Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Huhtikuun Helmet 2009 Kesäkuuhun***

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tästä lähden jakautumaan pikkuhiljaa..

Ennen seuraavaa supparia kuitenkin suihkuun..

Palaillaan astialle tuonnenpana :)

Hyvää kesäkuuta kaikille!

Terkuin Verticia & Nea 1v 1,5kk ja sen ulospukkaava pikkusisarus

Vierailija
2/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea matkaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja onnea mukaan Verticialle! Toivottavasti menee helpommin kuin Nean synnytys,

tuuti

Vierailija
4/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos verticialle kun aloitit uuden ketjun vaikka kipujen kanssa. Voimia ja onnea koitokseen! Teille syntyykin sitten kesäkuun prinssi tai prinsessa, en tiedä onko omahyväistä tunnustaa, että itsekin olen kesäkuussa syntynyt.

Vierailija
5/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen varmennus? Kokeillaanko meidän matikkapäätä?

6/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan Verticia jo jakautunut. Oli pakko tulla kattoo. Jännää. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Laitoin vielä viestin tohon toukokuun ketjuun, kun kerta eilen sen kirjoitin.

Vierailija
7/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ketjun aloitus tosiaan. Nyt jännäillään mukana.

Ja jaksoit vielä aloittaa meille ketjun vaikka taatusti jo muutakin ajateltavaa.

Eipä kummempaa asiaa ollu. Oottelen että päivä kuluis, oon illalla menossa siskoni kanssa leffaan kattomaan sinkkuelämää... kiitos pankin joka halusi tarjota elokuvan. Huomenna lähetään mökille, häiriköimään ukin rauhaa. Palaillaan varmaankin ens viikolla.

Nyt on meillä päikkäriaika ja jos sen jälkeen menis puistoon, vaikkei siellä taida muita enää siihen aikaan olla. Mutta pärjäilläänhän me kahdestaankin, taas.

Kaikille mukavaa kesäkuuta ja alkanutta viikkoa!

Lääkkeistä väsynyt Satuilija ja Aamu.

Vierailija
8/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Vertcian aika alkaa olla käsillä. Voimia synnytykseen ja ihanaa ensikohtaamista pienokaisen kanssa!

Sylvikö oli alkanut jo askeltaa, hip hip hurraa!

Monia mielenkiintoisia asioita olitte täällä ottaneet esille. Mitäköhän muistan kommentoida.

Joskus tosiaan aattelee, et on vaan äiti ja lapsen jatke tai toisin päin. Luulen, että ne ketkä palaavat syksyn myötä töihin saavat vähän vanhaa itseään takaisin ja oppivat puhumaan muustakin kuin vaipoista. Me muut sitten myöhemmin perästä, ellei jatketa tässä lisääntymiskierteessä käymättä välillä töissä.

Mutta mulla on sitten niinkin, etten aina jaksa mennä tonne puistoon ku siellä on ne samat aikuiset ja niiden lapset. Jos jokapäivä käy niin tulee liian pashasti toistoa ainakin mulle. Eilen puhuttiin matkustamisesta ja vakuutuksista. Tänään jostain ilman meitä, koska jäin himaan tuunamaan kenkiä.

Sande ei päässyt seminaariin, koska miehen työ oli tärkeämpi. Minäkään en päässyt yhteen tärkeeseen juttuun, mutta menen sitten myöhemmin. Oisin päässyt, jos oisin infonnut ajoissa. Mun mies joustaa aika hienosti. Mutta sitten meillä ei muita apuja olekaan, joten oon vähän kade kaikille, joilla on lähi isovanhempia ja muita tuttuja. Oma äitini on niin saamaton kyläilijä, joten oon jo miettinyt lahjoittavani isovanhemmuutta vaik jollekin rajan takaa tuotavalle baabushkalle.

Rajan takaa tulee vaikka mitä, ja hienosti siitä kerrotaan näytelmässä Euroopan taivaan alla, joka menee taas syksyllä Ryhmäteatterissa. Suosittelen erittäin lämpimästi, jos haluaa irtiottoa arjesta. Sopii myös miehille. Tai ainakin mun mies piti paljon.

Meillä onkin vain "aikuisten dvd-elokuvia", jotka siis ovat niin korkealla hyllyllä eteisen ja käytävän katonrajassa, etten minäkään yllä ilman jakkaraa. Pelottaa kiivetä jakkaralle, koska pienet silmät katsoo tarkkaan mitä kaikkea uutta voisi omaksua.

Harmikseni musiikin kuuntelu on kokenut inflaation kuluneen vuoden aikana. Ekaksi pitäs valita levy. Soittimessa se ei soi kauaakaan kun napinpainaja tulee paikalle. En jaksa taistella.

Nausikaa pitäs vissiin laittaa mausteiden siedätyshoitoon. Kovasti tarjoilen koko perheen aterioita, mut läheskään kaikki ei oikein putoa. Aika paljon meillä siis vielä mössöjä vedellään, omia ja kaupan. Semperissä tulikin vastaan korkkivikainen, ruinailen Ruotsista hyvitystä.

Avotakkaa tyrkytettiin ja kysyttiin olenko kiinnostunut sisustamisesta. Lasketaanko sisustamiseksi tortun poistaminen keittiön matosta tai kirjojen hyllyttäminen mielivaltaiseen järjestykseen ahkeran "lukijan" jäljiltä.

Jos on pitkäpinna voi lekkiä "saanko"-leikkiä. Pyydän lasta nätisti ojentamaan narulle ripustettavan vaatteen. Eilen onnistui tänään ei. Ihailen Päkkänän pitkää pinnaa. Olisin taannoin vetänyt hermarit tarhantädeille rasva-asiasta.

Joskus kuulin, ettei Briteissä juuri rasvailla hoidossa, koska pelätään niin paljon pedofiliaa. Pedofiliaa pidetään suurempana riskinä kuin ihosyöpää. Voi elämä!

Nausikaa on oppinut nukkumaan huikeita päiväunia. Ne kestävät 2-2,5 tuntia. Olen ihmeissäni ja kummastelen mitä tällä ajalla tekisin.

Oma äiti aina hokee "jokainen lapsi tippuu jostain". Sitten kun yhtenä päivänä mietin että eipäs ole, niin jo seuraavana tipahti syöttötuolista. Näin ettei päätä lyönnyt, mitään en ehtinyt tehdä. Itkikin vähemmän kuin montaa muuta asiaa. Äiti selvisi säikähdyksellä.

Meillä ei hirveesti roikut puntissa. Ulkonakin painellaan varsin kaukana. Napanuora on katkennut ,sanoi toinen äiti. Kotonakin leikkii itsekseen paitsi tietenkin silloin jos itse haluaisin tehdä jotakin.

Tsilikö lahjoi Sylviä näkkärinpaloilla. Itse oon huomannut, että Nausikaa kerjää multa paljonkin, isältään ei ollenkaan. Ostan itselleni aamupala rauhaa antamalla maistiaisia. en tiedä onko kauhean paha tapa. Mutta vaan terveellisillä artikkeleilla lahjon.

Ihanaa alkanutta kesäkuuta kaikille taaperoille äiteineen

t.Tiuhti ja Nausikaa

Vierailija
9/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verticialla saattaa olla jo vauva sylissä. Huikeaa. Onnea vain uudesta perheenjäsenestä.

Ja mä en näe nyt kuin vasta ensi viikolla, että kumpi tuli, kun huomenna lähdetään sinne reissuun. No, onpahan sitten jotain jännää tiedossa kotonakin paluuahdistusta lieventämään.

Napanuora taisi pamahtaa meilläkin poikki lauantaina. Hääräsin etupihalla, Inka leikki lähellä. Sitten katsoin että vaeltaa pois pihaltamme, en uskonut että kauas menisi. Menin perään katsomaan, että miten kauas konttaa ennen kuin katsoo taakseen varmistaakseen että äiti on mukana. Oli menossa meidän rivarin nurkan taakse 20m (oon valtavan huono arvioimaan etäisyyksiä) päässä taakseen vilkaisemattakaan, joten päätin että ei ehkä kannata enää odottaa vaan mennä seikkailijan perään.

Päkkänä, jos sinä luulit jo kirjoittaneesi, niin minä luulin lukeneeni sinun juttusi. Ihmettelin kun luin ja kirjoitit että luulit kirjoittaneesi. Taisi olla toinen todellisuus missä noin tapahtui. Joku on katsonut liikaa Lostia. Heh.

Nyt imuroimaan ja levittämään pyykit. Onneksi paistaa aurinko, muuten pitäs illalla pakata laukkuun märät vaatteet.

Lyyti

Vierailija
10/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin kotiin puistoreissulta, syötiin välipalaksi ville vallattoman jäätelöpuikot. Nyt jupe ei luovu tikustaan. Käsi on ihan tahmea, yäk.

Jupella on jonkinlainen äiti-vaihe päällä, mutta ei mitään kovin mahdotonta, paitsi jos ollaan kahdestaan kotona. Silloin en voi pukeutua rauhassa saati sitten hakea sukkia yläkerrasta. Äsken jäi yksin terassille jäätelönsä kanssa ja silloin tuli itku. Niin kauan kuin isoveli oli paikalla, ei ollut mitään ongelmaa.

Ihanaa matkaa lyytille toivottelen. Ja sandelle jaksuja isän tilanteen kanssa. Lohdutukseksi voin sanoa, että harva lapsi pääsee urhon tahtiin ja meillä on 3 kpl eri luonteisia poikia, eli jos vaikka teille sattuis seuraavaksi mallia jupe, nukkuu 2 kk vanhana yhdellä herätyksellä yöt ja viihtyy pitkät pätkät isovelj(i)en touhuja katsellen. Pääsisit sit vähän helpommalla ja voisitte lopetella yösyötöt kahdelta lapselta yhtä aikaa ;) Meidän kakkonen nukkuu vihdoin suurimman osan öistä putkeen, ei siihen mennyt kuin 3,5 v.

tuuti

Vierailija
11/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut oikein ihana päivä. Ulkona oltu, Tomppa nukkui vaunuissaan reilusti kaksi tuntia päiväuniaan. Ja mikä parasta, molemmat pojat nyt jo on yöunilla.

Lyytille toivotellaan mukavaa reissua. Sanden tilannetta mietin, raskaus, pieni Urkki, sairas isä.. Pidä huoli kuitenkin itsestäsikin! Joku viksumpi kuin minä (oisko Lenita Airisto?) on sanonut, että täytyy huolehtia itsestään, että jaksaa huolehtia toisista. Tänään hetken riipuin riippumatossa,katselin sinistä taivasta ja muistelin lapsuuden kesiä, sitä kun ei tienyt mitä huolet on, sellaista ei aikuisena ole, mutta toisaalta on niin paljon mitä ei vaihtaisi siihen huolettomuuden tilaan.

Tomppa kävelee kuin pingviini. Ei tiedä missä käsiään pitäisi kävelyn aikana. Pitäsikö hommata käsilaukku vai taskulliset housut?

miettii pikkuäiti jännittäen myös vertician kuulumisia

Vierailija
12/91 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyytille ja perheelle hyvää matkaa. Tuutin innoittamana lähetin esikoisen kauppaan hakemaan ville vallattomia. Ei olla vielä pakettia korkattu. Tiuhtin viestejä on aina mukava lukea niissä on kivaa pohdintaa aina elämästä. Sandelle kovasti jaksuja. Satuilijalle myös lääkepöppöröön.

Meillä nukuttiin päikyt ennen seiskaa kun oli kiukkuinen pikkumies. Lääkeet ja ruokavaliot lopetettu ja viime yö meni huonosti, aamulla raavittiin ihottumia. Toivottavasti kohta päästäisiin yöunille.

Muuten ollaan naurettu vatsakippurassa kaikkille perheen tän illan letkautuksille. Saku nauraa mukana niin että tutti lähtee suusta. Ei ihan taida vielä tajuta mille nauretaan, mutta kivaa että kaikilla on hauskaa.

Tänään lupaan mennä ajoissa nukkumaan. Eilen valvoin puoleen yöhön. Oli menossa lentopisteet vanhaksi ja piti nopeasti keksiä joku matka mikä varata ennen kuin kello lyö 12. 23.50 oli homma suoritettu. Miten niin viimetinkaan ;-) Lähdemme kesällä miehen kanssa 10 v häämatkalle köpikseen kahdeksi yöksi. Hääpäivä oli 4 vuotta sitten mutta mitä sitä nyt kirehtimään minkään kanssa.

Toivottavasti Vertician vauva kiirehtii nopeasti ettei tartte ruveta maratoonille.

Vierailija
13/91 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi kutisevaa sakua. Ja nuhaista satuilijaa myös. Pikkuiäidin riippumattoseikkailusta ja Päkkänän perheen letkautuksista tulin miettineeksi lapsuudenkotiani ja lapsuutta. Oli se aika erilaista. Ja jotenkin musta tuntui, että olimme perheenä paljon enemmän yhdessä kuin tämä nykyinen perhe. Aina on kiire jonnekin, kauppaan tai treeneihin. Meillä isä tuli kotiin puoli viisi, äiti yleensä aikaisemmin tai viimeistään isän kyydillä. Nyt toi aviomies pyörähtää tänne joskus kuuden pintaan, ottaa kauppalistan ja poistuu, usein onneksi yhden pojan kanssa. Kaipaan sellaisia rauhallisia koti-iltoja, jotka tarjoavat mahdollisuuden letkautuksille!

Päkkänällä on selvästi sama maku kuin minulla, ville vallattomien lisäksi meitä yhdistää tuleva köpiksen loma, pisteillä tietty. Taitaa olla aika yleinen pisteidenkäyttöpaikka toi köpis, tarpeeksi kaukana, ettei ole niinkuin tukholma tai tallinna, mutta pääsee pienillä pisteillä. Joskus suunniteltiin kavereiden kanssa naisten pistereissua köpikseen. Jäi toteutumatta, kun kaikki äitiytyivät putkeen. Pitääkin ottaa agendaan taas kun palaan töihin!

tuuti

Vierailija
14/91 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti tsemppii Verticialle koiitokseen, vai ootkohan jo jakautunut? Mutta pian on kuitenkin ihana nyytti kainalossa ja toivottelen vauvantuoksuista arkea!

Sandelle kovasti paljon voimia ja jaksamista!

Luen lähes päivittäin tekstit, ja tulee myös sellainen olo kun Päkkänällä oon jo kommentoinu. Mutta kommentoinkin päässäni lukiessani ja unohdan autuaasti, etten muistanukkaan kirjoittaa. Usein myös lukemisen ja kirjoittelun keskeyttää yksi alle metrin mittainen höpöttelijä, joka myös kävelee. Paranemisia Sakun ihottumaan, ootteko lääkärillä käyneet ja saanu jotain voidetta?

Lyytille mukavaa Berliinin matkaa! Ja Tuutin ja Päkkänän perhe suuntaa Tanskan maalle, hauskaa matkaa myös teille! Oletteko legolandiaan ja siihen huvipuistoon menossa, siellä taitaa myös olla mukavat uimarannat.

Pikkuäidin riippumatosta tuli mieleen että haluaisin semmoisen meidän partsille, ei ehkä vaan onnistu sen virittäminen.

Kiitos Verticia ja Nea seikkailupuisto seurasta!

Olin Saaran kanssa aamupäivän pyöräilemässä ja hiekkalaaatikolla tekemässä hiekkakakkuja, Saarasta on ihan parasta hajoittaa niitä! Samoin viihtyy hyvin pyörän takana, taputtelee hellästi äitiä! TuiTui. Iltapäiväksi suunnitelen rantsuilua läheisellä uimarannalla ja tietty kahlaamaan pitää Saaran päästä taas! Maauimalatkin voisi korkata!

Mutta nyt jätskille, ainon laku on ihan parasta! Myös Saara tykkää lakujädestä!

Vierailija
15/91 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakullako ei tutti pysy suussa kun naurattaa. Noitten pienten iloa on niin ihanaa seurata kun se on vilpitöntä ja aitoa, ei mitään tekonaurua.

Tomppaa nauratti kun äiti ulvoi tukasta vedettäessä. Hauska jekku jee jee. Ei ollenkaan Saaran hellyyttä. Oisko pojat jotenkin erilaisia vai onko vika kasvatuksessamme? Vaan on Tomppakin joskus hellää aiai-poikaa. Ja nyt on vallattoman suloisia meidän molemmat pojat kun jo nukkua töhisevät yöunillaan.

Nyt voisi tämä äiti syödä vielä bonus jätskin kun leikkasin meidän nurmikon tänään. Kumpikohan Verticialle on tullut?

Vierailija
16/91 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä ero tytön ja pojan välillä tässä vuoden iässä on jo ihan selvä. Pojat on poikia leikeissään ja otteissaan. Ainakin Saku on tempperamenttisempi kuin siskonsa. Tosin muistan kyllä meidän nedinkin tunteenpurkaukset 5 veenä. Paiskoi oman huoneen oveensa kun suututti ja meni mököttämään. Tosin hetken päästä tuli oven alta lappu että: ateeksi äitti!

Saku suuttuu nyt jo vähintään pari kertaa päivässä. Oikeastaan loukkantuu kun hommat ei mee niin kuin se tahtoo. Äsken loukkantui kun äiti kehtasi pestä iltapesulla kädet ja nassun. Sitten itkettiin krokotiilin kyyneliä, kontattiin eteisen peränurkkaan ja kun menin juttelemaan niin käännettiin selkä. Hetken päästä oltiin taas kamuja.

Tänään tuli kauan odotettu sohva ja koulupöytä. Huomenna ne saadaan varmaan lopullisesti kasaan. Nyt loppui aika kesken.

Mitäköhän Verticialle kuuluu?

Vierailija
17/91 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jupe loukkaantui asken verisesti, kun velliä oli ensin vain 2 dl. Sitten kun oli 4 dl masussa, tuli jo hymy.

Poikienkin välillä on eroja keskenään, suurta hellyyttä tosin triosta ei ole löytynyt, ei ne mua silittele, minä vaan niitä. Syliin kyllä tulevat, ihannat. Mutta siinä missä toinen tarttuu jalkaan, yhtä ei pätkääkään kiinnosta, missä äiti on. Keskimmäistä ei saa auttaa missään, esikoinen odottaa valmista joka asiassa. Nyt se just pyysi hakemaan sänkyyn unohtunutta unilelua. Heh.

Verticia tais viimeksikin viipyä hetken reissulla, eli odotellaan vaan rauhassa. Vaikka toivottavasti pääsee jo tänään kotiin!

tuuti

18/91 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tämä tästä.

Ensiksikin kaikille reissailijoille mahtavia reissuja!

Urho on rakastanut mut ehjäksi ja oisko hormonit taas oikealla radallaan. Nyt on kaikki hyvin. Me tehdään Urhon kanssa mitä ehditään, annetaan olla sotkuista jos on eikä stressata mistään.

Urho on muuten aika hellittelijä. Välillä tulee antamaan pusun tai halaa oikein kunnolla rutistamalla tai kaivautuu kainaloon. Välillä myös silittää ja antaa omia ”herkkujaan” äidille. Toisaalta taas eilen oli hauska ottaa takaa äidin rintsikannaruista kiinni ja räpsäyttää… Vähän kun isänsä, aika kovis, mutta kuitenkin niin herkkis. Mun mies muuten huokailee iltaisin onnellisuuttaan. Siis jos on onnellinen mies ja onnellinen poika, ja itsekin aika usein, niin mikäs tässä on ollessa. Täytyy vaan pitää kiinni omista tarpeista ja huolehtia omasta jaksamisesta. Pitäs vielä kaivaa jostain odotusoppaat ja luetuttaa miehellä, eikös siellä jotain lukenut, että naista täytyy nyt ekstrapaljon huomioida tms.

Mä en oikeastaan ole tosta vanhempien tilanteesta niin huolissaan, kun molemmilla pää toimii (välillä tosin hitaasti) ja tuntuvat elämäniloisilta. Ja elämässä on asioita, joihin ei voi vaikuttaa.

Sain myös vähän asioita järjestykseen. Miehen lomarahat auttaa Visa-laskuissa, työt sain sovittua lomineen hyvässä hengessä, opiskelut on varikolla, kesällä on kaikkia kivoja juttuja tulossa. Surin vähän myös tota ystävien menetystä, mutta kovistelin niitä vähän – ja en mä ehkä sitten ihan ulkopuolinen ole.

Sakun turhautumiskiukuttelu kuulostaa erittäin tutulta. Meillä myös tuota monta kertaa päivässä. Tänään ekaa kertaa heitti mua shampoopullolla. (Kun nuo kylpysessiotkin on semmoisia, että 10 kertaa pitää nousta paljusta jotain toimittamaan).

Mitäs kesäsuunnitelmia teillä? Me ollaan varmaan kotosalla aika paljon. Lomatkin alkaa vasta 2 viikkoa juhannuksen jälkeen. Mietin vain, että kesällä vois järjestää noita treffejä useamminkin, kun kaikki muut aktiviteetit on kesätauolla. Ainakin musta ois kiva osallistua lasten tapahtumiin seurassa. Ja jos joku esim. on tulossa Kumpulan maauimalaan, me tullaan mielellään mukaan. Ja toki sinne Kivinokkaankin voi seuraksi tulla, jos asioiden keskeneräisyys ei häiritse.

Käytiin muuten eilen eläinmuseossa, jotenkin symppis paikka. Suosittelen ainakin sitten vähän vanhempana.

Täällä on vissiin mahdollisuus myös suljettuun ryhmään? Mietin, pitäskö laittaa?

Vertician kuulumisia odotellessa,

Sande

Vierailija
19/91 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika haettu kotiin! Eilen syntyi 15:19 ihan alateitse ja kaikki meni paremmin kuin hyvin ja kaikki ihmiset tyksis oli ihania!

3505g ja 52cm.

Verticia & Nea ja pojutsu

Vierailija
20/91 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Verticialle ja koko perheelle! Huippua! Ja erityisen kiva lukea, että kaikki meni hyvin. =)

t.Tsili, joka palaa taas romaanin muodossa lähitulevaisuudessa