edellisistä 40 vrk, joten toivon kyllä, että tässä kierrossa jo tasaantuisi aiempaan 27:ään.
Missä vaiheessa olette ajatelleet kertoa vauvasta isommalle sisarukselle? Vai olinkohan jo kysellytkin tätä... Itse olen ajatellut, että varmaan viikolla 12+ kun riskit on jo pienentyneet.
Tapir................ 1/29-31.....yk16
Viiru.................. 2/30-36.....yk10
Santsuli........... 6/35.....yk2
Suttu................ 13/28-30.....yk10
Ope81............. 14/28-33.....yk3
Tatjuska.......... 16/26-29.....yk8
Roma.............. 19/26-29.....yk7
Tiina'82............ 35/?.....yk1
Julia74............. 37/29-39.....yk2.....plussa 20.06.
tapir: isot pahoittelut tädistä. Sulle samoin kuin viirulle soisi sen plussan kyllä enemmän kuin paljon.
Julia: kyllä mun käsittääkseni raskaustestiin voi tulla haamuviiva mutta sen pitäisi myös tarkoittaa raskautta, koska mitään viivaa ei voi tulla ilman hcg:tä elimistössä. Viivanpaikka on sitten eri asia, mutta ne on yleensä niitä roskisviivoja ja siinä ei ole yhtään väriä. Sullahan tuli se viiva testiajan sisään?
annaNanna: haluatko nyt mukaan tuolle kp-listalle?
ON: ei kummempia. Dpo 5 tai 6, vähän oireitakin ollut, rinnat kipeinä, vatsassa outoja tuntemuksia ja repäisykipuja. Mutta eihän nuo kuitenkaan mitään meinaa. Testata en aio ainakaan ennen ensi viikkoa. Jos nyt ei tärppää, niin se on sitten soitto lääkärille taas edessä, sovittiin silloin viimeksi että otan heinäkuussa yhteyttä jos ei ole onnistanut. Plääh..
kuulumisia lyhyen tauon jälkeen.
kiitos Romalle selvityksestä Lugesta,ikävä kuulla että oli vaikea ensimmäinen raskaus.toisaalta on lohduttavaa minun kannalta kuulla etten ole ainoa jolla on ollut vaikeaa ensimmäisessä raskaudessa.
pahoittelut tädeistä
Minä en nyt muista kaikkien nimimerkkejä...antakee se anteeksi.
Piti kommentoida toisten kommentointiin että kun ei lapsia tule. Se tuntuu tosi pahalle ja ihmiset ovat aika ajattelemattomia sellaisia puhuessaan. Tiedän läheltä kuinka vaikeaa on jos ei lasta tule vaikka mitä tehtäisiin,se on sydäntä raastavaa jo pelkästää,ei siihen tarvitse muiden enää puuttua. Itse olen sanonut parille henkilölle että ei kannata puhua lasten tekemisistä ja kysellä koko ajan koska kaikille ei lapset ole itsestään selvyys ja että niitä ei aina tule,ettei se ole itsestä kiinni. Saa ainakin nämä hölöt ajattelemaan.
Uusi tervetuloa mukaan!
ON:tämä yrittää pitää näppinsä erossa raskaustestistä. Oksettaminen on ihan järkyttävää,ja en saanut tänään edes kahvia alas. Syöminen on tästä syystä ollut tosi heikkoa,eikä tee yhtään mieli kun oksettaa 24h. Seminaarissa olin oksennussuussa kun jollain oli jotain IHAN kuvottavan hajuista käsirasvaa. Milloinkohan aikasintaa plussa näkyis testissä? Se kierukka poistettiin 9.6 näkyisköhän jo ens viikolla jos olen raskaana. Tuplista näkyy perjaatteessa aikaisemmin kuin yksösistä. Oliskohan 2vko hedelmöittymisestä jo tarpeeksi?
Jos en ole raskaana toivon,että ne menkat sitte tulis että tietäis oman kiertonsa.
Ötökkä: tuosta pahoinvoinnista voisi jo ajatella raskautta. Toivottavasti tärppäisi! Eikös se pitäisi näkyä testissä 2 viikkoa hedelmöittymisestä
Kaikille muillekin toivon plussia!!! Tosi ajattelemattomia jotkut noissa "ei nuokaan saa mitään aikaan"! Todella tyhmää!! Se on niin arka paikka, jos vauvaa ei kuulu. En ikinä voisi kerskailla raskaudella tai lapsella..
ON: samat kivut jatkuu, paineen tunne alavatsassa ja munasarjoissa + ristiselässä, menkoista ei tietoaaan. Nyt on vissiin kp 36 jo menossa ja hu teen testin. Ovistestissä oli haalee plussa. Huoh..jotenkin vaan on tunne, että raskaana olen. No, mene ja tiedä. Elättelen toiveita, että ovis on ollut myöhemmin. Pupuiltu on silloin kun on huvittanut, että saa nähdä nyt sitten..
Hyvää Juhannusta kaikille!
Jokos Tiina testasi, mitäs näytti? Toivottavasti positiivista...
Jussikuulumisia
Tiina82 toivottavasti olet raskaana :) yleensä äidinvaisto on oikeassa :)
ON:arvatkaa pystyikö tämä olla tekemättä raskaustestiä? NO EN TIETENKÄÄN,negahan se oli, kaikista pahoivoinneista huolimatta. Eli sitten tämä on siitä kierukanpoistosta johtuvaa pahoinvointia. Joku veikkailinkin että pystynkö olemaan tekemättä ja olivat oikeassa enhän minä ja varsinkin nyt kun on juhannuskin tulossa,sen kunniaksi tein. Eli ollaan vaiheessa B odotetaan menkkoja siis.
Hyvät jussit ja plussatuulet,muille paljon pupuilutuulia
Tapir................ 2/29-31.....yk16
Viiru.................. 3/30-36.....yk10
Santsuli........... 7/35.....yk2
Suttu................ 14/28-30.....yk10
Ope81............. 15/28-33.....yk3
Tatjuska.......... 17/26-29.....yk8
Roma.............. 20/26-29.....yk7
Tiina'82............ 36/?.....yk1
Julia74............. 38/29-39.....yk2.....plussa 20.06.
ötökkä: pahoittelut negasta.
Julia: saisiko sinut jo siirtää tuonne plussanneisiin? :)
Tiina: minäkin kyselen, oletko jo testannut?
ON: kauheita menkkakipuja ollut koko päivän ja repimiskipuja myös ylösnoustessa. Koko ajan olen juossut vessassa tarkistamassa että tuleeko täti jo nyt kylään mutta ei onneksi ole näkynyt vielä. Eikä pitäisikään kun on Luge-kuuri vasta puolivälissä.
No juu, mutta oikein hauskaa juhannusta kaikille ja plusstatuulia!!
Roma: tein tänään toisen testin ja siinäkin luki ihan selvästi, että raskaana. Joten minut voi ilomielin siirtää plussanneiden listalle. Tulihan sen ekankin testin plussaviiva annetun ajan rajoissa. Taisi tulla jo minuutissa, joten uskottava on :-) Toivon kaikille muillekin plussia ja pian!!!
Tapir................ 3/29-31.....yk16
Viiru.................. 4/30-36.....yk10
Santsuli........... 8/35.....yk2
Suttu................ 15/28-30.....yk10
Ope81............. 16/28-33.....yk3
Tatjuska.......... 18/26-29.....yk8
Roma.............. 21/26-29.....yk7
Tiina'82............ 37/?.....yk1
Julia: vielä kerran paljon onnea plussasta! :)
Ötökkä: pahoittelut negasta!! Mutta jos kuitenkin myöhemmin näkyisi..aina on toivoa :)
Julia: todella, todella paljon onnea vielä kerran! Ihanaa :))
ON: elikkä tein to testin, no negahan se oli :( Menkkoja ei vaan näy ei kuulu. Huomenna alkaa kp 40. Ensi viikon alussa (tai huomenna aamulla, jos en malta odottaa) testaan ensin ovistikuilla, joita kaapissa on ja jos pärähtää plussa, teen rtestin (esikoisen raskaus selvisi sillä testillä aluksi). Ja kipuja edelleen on, mutta ei niin kauhean pahoja. Sellaiset menkkatuntemukset puuttuu..saa nähdä
Tapir................ 4/29-31.....yk16
Viiru.................. 5/30-36.....yk10
Santsuli........... 9/35.....yk2
Suttu................ 16/28-30.....yk10
Ope81............. 17/28-33.....yk3
Tatjuska.......... 19/26-29.....yk8
Roma.............. 22/26-29.....yk7
Tiina'82............ 39/?.....yk1
ja Viirulle voimahali + isot pahoittelut tädistä! Joo, ei paljon naurata täälläkään kun aika usein saa kuulla, et miksi ette hanki leikkikaveria tytölle...
Tiinalle tervetuloa mukaan!
Olipas Romalla aikamoinen aloitus ekalle raskaudelle. Toivottavasti toinen lakaisi helpommin (ja pian).
ON: Ovis on bongattu ihan testillä ja sitä yritetty hyödyntää, mut eihän se mitään takaa...Eli nyt ei voi kun odotella. Onneks kohta alkaa kesäloma, niin saa muuta miettimisen aihetta :)
Aurinkoisia plussatuulia kaikille!