PIKKU2 KESÄKUU
Kommentit (118)
Santsuli........... 3/35.....yk2
Suttu................ 10/28-30.....yk10
Ope81............. 11/28-33.....yk3
Tatjuska.......... 13/26-29.....yk8
Roma.............. 16/26-29.....yk7
Tapir................. 27/29-31.....yk15
Viiru.................. 30/30-36.....yk9
Julia74............. 34/29-39.....yk2
ötökkä: ettet nyt vain olisi raskaana? :)
Mites Julia, Viiru ja Tapir, miten piinailu sujuu?
Poistin Miltsin tuolta kp-listalta, hänestä kun ei ole mitään kuulunut aika päiviin, toivottavasti tämä ok muille. Mutta Miltsi huom! lisään sinut heti takaisin kun kirjoittelet taas.
ON: ovis oli ja meni, peittoja ei heiluteltu ihan niin usein kun oli suunnitelma mutta jotain sentään. Tänään aloitan Luget.
Plussatuulia kaikille!
Pahoittelut Santsulille tädistä!
Roma: Eihän siihen tarvita kuin se yksi kaveri, joten nyt toivotaan plussatuulia kierron loppuun!
ON: Tunteet ovat heitelleet laidasta laitaan, sillä eilen aamulla tuli pientä vuotoa. Se tosin loppui lyhyeen ja tänään ei ole tullut yhtään mitään, joten ehkä mä sain muutaman päivän armonaikaa. Nyt kyllä mahaa nappaa siihen malliin, että täti olis tulossa kyläileen piakkoin. Aika piinaavaa, kun mulla ei ole ainakaan vielä tuollaisia kellontarkkoja menkkoja. Päivätolkulla saa venailla, mitä tuleman pitää. Viimeisen parin päivän aikana olen itkenyt kerran lähes hysteerisesti (pahoitin mieleni, kun sisko sanoi että olen liikaa kiinni lapsessa), ja toisen kerran kun kuuntelin kaverin viulun soittoa ( se oli niin kaunista). Huomenna ajattelin repäistä ja tehdä raskaustestin, jos tätiä ei näy aamupalapöydässä.
Ötökkä: eikös sunkin kannattaisi kuitenkin tarkastaa tilanne testillä??
Mitkä ovat fiilikset Viirulla ja Tapirilla?
kertokaahan tytöt mielipiteenne tästä:
Mä vuodan edelleen kuin mikäkin niagaran putous. Ikinä ei siis ikinä ole ollut näin runsaita menkkoja. Eilen sitte kaivelin sen ennen menkkoja tekemäni testin esille ja siinä oli hailakka viiva. Nyt mietin sitte et oiskohan mulla ollut joku varhainen keskenmeno...?
Tiedän kyllä ettei noihin testiajan jälkeen tulleisiin viivoihin voi luottaa mutta tää vuodon runsaus tosissaan hämmästyttää ja tuntuu ettei loppua näy!!
Julialle tsemppiä, toivotaan et tulee plussa!!!!!
Mites Julian testi, mitä se näytti?? Toivottavasti plussaa...
Santsuli: ikävää, että joudut miettimään moisia:( Mulla ainakin tulisi itku kurkkuun, jos mulle kävis noin. Sen verran voin sanoa että mulla ainakin vuoto vaihtelee tosi paljon. Välillä pitää jousta vessassa tunnin välein ja välillä voi olla koko päivän samalla siteellä.
ON:tähän asti ei ihmeitä. Nyt alkaa tuntua tädiltä. Toivottavasti ei kuitenkaan tulisi. Mä olen aina tiennyt oireista koska mun menkat alkaa, mut nyt ei aina ole niitäkään. Odottelua siis:)
Plussatuulia kaikille tasapuolisesti!
Santsuli: mulla oli kans kahdet edelliset menkat aivan kauhiat. Luulin jo, että vuodan kuiviin. Ne on ainoat menkat mitä mulla on raskauden jälkeen ollut, joten vielä ei ole tietoa jääkö sellaiseksi. Olen tosin kuullut, että raskauden jälkeen menkat vaan pahenee.
Mutta, mutta... nyt mun ei toivottavasti tarvitse miettiä menkkoja vähään aikaan, sillä eilen kun suljin koneen, niin tein sen testin. Ajattelin, että ehdinpä tehdä ennen kuin täti tulee! Ja kaksi viivaahan siihen tuli, vaikkakin testiviiva oli selvästi haaleampi!!! Ajattelin tehdä toisen testin parin päivän päästä, jotta voin olla varma. En sitten saanut yöllä millään nukutuksi, kun ajatukset tulevasta pyöri päässä. En uskalla vielä oikein uskoa, että masussa olisi pieni ihmisen alku. Menee varmaan pari päivää, ennen kuin oikeasti tajuan. Tää on siis mieletöntä!!!!
Toivottavasti plussatuulet ovat suotuisat muillekin!
Santsuli........... 4/35.....yk2
Suttu................ 11/28-30.....yk10
Ope81............. 12/28-33.....yk3
Tatjuska.......... 14/26-29.....yk8
Roma.............. 17/26-29.....yk7
Tapir................. 28/29-31.....yk15
Viiru.................. 31/30-36.....yk9
Julia74............. 35/29-39.....yk2.....plussa 20.06.
Santsuli: mutta... nyt mun ei toivottavasti tarvitse miettiä menkkoja vähään aikaan, sillä eilen kun suljin koneen, niin tein sen testin. Ajattelin, että ehdinpä tehdä ennen kuin täti tulee! Ja kaksi viivaahan siihen tuli, vaikkakin testiviiva oli selvästi haaleampi!!! !
EIKÄ ihanaa onnea,nyt tarrasukkia lähettelen täältä!
Täälä en pysy enää mukana kuka kirjoitellut mitäkin niin pitää vissiin eikseen jokaiseen kirjottaa ja lopuksi ON
Julia: paljon onnea plussasta!!!! :)
Santsuli: voi miten ikävä juttu mietittäväksi. Mutta positiivistakin voisi ajatella, että ainakin oli mahdollisesti tärppiyritys, varmaankin oikeasti voisi siis tärpätä pian myös. :)
Mulla oli kerran synnytyksen jälkeen sellaiset menkat että muutamaan päivään en viitsinyt neljän seinän sisältä paljon liikkua kun valui kuin seula. Onneksi oli vain sen kerran, muuten vuodon määrä ei ole muuttunut verrattuna aikaan ennen raskautta.
Toisen kerran kun muistan että oli erikoisen runsaat menkat, oli kun rupesin esikoista odottamaan, mulla kun tuli siis vaatimattomat 10 päivän menkat vaikka olin jo raskaana. Siksi plussasinkin vasta rv 5+6, ei paljon käynyt raskaus mielessä kun vuoto vain jatkui ja jatkui. Huh sitä!
No mutta, paljon plussatuulia kaikille, toivottavasti me muutkin plussataan pian Julian seuraksi!
ON: ovis oli ja meni, peittoja ei heiluteltu ihan niin usein kun oli suunnitelma mutta jotain sentään. Tänään aloitan Luget. Plussatuulia kaikille!
Roma: Anteeksi Mikä on Luget,onko jotain hoitoja?
Mutta toisaalta eihän sitä tarvitse kuin yksi häntäveikko ;) ei yksi kerta perjaatteesa voi olla riittävä!
kertokaahan tytöt mielipiteenne tästä: Mä vuodan edelleen kuin mikäkin niagaran putous. Ikinä ei siis ikinä ole ollut näin runsaita menkkoja. Eilen sitte kaivelin sen ennen menkkoja tekemäni testin esille ja siinä oli hailakka viiva. Nyt mietin sitte et oiskohan mulla ollut joku varhainen keskenmeno...? Tiedän kyllä ettei noihin testiajan jälkeen tulleisiin viivoihin voi luottaa mutta tää vuodon runsaus tosissaan hämmästyttää ja tuntuu ettei loppua näy!! Julialle tsemppiä, toivotaan et tulee plussa!!!!!
Mä menisin varmuuden vuoksi tarkistamaan tilanteen ettei jää kohtuun mitää jos onkin keskenmeno. Tiedän itse miten pahalta se tuntuu,mutta pitää toivoa että kaikki on silti hyvin. Se tilanne on itselle ollut yksi vaikemmista pakoista kuulla,että on yksi elävä sikiö ja sitten pitkä hiljaisuus ja toinen joka ei ole elossa.
ON: ihan hirvee olo. Minua on oksettanut klo 14 asti tänään ja kaksi kertaa tuli oksennus jo suuhunkin. Mies sanoi, että oletkohan raskaana. Itsekin mietin samaa koska olo on NÄIN järkyttävä. Mutta miten se voi olla kun kierukka vasta poistettiin 9 päivä tätä kuuta.Kuitenkin päätettiin odottaa raskaustestin kanssa,teemme sen ensi viikonloppupuolella kun kesäloma alkaa. Ei se varmaan edes näkysisi vielä.
ja vielä kerran onnea Julialle!!!! Aivan ihana uutinen :)
ON: vuoto jatkuu edelleen... ehkä tää sit tosissaan on vaan joku runsaampi täti. Ei mulla kuitenkaan mitään hirveitä kipuiluja ollut ennen alkamista, ni luulis et jos olis km niin olis kipeempi... tai tiedä tästäkin nyt sitte. Toivotaan että tää on viimenen vuoto pitkiin pitkiin aikoihin :)
Roma: ihan uteliaisuudesta vaan kysyn, että oliko sun esikoisraskaus muuten ihan normaali lukuunottamatta sitä 10 päivän vuotoa? hurjalta kuulostaa että voi noin runsas vuoto olla vaikka on raskaana... ja mistä tiesit ruveta testaamaan sillon, tuliko jotai raskausoireita?
ja ötökkä, oot kyllä tosi kärsivällinen jos jaksat ens viikkoon asti odottaa testin kanssa. Mä en malttais :)
Saakos ilmoittautua mukaan :) Eli me myös miehen kanssa (mä 27v, mies yli 30) kuumeilemme leikkikaveria esikoisellemme. Tyttö syntyi viime vuonna syyskuun lopussa ja synnytyksen jälkeen ei mitään ehkäisyä olla käytetty. Toukukuun ½-välissä oli vasta ekat menkat ja sen jälkeen ei sitten ole ollutkaan. Testejä olenkin tehnyt, mutta ainaskin tänään näytti negaa (tein aamulla ja iltapäivällä), toissailtana tuli haalee plussa rtesttin (vaikutusajan ulkopuolella)..mitähän se tarkoittaa? Nyt on kp 34/? (ennen raskautta 32-36). 3 viikkoa ollut koviakin kipuja munasarjojen seudulla ja ristiselässä, sellasta aaltomaista. Aattelin, etä ovis olis ollu 2 viikkoa menkoista, mutta voi olla, että se olikin myöhemmin? Toisaalta typerää ja rahanhaaskausta tehdä näin usein testejä, seuraavan kerran teen vasta to. Imetän vielä 3xpvässä, yöllä en ole imettänyt enää moneen kuukauteen. Turhauttavaa tämä, tulis ne menkat sitten, jos en raskaana ole..
Julialle paljon paljon onnea!!
Muillekin paljon plussatuulia!!
Tiinalle ja mielettömästi onnea Julialle plussasta!!
ON: Täällä ollaan lähes kyyneleet silmissä, sillä yk 10 alkoi tänään eli kp 1. Oviksesta taas vaan viikko aikaa. Mä en ala.
hirmuisesti!!!! Ihan mieletöntä! Tarrasukkia:)
Tervetuloa Tiina. Mä eilen katsoinkin, että alkaa meidän kp-lista oleen aika tynkä, joten joukkoon vaan!
Santsuli: toivon, että sun vuoto siitä loppuu. Toi ei kuulosta kovin mukavalta. Mullakin on synnytyksen jälkeen ollut välillä hurjia vuotoja ja pitkiäkin, mutta sitten taas välillä niin niukkoja että pelkällä pikkuhousunsuojalla selviää.
Viiru: sun tekstit on välillä kuin omaani, joten olen kokenut sut suorastaan läheiseksi:) harmistuin sun puolesta tädistä. Omaa odotellessa vielä....tässä kierrossa ei ole odotuksia kuitenkaan, ei tuntemuksia eikä mitään. Mä en jaksa pettyä taaaaaaas. Onneksi mulla on uusi pusero päällä, joten mielikin on parempi:)
Kiitos tapir. Et tiedäkään kuinka noi sanat lohduttaa mua. Turhauttaa pettyä joka kuukausi uudestaan ja uudestaan. Jos joku olisi viime joulun negan jälkeen sanonut ettei onnista juhannukseenkaan mennessä, niin olisin varmaan nauranut. No, eilisen negan jälkeen ei naurattanut. Varsinkaan kun äitini meni vielä sukulaisille sanomaan että "kun ei noi saa mitään aikaiseksi". Oli sitten hyvät fiilikset. Miksi ne ei tajua ettei niitä lapsia vaan tehdä? Tosin itsekin olen tajunnut sen vasta nyt ja tiedän etten ikinä enää kuuna päivänä keljuile kenellekään tai kysele että miksikäs teillä ei vielä ole (enempää) lapsia. Tosin ainahan voin mennä shoppailemaan. Kiitos tapir vinkistä:)
Plussatuulia kaikille!!!!
Viiru................. 1/30-36.....yk10
Santsuli........... 5/35.....yk2
Suttu................ 12/28-30.....yk10
Ope81............. 13/28-33.....yk3
Tatjuska.......... 15/26-29.....yk8
Roma.............. 18/26-29.....yk7
Tapir................. 29/29-31.....yk15
Tiina'82............ 34/?.....yk1
Julia74............. 36/29-39.....yk2.....plussa 20.06.
Viiru: voi ei. Suuret pahoittelut tädistä. Kyllä sinulle sitä plussaa niin kovasti toivoisi.
Tiina'82: tervetuloa! Lisäsin sinut tuolle kp-listalle, jos haluat mukaan tuohon esittelyyn, niin laitathan tietosi. :)
ötökkä: Luget (eli Lugesteron) on keltarauhashormoonilääke. Mun tapauksessa sitä määrättiin koska mun luteaalivaihe oli vain 9 päivää eli todennäköisesti liian lyhyt raskauden alkamiseen. Sen pitäisi myös jotenkin auttaa kiinnittymiseen.
Santsuli: kyllä se mun raskaus oli todella omituista alkua lukuunottamatta sitten normaali. Mutta tosiaan, mulla tuli ne 10 päivän kivat pikku menkat, mitä tietenkin ihmettelin kovasti. Mutta kun ne vihdoin loppu, niin olin vain tyytyväinen, eikä tosiaan raskauden mahdollisuus käynyt edes mielessä.
Sitten vähän sen jälkeen mulla alkoi olemaan aamuisin huono olo mutta pistin sen työstressin piikkiin, olin juuri saanut ylennyksen töissä ja vipinää riitti sillä saralla.
Sitten huomasin että mua hengästytti ihan koko ajan ja jostain syystä mun nilkat turposivat aivan valtaviksi. Vieläkään ei kellot soineet, kävin lääkärissäkin mittauttamassa verenpaineet että minkä sydänkohtauksen olen nyt saamassa mutta vp aivan normaali.
Sitten yhtäkkiä alkoi tulemaan tuhrua ja mulla ei siis tule tuhrua ikinä. Silloin rupesin todella ihmettelemään että mikä ihme mulla on vialla.
Se oli viikonloppu, seuraavana maanantaina tilasin gynekologin ja sain sen samalle päivälle vielä.
Sinä aamuna mulla oli tosi, tosi huono olo ja silloin alkoi päässä raksuttamaan että mitä jos.... Työmatkalla kävin apteekissa ja tein testin heti töihin saavuttua. Ja kappas, samantien pärähti kaksi vahvaa viivaa!! Olin kyllä ihan puulla päähän lyöty.
Menin sitten iltapäivällä lääkäriin, jossa ultrassa näkyi ruskuaispussi mutta ei sikiötä. Uusi aika viikon päähän ja silloin ultrassa näkyikin viikkoja vastaava sikiö ja syke. :)
Että aika hurja aloitus oli se. Lääkäri oli sitä mieltä että se vuoto johtui siitä, että siellä oli ollut toinenkin, joka sitten valitettavasti meni pois.
Huh, tulihan romaani, toivottavasti joku jaksaa tuon lukea. :) Mutta juu, plussatuulia kaikille ja aurinkoista päivää!!
hmm..Mitäs muilla?Mun pitäisi olla varmaan vähemmän aktiivinen palstailija koska taidan kirjoittaa normia enemmän ,häve.
ON:ei vieläkään menkkoja?! Rinnat ovat tosi arat ja alakerta myös,mutta ei ole menkkamaista kipua. Olenkin koittanut kovasti muistetta esikoisen alkuraskausoireita,mutta en muista tarkasti. Olisiko silloin ollut vastaavaa?Kyselin jo mieheltäki,mutta hänkään oikein muista. Kumma kuinka jotkut asiat unohtaa.Eilen olin tosi itkuherkkä,tämä ei ole minulle mitenkään normaalia.Taitaa olla vaan joku hormonaalinen myrsky minulla. Mietin myös että voikohan ihminenkin olla valeraskaana samalla tavalla kuin esim.koira?
Tämänlaisia mietelmiä näin sunnuntaina