*** Pitkään tuhdanneiden kesäkuu ***
Kommentit (81)
Mielentila taas heittelee.. Yhtenä hetkenä on aivan varma ettei taaskaan ole tärpännyt ja toisena sitä taas elättelee toiveita! Mitään kummempia oireita ei juuri ole suuntaan taikka toiseen, ainakaan mitään mainittavaa! Kyllä tämä kroppa on tämän 2 vuoden aikana värkännyt niin paljon mitä kummallisimpia muka-oireita että pilviin mua ei saa muu nousemaan kuin kaksi kaunista vahvaa viivaa raskaustestissä!
Niin ja nyt se sitten kesäkuun myötä pamahti yritystä 2 vuoden verran täyteen! Pitäsköhän oikeen juhlistaa jotenkin :D (Huumori kuiten ei ole vielä kadonnut) Niin ja täälläkin pinossa oon jo vuoden verran tuhdannut!!
Ennulille kiitokset uudesta pinosta!
Pitäsköhän meidän hiukan siistiä tuota listaa myös sellaisista joista ei ole kuulunut tosi tosi tosi pitkään aikaan yhtään mitään? Mun puolesta kyllä siellä voi olla taustailijoita, mutta sellaiset joiden emme edes tiedä enää taustailevan? Mitä ootte mieltä? Saahan sitä ittensä aina uudestaan sinne listalle mukaan jos haluaa..
Silvia: Tervetulloo mukaan! Mielissään oon ainakin minä ko tulee uutta porukkaa mukaan! Tsemppiä tähän pitkään tuhtaamiseen! Ja meille voi purkaa kaiken paskan sitte niskaan :)
Nelli pp12 (huh huh sentään ko jo pelottaa)
Halusin tulla vain lähettämään teille kaikille ISON tsemppihalin! Ja toivon tille kovasti plussia..
(Niille, jotka eivät tunne,niin meillä plussa oli lähes kahden vuoden yrittämisen tulos)
Itse olen nyt sairaslomalla selkäkipujen vuoksi, Mulla siis vaikea selkäsairaus.. Ja supistelee jo,kuten aikaisemmisssakin raskauksissa
. Tosi aikaisin,mutta ainakaan aikaisemminei supistuksilla ei ole olluty merkitystä kohdunsuulle!
Perustetaan oma pino meille odotuspuolelle, kun saatte plussia! En oikein tunne siellä kuuluvani minnekään joukkoon..
Tsemppiä kaikille!
Haaveilija-79 ja pirpana 15+0
Haaveilija: Kiva kuulla kuulumisia sinulta. Toivotaan että pirpana pysyisi mahdollisimman kauan siellä masussa supistuksista huolimatta!
Ja mää lupaan että jos plussaan niin se oma pino tulee :) Silloin kun sen plussan huhtikuussa sain niin en olisi osannut kyllä mennä mihinkään muuhun porukkaan mukaan.. Mutta aika näyttää että onko silloin vielä pitkään tuhdanneita odottajia kun minä sen plussani jälleen saan :) Vai joko kaikki ovat poksahtaneet!
Nelli pp13
Tervetuloa mukaan Silvia! Lisäsin sun tiedot tohon alkuun. Tästä palstasta on kyllä ollut paljon apua mullekin. Saa vapaasti kertoa tuntemuksistaan, eikä tarvi ajatella et joku loukkaantuu/suuttuu. Tää on tämmöstä jatkuvaa ala- ja ylämäkeä, toivosta epätoivoon mennään kuukaudesta toiseen.
Mullakin oli polyyppiepäily kohdussa ja olin jo innoissani, että nytkö se syy tähän lapsettomuuteen viimein löytyisi. No, tähystyksessä ei mitään polyyppia sitten löytynytkään ja olemme edelleen "selittämättömästi lapsettomia".
Mä yritän olla ajattelematta, että me ei koskaan saada lasta. Surullista toki on, jos omaa biologista lasta ei saada, mutta myös sijais-/adoptio-lapsi on vaihtoehtona, jos omaa ei kuulu. Raskasta tämä silti on ja tie on pitkä, jos siis omaa ei hoidoista huolimatta saada ja mennään/päästään sijais-/adoptiojonoon...
Asiasta on raskasta puhua, mutta lähimmille ystäville ja työkavereille oon ongelmasta kertonut. Vältytään turhilta vauvauteluilta näin.
Nelli: meillä kans tulee 2 vuotta yritystä täyteen, mutta "vasta" elokuussa! Taidamme juhlia rajapyykkiä inssin merkeissä (päätimme miehen kanssa mennä kokeilemaan sitä elo-syyskuussa)! =)
Joo, tota esittelyketjua voisi tosiaan siistiä, en tosin tiedä ketä sieltä uskaltaisin poistaa...
Juuri kuulin, että hyvällä ystävälläni myös raskautuminen kestää. En ole häneen hirveesti pitänyt viime aikoina yhteyttä, kun tiedän, että hekin yrittävät ja olen pelännyt vauvauutisia, jos kyselen hänen kuulumisia. Ihan hölmöä, tiedän! Oli kuitenkin kiva puhua hänen kanssaan viimein!
Lauantaina aloitan taas Terolutit, joten loppukuuksi on tiedossa turvonneita tissejä ja hermojen kireyttä yms. oireita. Muistuttakaa, että oireet johtuu Terolutista, jos tuun tänne ihmettelemään "raskausoireita". Niin ja ens viikolla meen vyöhyketerapiaan jälleen.
Nelli: koska meinaat testata, vai odotatko kärsivällisesti tätiä?
Hyvää odotuksen jatkoa Haaveilijalle!
Lupaan tulla mukaan tuhtaajien plussa-pinoon, kunhan sellainen saadaan kasaan ja minäkin joskus plussaan! Maalis/huhtikuun plussaryntäyksen jälkeen on taas ollut rauhallista sillä rintamalla...
- Ennuli -
kp 13
myös täällä puolella! Luin juuri tuossa Nellin kommenttia siivoamisesta, mutta mä olen täällä taustalla. Oli aika vaikea kierto viimeksi ja pettymys kamala kun täti tuli kylään; kolme hyvin läheistä ihmistä odottaa kaikki samaan aikaan vauvaa! Nyt taas uutta kiertoa...
Miehen simppanäyte oli priimaa, kuten arvata saattoikin:) minulla taas hormonit laukkaavat sinne ja tänne. Menen ensi viikolla ultraan ja lääkäri ehdotti clomeja...oletteko "kokeilleet"?
Onnea kaikilla plussanneille ja oviksen metsästäjille! Mä olen jättänyt ovistikuttelun taustalle (kauheat paineet siitäkin hommasta) ja nyt pupuillaan mukavasti ja sopivasti!
Aurinkoa ja kesää kaikille! -tapir-
Ennuli: Mulla olis yksi testi kaapissa.. Ja oon nyt tässä päivän pähkäilly että testatakko aamulla vai vieläkö odottelis. Eli se jää nyt sitte nähtäväksi että mikä on aamulla fiilis. Tavallaan haluisin kuitenkin tietää että onko täti odotettavissa vai ei, enkä masentua siihen tädin tuloon! Pelottaa kyllä nega testiki ihan hirveesti!
Tapir: Ole vaan taustalla ja lueskele meidän juttuja :) Paljon tsemppiä ja jaksamista sulle tän homman kanssa! Mäkään en ole kauheasti ovista metsästellyt sen jälkeen kun vuosi on tullut yritystä täyteen. Mullahan on clomit näissä insseissä, mutta niiden lisäksi mulla on myös puregon pistokset. Mun mielestä clomeista on tullu mulle enemmän sivuoireita mitä puregonista. Tai enää 1tbl/pvä annostuksella ei niin kauhiasti, mutta sillon ko piti 2tbl/pvä ottaa niin en tykänny kyllä yhtään... Ja kyllä me sut tuolla listalla pidetään :) Mutta kiva kun kävit sieltä taustalta huhuilemassa että olet vielä siellä :D
Vois tässä joku päivä ko on aikaa niin selailla vanhoja ketjuja että ketkä on vielä kirjoitelleet esim. tämän vuoden puolella. Edes sen verran itsestään hihkaisseet että ovat kuitenkin taustalla.
Nelli pp 13
Välillä olen käynyt kurkkimassa pinoanne. Valitettavan pitkään monet joutuu täällä plussaa odottamaan. Kovasti toivon muutosta sen suhteen, ettei kenenkään tarvitsisi enää pitkään tällä puolella vuoroaan odotella. Plussapuolelle vaan ei taida helposti pitkään tuhdanneitten pinoa aikaan saada kun plussia tulee niin harvakseltaan. Itse ehdin jo poistua odtuspuolelta. Pikkumies syntyi tasan laskettuna aikana ja on äidin ja isän onnen täyttymys.
Tsemppiä kaikille, älkää luovuttako. Kyllä se on kaiken sen yrityksen, turhautumisen ja pitkän odotuksen arvoista kun lopulta saa lapsen syliinsä!
Moona ja pikkumies 12pv
Tulipas sitten aamulla tehtyä testi.. apteekin omalla tein ja siihen alkoi piirtyä n.7-8min jälkeen aivan hailakka juuri ja juuri erotettava viiva (kuitenkin värillinen ja erotettava). Ja sellainen siihen myös testin kuivuttua jäi. Testiaikahan apteekin omassa on 5min. Eli ei aivan testiajan sisään tullut tuo hailakkaakin hailakampi haamu, mutta aika lähelle testiaikaa kuitenkin! Uskoisin kuitenkin että tuo viiva ei ole vahvistumassa, kyllä sen olisi selvempi näillä päivillä jo pitänyt olla! (viimeksikkin keskenmenneestä sain aikaisemmin selvemmän viivan) Taitaapi olla että siellä on hedelmöittyminen onnistunut tällä kertaa, mutta kiinnittymisessä on ollut (taas) ongelmaa! Voi nenä sentään ku ottaa kupoliin!!! Mutta ainakin meillä oikeasti on mahdollisuudet näillä insseillä! Siitä ei ainakaan nyt pääse yhtään mihinkään! Vielä olisi yksi inssi jäljellä ennen IVF-hoitoja.. voi kyllä olla että saatan pyytää lääkäriltä vielä viidettä inssiä (jos neljänneskään ei tärpää) ja jos silloinkaan ei vielä tulosta niin sitten lähdetään kokeileen IVF:ää!
No pitää katsoa vähän aikataulunkin kannalta.. kun tulee tuo vuoden vaihde niin olisi kiva ehtiä yhdet lääkkeet IVF:ään hakeen ennen sitä. Oon kuitenkin maksanut jo reilun 300 lääkkeistä ja sitte tulee ainakin vielä se yksi inssi eli sit on jo reilut 400e käytetty.. ja sehän tarkoittaa sitä että IVF:än lääkkeistä jäis vaan n.200e maksettavaksi jos tälle vuodelle sinne päästään! Eli ei ollenkaan paha! Jos taas eka IVF menee ensi vuoden puolelle niin se on se vähän reilu 600e mitä pitää maksaa..
Mitähän muuta asiaa mulla oli!
Niin Moonalle onnittelut pikkumiehestä :D On varmasti aivan ihanaa kun on vihdoin saanut kauan odotetun ja kaivatun palleron syliin!! Kaikkea hyvää teille! :)
Ja kun meillä on kamala ilma tuolla ulkona, satelee ja on tuulista.... niin kävinpä läpi näitä tämän vuoden puolella edes kerran kirjoittaneita :)
Tässä olis listaa keistä EI löytynyt tälle vuodelle yhtään "merkintää"
masunasu, mötky, Inna, sirusade, blueberry, Raupotar
Pitäisiköhän näitä siivota listalta pois ja jos ilmoittavat itsestään, niin ainahan me sinne halukkaat otetaan mielellään takaisin!! :) Onko muut samaa mieltä?
Jaahas, pitäsköhän se alkaa tekeen jotain enemmän ja vähemmän tärkeää tälle päivälle!
Nelli pp 14
Moona: Paljon onnea pikkumiehestä! :)
Nelli:Pidän sulle joka tapauksessa peukkuja, että viiva vahvistuisi. bdbdb!!
En ole jaksanut kirjoittaa kun olen ollut kipeänä.. taas. :/ Tiistaina kävin lääkärissä kun oli niin kipeä kurkku -> tulehdus kurkussa. Ja heti sen perään tuli flunssa. Onneksi nyt jo on menossa pois. Mutta ärsyttävää tässä on se, että korvat ihan lukossa ja varsinkin vasen korva suhisee koko ajan. :( Menen ensi viikolla uudestaan lääkäriin jos ei tämä korvan suhina lopu. Plussaa on varmaan turha taaskaan odottaa kun on pitänyt ottaa niin paljon särkylääkkeitä. Ja eikä nou simpat näköjään selviä sitä kolmea päivää jonka luulisi olevan vielä suht normaalia..? Ensi viikon puolivälissä sitten tietää enemmän.
Hyvää viikonloppua! :)
Kp 23 tai 24/n. 27
Paljon onnea pitkään odotetun vauvan saaneille! En oikein edes osaa kuvitella miltä tuntuu... Jospa joskus.
Mulla aukkari lähestyy uhkaavasti. Maanantaina pitäis mennä. Nyt on kuiten ollut viime päivinä erikoista mahakipeätä, väsymystä ja hammaslääkärillä hajut otti erikoisen paljon nokkaan. No, testaan varalta huomenna niin ei ole sitten mitään epäselvyyksiä aukkarin kanssa. Aukkarihan tehdään alkukierrossa, mutta kun mulla ne tuppaa olemaan niin harvassa niin maanantaina tehdään. Jos nyt nämä "oireet" enteilee menkkoja ja tutkimukset menee pieleen niin revin pelihousuni täysin...
Olen laihtunut himpun alle 2kg ja huomenna olis taas punnitus, jospa olis taas viikossa lähtenyt puolisen kiloa niin olisin tosi tyytyväinen. Mulla tuntuu hyvin toimivan hiilihydraattien vähentäminen. Saa syödä tosi reilusti ja paino kuiten viikossa on tippunu 400-1000g. Vinkkinä pco:sta kärsiville:-)
Tulen sit maanantaina kertomaan kuulumiset.
Nelli, sun kuulumisia lukis mielellään jo aiemminkin:-)
Tinsku
kp68/??? (ei ihan normaalia ole tuokaan...)
Aamuyötä vaan kaikille! Meillä on kotona kaksi läppäriä ja yksi pöytäkone kaikki rikki samaan aikaan, tosi kiva, alkaa ihan tulla vieroitusoireita, kun ei pääse nettiin. Just nyt täälläkin on alkanut tapahtumaan ja ette usko miten mua korpee noi toimimattomat koneet. Yökkönä töissä ja äkkiä piti livahtaa kommentoimaan tänne pitkästä aikaa. Meillä oli se ensimmäinen aika sairaalalle n. 2viikkoa sitten. Lääkäri oli sitä mieltä, että koska ollaan jo näinkin kauan ( heinakuussa tulee 3v täyteen) yrittäneet ja kaikki on testattu jo yksityisellä niin ei kun heti inssiin. Mulla oli silloin ensi käynnillä kp 1 ja kp 5 aloitin jo pistämään Puregonia, nyt eilen ultrattu ja oikeella kaks 16mmm ja vasemmalla pienempiä 3kpl. La illalla pregnylin pistäminen ja maanantaina aamulla inssiin!!! Ihanaa, oon niin onnellinen jo ihan vaan siitä, että heti yritetään jotain, eikä taas vaan pelkkää odottelua...
Täällähän oli tullut viime kuussa vauvauutisia: ONNEA siis Polalle ja Asterille, voimia pienokaisille!
nyt takaisin töihin!
Emma
Onnea kovasti Moonalle!! Toivottavasti vauva-arki on lahtenyt sujumaan hyvin! :)
Nelli, minakin taalla peukut pystyssa, etta kumminkin tuo viiva vahvistuisi!
Tervetuloa joukkoon Silvia. Tiedan hyvin tuon tuntee, kun pelottaa, etta jos ei KOSKAAN sita omaa vauvaa saa.. :/ Toivottavasti kuitenkin joku paiva!!
Haaveilijalle tsemppia selkakivun ja supistelujen kanssa.
2Poj@naiti, meilla edelleen kierrot samoissa! Odottelen menkkoja ti-ke ens viikolla.
Tinsku, kerrohan kokemuksia aukkarista, makin varailen aikaa ens viikolla, jahka menkat alkaa!
Emma, vau! Tsemppia inssiin!! :)
ON: Ei raportoitavaa... Menkkoja odotellessa (PMS on jo....), niin paasen varaileen sita aukkariaikaa!
Nyt ulos aurinkoon!! :)
Tinttis
Hei kaikille.. Tänään aamulla on taas testattu ja samanlainen tosi hailakka viiva sieltä tuli. Mieskin sen näkee ja ei sitä tikkua tartte käännellä ja väännellä kädessä sen viivan nähdäkseen, mutta kyllä tuo on sen verran hailu viiva ettei se mitään hyvää merkkaa.. Tänään pitäisi vuodon alkaa ja tiputtelua onkin sitten alkanut tässä päivän mittaan esiintymään. Että kylläpä se tais olla sitten siinä! Yleensä tiputtelu on alkanut muutamaa päivää ennen kunnon vuotoa, eli saa nyt nähdä että myöhästyykö kunnon vuoto vai alkaako vielä tämän päivän aikana.
2poj@näidille paranemisia ja kiitoksia peukutuksista vaikka itsellä tiedossa olikin ettei tuosta taida mitään tulla..
Tinsku: Paljon tsemppiä sinne aukkariin!! Oletko testannut tänään? Onpa mukava kuulla että olet saanut painoa tippumaan.. on se laihdutuskin oma hommansa ja vaatii tahtoa! Paljon onnea onnistumisesta sillä saralla!
Emma: Kylläpä vaan teillä on sattunut huonosti käymään kun kaikki koneet on yhtä aikaa rikki :( kiva kuitenkin että olet päässyt kuulumisia kertoilemaan meille! Ja tosi kiva kuulla että pääsitte heti tositoimiin! :D Toivottavasti tulee tulosta! Hyvän kokoset rakkulat oli kuiten saatu aikaan :)
Tinttis: kiitti sullekkin peukutuksista..
Juu eipä mulla sitten muuta.. Jännittää ihan pirusti että päästäänkö vielä siihen neljänteen ja viimeiseen inssiin ennen kesätaukoa! Niin kovasti toivon että päästäis vielä yrittämään! On se onnistuminen ollut niin lähellä tässä pari kertaa!
Nelli
Kävin siivoamassa noita nimiä tuosta alusta. Kiitos Nelli, kun viitsit tehdä "tutkimustyötä" noista nimimerkeistä, jotka ei hetkeen oo ilmoitellut itestään.
Tapir: Kiva kuulla sinustakin! Voimia noiden raskaana olevien tuttavien/ystävien tapaamisiin. Se on TODELLA raskasta, tiedän kokemuksesta! Pitää vaan päästää toisesta korvasta ulos saman tien ne vauva- ja muut raskausjutut, jota heidän suustaan tulee! Harmi, ettei niiden mahoja voi olla näkemättä ja katsomatta! Hienoa, että miehesi simpat kunnossa! Mulla ei oo clomeja ollut, mutta elokuussa inssin myötä pääsen niitäkin kokeilemaan.
2poj@näiti: Tsemppiä flunssan kanssa painimiseen!
Tinsku: Miten aukkarissa meni? Oliko kaikki ok?
Emma: Mites inssissä meni?
Nelli: Toivotaan nyt vielä, että tiputtelu loppuisi ja viiva vahvistuisi! Eikös toivoa ole niin kauan, kunnes "hanat aukee"!
Moona: Kovasti onnea pienen pojan äidille! =D
Omaa napaa: Teroja on lauantaista lähtien napsittu ja ovis hyödynnetty parhaamme mukaan! Oli muuten kaikkien aikojen ovislimat (sorry), toivottavasti enteilee hyvää! Inssiin elokuussa! Hui, vähän jännittää kyllä!
- Ennuli -
kp 17
Lääkäri sanoi minulle heti alkuun ettei välttämättä ilmakuplat aina erotu vaikka torvet auki olisivatkin. Hänelle kuulema usein käynyt niin...
Ultrassa oikea munasarja oli tyypillisen polykystinen, itsekin erotin ruudulta. Vasen on "normaalimpi". Limakalvon paksuus ei jäänyt mieleen mutta hyvin vähän sitä on, mikä viittaa estrogeenipuolen ongelmaan. Siksipä ei ole niitä kuukautisiakaan. Nesterakkulaa oli, elikä ovulaation tapaista on voinut ollakin. Kohtu on muutoin ok.
Katetrin vieminen kohtuun ja kohdunsuun avaus sattuivat jnkn verran. Kivuliaampana koin keittosuolan ja ilman ruiskutuksen. Piti ihan ääneen voikertaa. Ei kuitenkaan ollut mitenkään sietämätöntä. Oikea munatorvi selkeästi auki, itsekin erotin liikkuvat ilmakuplat. Vasemmasta ei päästy täysin selvyyteen, mutta siitä lähdetään että molemmat on auki. Otin kotona Burana 400mg ja polilla antoivat Flagyl 800mg tulehdusta ennaltaehkäisemään.
Nyt lähdetään kokeilemaan Metforemilla ja pariaika 13.7 lapsettomuuteen enemmän perehtyneelle lääkärille. Siispä kuulisinkin metformiinin käyttäjien kokemuksia erittäin mielelläni!
Tutkimuksen jälkeen tuli hirveän huono olo, huimasi, heikotti, oksetti ja pyörrytti. Selvisin kuiten kotiin ja nyt olen jo töissä:-) Huono olo helpotti tunnin sisällä.
Tässäpä päällimmäiset kuulumiset... Kysykää jos tarkemmin haluatte tietää jotain!
Illalla sit ensimmäinen Metforem nassuun..
Tinsku
kp71
Vuoto alkoi sunnuntai-iltana ja eilen sitten soittelin polille sitä viimeistä inssiä.. Eihän me siihen päästä :( Kuulemma yksi lääkäri nyt enää paikalla eikä voida tehdä mitään "ylimääräisiä" hommia. Syksyllä sitten uudestaan :(
Argh, ko potuttaa niin julmetusti! Ei ole oikein toivoa että luomulla meillä tärppäisi.. Melkein kaksi vuotta yritettiin eikä mitään tapahtunut, sitten heti ekasta inssistä tuli sillon plussa ja nyt viime kerralla sain sitä haaleaa viivaa! Pitää nyt toivoa että mun munasarjat olis vielä kesän niin hormoonihuuruissa aikaisemmista lääkkeistä että ne tuottais kunnollisia munasoluja!!
Ennuli: Mehän saadaan sitten tod. näkösesti yhdessä piinailla inssiä sitten syssymmällä :)
Tinsku: Onpa kiva kuulla että johtimet oli auki :) Ei ole kokemusta metforemista.. Toivottavasti pelkästään siitä olisi apua, eikä tarvitsisi enää sille seuraavalle lääkärille mennäkkään.
Nelli kp 3/28 , syksyä odotellessa
Ennuli muuten... mulle voisit päivittää tän
Nelli yk 24
iät: 26 v. mies 32 v.
Toiveissa toinen lapsi, mulla tyttö 06/05, miehelle ensimmäinen.
1. IUI 03/10 + alk.rask.km 4+4,
2. IUI 04/10 -,
3. IUI 05/10 ns. kemiallinen raskaus.
Yksi inssi vielä syksyllä
Todella kurja juttu!! Ja vielä kurjempi juttu, etteivät enää tee inssiä ennen kesää..:( jaksamisia sulle, elämä ei aina ole reilua..:(
Tinsku: Hyvä, että putket olivat auki, se on aina positiivista! Ei mitään tietoa tuosta lääkkeestä, mutta toivotaan, että siitä on sulle apua! Noi sun kierrot on melkoisen pitkiä..
Emmako se oli päässyt heti inssiin, ihan mahtava juttu!!:)
Moonalle onnittelut pojasta!!:)
Mitähän muuten Asterille ja pojalle kuuluu?
Menin sitten ja tilasin netistä sen clearbluen ovistestin. Tosin olin sen verran myöhään liikenteessä, että testailu jäi ensi kiertoon. Ovis ohiteltiin tuossta su-ma akselilla ja nyt sitten taas odotellaan..
Olen aika laiskan puoleisesti kirjoitellut, mutta johtuu siitä, että aika lailla toivo mennyt luonnlliseen raskautumiseen, ihmettä odotellessa.. Mutta mukana pinossa silti!!
Ihanaa muuten lukea esittelystä, että on niitä vauvoja tähänkin pinoon saatu!!!!?
Terveisin Sofi
p.s. joutuu matikkapää koetukselle ton varmenteen kanssa..;)
Tulin vaan lämpimikseni höpöttelemään kun on niin tylsää :) minä en oikein osaa lomailla.. Sitten kun miehelläkin on loma, niin silloin vasta omakin tavallaan alkaa! nooh.. jos tässä alkais jotaki siivouspuuhia harrastamaan ja sen sellasta! Viikonloppuna juhlitaan meidän pikkuneitosen 5v. synttäreitä! Eli imuroinnit ja luutuamiset saavat odottaa ylihuomiseen, mutta onhan noita kaappeja kyllä mitä kestäis hiukan järjestellä!
kiva kuulla taas Sofistakin! Mullakin kiinnostaisi miten Asterilla ja pojalla on sujunut.. Toivotaan Sofi että se ihme jostain sulle löytyisi!! Minäkin toivon kesäihmettä :) Jotenkin hermostuttaa kun on enää se yksi mahdollisuus inssistä sitten syksyllä.. pelottaa jotenkin julmetusti lähteä sitten IVF:ään!!
Ihan samaa mietin Sofi muuten eilen tuon varmenteen kanssa :D Ja mulle tulee melkein aina miinuksen puolelle menevä varmenne! :)
Nelli kp4/28
Nelli: kävin päivittämässä tietosi. Harmi, että vuoto alkoi, ja seuraava inssi menee syksylle! Jos seuraava inssi ei tehoa, koska eka IVF? Onko sulla tietoa?
Mulla on jotenkin sellainen olo, et tuo inssi ei meille tehoa, mut eihän sitä koskaan tiedä. Aika pieni tuo onnistumisprosentti on kyl IVF:ään verrattuna. Mennään nyt kokeilemaan, kun lääkäri suositteli. Tietty siinä on tuo apulääkitys clomit, jotka jo sellaisenaan ovat monia vissiin auttaneet. Ja saattaahan olla, että esim. kohdunkaulan limassa jotain, mistä siittiöt ei tykkää, ja inssi auttaakin, kun pääsevät suoraan kohtuun!
Vyöhyketerapiassa kävin taas eilen (nyt kolmas kerta) ja lantion verenkierron pisteet oli tosi kipeet! Ne pitäis kuulemma saada kuntoon! Ehdotti 5 kerran tehohoitoa viikon välein, mutta on niin kallista et pitää vielä miettiä...
Terolut ei onneksi ole aiheuttanut juuri mitään sivuoireita (kuten silloin ekan kuurin kohdalla).
Juu aivoja saa jumpata ton tarkenteen kanssa! En oikeen ymmärrä, mikä sen "idea" on...
- Ennuli -
Kp 19
Minä 28, mies 34. Ay 5/09. Tutkimuksiin 1/09. Teratozoospermia, kohdussa polyyppi? Hysteroskopia tulossa 7/10. SSG 6/09, oikea munajohdin auki, vasemmasta ei varmuutta.
Tuossa meidän tarinaa pähkinänkuoressa. Nyt on sekavat tunteet ja ajatukset, paljon pelkoja ja jännitystä. Toisaalta on tosi hyvä, että ollaan lähdetty ja päästy tutkimuksiin. Ja ihan hyvä, että jotain mahdollisia syitä tärppäämättömyyteen on löytynyt. Pelottaa vaan, että mitä seuraavaksi... ja mitä, jos me ei koskaan saada lasta.
Tuntuu yksinäiseltä, kun ei voi oikein puhua läheisille (miestä lukuunottamatta). Tästä palstasta on ollut kyllä apua, vertaiskokemukset ja etenkin onnistumiskertomukset ovat tärkeitä!