Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kolmosten kesäkuu

01.06.2010 |

Aloitampa uuden pinon kesäkuulle.

Täällä siis piinaviikko menossa, nyt kp 21/24-28..

Mitään oireita tällä hetkellä ei suuntaan eikä toiseen ole. Eilen illalla oli niin menkkamainen olo, että ajattelin, että superlyhyt kierto tulee, mut ei ainakaan vielä tätiä näy...

Toivotaan että kesäkuu toisi tähän pinoon paljon plussia!!

-leja

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti kun tulee tuota jalkapalloa, niin meikäläisen illat on aika "yksinäisiä", kun mies istuu kaikki pelit kattomassa, mua ne ei kiinnosta pätkän vertaa!

Tänne ei kuulu mitään uutta, negaa näyttää testit ja menkat ei VIELÄKÄÄN oo alkaneet, täytyy varmaan tosissaan alkaa miettiin sitä gynellä käyntiä, ei vaan kiinnostais mennä sinne... Mut kaippa se vaan on pakko :(

Viime viikolla tosissaan oltiin perheen kesken laivalla ja tällä viikolla oli sitten vuorossa tyttöjen reissu ;) Hauskaa oli! ;D Ja ens keväänä olis tarkotus ottaa uudestaan... :) Tosin mies ei tuosta reissusta niin välittäny, ku "joutu" oleen yksin noiden poikien kanssa, mutta olivat hienosti selvinneet hengissä kaikki ;) (meillä mies ollu siis kaks viikkoo pakkolomalla... sen takia keretty "paljon") Nyt olis sit kuukauden verran miehen varsinaiseen kesälomaan, jota ootetaan paljon!

Puhetta iästä, meikäläinen täyttää loppuvuodesta 31, joten niin täälläkin ollaan yli kolmikymppisii :) Ja niinkuin aikaisemmin puhuin niin oon asettanu takarajakseni odotuksen alkamiseen 35vuoden iän, saapi nähdä kuin pystyn sen pitämään ;)

Tervetuloa uusille mukaan! Tässä linkki "meidän" esittelysivulle ;) http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/3/viestiketju/1155521/_kolmoset_es…

Rusettiinalle onnittelut!

Pahoittelut lejalle ja mymoosalle! Ja olikohan muita tädin riivaamia...

Taloudellisesta tilanteesta juttelitte... Meillä on sellanen tilanne, et JOS miehen työpaikka säilyy (=työpaikka ei mee konkkaan) tai mies löytää uuden työpaikan niin mä saan jatkaa viel ens vuoden syksyyn saakka kotona! Mut jos jää työttömäksi, niin joudun tammikuussa töihin, joten nyt olis vähän niinku "kiire" tän raskautumisen suhteen, mut pahalta näyttää :( ja siis näillä tuloilla tullaan justjust toimeen, mut... Ja siis JOS mahdollinen kolmonen meille tulee, niin kyllä mä jatkan varmaan samallalailla kun nyttenkin, eli siihen saakka kun kolmas täyttää kaks (tai kolme ;)

Testien viivojen paksuudesta/haaleudesta... Mulla on AINA ollut vaaleat viivat, ja enpä usko että ne siitä muuttuvat (vaikka kaks kertaa oon oottanu kaksosia, molemmilla kerroilla siis toinen tullu pois rv8-9) mahdollisella kolmannella kerralla. Ja ovistesteihin oon kyl saanu melki saman vahvuisia viivoja, mut ei kyllä vahvempia, mut luulenpa etten ovuloi...

Noista ikään liittyvistä tutkimuksista, mä tuskin meen mihkään "lisätutkimuksiin" et ne normaalit ultrat riittävät meille :) JOS niillekään tulee tarvetta :(

Miehen kuumeilusta, ei meillä mies "kuumeile" mut on kyllä hengessä mukana ihan täpöllä. Ja kuuntelee kyllä kun juttelen kaikista vauvaan liittyvästä "krääsästä"... :) Mä sain meidän vaunutkin myytyä, joten JOS kolmonen tulee, niin ne tarttee ainakin hommata. Me kun muutettiin syksyllä tähän rivariin, niin täällä ei oo ihan yhtä hyviä varastotiloja kuin omakotitalossamme ;) joten ihan tuon tilantarpeen takia täyty myydä, ja kyl mä halusin jo tuolle kuopukselle uudet vaunut, mut mies ei viel sillon heltynyt, mut nyt kun ei tiedetä saadaanko kolmatta ja koska, niin sano, et pistä myyntiin :)

Varmaan puolet jäi kirjottamatta, mut ens kerralla täytyy kirjoitella sitten... :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

rumpali kp???/34 (mä en jaksa enää ees laskee...)

Vierailija
42/102 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tervetuloa uudet!

Isot myötätuntohalit km:n kokeneille ja tädin kiusaamille!

Pitkän tauon jälkeen täällä taas. Täällä on leikkauksesta selvitty, gyne meinasi että parin kuukauden päästä voisi alkaa yrittämään, mutta en jaksa odottaa. Neljän viikon seksikielto tuli leikkauksen jälkeen, mutta muutaman kerran langettiin. Eilen tuli 4 viikkoa leikkauksesta ja sen kunniaksi alkoikin menkat. Joten ovulaatio ajoittuu tuonne juhannukseen, toivottavasti tulisi maalisvauva :). Odotukset on tosin realistiset enkä odota tulevani heti raskaaksi.

Mä ostin sellaisen sylki-ovulaatiotestin, tässä kierrossa pitäisi sitä alkaa testailla. En halua tuhlata rahaa ovistesteihin, mielummin tuhlaan ne rahat raskaustesteihin :D. Raskaustestejä onkin kaapissa odottamassa.

Saara kp 2/28, yk 7 (ennen leikkausta oli yk 6 menossa, jatkan laskemista siitä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille kuumeilijoille!

Viikko meni mukavasti lomailessa perheen kanssa, mutta oli todella ihana palata kotiin! Nyt rauhoitutaan kotiin ja nautitaan rauhallisista hetkistä ja odotellaan aurinkoisempia ilmoja. Oviksesta on nyt kulunut n. viikko ja kovasti odottelen raskauden varhaisia oireita. Olen aikaisemmissa raskauksissa oireillut tosi aikaisessa vaiheessa ja nytkin oireita on ollut rinnoissa ja alavatsassa. En vielä tosin uskalla ajatella noista oireista mitään, koska voivat myös olla hyvin harhaanjohtavia. Toivossa on hyvä elää :)

Mieleen on kyllä herännyt monenlaisia ajatuksia, jos raskaus saa alkunsa. Kuinka se muuttaa meidän perheen elämää, jaksaako miten yövalvomisia, miten muut lapset asiaa käsittelee, kuinka pärjäämme taloudellisesti, tarviimmeko isomman asunnon, isomman auton?? Apua.. ajatuksista ei tule loppua!! Ehkä on parempi palata noihin ajatuksiin, jos plussataan.

Vauvakuumeilua on ollut aikaisemmin enemmän ja vähemmän, mutta nyt tunne on todella vahva ja toive pienestä nyytistä on suuri. Pidetään peukkuja kaikille kuumeilijoille. Oliko muita testaajia ensi viikolla??

mamma*: Mukava kun mukaan liittyi enemmänkin 30+ kuumeilijoita :) Tsemppiä myös teille! Tunne on molemminpuolinen :) Kuumeillaan kolmosesta täälläkin... ensi viikolla pitäisi testailla, mutta yritän malttaa etten testailisi liian aikaisin.

Peppiliina

Vierailija
44/102 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet kuumeilijat! :)

Meitä näyttääkin olevan täällä monta 30+. Ilmeisesti näytän itse kovasti nuoremmalta kuin olenkaan, kun vielä joulun aikaan yksi alkossa viiniä hakiessa kassasetä kehtasi kysyä paperit ;) Heh!

Nyt taitaa tulla minulle taukoa viinijuontiin :) Viime yö meni niin harakoille yskiessä, että ajattelin kokeilla Raskauskeijun testillä näkyisikö mitään piristävää haaleaa viivaa - ja sieltähän se sitten tuli. En uskalla nyt vielä kovasti iloita. Testailen ke uudelleen. Sen verran kävin vakoilemassa laskurista, että 23.2.11 olisi la, jos plussa vahvistuu ja pysyy.

Plussapeukkuja kaikille tuleviin testauksiin!!!

OonaKas kp25/28(-30) yk3

Vierailija
45/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi joi! Onnittelut Oonakas! Eiköhän se plussaviiva vain vahvistu. :) Minkäslaisia oireita sulla on ollut?

Täällä alkaa myös kp:t nousta ja samalla toiveet. Vaikka olen kyllä omasta navasta aika epäuskoinen, kun nuorempanakin raskautuminen oli työn ja tuskan takana, saati nyt kun vuosia on edellisestä kerrasta kertynyt jo yli 7.

Jännät ajat kuitenkin edessä. Testailen silti varmaan aikaisintaan sunnuntaina, jos enää tarvetta.

Bakteeri 23/28

Vierailija
46/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti Onnea Oonakas!

Pidetään peukkuja, että plussa vahvistuu ja pysyy! Ihan mieletön juttu :) Minulla olisi myös mahdollista testata ke-to, mutta en tiedä uskallanko... Ilmoittele kuinka ke kävi :)

Itse kuulostelen vähän väliä erilaisia oireita, joten taidan jo kuvitella osan... alavatsassa nipistelee, rintoihin pistelee, lämpö on koholla jne.

Nyt aamupalalle ja lenkille! Plussatuulia muillekkin!

Peppiliina kp24/28-31 yk2

Vierailija
47/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..OonaKas!!

Ja tarrasukkia kovasti pienelle!

Työkiireitä..nyt äkkiä takas töiden pariin!

48/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovainen onnittelu haamusta.. pahoittelut menkkojen uhreille jne..

Täällä ei mitään uutta. Oviksen metsästys on alkanut ja fertestillä jatketaan, kun tuli tuo 2-3kk paketti ostettua.

Mites, kannattaako ostaa sitten tuota samaa kun loppuu, kerta hyväksi havaittu. Vai pitäiskö olla eri..

Tuosta testaamisesta, tulin siihen tulokseen, etten testaa ennenkuin menkat on myöhässä, niin ajalleen ne on tulleet. Jos ei niin pettyis.

kp 11/28 yk5

Vierailija
49/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kivaa kuulla positiivisia uutisia!!

Täällä kuumeilu loppui kylmästi tänään, KP 25. Pitäisikös huolestua?? kamalan lyhyt kierto, yleensä 31 päivää. Olen miettinyt muutenkin pitäisikö käydä lääkärissä, kun hormonitoiminta tuntuu muutenkin vähän oudolle.

-Venni, kp 1, yk 6

Vierailija
50/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista on ollut tolla plussarintamalla tällä meidän palstalla! Johtuukohan siitä, että suurin osa meistä alkaa olla jo kolmekymppisiä ja ylikin...Venni, ei siitä lääkärissä käynnistä ainakaan haittaa olisi, jos tuntuu, että kierto on sekaisin. Itse sain aikanaan terolut-kuurin, kun kuopusta yritetiin vuoden verran ja vuotoja tuli miten sattuu. Kuuri teki kierron ihan säännölliseksi ja aika pian vauvakin ilmoitti tulostaan;) Nyt kierto on ollut tosi säännöllinen pidemmän aikaa, joten toivotaan, että nyt onnistaa vähän nopeammin!

Oottekos kuumeilijat paljon vauvatavaroita myyneet jo pois? Vai onko kolmonen ollut suunnitelmissa jo alunperinkin? Me oltiin alkuun sitä mieltä, että kaksi riittää mutta mielihän sitten muuttui! Onneksi kuopus on vasta 2.5-vuotias, joten kaikkia tavaroita ei ole ehditty myydä tai lahjoittaa pois. Eli isommat jutut (vaunut, sänky, syöttötuoli) löytyy vielä. Vauvan vaatteita ja leluja ei ole juurikaan mutta ne nyt ei paljon maksa. Viimeiset mammavaatteet myin talvella kirppiksellä ja ne meni kuin kuumille kiville. Toivottavasti pääsen vielä ostamaan parit mammahousut tilalle;)

Wilpuri kp6/27 yk2

Vierailija
51/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tehdä tänäänkin aamulla testi, nyt CB:n digitaalinen ja nopeesti siihen ilmeistyi toivottu teksti :) Olo on yhä epätodellinen! Yksi testi on vielä kaapissa, mutta koitan kovasti olla tuhlaamatta. Ovistestejä jäi vielä monia... mahtaakohan niitä uskaltaa tarjota kenelläkään lähipiirissä ja missäköhän vaiheessa?!

Kiitokset kaikille näistä aikaisista onnitteluista!

Toivon niin, että monet teistä seuraavat perässäni tuonne odotuspuolelle! Vielä en ole sinne kyllä itse uskaltautunut.

Bakteeri: en ole huomannut rintojen arkuuden lisäksi mitään oireita. Väsymystä ja vilua, mutta laitan ne tämän flunssan piikkiin. Peppiliina: oireesi kuulostavat lupaavilta :) Venni: Kylläpä sun kierto lyheni :(. Mulla edellinen kierto oli 30pv ja on aina ollut 28... joten josko seuraavasta kierrosta sullakin tärppäisi ja olisi vain joku tilapäinen juttu. Wilpuri: tavarat on meillä myyty muuten paitsi pinnis (joka ollut jo minulla vauvana... enkä varmaan tule koskaan tätä myymäänkään) ja Stokken syöttis, mikä kuopuksella käytössä ilman pehmusteita ja turvakaarta. Rattaita löytyy vielä kahdet, mutta vaunut on kiva saada ostaa uudenlaiset kun nykyiset käyttäneet samoja.

Peukkuja kaikille ja kiitokset mukavasta seurasta täällä!

OonaKas edelleen raskaana, mutta viikkoja alle 4

Vierailija
52/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea OonaKas! ? Tarrasukkia pienelle!

(.) Ovisaikaa elelen, ovis oli ehkä eilen tai sit on tänään vasta. Miten vain. Oikeastaan odottelen jo tämän kierron loppumista että saisi aloittaa clomit. Mut kattellaan nyt miten käy.

Meillä on kaikki vauvakamat tallessa, kun juniori on vasta 1,5v ja oli selvää, että vielä kolmosta yritetään. Olis tosin kiva vaihteeksi ostella jotain mekkoja ainaisten traktori- ja ralliautopaitojen sijaan.. ;) Mutta en noita poikakamppeita ole vielä laittamssa pois..tiedä vaikka kolmas pikku-ukko taloon vielä kumminkin tulisi.

Koralli kp 15/25-28 yk5

Vierailija
53/102 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että tulee uusia plussia! Mä kävin tässä viime viikolla tuolla odotuspuolella lukemassa nuiden (kauan sitten) plussanneiden kuulumisia ja voi vitsit että siellä alkaa oleen kaikilla jo raskaudet puolivälissä... Ihanaa!!!

Täällä ei vieläkään oo alkaneet menkat, ja testejä en jaksa enää tehä, ku tiedän miltä ne näyttää, negalta :( Mä en jaksa enää ees laskee päiviäni, ehkä sit jos joskus ne alkaa, niin alkaa samalla uus kierto... Täytyy varmaan kanssa mennä lääkäriin/gynelle, pikapuoliin!

Hieno homma Saaralah, että leikkaus onnellisesti ohitse, ja olet jo ilmeisesti hyvin toipunut/kuntoutunut. Ja yrittäkäähän nyt vaan malttaa mielenne, sitä paremmalta se sitten tuntuu ;)

Ovistesteistä, mä oon pistäny niille nyt topin, tai siis heti kun ne loppuu, niin en kyllä osta niitä lisääkään!

Meillä on kaikki muut vielä tallella, paitti ne vaunut ja sitteri, mitkä myin, mut olisin, vaatteita (varsinkin poikien) on vinot pinot jäljellä... (pari kaveria on mulle kuittaillukkin et miks niitä ei voi myydä, meinaakko et pojat haluu ne sit omilleen käyttöön...) mut mä en vaan voi niitä ihan vielä myydä... ;) Katotaan sitten JOS kolmonen tulee niin EHKÄ sen jälkeen... :)

rumpali kp ???/???

Vierailija
54/102 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö tänne yksi pikkukolmosen haaveilija mahtuisi? minulla kaksi tyttöä 2005 ja 2007 ja nyt kolmas lapsi toiveissa. ehkäisyä ei olla käytetty sitten vuoden 2000 kun ensimmäinen lapsi antoi odottaa itseään ja hoidoissakin oltiin niin ei sitten olla käytetty mitään. syytä lapsettomuuteen ei aikanaan löytynyt ja toinen typy onkin ihan luomu.

nyt sitten vauvakuume nostaa päätään ja tämä kierto oli ensimmäinen jossa oviksen etsimällä etsin ja yritys varsinaisesti alkoi. nyt menossa kp 25/31. ja jännittää vaikkakin tiedän että meillä aina tämä vauvautuminen kestää ja kestää.

jos siis mahtuu mukaan jännäilemään niin mielelläni seuraanne liittyisin.

aurinkoa ja paljon plussia toivoo kaikille

JIIÄMMÄNEN

Vierailija
55/102 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinaavia kerta kaikkiaan nämä kierron viimepäivät. Olen saanut päässäni kehitettyä kaikki mahdolliset raskausoireet. Kääk! Korkeelta pudotaan ja kovaa, jos menkat alkaa.

Vauvakamoista: Meillä lapsiluvun piti olla täynnä, joten kaikki tavarat on kierrätetty eteenpäin. Ihan kiva toisaalta on alkaa taas haalia uusia (tai käytettyjäkin) mikäli tässä joskus vielä raskaaksi tulee.

Mitenköhän sitä saisi jotain muuta ajateltavaa, kuin oman navan?!? Tämä vauva-sivuilla roikkuminen ei kyllä yhtään auta pysymään maan pinnalla.

Tervetuloa jiiämmänen! :) Mennään aika samoissa päivissä. Tsemppiä!

Bakteeri 24/28

Vierailija
56/102 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös piinaava viikko ja kp 25/28-31. Oireita on välillä enemmän ja välillä vähemmän.. IIK! Bakteeri: täällä pudotaan myös korkealta ja kovaa, jos täti saapuu :(

Olen ajatellut testailla viimeistään sunnuntaina, eli taidan odotella ihan rauhassa. Vaikka välillä ajatukset eivät kulje ollenkaan, koska mielessä pyörii vain yksi asia: "olenko raskaana, olisinpa raskaana, mitä jos olen raskaan".

Vauvakamoista: me ollaan laitettu paljon vaatteita kiertoon, mutta sänky, turvakaukalo, syöttötuoli ja isommat tarvikkeet ovat tallessa :) vaikka kuopuksen syntymästä on kulunut jo 8 vuotta. Mukava olisi toki ostaa jotain uuttakin...

Voin myöntää, että hieman pelottaa, molemmat vastaukset. Olen ajatellut, että asiat menee kuten ne on tarkoitettu. Ilmoitelkaa kaikki, jotka testailette lähipäivinä!

Hyvää yötä kanssasisaret :D

Vierailija
57/102 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa jiiämmänen:)

Vauvakamoista: Minä olen myynyt ja lahjoittanut ihan kaiken pois, lapsiluvun kun piti olla täynnä..

Mutta toisaalta esim. vaunut olivat jo sen verta huonokuntoiset, että ne joutuu (toivottavasti:)) ostamaan joka tapauksessa..

Plussatuulia kaikille kanssasisarille!

Nyt taitaapi ruokkis olla lopuillaan, eli takaisin töiden pariin!

-toiveikas leja

Vierailija
58/102 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vihdoin ja viimein menkat alkoivat!!! JIPPII!!! Oon melkein yhtä onnellinen ja iloinen tästä asiasta kuin olisin ollu plussasta, tai no en ihan... :) Mutta kyllä tuntuu silti hyvälle, et tuolla oikeesti tapahtuu jotain! Mulla jäi joulukuussakin menkat väliin, joten taidanpa syksyllä tilailla aikaa gynelle, josko sieltä jotain syytä löytyis, miks ne jää aina välillä väliin...

Meillä on tänään 9vuotishääpäivä. Hui! Ja päivääkään en vaihtais pois ;)

Oonakas, ootko tehny testii? Miltä näytti? ;)

Mutta siis mä nyt vaan hehkun täällä, että päästään taas ootteleen ovista ja päästään yrittämään, vaikken usko et meille mitään plussaa tulee tänä vuonna, ehkä ei ensi vuonnakaan, tai ees koskaan...

rumpali kp1/??? (mä laskin nyt huvikseni ton viime kierron ja se meni kyl "hiukka" pitkäks... kp55 tuli siis eilen... toivottavasti oli myös viimenen kerta!!!)

59/102 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut rumpalille menkoista :D

Tää menee huomenna verikokeisiin, otetaan jos jonkinlaista arvoa ja kilpparit/verensokerit. Siitä sitten katsotaan mitä aletaan tehdä, riittääkö pelkkä ravitsemusterapeutille meno.. Pakko alkaa tosissaan tekemään, niin kova vauvakuume on :)

Ovista bongailen, vielä ei mitään. Ens kierrossa jätänkin sitten tikut pois ja rauhoitan tilanteen siihen asti kun olen saanut painoa pois, Ei oteta ehkäsyä takas, mutta ei tällaistä kyttäilyä ja laskemista.

kp 13/28

Vierailija
60/102 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas roikun heti töiden jälkeen...Mökki on tyhjänä, kun lapset ovat kavereidensa kans telmimässä pihalla ja mies vielä töissä..

Mymoosa: mä oon kans tän kierron ajan ollut päiviä kyttäämättä ja kroppaa tutkimatta. Tuntui jotenki niin sressaavalta. Tuntui etten mitään muuta osannu edes ajatella.. Toki vauva siis mielessä ja toiveissa on, mut ei jaksa koko ajan miettiä et moneskohan päivä jne..

Olipahan taas purkaus..:D

Antoisaa loppuviikkoa kaikille