PIKKU2 KESÄKUU
Kommentit (118)
jos en aiemmin ole muistanut onnitella! En yhtään muista..
Ja tervetuloa uusille.
Kovin on palsta ollut hiljainen, varmaan tuo kesäkeli tekee. Ainakin meidäm tulee oltua ulkona kaikki illat kun on nättiä ilmaa.
Tosiaan, mites piinailijat, oisko jo uutisia meille malttamattomille?
ON: ei uutta ja toi tikuttelukin alkoi jo tylsistyttää, joten sekin on jäänyt. Silloin tällöin olen tikutellut, ilman selvää plussaa. Jotenkin kuitenkin on tunne, että ovis olis jo ollut. En tiedä. Yritystäkin on ollut, mutta näinköhän ehdin taas ennen tätiä edes piinaillla.
Plussatuulia täältä puhaltelen ja toivotaan, että päästään kaikki kesän myötä tuonne odotuspuolelle.
Kesälomaa odotellessa Viiru kp jotain ja yk liikaa
että silleen....ketuttaa taas niin vietävästi, vaikka nyt voinkin sanoa että myöhässä oltiin pupuilujen kanssa kun kierto olikin pitkästä aikaa näin lyhyt. Ja muutenkin meni ovisaika työreissuissa puolin ja toisin. Silti harmittaa...
Kesäinen sää tosiaa on houkutellut tuonne pihalle sen verran usein, että on jäänyt kirjoittelut vähemmälle.
Uusille tervetuloa mukaan! Ja kaikille plussatuulia!
Tatjuska........... 1/26-29.....yk8
Roma................ 4/26-29.....yk7
Tapir................. 15/29-31.....yk15
Viiru................... 18/30-36.....yk9
Julia74.............. 22/29-39.....yk2
Santsuli............. 26/?.....yk1
Suttu................... 27/28-30.....yk9
Ope81................ 32/28-30.....yk2
Miltsi................... 38/?.....yk1
annaNanna: tervetuloa! Jos haluat mukaan esittelyyn ja kp-listalle, laitahan tietosi niin lisäilen sinut niihin. :)
Tatjuska: pahoittelut tädistä. Sinullekin toivoisi sitä plussaa ihan sydämestään, toivotaan kovasti että tämä kierto sen toisi.
ON: täti pakkailee kamojaan, tervemenoa vaan. Sovittiin miehen kanssa että tässä kierrossa panostetaan pupuiluun oikein olan takaa. Katsotaan nyt miten onnistuu, meillä esikoinen nukkuu vielä samassa huoneessa kuin me, on tämä pupuilun ajoitus välillä hieman haastavaa. No, mielikuvitusta peliin niin eiköhän sitä jotain aikaan saada.
Paljon plussatuulia kaikille!
Kiitos tervetulotoivotuksista :)
Ei ole tosiaan mitään hajua vielä noista kp:stä, kun tuota poistovuotoakin vielä odottelen loppuvaksi... Katsotaan sitten, kun niistä joskus selvä tulee!
Meillä nukkuu myös lapsi samassa huoneessa edelleen, tosin nyt on yritetty pikkuhiljaa taas opettaa omaan huoneeseen. Viime kesänä jo hetken viihtyi siellä, mutta sitten tuli taas jokin kausi, eikä enää uskaltanut nukkua yksin. Enemmän ongelmaa taitaa tosin tuottaa se, että minä menen pari tuntia myöhemmin nukkumaan kuin mies ja vastaavasti nukun sitten pitempään. Mutta on me nyt sentään joskus oltu yhtäaikaakin hereillä ;)
Tatjuska........... 2/26-29.....yk8
Roma................ 5/26-29.....yk7
Tapir................. 16/29-31.....yk15
Viiru................... 19/30-36.....yk9
Julia74.............. 23/29-39.....yk2
Santsuli............. 27/?.....yk1
Suttu................... 28/28-30.....yk9
Ope81................ 33/28-30.....yk2
Miltsi................... 39/?.....yk1
Harmitus tatjuskalle; onneksi täällä saa ja voi purkaa pahaa oloa. Minä tein sitä viimeksi, kun täti kävi. Oli se vaan aika pettymys--se on pitkä yrittämisen jälkeen aina pettymys. ONNEKSI paistaa aurinko:)
ON: kävin maanantaina ultrassa ja sisätutkimuksessa vielä. Lääkäri sanoi taas ettei löydä mitään "rakenteellista" estettä raskautumiselle, ja vasemmalla oli NIIIn iso johtofollikkeli, että sain oikein mitoilla varustetut kuvat mukaan:) että mä hymyilin. Ainut vaan, että irtooko se munasolu sieltä lainkaan -- jää nähtäviksi. En ottanut vielä clomeja...ajattelin, että syksyllä sitten, kun kesä on mennyt ja ketuttaa muutenkin.
Plussailua ihan kaikille!
Tervetuloa uudet mukaan vain täältä Suttulastakin.
Taitaa täti tänään tulla kylään on sen verran tuo selkä kipeä. Ja testinkin kerkesin äsken tekemään. Kaapissa kun lojui yksi vanha.
Taidamme keskittyä elokuun häihin ja miettiä sitten lisää kakkosen tekoa.
Jäämme taka-alalle, mutta kierto listassa voi minut pitää jos vaikka tulee sateinen kesä ;)
Hyvvee kesää kaikille tämä tyttö lähtee tänään kuuntelemaan KISSiä... Jee.
Tatjuska........... 4/26-29.....yk8
Roma............... 7/26-29.....yk7
Tapir................. 18/29-31.....yk15
Viiru................... 21/30-36.....yk9
Julia74............. 25/29-39.....yk2
Santsuli............ 29/?.....yk1
Suttu.................. 30/28-30.....yk9
Ope81............... 35/28-30.....yk2
Miltsi.................. 41/?.....yk1
heippa,
minä tulisin mukaan ketjuun,pieni esittely alla:
Nimimerkki: ötökkä2010
Iät: minä 29, mies 33
Esikoinen: tyttö 05/06
Yritys aloitettu: 9.6.2010
Hormonikierukka käytiin poistamassa 9.6.2010 eli juuri äsken. Kuukautisia ei ole tullut viimeiseen vuoteen.Kiertopäivistä ei ole mitään tietoa siis. Ehkä tässä kuukautiset joskus tulee. Olemme varautuneet pitkään yrittämiseen tällä kertaa. Esikoinen tuli heti 2 kierrosta,mutta silloin minulla oli kuukautiset ja tiesin milloin ovuloin.
Minulla on myös näiden välivuosien aikana tullut isoja muutoksia ruokavaliooni allergioiden vuoksi ja on näin ollen on mahdollisesti kaikkia puutostiloja joita yritetään korvata tässä alkumetreillä. Ravitsemusterapeutin seuraava aika on heti kun plussaan.
Kovasti myös jännittää koska edellinen raskaus oli riskiraskaus joissa menetimme toisen kaksositamme.Nämä asiat ovat kovasti tietysti mielessä ja vaikeuttaa varmasti tilannettamme.
kuitenkin yritän positiivisella mielellä olla mukana koska kova toive olisi saada pikkuinen lisää
Julia74,Santsuli ja annaNanna: itsekin olin (olen?) aika pihalla vielä näistä teknisistä termeistä ja tikutteluista. Mutta aika äkkiä niihin pääsee sisälle. Lähinnä yrtityksen ja erehdyksen kautta..
[/quote]
Minulla on niin monta vuotta tuosta edellisestä kp laskemisista etten enää muista edes kuinka se laskettiin,ihan hävettää. Oliko se nyt niin että kp1 oli toinen vuotopäivä vai ensimmäinen vuotopäivä? viimeksi laskeskelin noita 6/05. Koskaan en ole tikuttanut ovista joten en ainakaan nyt aluksi meinaa edes tikuttaa,katsotaan sitten joskus 6kk:n päästä ellei alkaa tapahtumaan mitään :)
on tullut oltua reissussa joten en ole päässyt päivittämään omaa tilannettani pïtkään aikaan. Menkat alkoivat to 10.6., joten tämä kierto olikin sitten pisin tähänastisista eli 33 päivää. Nyt siis kp 4 menossa.
Ötökkä2010: kp1 on siis ensimmäinen vuotopäivä :)
Ovista odottelen juhannusviikolla joten silloin sitten toivottavasti yritetään ahkerasti ja pääsen loppukuusta jännäämään!
Plussatuulia!
Ope81
kp 4/28-33
Ope81.............. 4/28-33.....yk3
Tatjuska........... 6/26-29.....yk8
Roma............... 9/26-29.....yk7
Tapir................. 20/29-31.....yk15
Viiru.................. 23/30-36.....yk9
Julia74............. 27/29-39.....yk2
Santsuli............ 31/?.....yk1
Suttu................. 32/28-30.....yk9
Miltsi................. 43/?.....yk1
Varmasti rankkaa menettää toinen kaksosista. Toivottavasti tuleva raskaus menee paremmin :-)
ON: odottelen kovasti päivien kulumista vaikka näin kesäaikaan ne kuluvatkin hurjan nopeasti. Mökille ollaan taas lähdössä ja ajattelin ottaa r-testin mukaan jos vaikka tätiä ei alkaisi kuulumaan. Olis niiiin kiva, jos nyt tärppäisi.
Mun on pitänyt kysyä kierrosta ja vuodoista, mutta aina se on jäänyt. Mutta nyt siis: mulla on nyt kahden viimeisen kierron aikana tullut veristä vuotoa jo viikko edellisten menkkojen jälkeen. Nyt viimeksi vuoto kesti kolme päivää ja oli ekana päivänä hyvin runsasta. Mistäköhän on kyse? Onko kellään muulla ollut vastaavaa? En ole laskenut vuotoa miksikään; olisiko pitänyt?
Ope:kiitos nyt odotan niitä ekoja menkkoja vaan.
Julia:toivon tosiaan ja minua hoitava lääkärikin toivoo niin.Ensimmäinen raskauteni oli kaikkea muuta kuin helppo,kaikki mahdolliset oli mitä voi vaan olla.
Sunnuntai kuulumisia: Minuu on yököttänyt heti aamusta asti kun sain silmäni auki. Mietinkin että johtuuko se kierukan poistosta. Olo ei ole parantunut koko päivänä.Katsotaan miten alkava viikko alkaa.
Olen vissiin vähän pöhkö kun kaivoin vanhat raskausajan ultrakuvat (10kpl), lääriraportit ja äitiyskortit esille.Itku kurkussa niitä lueskelin. Yleensä en ole herkkis...mutta nuo hermistää aina. Tyttäreni sanoi aamulla että hän säästää pikkuvauvalle joka tulee pysyvästi meille yökylään vauvarätin. Hänelle ei ole kukaan puhunut mitään vauvasta. Aistiikohan 4v jo että jotain on meneillään?Hän puhui myös kaksosista,hän ei itse tiedä että hänellä on sellainen ollut. Kukaan ei myöskään ole koskaan puhunut asiasta hänen kuulleensa. Mietinkin että pitääköhän se tutkimus paikkaansa että lapsi aistii että hänestä puuttuu jotain jos toinen heistä puuttuu...tämänlaisia sunnuntai ajatuksia täälä.
ONNEA KAIKILLE YRITYKSEEN!!
Tervetuloa ötökälle! Minunkin tekisi mieli kaivaa vanha neuvolakortti yms esille, mutta taitaa alkaa niin paljon ahdistaa etten voi. Mutta sen lupaan, että jos plussa joskus tulee, niin sen esille kaivan. Et siis mikään pöhkö ole, hieman vaan vauvakuumeinen kuten me kaikki:)
Mites meillä piinailijoille kuuluu?
Oikein harmittaa kun ei vielä ole kesäloma, mutta koko ajanhan sekin lähenee. Toivottavasti plussa tulisi jo ennen sitä. Olisi niin kiva mennä shoppailemaan mammavaatteita (haaveilee...).
ON:ovis oli vasta viikonloppuna, selkeistä selkein plussa tuli sekä pe että la ja sitten loppuikin jo ovistikut. Ja olo on myös ollut sen mukainen, rinnat vieläkin lähes kosketusarat. Nyt ei ainakaan jää yrityksestä kiinni, mutta jos menkat alkaa taas viikonloppuna, niin se on taas siinä. Toivottavasti nyt tulis hiukka pitempi kierto (siis yli 30), et ois tarpeeksi pitkä kiinnittymisaika. Viimeksihän kävi just niin, et menkat alkoi viikon päästä oviksesta vaikka ihan yhtä selvä oli kun nytkin. Vaan eipä auta siihen murehtiminen.
Mites te muut meinaatte viettää kesälomaa? Me varattiin just eilen miehen kanssa Pärnun matka, lapsen kanssa tietysti, mutta ihan yksissätuumin ja isäntä taisi innostua enemmän kuin mä, outoa. Meillä on siis lapsi aina ja kaikkialla mukana. Harvoin on yökylässä että oltaisiin hoitopaikkaa tarvittu. Yleensä on niin, että mummot välttämättä haluaa ja sit me ihmetellään että miten päin oltaisiin kun poika ei ole kotona. Ollaankohan me jo hiukka mökkihöperöitä? Mä taidan ainakin olla, tunnustan.. Minusta on muutenkin vaan ihana istua pihalla ja kuunnella kesän ääniä (lintuja ja moottoripyöriäkin).
Ja johan sain taas tekstiä aikaiseksi vaikkei mitään asiaa ollutkaan. Oikein hyvää kesää kaikille ja käykäähän kertomassa kuulumisia meille muillekin. Itse ainakin käyn lähes päivittäin lukemassa vaikken niin usein kirjoitakaan. Ja tuskin te mun romaaneja jaksaisittekaan lukea. Viiru kp 2?/30-36, yk9
viiru,kiitos. Oliko sinulla vaikea 1 raskaus?
Onneksi en ole ihan täysin seonnut.
Kesälomasuunnitelmista:minun kesäloma alkaa tuossa juhannukselta mutta on vain jokusen viikon. Miehen kanssa keskusteltiin että mentäisiin perhelomalle eläinpuistoon,muuta suunnitelmaa ei ole,kuin että käväistäisiin sukuloimassa yhtenä viikonloppuna. Itse en haluaisi kovinkaa lomaa suunnitella koska on ollut todella kiireinen vuosi ja on paljon ollut minuttiaikataulun kanssa juoksemista. HElposti käy sitten niin että on ihan uupunut kun palaa töihin jos liikaa ohjelmoi.
Maanantain kuulumisia: Aamulla heräsin TAAS kauheeseen huono olon tunteeseen,oksetti älyttömästi,mutta en oksentanut.Huono olo jatkui aina klo 14 asti päivällä,YÖK. Pystyin vasta klo 15 laittamaan vähäsen ruokaa suuhuni. Nyt olen jo aika ulalla,voiko kierukan poistosta tosiaan tulla näin oksettavan kuvottava olo?
vaikka joudunkin taustailemaan hetkisen ja vauvanteko on jäissä, päätin silti tulla hetkeksi linjoille;) Tervetuloa kaikille uusille!
Ötökkä: saattaisitko olla raskaana? vai tekeekö kierukan poisto niin suuret hormoni muutokset että ne aiheuttaa ton pahan olon? Mulla oli kanssa vaikea raskaus aina siitä 22 viikolta alkaen ja synnytys oli sellanen että paikkailtu on niin paljon että alatie synnytystä ei suositella enää!
Mä en millään malttaisi odottaa ja nyt mietinkin että osaatteko sanoa te, joilla on jo kaksi lasta, milloin toinen raskaus alkoi näkyä? tai kertokaa myös te joilla on vaan yksi lapsi!
Mulla eka alkoi näkyä tiukoissa vaatteissa jossain 15vkon tienoilla, mutta sen olis voinnu piilottaa vielä viikolle 18 asti, jos olis halunnu. Mut oon ymmärtäny et toinen lapsi näkyy aikaisemmin? Onko kokemuksia? Olen aika hoikka, mutta en laiha. Mietin vain että jos heinäkuun puolivälissä tärppäisi niin olis lokakuun alussa jotain 12 vko:...näkyykö jo?
Plussatuulia teille jotka voitte vapaasti niitä odotella!
Ope81.............. 5/28-33.....yk3
Tatjuska........... 7/26-29.....yk8
Roma.............. 10/26-29.....yk7
Tapir................. 21/29-31.....yk15
Viiru.................. 24/30-36.....yk9
Julia74............. 28/29-39.....yk2
Santsuli............ 32/?.....yk1
Suttu................. 33/28-30.....yk9
Miltsi................. 44/?.....yk1
Hienoa, että teillä tärppäsi! Toivotaan lisää plussia kaikille!
Santsuli ja annaNanna: itsekin olin (olen?) aika pihalla vielä näistä teknisistä termeistä ja tikutteluista. Mutta aika äkkiä niihin pääsee sisälle. Lähinnä yrtityksen ja erehdyksen kautta.. Käytin viime kierrossa mammaksilta tilaamiani testejä, joissa itsekin aluksi luulin, että hailu viiva merkkaisi jotain. Luulenpa, että viime kierron oviskin oli vähän ennenaikainen uskomus. Sillä tässä kierrossa satsasin Clearbluen ovulaatiotestiin, jossa hymynaama kertoo LH-huipun. Nooh, eihän se 7 kpl riittänyt meikäläisen kiertoon ja reissussa kun oltiin, niin loppuaika jäi tikuttamatta. Kotiin tultuani jatkoin tikuttelua niillä mammaksin tikuilla ja sain kuin sainkin siihen kontrolliviivaa vahvemman viivan. Ja nyt kun olen sen nähnyt, niin tiedän että viime kierrossa se testiviiva oli heikompi kuin kontrolliviiva, mutta minä taisin kuvitella siihen lisäväriä. Sillä oli se viiva kuitenkin vahvempi kuin muina päivinä. Ja taidettiin viimeksi lopettaa peiton heiluttelukin liian aikaisin, kun oltiin koko alkukierto pupuilta niin ahkerasti. Mutta nyt siis tuli vahva ovisplussa ja luetutin sen vielä miehellä, etten vain kuvittelisi liikoja. Joten nyt olisi lupa piinailla loppukierrosta :-)